1-15 juli 2013 mama's!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door bloempie 1983, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Zorg: ik merk wel dat het wat zwaarder wordt, ivm mensen omhoog helpen enz. Ik sta nog gewoon 36 uur op de vloer en probeer dit vol te houden tot 4 weken voor de uitegrekende datum. Bij ons kan ik aan collega's wel aangeven wat ik wel en niet kan, en wij hebben ook een huiskamer waar altijd iemand aanwezig moet zijn, dat is wat minder zwaar.
    Ach, we zien het wel, komt vast goed.

Ik ga direct eens even de stad in, op zoek naar een korte zwangerschapslegging.

Ik heb inderdaad 12 april pas weer controle, dus dan krijg ik de uitsla van de suikertest.

2. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Goedenmorgen dames,

Sorry dat ik een tijd niks van me heb laten horen. Heb wel zoveel mogelijk bij kunnen lezen. Mn zoontje was net een week van de buikgriep af, en zijn er afgelopen vrijdag avond achter gekomen dat hij rode plekjes op zn buik en rug had. Zaterdag ochtend erachter gekomen dat het dus de waterpokken zijn. Zn rug, buik, liezen en zn hoofdje zit helemaal onder. Hij had er ook helemaal geen last van, er werd ook gewoon gezegd dat als hij niet ziek is dat hij gewoon naar de psz kon. Dus wij hadden hem gister middag naar de psz gedaan, kom ik daar aan om 15:00 kijk even naar binnen, staat hij voor zich uit te staren. wat echt helemaal niks is voor hem. Zn leidster kwam even naar buiten en zei al tegen me hij is echt niet fit. Om 15:15 ging de deur open, en hij gloeide aan alle kanten. Direct naar huis toe, zn temperatuur gemeten, was het 39,7. 2 paracetamol en ook direct naar bed gedaan.
    Om 19:00 wakker gemaakt en even gekeken hoe het met hem ging, hij was zo moe. Maar weer laten liggen. Om 23:00 wel even wakker gemaakt want ik wou weten wat zn temperatuur was. Hij was al een heel stuk beter! 36,6! En het ging al wat beter met hem. Vanochtend hadden we hem om 08:00 wakker gemaakt en zn temperatuur was 38,3 dus nog wat verhoogd.
    Hij had 16 uur+ geslapen en dat heeft hem wel goed gedaan samen met de paracetamol. Wat voel ik me dan machteloos zeg. 4x de buikgriep in een half jaar, en dan ook nog de waterpokken erbij. Het gaat nu al wat beter met hem. Hij drinkt goed, en heeft vanochtend 2 sneetjes brood gegeten. Hij zei net al dat hij weer honger had. Zn lust is in ieder geval weer terug. Maar wat schrik je je een ongeluk als je hem dan zo zag in de psz. Hij was al de derde in zn klas die de waterpokken heeft. Voordeel ervan, is dat hij het nu in ieder geval heeft gehad. Maar leuk is anders!!!

3. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    och trinity wat sneu voor je mannetje. Niets aan als ze zo ziek zijn

4. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    @Noid ben je geslaagd?

@Trinity ach wat sneu!! Lekker vertroetelen :)

Hier vandaag webshop van de Prenatal leeggekocht, toch mooi die Mama Mazzeldagen! En voor de liefhebbers, er staan in mijn prive album WIJ nieuwe (blote) buikfoto's van mij. Ik sta er volledig op, dus zet ze niet in buikjes topic.

Fijne avond dames!

5. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Leuke foto's Kruidnootje! :D Ik heb ook weer een foto in fototopic geplaatst :) Wat heb je allemaal gekocht bij de Prenatal?!

@ Trinity, wat supervervelend voor je mannetje! Beterschap daar!

@ Zorg, ik werk nu dus veel minder (en fysiek minder zwaar), maar merk wel dat de dingen die ik doe een stuk lastiger gaan. Bekken doen gewoon heel snel pijn ook, dus doe extra rustig aan!

Hier vandaag weer op controle geweest bij de VK. Ons meisje doet het super! Trots! :D

6. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Starling, fijn dat je zus het zo goed doet! :)

@ Supernurse, wat zei de huisarts vanmiddag?!

@ Mira, leuk een broek erbij! :) 3 is inderdaad net wat lekkerder! Ik heb er ook 3 en nog een lekkere joggingbroek voor thuis :)

7. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Noorus: Fijn dat je weer door de APK bent bij de VK ;)
    Idd, 3 is makkelijker. Ik kon nog in een oude broek, met knoopsgat open en daar een haarelastiek door, maar die gaat nu ook vervelend zitten, dus die derde zwangerschapsbroek was wel nodig nu :p

Straks dus gesprek met de woningstichting, meteen daarna naar het ZKH voor controle en daarna zal ik wel weer afgedraaid zijn door de spanning... Adem in... Adem uit...!

8. diaaantje

diaaantje Actief lid

16 okt 2011
    251
    0
    0
    NULL
    NULL
    vrijdag bloedonderzoek en dan dat heerlijke suikerdrankje.
    zal mij benieuwen.
    ik duik mn bedje even in heb 1e nachtje achter de rug

groetjes diana

9. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    Controle bij huisarts was goed. Geen blaasontsteking. Voor de ontlasting wil ze mij niets geven. Moet maar meer rust neme.. Dus tsja niet echt iets mee opgeschoten. Dus vandaag maar een rustdagje ingepland :p

10. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Supernurse wat fijn geen blaasontstekking. Heb je zelf het idee dat je last hebt van obserpatie?

11. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Bij de woningstichting is er zeker nog hoop. Nu allerlei papieren inleveren en dan hopen. Ze gaat iig haar best voor ons doen om ons erin te houden. We betalen tenslotte iedere keer netjes de huur, zei ze nog :D

Controle was prima. Bloeddruk ietsje hoger dan vorige week, maar niet hoog genoeg om mijn pillen op te hogen, JOEPIE!
    Suikertest was prima, dus daar geen maatregelen voor, maar helaas wel een HB dat iets aan de lage kant wat (6,6 volgens mij), dus nu mag ik ijzertabletten gaan slikken en heb ik zakjes Movicolon meegekregen voor als de ontlasting niet wil lukken ivm die ijzertabletten (die hebben soms nadelig effect op de ontlasting namelijk...). Ik vind het jammer dat ik daardoor weer meer pillen heb, die natuurlijk weer op een andere tijd dan mijn bloeddrukpillen ingenomen moeten worden, maar het is even niet anders. Wel pas weer controle over 2 weken ipv volgende week :D Hele verbetering!
    Als laatste nog een snelle echo gehad, de kleine meid lag met haar hoofd naar beneden, rug langs mijn linker zijde en de benen omhoog gevouwen. Met haar is verder alles goed, dus ik hoef me nergens zorgen over te maken :D

12. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus allenaal goed nieuws mira. Nu hopen dat julloe daar mogen blijven wonen.

13. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Janneke: Idd, een ochtend met vooral goed, en hoopvol, nieuws. Het is natuurlijk nog wat onzeker of ze ons binnen de regels in deze woning kunnen houden, maar ze doet haar best voor ons! Ze mogen namelijk maar een x percentage per jaar buiten de reguliere manier om verhuren, dus daarom moeten we heel wat papieren gaan inleveren en gaan ze kijken of het mag en kan...

Supernurse: Fijn meid! Mss via de VK iets vragen voor de ontlasting? Ik heb net bij de arts-assistent ook Movicolon gekregen ivm de ijzertabletten en anders mss vragen wat je wel mag uit de drogist, want het is geen pretje als het niet wil!

14. Melief

Melief Niet meer actief

Mira: Fijn een goede controle! Jammer dat je hb te laag was!
    Supernurse; wat vervelend van de ontlasting, ik heb hier ook last van en nu zelfs een aambei :)
    Veel water drinken, volkoren brood en ik heb zakjes lactulose bij de apotheek gehaald, is dat misschien iets voor jou? 14 zakjes voor 4,50 uit mijn hoofd.

15. Melief

Melief Niet meer actief

Joepie, ik zie nu dat ik onder de 100 dagen tot de uitgerekende datum zit ;)

16. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    @janneke 1982: heb soms wel het idee er last van te hebben. Ga nu zelf proberen om meer te drinken en meer vezels te nemen

@mira: fijn dat alles goed was op controle. Weet niet of ze het verteld hebben maar je ontlasting kan zwart wordt door die ijzerpillen. Onze VK mag niets voorschrijven, dus eerst maar even afwachten.

@melief: lactulose mag ik niet gaan gebruiken omdat dat nog meer harde buiken kan veroorzaken. Dus eerst zelf maar aan de slag.

17. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    moet nog ff een fotootje van gisteren spammen. Ben samen met mijn zoon (en zijn peuterklas) naar de lammetjes geweest, was zo leuk.

Ps Haal foto straks weer weg, wil deze er niet te lang op hebben staan.

18. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Schattig Supernurse!!!

@ Mira, blij voor je met al het goede nieuws! :D

19. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    @mira fijn om te horen!

@Melief Haha ja, ik ook al onder de 100 dagen :D

@Supernurse liefff! Kan niet wachten om met de kleine naar de kinderboerderij te gaan etc ^^

20. Starling

Starling Actief lid

12 jul 2012
    253
    0
    0
    Wat een leuke foto supernurse..:D

@ laag HB.. ik had ook ijzertabletten, maar liep daar ondanks de movicolon volledig op vast.. Heb nu floradix drank, gaat een heel stuk beter.. Moet volgende week ook weer bloed laten prikken, ben benieuwd of het ook wat doet..

@ mira.. wat een fijn nieuws.. ik ga voor jullie duimen, hopelijk kun je daar blijven.

Ik heb een veel te productieve dag gehad.. ben nu echt kreupel..
    Maar heb lekker gedweild, alle deuren afgesopt, en de badkamer en wc een grote beurt gegeven..
    Begin nu echt steeds vaker nesteldrang aanvallen te krijgen.
    Vanmiddag heerlijk mijn nagels laten doen en zusje en schoonzusje op de koffie gehad..
    Ben echt uitgeteld..

@ dagen.. Ik zit ook al onder de 100, al tel ik er voor mezelf gewoon 14 bij op.. het lijkt me zo erg.. zit je af te tellen naar je uitgerekende datum, en dan gaat ie zomaar voorbij.. Ik bereid me voor op het ergste..:D

Deel Deze Pagina