Fijn om te lezen dat je psych je goed heeft kunnen helpen kruidnootje.. Daar zijn die mensen toch voor he.. @ wanna be mamma.. ik snap je gevoel zeker hoor.. heb het ook wel, en dan werk ik nu maar 4 uur per dag.. Huishouden, tja.. het is nu niet zoals ik het graag zou willen, maar kan het wel accepteren. Paardlief heb ik bij mijn trainster gestald voorlopig.. wordt 4 dagen in de week getraind, gaat 1x per week op buitenrit met een vriendinnetje, en staat nu in vol pension.. Dus daar ga ik gewoon een keer per week heen om te kroelen. Heb je iets van een verzorgster.. kan veel rust geven, als je tenminste een betrouwbare kunt vinden (is ook niet makkelijk) Verder probeer ik veel rust te nemen.. kan bijna niet anders, want als ik te veel doe heb ik gelijk pijn in mijn bekken. Ik ben nu 5 kilo aangekomen, vooral buik en borsten.. verder valt het reuze mee..
Kruidnootje, dikke knuffel meis!!! Heel erg fijn dat de psycholoog heeft kunnen helpen! Hier nu 7 kilo aangekomen. Ik ben erg slank en kwam nooit iets aan. Al eeuwen op hetzelfde gewicht (54). Dus waar dit ineens vandaan komt Zou ook niet weten waar al die kilo's zitten. Ja, heb wel een buik gekregen ondertussen... Maar dat lijkt me niet meer dan logisch Bekkenpijn wordt met de dag erger zo'n beetje. Vooral opstart problemen. Omdraaien in bed, opstaan van de bank, bukken. Het strakke gevoel op m'n buik kwam doordat de spieren 's avonds moe zijn. Overigens weet ik nu wel het verschil tussen een harde buik geloof ik. Alleen zit dat voornamelijk alleen onderin en komt opzetten met kramp, wordt hard, en na 10-20 seconden is het weer weg
Ik krijg ook suikertest, maar dat doen ze hier in het zh standaard als hè zwanger bent. Ik heb geen hoog BMI. Ik hoef ook niet nuchter te zijn. Moet een 50ml glucosedrank drinken en dan een uur later bloedprikken. Ik heb die test volgende week. Vandaag weer controle en echo bij de gyn gehad. Had m'n oma meegenomen. Vond ze heel erg leuk! Heeft ze haar achterkleindochter alvast gezien. De kleine meid zat flink tegen het echoapparaat te schoppen. We zijn er ook eindelijk uit over de naam. Alleen nu nog overleggen of we een tweede naam willen en dan nog welke naam. Hier eigenlijk geen idee of ik ben aangekomen. In ieder geval niet veel. Heb wel een flinke buik en ook al een cupmaat gegroeid. Moet nog steeds een nieuwe weegschaal kopen.
Ik ben ook 1 cupmaat gegroeid. Totaal 7 kilo afgevallen, welke er wel weer aanzitten (teveel overgegeven de eerste weken) en nu 300 gram aangekomen. LOL. Ik loop sinds deze maand bij de GYN, weet iemand of ik terug kan naar de VK? Het zit namelijk zo, afspraken bij de GYN in het ziekenhuis kunnen vaak alleen maar overdag en ik kan daar niet alleen heen. Ik wil dat met mijn vriend doen, en die krijgt niet zovaak vrij. En als het midden op de dag is, moet hij een hele dag vrij nemen, wat straks van de vakantie af gaat als de kleine er is. De VK zit hier 5 min vandaan, gratis parkeren, en we kunnen daar 's avonds terecht... Is natuurlijk wel een uitkomst.
Wat eeb stoere pyama pakjes zeg! Ze hebben daar ook altijd wel leuke dingetjes. Ohja en hier tussen de 3,5 a 4 kilo aangekomen, erg netjes dus! Bij mijn vorige zwangerschap was ik 4 kilo afgevallen eerst en uiteindelijk 14 kg bij gekomen weer.
Kruidnootje, Je hebt nu een medische indicatie dus verwacht dat de gyn graag zelf de controles doet en misschien ook extra echo's. Je moet zowiezo onder begeleiding van de gyn bevallen neem ik aan?
Ik weet het niet meid, kun je dit aan de gyn vragen? ik denk dat als je gewoon voor de normale controles gaat dat je wel naar de vk kan gaan (maar dat is mijn mening, en ik ben geen gyn of vk), maar dat je uiteindelijk in de laatste paar weken van je zwangerschap terug naar je gyn moet. Ik heb er geen verstand van meid, misschien kan je even bij de vk of gyn navragen. Bij mn 1e zwangerschap was ik in totaal een nette 11 kilo aangekomen, maar ik ben bang dat ik bij deze toch wel wat meer ga aankomen zeker als ik het mailtje las van afgelopen maandag dat ik iedere week 500 gram ga aankomen
@ kruidnootje ik denk ook niet dat je nu terug kan naar de verloskundige al snap ik best dat je dat zou willen maar ze gaan jou en je kindje goed in de gaten houden Ik zou niet weten hoeveel ik ben aangekomen, ik denk dat het vooral mn buik en borsten zijn. Ik ben de laatste dagen zo duizelig Zou dat door de zwangerschap komen? Of gewoon te lang in de zon gezeten Vandaag weer bij mn kleine nichtje geweest, ik kan me er niks meer van voorstellen dat mn zoontje zo klein was, zo lief!
@ Kruidnootje: wat fijn dat je je nu al een stuk beter voelt door het gesprek met de psych. Fijn als iemand met je meekijkt en denkt die er verder vanaf staat. Ik denk ook dat je door je medische achtergrond nu bij de gyn moet blijven. Ik mag ook niet naar de vk en beval onder de gyn. Misschien kan er soms iemand anders met je mee als het je vriend echt niet lukt? Niet zoals je het wil maar alles voor de baby toch. @ Kg: ik stond vanochtend perplex op de weegschaal, ben opeens bijna 6 kilo zwaarder! Maar goed buik groeit ook goed maar hoop wel binnen de normale marge te blijven, krijg ik het er na de bevalling ook beter af. Moest net van man op de wc gaan zitten zodat ie een groot kado naar zolder kon dragen voor mn 30e verjaardag. Ben benieuwd wat het is haha.
Kruidnootje: Ik hoop voor je dat je terug kan naar de VK, maar mss kunnen jullie kijken naar een andere oplossing zodat je vriend toch mee kan naar de GYN. Mss kan je vriend eens navragen op zijn werk of er een bepaalde regeling is zodat hij toch mee kan naar de GYN. Mijn man krijgt namelijk voor iedere afspraak bij de GYN 4 uur betaald verlof. Natuurlijk gaat hij niet iedere week mee, dat vinden we in ons geval misbruik maken van de situatie, zeker als het alleen een bloeddrukcontrole is, maar voor bijvoorbeeld belangrijke afspraken zoals termijnecho's of als er echt niemand anders met me mee kan als ik me totaal niet lekker voel, en dus zelf geen auto mag rijden vanwege de bloeddrukpillen, vraagt hij deze 4 uren aan. Ik weet natuurlijk niet wat de regeling is bij jou vriend op zijn werk, maar mss is het het navragen waard als je niet terug kan naar de VK. Succes meid, blijf aan je denken! Net Wie is de Mol afgekeken. *Iedereen die laatste aflevering nog moet zien en dus niet wil weten wie het is": VOORAL NIET VERDER LEZEN!!!* Zaten gewoon vanaf aflevering 1 al in de goede richting. Daarin kwam het cijfer 82 duidelijk naar voren. Wij dachten meteen aan een geboortejaar van DE mol, dus nagekeken en alleen Zarayda en Kees zijn in dat jaar geboren, dus vanaf het begin al duidelijke verdenkingen richting Kees WAUW!
*SPOILER WIE IS DE MOL* haha! jullie ook al!! Ik dacht ook al vanaf het begin dat het Kees was, ik vind hem ook de leukste van de hele stel! Daarom dacht ik het dus Maar ik vind wel dat hij het heel goed heeft gedaan!
Trinity: Hahahaha! Zo zie je maar! Soms is je gevoel gewoon meteen goed over die soort dingen Vannacht weer heerlijk geslapen, ik denk dat ik mijn zieke periode achter me aan het laten ben, JOEPIE!!! Maandag afspraak voor gesprek met kraamzorg, soort intake denk ik. Hier komen ze naar je toe en duurt het gesprek ongeveer 45 minuten. Ik ben benieuwd wat ze willen weten en doen... Iemand info daarover?
De intake van de kraamzorg is alleen dat ze wat vragen stellen en uitleg geven. Meestal komen ze bij het eerste kindje langs voor de intake en bij een volgend kindje een telefonische intake. Ik zie erg op tegen de kraamzorg. Na de geboorte van Jesse hebben we de kraamhulp na 2 dagen weggestuurd. Ze deed echt helemaal niks. Mijn zoontje niet wassen en omkleden, niets schoonmaken zelfs het toilet niet, de was deed mijn man want zij deed t niet. Zelfs stofzuigen deed ze pas toen ik er om vroeg terwijl ik toen nog 2 grote honden had dus dan is dat echt wel noodzakelijk. Hoop dat ik nu een goede tref en anders mag ze weer vertrekken.
Judith: Dat is idd geen leuke ervaring met kraamzorg... Ik hoop met je mee voor een goede kraamverzorgende deze keer! Hier kan ik gelukkig nog veel vragen aan schoonzus, ze is zelf kraamverzorgende geweest, maar nooit bij deze organisatie, maar daar zullen we ook veel steun aan hebben.
@ mira.. is dat niet heel erg vroeg dat ze langs komen.. hier pas met 32 weken of zo. Ik zie er ook erg tegen op, kraamzorg in huis..ben misschien een beetje een rare, maar houd gewoon niet van vreemden in huis. zeker niet als het de bedoeling is dat ik dan moet rusten..we hebben daarom mnimaal kraamzorg aangevraagd, en mijn beste vriendin komt bijspringen in het huishouden.. Zo nog even een paar uurtjes werken, en dan lekker een weekje vakantie.. Morgen al weer 3 jaar getrouwd.
Kruidnootje; fijn dat je een prettig gesprek hebt gehad!! Kraamzorg intake; hoop dat het hier nog even op zich laat wachten, zitten nog midden in den verbouwing... Ik moet rust houden van de vlos, maar verveel me stierlijk... Iemand tips? Kan nog niks voor de babykamer doen helaas en heb al te veel online geshopt
Op de site geven ze aan tussen de 25 en 28 weken te komen, zaterdag ben ik 22 weken precies, dus idd, ik had ze nog niet verwacht... Maandag eens vragen oud er een redden is dat ze zo vroeg komen, want ik weet nog echt niet precies hoe ik alles wil...
Hier de intake over 2 weken, 21 maart. Dan nog net geen 25 weken, dus ook vrij vroeg, maar ze hadden al aangegeven zo rond de 24 Weken te komen. Vind ik niet erg, kan ik mooi wat dingen vragen ivm spulletjes kopen enz. Wilde dan de kamer leeg hebben zodat we kunnen schilderen voor we op vakantie gaan. Gisteren bedacht dat ik een zacht bruine muur wil en aan ga kleden met aqua. Dus geen gewoon blauw, maar lekker fel. Nu nog even tegen vl vertellen, maar die vindt dat vast goed! Wil voor we op vakantie gaan ook nog een keer naar de babydump rijden om wat dingen te halen zoals lakentjes, accessoires enz..
Mira, het is volgens mij niet te vroeg, ik denk dat dat verschillend is per kraambureau. De ene doet het wat vroeger en de andere wat later. Bij onze 1e zwangerschap kwamen ze langs, bij deze heb ik een telefonische intake gehad. Er word gevraagd hoe het gaat, of er nog dingen zijn gebeurd de afgelopen weken. Voor de rest of je kunstvoeding of borstvoeding wil geven. Eigenlijk vrij simpele vragen over je zwangerschap. je mag ook aangeven of je een oudere of jongere vrouw wil hebben, of het maakt je helemaal niks uit. Ik heb gister de telefonische intake gehad. Bij mn 1e was het ook rond deze tijd. Ik ben nu 22,5 weken. Dus hier zijn ze gewoon op tijd Ik heb aangegeven dat ik onze kraamhulp bij de eerste heel fijn vind, ze hebben opgeschreven dat we haar heel graag willen als het kan. Je weet maar nooit. Ik zou zelf geen oudere vrouw willen hebben als kraamhulp, kan er niks aan doen, maar voel me daar niet echt op mn gemak bij. Mn eerste kraamtijd was een letterlijke "hell" door mn ouders. De kraamverzorgster die was er ook toen mn ouders en zus op "kraambezoek". Ik was als de dood dat ze kwamen door omstandigheden, en de kraamverzorgster die zei tegen me en dat zal ik nooit vergeten: "Vandaag ben jij mijn meid, als ze aan jou en de kleine willen komen zullen ze eerst langs mijn dode lijk heen moeten". Mn man had ik naar zn werk gestuurd, want dat was niet goed gegaan, aangezien mn moeder een hekel aan hem had wegens een ruzie. Mn moeder vertelde ook tegen de kraamverzorgster dat ik een andere vader moest gaan zoeken voor mn zoontje. De kraamverzorgster dacht dat ze een grapje maakte dus moest lachen, mn moeder keek haar serieus aan en zei: ik maak geen grapje. Ze weigerde om mn zoontje vast te houden want dat wou ze niet. Ik ben blij dat ze aan de andere kant van de wereld wonen en mn adres niet weten. Gister hebben we een nieuwe schutting gezet, mn man en mn schoonmoeder ik heb gewoon de tuin netjes gemaakt. En ooh wat is het mooi!!! Bekijk bijlage 310464 Ze hadden ze in de aanbieding bij de praxis, en we hadden er echt 1 nodig. We hadden het al aan de buurvrouw een 3 kwart van een jaar geleden en ze zou akkoord gaan alleen dat haar zwager het dan kon doen, nou dat was goed zeiden we. Alleen nooit meer wat van gehoord, nou ja, haar schutting is nu blijven staan en we hebben deze er voor gezet. Ik ben er zo blij mee. De hele tuin is meteen een hele stuk lichter, dit was de oude schutting. Hij was ook helemaal rot van binnen. Bekijk bijlage 310465 Ik voel de kleine steeds meer bewegen, en omdat hij hoog zit zie ik het nu ook af en toe.
Noid: Ik denk dat wij bij dezelfde ingeschreven zijn, Thebe bij ons. Trinity: Mooie schutting meid! Een hele verbetering zo te lezen en te zien. Super Wat fijn dat het zo goed bevallen is de vorige kraamtijd. Hopelijk kan ze weer komen bij jullie, voelt toch vertrouwd denk ik Kraamzorg: Ok, dus het komt vaker voor dat ze zo vroeg zijn. Vond het raar omdat ze op de site dus zetten tussen de 25 en 28 weken en ze bij mij komen als ik 22w2d ben... Ik weet alleen dat ik borstvoeding wil proberen te geven (weet natuurlijk nooit of het lukt), maar of ik jongere of oudere kraamverzorgster wil... Geen idee!!! Zover was is nog helemaal niet met nadenken daarover!