1-15 juli 2013 mama's!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door bloempie 1983, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Jep, hier ook Thebe. Wij hebben intake van ene M.ireille. Ik weet ook niet wat ik wil, aan de ene kant denk ik een oudere, maar dan zie ik al snel zo'n heks voor me haha. Die me verteld dat ik het allemaal anders moet doen. Aan de andere kant lijkt het me ook gek om te leren van iemand die net zo oud is als ik ben. Hmm, denk dat ik het maar op me af laat komen.

Mira, post jij morgen maar eens hoe het ging en wat ze vroegen haha, dan kan ik me nog beter voorbereiden hihi.

@trinity: mooi hoor! Laat het goede weer maar komen!

2. Mammievan5

Mammievan5 Actief lid

30 apr 2010
    279
    0
    0
    forums en nog veel meer
    Rijswijk Nb
    ik kom me ook melden als het mag ik ben de 15e uitgerekend maar woord ingeleid de eerste week van juli

3. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Noid: Maandag pas meid, maandag ;) :p Zal ik doen, dan kan jij je voorbereiden. Hier contact gehad met een J.eanette.
    Wat oud of jong betreft, dat idee had ik ook al... Zo'n oude rot in het vak heeft natuurlijk veel kennis van eerdere kraambedden die ze meegemaakt heeft, een jong persoon komt mss net van school en is helemaal op de hoogte van de laatste technieken en regels, maar wat karakter betreft zullen we het gewoon moeten treffen denk ik...

Zitten jullie ook zo te twijfelen over wat voor kleiding je moet kopen voor de kleine? Ik zou zo graag als wat kopen, heb gisteren toevallig een setje maatje 50 gekocht, puur om maar iets in die maat te hebben, want daar groeien ze snel uit of dat passen ze niet eens omdat ze al te groot zijn, maar ik blijf twijfelen over hoe warm alles moet zijn.
    Ik weet dat kleintjes de temp nog niet goed kunnen reguleren, dus dan is iets warmers wel fijn, maar wat dan, hoeveel van alles, hoe lang moeten de mouwen zijn... Pfff, te veel vragen! Durf gewoon niks te kopen voor de kleine meid omdat ik het niet fout wil doen voor haar...
    *Pakt een briefje om het op te schrijven en aan de kraamzorgconsulente te vragen aankomende maandag...* Mss meiden hier die hun ervaringen over kleding voor de kleine willen delen?

4. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Mammie: Welkom meid! Mag ik vragen waarom je eerder ingeleid gaat worden? Hopelijk niks ernstigs! Veel lees- en postplezier hier :D

5. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Haha, die vraag stond ook al op mijn briefje. Heb hier op t forum wat rondgekeken en kom dan uit op lange mouwen voor de zomer. Zo twijfel ik ook over de maat. Maat 50, maat 56? Mijn vriend en ik waren beide niet overdreven zwaar, maar schoonbroer en schoonvader daarentegen. Misschien maar even wachten met het eerste pakje :p

Wilde ook deze week eens een lijst maken met dingen die ik al heb en in welke maten. net als rompers enzo heb ik al een heleboel gekregen, denk dat ik die zelf nog maar weinig hoef te kopen.

6. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Noid: Idd, even afwachten en vragen maandag!
    Maar als je voor die kleintjes ook in de zomer lange mouwen gebruikt, waarom hebben ze dan, ook in de kleine maatjes, in de winkel rompertjes liggen met korte, of zelfs zonder, mouwen? Echt in maatje 50 en 56... Die zou dan niemand kopen toch? Verwarring, hahahaha!
    Al die keuzes voor de kleine... Het blijft gewoon ontzettend lastig!!!

7. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Goeiemorgen dames!

Hier lekker weekend nu, jeej! :D

@ Kruidnootje, meis wat goed dat je zo'n fijn gesprek hebt gehad. En wetende dat jullie de juiste hulp krijgen voordat jullie meisje geboren wordt is toch wel een heel prettig idee.

@ Mira, jaa was cool he de ontknoping! Wij zaten ook al redelijk in de goede buurt! :)

@ Kraamzorg, hier in april ergens pas de intake. Ik vind het ook niet zo'n superfijn idee straks de hele week iemand in huis. Voorkeur gaat in ieder geval uit naar iemand die van honden houdt haha. Onze hond is een lieverd maar wel een blaffertje :D

@ Trinity, mooi geworden meis! :)

Hier morgen naar grote babyzaak om te orienteren op kinderwagens. Hebben jullie nog tips?! Waar op te letten enzo. En moet op een kinderwagen ook een maxicosi kunnen (is dat handig?). Wil in ieder geval een wagen die mee het bos in kan en waar ik mee kan hardlopen straks (zeg ik nu met m'n BI, haha!)

8. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Misschien is twee keer lange mouwen overdreven? Kan de romper korte of zelfs geen mouwen hebben en het shirtje dan weer lang? Pffffff, moeten nog veel leren hahaha.

9. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Dank jullie!! :)

Judith, wat een nare ervaring dan!! :( Kon je ze niet bellen dan en vertellen dat je een andere wou?? Ik bedoel je betaald er wel voor, en dan duren die 8 dagen wel erg lang als je geen klik heb met je Kraamverzorgster.

10. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik heb geen maat 50 gekocht want we krijgen Ws een groot kind dus wij hebben vanaf maar 56 en we hebben een kado lijst gemaakt waarop staat wat we graag willen hebben

Ik zou niet weten wanneer de intake is we hebben nu een ander kraambureau gekozen maar dat sommige het nu al hebben vorige keer pas met 33 weken

11. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Welkom mammie!!! :)

Ja dat heb ik ook!! Ik vind het moeilijk omdat er nu veel "lange mouwen" zijn, en in juli is het toch wel erg warm! Dus heb er ook vrij veel moeite mee wat ik moet halen!! Ik heb lange mouwen, en ook korte mouwen! Dus het is een beetje van allebei. Ik heb 6 rompers bij de zeeman gehaald, 2 zonder mouwen, 2 met korte mouwen, en 2 met lange mouwen, heb ook nog andere leuke rompers. Ik had flanellen rompers van mn oudste, maar dat vind ik dan echt te warm in juli, dus die heb ik niet eens in de kleding kast hangen. Ik zal straks even kijken boven en dan eventueel een foto maken als je dat wil? Kun je een beetje vergelijken?

12. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Twee keer lange mouwen is wel warm maar met korte mouwen romper kan het wel en als het echt heel warm is kan je het altijd nog in de luier laten liggen

13. xCynx

xCynx Actief lid

18 mei 2010
    457
    0
    16
    Hawaii
    Jeetje wat is er gisteren veel bijgepost!!

- Kruidnootje, Wat fijn dat jullie gesprek zo goed ging!

- Wanna be mama, hier 10 kilo eraf!! en ben daar eerlijk gezegd heel blij mee!! hoeft van mij niet zoveel bij hoor!! :)

- Kraamzorg, Hier komen ze tussen week 30 en 32!! Is dat dan laat ofzo? meende dat dat vrij optijd was.. was met Keano toen ook zo'n 32weken zwanger!

Nou sinds 2 dagen de sleutel van ons nieuwe huisje maar helaas nog niks kunnen doen! We hebben er wat spullen heen gebracht o.a. laminaat, verf, plinten e.d. En toen we weg wilden gaan deed onze auto het niet meer! Dus gisteren hebben mijn vader en ML de auto weer gemaakt maar helaas nog geen startende auto.. (Sleutelcode) Dus hopen dat het vandaag opgelost word en dan kunnen we eindelijk klussen in huis!!

Met mezelf kan het niet slechter gaan heb ik het idee, al dagen slaap ik slecht, heb ik veel pijn (spierpijn) en blijf ik moe.. Zit er even helemaal doorheen, gebeurd momenteel zoveel, ik mag niks doen alleen maar toekijken, Kleine man is momneteel een draakje dus hij maakt het mij er ook niet gemakkelijker op & dan nog het nieuwe huis.. echt zo druk!! Van mij mogen we snel april zijn en dan zitten we lekker in ons nieuwe huis!

14. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    #3974 Mira85, 8 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2013
    Noorus: Wij hebben natuurlijk via MP een wagen gekocht, maar hebben vooral gekeken naar wat wij persoonlijk belangrijk of noodzakelijk vonden. Waar je mss naar kijken kan:
    - Past hij ingeklapt in de auto? Neem de kleinste auto mee, bij meerdere auto's. Kan er nog een boodschappenkrat of -tas mee?
    - Klapt de wagen makkelijk in en uit? Vind je dit een handig systeem of wat te ingewikkeld? Oefen er ook mee als je hem eenmaal thuis hebt ;)
    - Wil je de Maxi Cosi erop kunnen zetten? Zoja, kan dat of moet je extra adapters erbij kopen?
    - Is de vormgeving jullie smaak? Zoveel verschillende wagens er zijn zoveel verschillende smaken zijn er...
    - Hoe vind je de wagen rijden? Let op wendbaarheid. Gaat hij makkelijk op en van de rem? Hoe zit de duwstang voor jullie lengte? Is deze in hoogte te verstellen? Laat ook je partner eens een rondje rijden, mss vind hij het wel totaal niet fijn!
    - Vraag aan het personeel om je advies te geven. Als jij weet wat je belangrijk vind aan een wagen kunnen zij je vaak al een paar modellen laten zien die richting jullie voorkeur zullen gaan.
    Succes meid, het is een super persoonlijke keuze. Het moet vooral goed voelen, zoals bij veel dingen rondom de zwangerschap!!!

Noid: Ik ga het gewoon vragen maandag aan de consulente en dan hoop ik meer te weten!

15. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Babykleding: ik hou beetje de lijst van de kraamzorg bij. Die is ook heel minimaal en daar hou ik van. Zo'n lijst van de Prenatal bijvoorbeeld, daar staan zoveel dingen op die je ook helemaal niet nodig hebt (en als je het wel nodig hebt is het zo gekocht). Qua maat is lastig, want je weet niet hoe groot/klein de baby is als het geboren wordt. Maar in ieder geval niet teveel van alles (kan je ook altijd bijkopen als het nodig is). Rompers moet je zien als ondergoed, dus met korte (of zonder) mouwen is eigenlijk gewoon hemdje en onderbroekje, dus daar overheen kan je dan een truitje doen als het fris is. Als het bloedheet is, is zo'n rompertje genoeg. En die kleintjes liggen ook veel in wikkeldekentjes he, dus dat houd ze ook lekker warm.

16. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Cyn, balen dat je je ff niet goed voelt. Ook rot van de auto! Weet je waarom je zo slecht slaapt ook? Slaaptekort is echt wel funest tijdens zwangerschap heb ik gemerkt. De hele dag daarna is gewoon gaar... Rustig aan meis en ik hoop dat het snel april is voor jullie!

@ Mamavan5, welkom hier! :)

17. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Trinity: Ja graag!!! Even vergelijken lijkt me super! Dan heb ik mss een beter idee van hoe en wat!

Cyn: Wat vervelend meid! Hopelijk gaat de auto snel weer meewerken en kunnen jullie lekker aan de slag in het nieuwe huis!

18. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Mira, thanx voor je tekst en uitleg. Waarschijnlijk willen we morgen ideeën opdoen en zien waar onze voorkeur naar uitgaat en dan via MP kijken of we er één 2ehands op de kop kunnen tikken (zou wel mooi zijn).

19. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    @noorus.. Wij gingen ook op pad en na drie vragen van de verkoper hadden we onze wagen al gevonden haha.
    Drie- of vierwieler?
    Combiwagen?
    Wil je da het kindje beide kanten op kan kijken?

En klaar haha. Gaf nog aan dat ik er een had zien staan die ik erg mooi vond, maar die viel af door de hoogte van de stang, had het nog niet geprobeerd en hij zei al: dat vind je niets...
    Hij had mooi gelijk!

20. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Noorus: Graag gedaan. Maar ik denk dat ze in een babywinkel wel goede info en advies kunnen geven. Die weten er veel meer van dan dat ik doe!
    Idd, die dingen zijn zo ontzettend duur om nieuw aan te schaffen en op MP kom je soms echt juweeltjes tegen voor een fractie van de prijs. Bij ons zou het allemaal nieuw ruim 900 euro extra gekost hebben door alle extra's die we er nu bij hebben gekregen! Mijn portemonnee is er iig erg blij mee ;) :p

Deel Deze Pagina