@ Bloempie: bij de 1e echo zal de gyn me vast wel weer bloed laten prikken maar dat hoefde de laatste tijd niet meer omdat mn hcg een half jaar stabiel was. Ze gaan er dan vanuit dat de tumor echt weg is. Na de bevalling moet ik wel weer prikken. Sta nu wel onder strenge controle bij de gyn, maar das ook omdat ik met hormonen zwanger ben geworden (misschien ben ik nu trouwens wel zwanger van een 2ling). Maar een dubbele check vind ik niet erg. Maar hopelijk mag ik met 12 weken wel naar de VK. Eerst maar es een goeie echo haha. Wanneer hebben jullie de 1e? Ik bel maandag even en denk diezelfde week of de week daarop. @ Sasjuh: zoo, jij hebt snel positief getest, gefeliciteerd! Goed zeg! @ll: hoe is het met jullie kwaaltjes? Hebben jullie ook de hele dag honger..als ik zo doorga word ik tonnetje rond haha. Fijn weekend!
Uk ik ben ook met Clomid zwanger geworden. Vorige zwangerschap ook met Clomid. Hier niet onder controle bij de gyn verder, mag gelukkig gewoon vaar de vk. Hier nog geen kwaaltjes. Maar heb ik bij mn 1e zwangerschap ook geen last van gehad eigenlijk..
Hi dames, mag ik hier mee kletsen? Ik heb 3 dagen voor NOD positief getest tot mijn enorm grote verbazing, ik was er eigenlijk 100% van overtuigd dat het deze ronde weer niet raak was, vandaag is mijn NOD en weer een dikke positieve test Durf het nog niet te geloven, voel nog helemaal niks, zelfs niet humeurig zoals bij zoonlief
@ Sasjuh: mag ik vragen of jij ook PCO hebt? Iig een wondermiddel voor mij de clomid. Heb jij er veel rondes over gedaan? Bij onze gyn blijf je iig tot 12 weken in het zkh onder controle, maar daar zal elk zkh wel anders in zijn. @ MinnieJ: gefeliciteerd en welkom!
Uk ik heb idd ook PCO. Vorig jaar 1e ronde met Clomid zwanger, nu de 2e ronde. Voor mij ook een wondermiddel dus
Welkom miniej! Had ik bij de vorige zwangerschap ook, Was ook overtuigd dat ik niet zwanger was en BAM, dikke knal test. Nu had ik juist heel sterk het vermoedden zwanger te zijn en dat klopte ook. Hoe voelen julli je? Ik voel me goed, ben woensdag gestopt met roken, en dat gaat me goed af! Morgen schoonouders het nieuws vertellen, ze weten namelijk dat we bezig waren, en nu ik niet meer rook valt het helemaal op natuurlijk. Spannend!
Ooih 1 dag er niet meer op en er zijn al meer juli mama's bijgekomen! Allemaal gefeliciteerd ! Leuk leuk! Komen en gaan bij jullie ook de kwaaltjes, ene deel van dag niks en andere deel van dag alles! Haha! Schrik elke x als ik niks meer voel! Hihi
Oh bloempje , schoon ouders vertellen spannend zeg hihi! Ik heb 13 nov eerste echo! Als daar een kloppend hartje op te zien is dan mag de wereld het weten en ben dan 8 weken! Wat gaan die dagen sloom haha tot een echo!
Bij zoonlief was ik ook ervan overtuigd niet zwanger te zijn, maar wat toen anders was is dat ik die krampen had de hele tijd alsof ik ongesteld ging worden en heel humeurig was. Nu voel ik me eigenlijk heel relaxt, al 2 weken ben ik juist gek genoeg heel rustig. Ik voel me wel wat moe in de middag en ik heb af en toe zo'n knagend gevoel in mijn maag, vooral vanmorgen toen ik wakker werd. Ik heb eigenlijk nooit het gevoel gehad van; oh ja ik moet wel zwanger zijn. Ik deed de test 3 dagen voor NOD om er dan maar vanaf te zijn, en tot mijn grote verbazing verscheen er meteen een 2e streepje! Bloempie, goed dat je gestopt bent! Ik ben al gestopt sinds de zwangerschap van mijn zoontje, ietsje daarvoor, en nu tussendoor na de bevalling ook niet meer begonnen. Soms vraag ik me wel af of ik het me hele leven vol zal houden...
Hebben jullie allemaal al de echo geplant of ben ik de enige die dit zo snel allemaal geregeld heeft? Ik ben onder controle in het z-huis vanwege mijn schildklier, dus heb daar ook de echo op 29 november. Ik weet nog hoe ik aan het aftellen was bij zoonlief, ik hoop dat ik het deze keer ietsje meer los kan laten tot de echo.
Goeiemorgen allemaal (beetje vroeg voor mijn doen op zondag @ Diet: heb ik ook haha, als ik niets voel is het niet goed, voel ik van alles denk ik; zoo nu al? hihi zal vast goed zijn. @ MinniJ: ik had juist het gevoel van dit kan niet anders. Voelde hetzelfde als vorig jaar en de test kan ook niet missen haha. Voel zowiezo veel dingen aan wb mn lichaam. Vaak weet ik al hoe en wat, eerder dan de artsen en het klopt tot nu toe altijd... @ Bloempie: spannend vandaag vertellen, leuk! Ik ben vorig jaar gestopt en niet meer begonnen, nooit gedacht dat ik dat kon en het nu echt heerlijk vind! @ll: ik bel morgen de gyn. En gelijk de ha, heb erge eczeem en nu ik mn hormoonzalf niet meer mag gebruiken zit ik met 2 dagen helemaal onder. Pff, maar goed alles over voor dit wondertje! Hoeveel testen hebben jullie trouwens gedaan? Ik heb vanochtend nog een KV test gedaan, maar is niet donkerder of lichter dan vrijdag? Zou dat kunnen? Had vrijdag al wel een hele duidelijke test maar dacht nu is ie vast nog donkerder maar niet dus ? Fijne zondag meiden, het zonnetje begint te schijnen zo tijd voor een strandwandeling!
Ik heb nu 4 testen gedaan haha. Vrijdagochtend dipstick van Wondfo, vaaaag streepje. Toen direct naar de kv gegaan en kv test gedaan, overduidelijk! Gisterochtend weer Wondfo, donderder als vrijdag. En vanmorgen kv en ook echt stuk donkerder en dat op 12dpo!
Das echt mooi op 12dpo Sasjuh! Ga je nog verder met testen haha? Net nog ff gekeken en hij is wel meer helder dan vrijdag. Net op zp gelezen dat het niets hoeft te betekenen omdat hcg wat schommelt en iedere vrouw het anders aanmaakt. Heb weer meer vertrouwen!
Welkom en gefeliciteerd nieuwe dames! Uk wat een verhaal zeg! Het is je echt gegunt! Ik heb al vanaf afgelopen maandag wat bruiverlies bij mijn afscheiding, heel spannend want dat zal vast mijn innestelingsbloed zijn. Alleen is het nog niet gestopt en sinds gister na het plassen veegde ik rood bloed weg. Wat een schrik en die zit er nog steeds in. Gister middag weer getest en de streep was donkerder. Nu heb ik vanmorgen weer getest puur omdat ik vol zenuwen zit of het nog goed zit, heb alleen weer bruine afscheiding gelukkig. Maar hij was nu net zo donker als die van donderdag. Nu ga ik denk maar morgen de gyn bellen. Waar wij eigenlijk liepen omdat het zwanger worden iets moeilijke hier gaat, is kijken wat die zegt. Getsie wat een onzekerheid. Hier dus nog niet een roze wolk meer en zijn duimen aan het draaien.
Goedemorgen zwangere meiden! Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!! Mag ik me hier aansluiten? Ik ben 4 juli uitgerekend en nu dus 4+3. Ik heb op 10dpo heeeel licht getest en op nod donderdag overduidelijke tweede streep op kv test. Hierna cb die "zwanger" vermeldde. Toen geloofde mijn lief het pas. Donderdag ook mijn HCG laten prikken en dat was 172 dus het is echt waar!!! Voor ons was het verschrikkelijk moeilijk om zwanger te raken en er is 2 weken geleden 2 (blastocyst) embryo's terug geplaatst na onze 3e ICSI poging. Loop sindsdien een paar keer per week bij de gyn i.v.m. overstimulatiesyndroom. Op de echo's zag je het baarmoederslijmvlies steeds meer groeien dus dat was al een goed teken. Tevens zijn mijn boobs echt enorm gegroeid. Ik draag nu bh's van mijn vriendin omdat ik mijn eigen push-up's niet verdragen kan. Ik voelde het al een paar dagen voor mijn NOD maar ik wilde echt wachten met mijn 2e test omdat die van 10dpo zo licht was. Ik heb het vrijdag avond al aan mijn beste vriendinnen verteld d.m.v. een zwangere buik taart (taarten maken is mijn hobby). Morgen vertellen we het aan mijn ouders en dinsdagavond aan mijn schoonouders. Ze hebben al die jaren zo met ons meegeleefd dat we ze niet willen voorliegen.
@ JBM85: gets meid, dat is niet wat je wil zien! Maar wellicht idd je innesteling, heb je misschien ook wat zeurende buikpijn? Ik had dat nl 4 dagen lang in de 2e wachtweek, ook paar bruin en daarna 1x echt rood bloed. Kan niet anders dan de innesteling zijn geweest maar dacht die aanhoudende buikpijn zal vast niet goed zijn... Succes en blijven vertrouwen dat het goed gaat. Hopelijk snel een echo bij de gyn dat het vruchtje goed gegroeid is!
Miniej, ik krijg 13 nov mijn eerste echo. Dan ben ik 7,5 als het goed is. Dit ook vooral omdat ik bij een fertiliteit kliniek loop. Dus je bent niet de enigste Hihi.. Zo spannend hè dat wachten. Dus aklina .. Fijn he zo test hè als je er veel moeite voor hebt moeten doen,, hier ook zo... Wel elke x bang op bloed.. Hihi.. Elke x valt het gelukkig mee en hoopt dat het ook zo lekker blijft. De rest allemaal ook welkom die zich hebben aangemeld op juli moeders. Allemaal gefeliciteerd. Ben vanaf gisteren af en toe een beetje misselijk,, duurt maar even en is zo weer weg gelukkig. Verder vandaag beste krampen rechts onderin. Hoop dat dit er allemaal bij hoort... En brandende ogen,,
@ Aklina: jee wat een verhaal! Supergefeliciteerd meid, geniet ervan! En veel plezier met het goeie nieuws vertellen!
Aklina welkom en gefeliciteerd! Bij ons 1e kindje kon ik echt niet wachten het iedereen te vertellen. Nu voel ik die drang nog helemaal niet en houden we het voorlopig stil. We zullen toch ook wel een heleboel 'nu al??' reacties gaan krijgen denk ik.. Vorige zwangerschap was mn eerste echo bij 7 wkn omdat ik ook bij de gyn loop. Nu twijfel ik of ik wel zo'n vroege echo in t zh wil of dat ik me gewoon direct bij de vk aanmeldt en pas rond de 10 wkn een echo. Vindt het best spannend zo'n vroege echo, er kan nog zoveel mis gaan enzo.
Ik heb wel een beetje buikpijn en af en toe menstuatie achtige krampen maar niet zo als ik ongi zou zijn. Wel eng dus. Maar ik lees overal dat buikpijn normaal is dus dan hoop ik maar dat het goed zit. Vandaag weer 1 keer rood bloed verloren. Het gekke is dat het daarna weer over is op een beetje bruine afscheiding na. Maar pff wat zit ik in de rats, struin het hele internet af op goede verhalen maar die zijn verschillend. Klein beetje moed dus nog. Morgen maar weer ff testen en de gyn bellen. Voor de rest van de weer nieuwe dames welkom en gefeliciteerd!