1-15 juli 2013 mama's!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door bloempie 1983, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    #4061 judithvdc, 11 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2013
    Wij houden het hier bij 2 kindjes, al kan ik over 10 jaar nog een kind krijgen aangezien ik nog vrij jong ben, maar in principe is dit mijn laatste zwangerschap. Financiën wegen hier ook wel in mee. Wij gaan graag uiteten, dagjes weg en willen toch min 1 keer per jaar naar het buitenland om het mooie weer op te zoeken.
    Daarom maak ik ook de keuze om voorlopig 32-36 uur te blijven werken. Dan kunnen er het ons prima veroorloven. Ik heb ook nog 2 paarden, al gaat er wel 1 weg. Misschien dat ik in de toekomst 28-32 uur wil gaan werken, maar voorlopig vind ik het wel goed zo.

Hier de meubeltjes voor de babykamer gekocht. Nog een maand of 3 en kunnen we eindelijk zien hoe ze staan in het kamertje!
    De meubeltjes zijn van merk/serie Vroomshoop Linea. Ben er helemaal blij mee. Voor mijn zoontje hebben we ook meubels van Vroomshoop en dat is echt zo super degelijk en van zware kwaliteit (en ook heel mooi) dat ik nu heel graag weer dat merk wilde.

En van m'n schoonmoeder krijgen we de duoseat voor onze Mutsy wandelwagen. Dat was het enige grote wat we echt nog moeten hebben. Verder hebben we alles nog van mijn zoontje

2. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Pfff Kruidnootje wat heftig (en eng) allemaal zeg! Pas je goed op jezelf?! Ik ga heel erg duimen dat jullie vrijdag heeeel goed nieuws krijgen en een mooi nieuw huisje mogen betrekken!

@ Starling, fijn dat je zusje nu in goede handen is! Hoe is het met jou?!

3. Starling

Starling Actief lid

12 jul 2012
    253
    0
    0
    Even een ego post..
    Maak me nog steeds veel zorgen.. ondanks de weeenremmers zijn de weeen toch sterker geworden.. gisteren was de max sterkte op de ctg iets van 50, nu gaan ze al boven de 80, en kan ze ze ook goed voelen.

Ik hoop echt dat haar kleintje nog blijft zitten. Wil nog geen tante worden.
    Ga er zo heen, dan is ze toch niet alleen (ze is alleenstaande moeder)

4. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Ik snap best dat je je zorgen maakt En 32 weken is ook nog best vroeg om te bevallen Succes hoor

5. evian1804

evian1804 Actief lid

21 jun 2012
    434
    0
    16
    Amsterdam
    @Starling, Jemig wat spannend. Hopen dat de kleine nog zeker 6 weken blijft zitten...

@Kruidnootje: Jij maakt ook wat mee zeg. Lijkt wel een thrilller.. Veel sterkte hoor.. Niet te veel stressen, dat kan je echt niet gebruiken..

Ik ben nu zwanger van mijn 1e kindje. Waarschijnlijk zal het daar ook bij blijven. Ik zou nog wel een willen over een jaar of 2, maar mijn vriend heeft daar geen oren naar. Hij heeft al 3 kids en daarbij speelt leeftijd ook mee. Ik word volgende maand 36 en hij dit jaar 42. Tja. Uiteindelijk denk ik, je neemt ze niet, je krijgt ze.. Dus je weet maar nooit!!!!;)

6. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Jullie hebben allemaal zitten bijpraten! haha!! mocht meteen 3 pagina's bij lezen! ^_^

@Kruidnootje, mijn hemel wat zal je geschrokken zijn!! Ik kan me niet voorstellen hoe jij je gevoeld moet hebben! meid doe asjeblieft rustig aan!! Ik zou me ook niet fijn meer voelen daar zeg, ooh ik hoop echt dat dat huisje wat is voor jullie, want wonen waar jullie wonen is ook geen doen meer!!

@Starling, hou je ons op de hoogte hoe het met haar gaat? Ik hoop ook dat haar kleintje nog even bij haar blijft, ik duim voor je!!

@Nieuwe! ^_^ Welkom!!

@hoeveel kids? Zowieso 3, ik heb mn man zover gekregen, haha! Ik zelf wil heel graag 4. Voor onze 2e zei mn man ja als deze 2 a 2.5 is, dan gaan we weer klussen! :p haha! Dus zowieso 3. Ik weet niet hoe mn man er daarna tegen over kijkt, maar dat zien we dan wel weer :)

Zoonlief was vannacht wakker geworden dat hij moest over geven. Kwam alleen maar slijm (sorry!) mee. Hij was van de week verkouden en moest daardoor hoesten, bilsolvon gegeven en dat heeft heel erg geholpen, dus alles komt los nu, als hij nu hoest komt er iedere keer wat mee, en daardoor moet hij overgeven. Ik heb hem net weer in bed gedaan, hij slaapt nu weer. Maar toen straks was hij wakker geworden dat hij moest overgeven. Ik zit te denken aan buikgriep of dat het gewoon slijm is, hij eet ook niet. Ik probeer hem wel gewoon te laten drinken. Straks weer even wat laten drinken, vind het echt zo zielig. Hij zit ook aan de diaree, dus heeft weer even een luier om. Hij vind het ook erg als hij in zn broek heeft gepoept, maar ja even niks aan te doen.

Ik vind dat het zo verschrikkelijk snel gaat.. Als ik kijk naar hoe snel het allemaal is gegaan. Met 4.6 weken zijn we erachter gekomen dat we zwanger waren. Met 11 weken had ik een bloeding, met 12 weken een echo en alles was goed. Als ik kijk naar de tijd die daar tussen in zat, ging het allemaal zo langzaam. Zo slopend, bij elk pijntje of krampje dacht ik het ergste. Zo vermoeiend. 2 november zijn we er dan achter gekomen dat ik zwanger was. Dat lijkt echt niet lang geleden! Ik bedoel dat was bijna 20 weken geleden!! Ik bedoel vandaag over 20 weken is de kleine er al! Het gaat gewoon zo verschrikkelijk snel!

Morgen een jaar geleden gingen we naar Amerika, mn man had een reis gewonnen van zn werk. Hij was verkoper van het jaar geworden, en had daarmee 2 tickets en verblijf naar New York gewonnen voor 6 dagen. Geweldig, en we konden het niet geloven. Maar dat is ook alweer een jaar geleden en daar ziet het er niet naar uit! ik kan gewoon niet geloven hoe snel alles gaat, de tijd gaat verschrikkelijk hard. Je hoorde het iedereen zeggen, ja de tijd gaat hard, maar je geloofd het pas zelf als het jezelf overkomt.

7. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    @kruidnootje, jeetje wat een verhaal! Doe maar rustig aan hé meis! hopelijk is het iets vrijdag!

@starling: spannend, hopen dat de kleine toch nog even blijft zitten!

Ook hier gaat het zo snel, ik roep steeds 'ach, ik heb nog een week of 17', maar als ik dan bedenk wat ik allemaal nog moet en wil doen. Nog 3 weken werken, dan gaan we lekker op vakantie. Daarna nog 8 weken en dan begint mijn verlof alweer, jeetje!

8. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Starling: schrikken zeg. Ik duim mee dat het kindje nog een tijd blijft zitten!

@ Void: welkom. Ik zou niet te lang wachten met bestellen van het kamertje hoor. Weet niet of jullie al weten wat je wil maar de levertijd is toch al snel zo'n 6-8 weken. Al gaat het bij Babydump nu erg snel..

@ Aantal kids:
    Ik zei vroeger altijd heel hard 3 of 4! Maar toen wist ik nog niet hoe moeizaam het zwanger worden zou gaan. Wij zijn nu al heel blij met dit kindje. Tuurlijk willen we graag een broertje of zusje, maar de mmm is slopend en het blijft een feit dat zwanger worden en blijven een heel groot wonder is. Ik word altijd een beetje geirriteerd als mensen zo makkelijk over kinderen krijgen doen.
    We zouden de mmm er wel weer voor over hebben, denk dat onze wens voor een 2e wel zwaarder weegt. Ach, eerst dit mooie kindje dan zien we wel weer.

Geld speelt bij ons trouwens ook echt wel een rol. Willen wel leuke dingen blijven doen met elkaar en de kids! Verheug me nu al op ons eerste saunadagje als de kleine geboren is :D

9. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kruidnootje, alsof je niet genoeg aan je hoofd hebt, jeetje wat een toestanden. Sterkte meis.

Ik heb me vandaag voor 50% ziek gemeld. Ik red t echt nier meer in de winkel de hele dag. Ben benieuwd wat de arbo arts gaan zeggen..

Starling, wat spannend met je zus. Klinkt niet goed en dan is zo ook nog alleen, way sneu voor haar dat ze deze onzekere tijd niet met een partner kan delen.
    Gelulkig heeft ze jou! Hou je ons op de hoogte?

10. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    De tijd gaat inderdaad snel ik ga over 10 weken eerst nog op vakantie en aansluitend mn verlof Veel mensen verklaren ons voor gek dat we überhaupt nog weggaan maar ja.

Mensen praten zeker makkelijk over kinderen krijgen en met dit kindje benbik me er zeer van bewust dat het niet altijd zo is maar de wens voor een derde kindje is er wel

11. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aantal kids, gelukkig ligt het niet alleen aan mij dat geld een rol speelt. Ik en vooral mijn man is nogal een doordenker wat dat aangaat. Plek in de uato, de vakantie met 3 kids ongelijk aantal gelijk 6 pers. huisje en dan hoor ik me collegas met extra lessen of persoonlijke begeleiding die ruim 25o euro in de maand kwijt zijn aan extra kosten dan denk ik ja manlief heeft gelijk. Maar denk ook weer dat zien we dan wel. Dus ik hoop ik hem omkrijg of misschien wil ik zelf wel niet meer na de 2e. Kan ook allemaal. Bij ons gaat het ook wat moeizamer maar lukt het toch dus daar ben ik ook heel dankbaar om.

Kruidnootje, Jeetje meid, ik zou ook niet meer terug durven. Wat een ellende weer zeg. Ik hoop zo dat het huisje wat is vrijdag voor jullie en er dan ook nog snel in zouden kunnen.

Starling wat schrikken meis, ik ga ook duimen dat het nog even blijft zitten zeg.

Ik vind ook dat het nu ontzettend snel gaat, maar dat had ik wel verwacht bij de 2e. Bij de eerste had ik toch meer tijd om er stil bij te staan, voelde ik me minder. Zocht meer op op het internet. En nu al 23 weken geweest, vandaag met collegas zitten tellen en nog 11 weken werken. Gaat echt hard!

Janneke, je hebt gelijk hoor als het niet gaat dan gaat het niet! Hele dagen staan lijkt me inderdaad ook niks nee!

12. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Janneke lekker rust nemen nu t nog kan! De arbo mag niet moeilijk doen tijdens je zwangerschap en liever halve dagen wel kunnen werken dan de helft van de week te ziek zijn omdat je het niet meer aankan om hele dagen te werken, hier al met 18w ben ik 15 uur minder gaan werken! Maar ik ben nog steeds misselijk zo nu en dan net als vandaag was heel gezellig maar heb gewoon al mn uren gedaan omdat 5 minder erg is dan 8!!

Thuis is het ook heel gezellig aangezien het een beetje nieuw is voor de man, hormonale vrouw + nu ook nog werkend.. Tja de afwas word idd niet gedaan terwijl ik wat centjes bij verdien op t kantoor.. Dus nou loopt meneer continue te huilen over de afwas want meneer werkt ook heel hard *kuch, kuch* maar dan niet snappen dat door die combo mijn rug en enkels niet heel de dag instaat zijn om alles te doen gelijk na of voor mn werk!! Dus nu ben ik gefrustreerd en boos op hem dat ie ff zelf de afwas doet inplaats er van over te zanniken! :(

Kruidnootje, ik zou wel even heel hard klagen bij de woningbouw, huismeester of zelfs de gemeente als het moet na een steekpartij zouden ze zeker ervoor moeten zorgen dat de buren gewoon rustig kunnen slapen!

13. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ahg void heel herkenbaar zon man. Nu na de 3 zs heeft hij eindelijk door dat hoj toch exht alles voor mij moet tillen en dragen en ik echt biks doe in t huishouden, dus veel komt toch op zijn schouders terexht. Zials opruimen! Dat vind hoj niet leuk haha. Hij zei net nog, ik bem blij dat t de laatste is!

14. Starling

Starling Actief lid

12 jul 2012
    253
    0
    0
    @ janneke.. gewoon je rust pakken hoor.. zielige man of niet..jij bent nu ook heel hard aan het werk.. baby uitbroeden is zwaar werk.

Zusje doet het redelijk, ze is er nu wel rustig onder. Haar zoontje is net op visite geweest en dat doet haar goed.
    Ze vertelde me net dat de weeen wel pijnlijker worden.. nu zo om de 7 minuten..
    Verloskundige gaf ook aan dat het niet lang gaat duren, remmers lijken niet veel te doen. ook had ze net meer ontsluiting dan gisteren.
    Het is gewoon afwachten..

15. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Starling ze gaan nu niks meer doen om de weeën te stoppen dan? En wat gaat er daarna gebeuren? Hoe is ze er zelf onder?
    Mn vriend vind het ook niet altijd leuk om iets te doen en ik moet het al zo vaak zeggen lijk soms net zn moeder dus ook best veel irritaties hier Heel gezellig:)

16. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik heb afgelopen week een kast naar zolder gesjouwd. Stond al 4 dagen voor de zoldertrap en was t zo beu. Kreeg vervolgens commentaar dat ik getild had. Pffff, mannen!

17. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    De baby gaat dus wel geboren worden vandaag of morgen. Vreemd he dat een bevalling zoveel weken te vroeg kan komen. Ze is iig in goede handen. En kindjes van 32 wk zijn wel levensvatbaar.

Gister zat ik kleine baby grote zorgen te kijken. Geen aanrader als je zwanger bent. Tweeling geborwn met 25 wk, zo klein! Ongelovelijk!

18. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Dat programma kijk ik ook altijd Ik vind het wel heel knap dat zulke kleine kindjes in leven blijven en wat ze tegenwoordig allemaal kunnen maar ik moet er niet aan denken dat mn kleine mannetje nu al zou komen

19. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Noid idd mannen zelf voorbij dingen lopen die moeten gebeuren en dan raar staan te kijken als we het zelf maar weer doen

20. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Pfff ja, soms word ik er echt even niet goed van. Ik doe al alles hier in huis, hij draait soms een was of ruimt de vaatwasser uit, maar dat was t dan ook wel. Het hele weekend heeft bestaan uit feestjes, vrijdag gedronken, zaterdag gedronken. Dus heb ik m wat steken onder water gegeven dat ie hier echt wel wat meer mag doen, zelfs in een groepswhatsapp met 10 man. Maar nee, als ik op zondag ga werken fietst hij naar de voetbalkantine en drinkt ie weer. Vandaag kom ik na t werk thuis om half 12. Weer niets gedaan na zo'n zwaar weekend. Kan me dan zo kwaad maken, aarghh. Dus morgen krijgt ie t te horen!!

Deel Deze Pagina