1-15 juli 2013 mama's!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door bloempie 1983, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Hoe gaat het hier? Ben niet zo goed met het bijlezen van dit topic, sorry :), ik moet het echt beter gaan volgen.

Hier nog steeds bekken- en rugpijn en harde buiken. Ik kan dus bijna niet meer lopen... Gisteren geprobeerd een halve dag te werken, nou meteen harde buiken en ook steken. Dus ik heb me maar weer voor 100% ziek gemeld, want ik vind het gewoon te veel risico. Ben nu ook nog helemaal ingestort na die halve dag gisteren, dus rustig aan vandaag.

2. Mammievan5

Mammievan5 Actief lid

30 apr 2010
    279
    0
    0
    forums en nog veel meer
    Rijswijk Nb

15 juli uitgerekend maar woord in de eerste week van juli ingeleid zwanger van de 6e 2 zoons 3 meiden nu weer zwanger van een meisje

3. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Paar weken geleden vertelde iemand dat ze een naam hebben maar dat t kindje van een collega ook zo heet. En je twijfelde of je t zou vertellen. Hoe staat het ermee? heb je al een beslissing genomen om t te zeggen?
    Ik weet eff niet meer wie t was, sorry

4. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Hier na het werk heerlijk 1,5 uur geslapen op de bank, was gebroken na vannacht. Heb mijn afspraak voor vanavond afgezegd, dus blijf lekker bankhangen en kruip er dan op tijd weer in. Vandaag alles weer goed, was gewoon ff een mindere dag gisteren. Was voor het eerst, ken mezelf helemaal niet zo.

Ook aan vl gevraagd of hij wat meer hier zou willen doen thuis, en dan uit zichzelf. Ook aangegeven dat ik ervan baalde dat ik vorige week twee kasten naar zolder heb gesjouwd, terwijl ze hem ook in de weg stonden. Snapte hij wel, dus ben benieuwd.

@namen: wij hadden een jongensnaam, maar daar ontstonden toch twijfels over, leek te veel op de naam van mijn vriend. Die heet Thijs en we hadden Ties voor een zoon. Dus nu moeten we opnieuw gaan denken. Ben van de korte, stoere namen. Heb Raf hoog op mijn lijstje staan, maar toch neig ik ook naar Tijmen. Vind net als Daan en Sem enz ook erg leuk, maar die staan zo hoog in de top20, dat staat me een beetje tegen...

5. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Wij zijn al wel uit de naam en die staat wel in top 20 maar ik hoor hem in mn omgeving niet veel. En de tweede naam past er wel bij vind ik dan

Het is al goed dat je aangeef waarmee je zit toch

6. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij twijfelen nog tussen 2 namen. We beslissen als de baby geboren is. Kijken of het echt een .... Of en ....... Is. Ook beide top 20 naam maar dat heb ik van me af gezet. Dit zijn de namen die we leuk vinden

7. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik heb je ook even ge-inboxed!

Vandaag hier echt vanaf het moment dt ik moest opstaan voor werk moeie benen, pijn straalde de hele tijd uit gelukkig genoeg afleiding op me werk :)

8. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Wij komen maar niet uit de naam. We dachten de naam te hebben maar t is 'm toch niet. Vind t echt moeilijk.
    We willen een niet al te lange meisjesnaam (liefst 2 lettergrepen), Nederlandse klank, het moet bij Jesse passen en mag niet met een J beginnen...

9. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Judith: Elin! Haha ;)

10. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Namen zijn we wel uit voor jongen of meisje alleen de schrijfwijze hebben we nog niet bekeken :D

11. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Namen: Wij hebben de naam voor ons meisje inmiddels. We twijfelden tussen 2 namen, ik had er een op nr 1 en bij manlief was dat nr2 en manlief had een nr1 die bij mij nr 2 was, dus net omgedraaid. Met die 2 namen zijn we naar de 20w echo gegaan. Omdat mevrouw zou beweeglijk is en ik een van de namen, mijn nr 1, iets te lieflijk en schattig vind voor deze ondeugende eigenwijze draaikont zijn we voor manliefs nr 1 gegaan.

Vanmiddag afspraak met Carglass. Zou gisterenavond nog een sms krijgen met een iets meer precieze tijd (had gekozen voor tussen 13.00 en 17.00 uur), maar geen sms ontvangen. Beetje jammer als het de eerste keer dat ik die mensen nodig heb al fout gaat :( Gelukkig genoeg te doen in huis, dus vermaak me wel ;)

12. evian1804

evian1804 Actief lid

21 jun 2012
    434
    0
    16
    Amsterdam
    Zo, net weg van de gyn. Ze lag er lekker bij. Alles zag er goed uit, mijn bloeddruk is ook ok.. Verder in de happymodus.. 10 april naar de vk en 18 april een pretecho.. Veeeel zin in.:D

FF een vraagje, als bij de 20 weken wordt gezegd dat ze 95% zeker is dat het een meisje is, mag ik toch aannemen dat het een meisje is?? Word een beetje onzeker hier..:(

13. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Tja, als ze zeggen 95% zeker dan weten ze het dus niet helemaal zeker. Als ze bij je pretecho weer zeggen dat het een meisje is dan kan je daar wel vanuit gaan.
    Om die reden hebben wij echo voor geslachtsbepaling laten maken. Ik wilde meerdere keren bevestiging.

14. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Hier nu in het zh voor suikertest. Eerst glucose drankje drinken, dan na een uur bloedprikken. Ik dacht dan ga ik tussendoor boodschappen doen, maar dat mag dus niet. Ik moet hier een uur lang op m'n kont zitten. Vreselijk. Ik kan altijd al zo moeilijk stil zitten.

Vanmiddag met mijn man naar het zh in Nieuwegein. Vooronderzoeken voor de hartoperatie die ze daar bij hem gaan doen. Hoop ook dat ze dan meteen de operatie gaan plannen.
    Weet eigenlijk niet of ik t hier al had geschreven maar een stuk van zijn hart moet weggehaald worden. Ze gaan het waarschijnlijk wegschroeien. Vanmiddag krijgen we ook alle informatie over de operatie.

Maak me er behoorlijk zorgen om. En dan ook nog ons nieuwe huis wat over 2 maanden ongeveer opgeleverd gaat worden. En ons huidige huis wat nog niet verkocht is. We gaan nu uitzoeken of we die tijdelijk kunnen verhuren.

T is allemaal even best veel stress voor me. Gezondheid man, oude huis verkopen, nieuwe huis dingen kopen en regelen, druk op m'n werk, een heerlijke eigenwijze peuter, zwanger zijn. Moet er nu echt ff niets meer bij hebben.

Sorry voor m'n geklaag, maar hier kan ik t ff lekker kwijt.

15. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Judith: Al het mindere komt altijd tegelijk, of zo lijkt het iig... Knuffel!
    Succes met je suikertest vandaag. Je mag idd niks doen, zelfs niet te veel lopen idd. Zo staat het bij mij in mijn informatie ook en ook dat ik na drinken van die suikerzooi 2 uur moet blijven... Echt super vervelend. Ik ga denk ik maar een leuk boek meenemen, 2 uur stilzitten en mensen kijken is nu niet echt iets dat ik dan kan denk ik...

16. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Mira, ik hoef dan gelukkig 'maar' een uur. In de informatie stond wel dat je niet actief mag bewegen tijdens de test, maar zo heel actief vind ik boodschappen doen nou ook weer niet. Dacht daarbij meer aan fietsen en een eind wandelen ofzo.
    Nog 20 min dan mag ik naar het lab voor bloedprikken.

17. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Judith: Je wachttijd zit er dus bijna op! Je bent er bijna, je bent er bijna, maar nog niet helemaal... ;) Succes met de laatste minuten, daarna weer vrij om te gaan en staan waar je wil!
    Ik vind het ook raar dat je niks mag doen. Alsof je iedere keer als je iets zoets eet of drinkt daarna helemaal niks doet of 1 of 2 uur stil blijft zitten... Ze moeten natuurlijk een soort nul-waarde hebben.
    Zo zie je maar hoe anders het bij ieder ZKH weer is: Ik moet echt 2 uur (lijkt me dan een eeuwigheid) blijven zitten daar en vooraf en na die 2 uur bloed laten prikken. Tijdens die 2 uur mag ik ook niks eten of drinken (ook geen water). Heb voor mezelf nog geen datum geprikt om te gaan, iig voor de 27e want dan konden we tijdens die controle bij de GYN alles bespreken ;)

18. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Het stond eigenlijk gepland om bij de volgende controle bij de gyn meteen de suikertest te doen maar toen zei de politie assistente dat het tussen de 22 en 24 weken moet.
    Ik heb van te voren geen bloed hoeven prikken. Ik ga nu naar t lab voor t prikken en dan vlug naar huis om met m'n man naar t zh in Nieuwegein te gaan.

19. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Judith: Oow, hier volgens mij vooraf ook... Ach, we zien het dan wel!
    Succes met je man in het ZKH!

20. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    @Namen: wij hebben al een naam voor een meisje! Manlief laat het helemaal aan mij over. Als hij het echt niets zou vinden, dan zou hij het natuurlijk wel zeggen.

@Evian: bij de 20 weken echo werd er bij ons gezegd dat het 100% een meisje is, ook nog eens bevestigd door de verloskundige. Nou bij 95% is de kans dat het meisje is, met een kleine slag om de arm. Met de pretecho zal je wel een bevestiging krijgen

@Judith: je mag best klagen hoor! Alles komt bij jou tegelijk. Succes met je de suikertest. En spannend zeg met je man, dat is niet niets. Hopelijk gaat het voorspoedig met de verkoop van jullie huis.

Vandaag maar eens een poging wagen om naar het winkelcentrum te gaan. De hele tijd binnen zitten is ook niets. Gelukkig zijn daar veel bankjes, dan kan ik gaan zitten als ik een harde buik krijg of te veel last van mijn rug.

Deel Deze Pagina