Wat een leuke foto supernurse Ik ben vanmorgen op controle geweest Alles was goed met ons kleintje Morgen moet ik bloedsuiker prikken en 8 april krijg ik een extra groeiecho snaar met het grootte van het kindje viel het wel mee ze schatte het op 26/27 weken en aangezien ik morgen 26 weken ben val het best mee
Zo lekker bijgelezen. Ben wel benieuwd wat Kruidnootje bij de prenatal heeft geshopt Positief nieuws voor Mira Zag nog een handige commode voorbij komen. Heel handig zo recht liggen. Hebben wij ook. Alleen op peuterleeftijd was het soms niet zo handig, met al hetbtegenstribbelen heb ik wel wat schoppen in mijn buik gehad. Schattige foto's van lammetjes. Pittig jasje! Verder weet ik niet meer wie wat schreef, word zo moe van die vergeetachtigheid. Als ik niet oplet ren ik tijdens het ochtendprogramma tig keer de trap op en af omdat k weer wat vergeet en vervolgens strompel ik naar m'n werk van de bekkenpijn door al het traplopen. Dat zwanger zijn is niet echt mijn feestje. Doe mij dat kind maar zonder al dat zwanger en beval gedoe. @stoelgang, ik las van de week iets in het boek "Veilig zwanger". Naast veel groente, fruit met schil, volkorenproducten en peulvruchten (met de vliesjes er omheen. Schijn je vochtige prutjes te moeten eten. Dus niet vezels (bv. Vezelrijk crackers of volkoren brood) met een glas water. Maar Volkorenpap zoals brinta, volkoren macaroni met een saus, in water gewelde pruimen en abrikozen, aardappelen met kookvocht tot puree stampen, geweekte muesli enz. En vooral geen bananen, witte rijst, beschuit, chocola en zwarte thee. Hopelijk helpt het Intake van de kraamzorg gehad. Heb 10 uur extra gekregen vanwege alle bekkenklachten. Dus nu 59 uur voor 8 dagen. Zag net een mail van vk dat ik nog meer vit d moet gaan slikken. Het was weer achteruit gegaan, nu 38. Moet nu multivitamine slikken + 40 mg vit d er bij. Vind k wel wat veel. Stond niks over bloedsuiker in de mail, ben wel benieuwd. Volgende week di heb ik controle bij vk en dan prikken op rhesus c. Wo een pretecho 3d, met name voor onze peuter zodat hij besef krijgt van wat er nu precies in die enorme buik zit. En vlg wk vr de 1e groeiecho. Druk weekje.
Supernurse wat schattig!! Morgen om 10:20 controle VK. Daarna even door rijden naar Emmeloord om te kijken naar gordijnen voor de jongens (vind het zo leuk om te zeggen , haha!!) Voor de oudste een rolgordijn en een leuke gordijn om er voor te hangen En in de babykamer gewoon een rolgordijn. Gordijn om er voor te hangen hangt er al van Winnie de pooh. We hebben trouwens tot nu toe 11 pakken flesvoeding, en ik denk dat we nu genoeg luiers hebben, haha. Ik weet niet waar ik alles nog kwijt moet! Gister heb ik alles maar in huis gedaan.. Ramen lappen binnen en buiten, alles gestoft, gestofzogen, badkamer en wc's schoongemaakt. Ik was helemaal op, en dat was ook erg te voelen in mn liezen. Zaterdag avond gourmetten met mn schoonfamilie, en zondag mn verjaardag vieren. Er word trouwens gezegd dat er een hittegolf komt in de aankomende weken!!! (nu lach ik nog )
Mc susan veel afspraken ja. Fijn dat je extra kraamzorg krijgt. En rustig aan he met die trappen. Mooi lijstje met producten, ik geb ook last van mijn stoelgang dus zal ook wat pruimen eten enz. zijn die nu eigenlijk te koop? vit d is idd veel, welke heb je? Etos heeft voor kinderen d 10mcg per talb. 240 stuks voor 4 euro of zo. Davitamon is zo duur en dan moet jij t halve potje per dag nemen. Ik neem ook altijd die voor kinderen, sinaasappel smaak, zijn be st lekker en hier de kinds vinden t ook prima! Mama mazzel dagen: gaat er nog iemand los? Ik ga vrijdag nog even kijken voor een nijntje pakje. Vriendin gaat mee, zij is vorige maand begonnen met jlussen dus ook voor haar leuk eff te neuzen en kijken. Ik hoop dat ze nog de juiste maat hebben, t is altijd zo snel weg die kleding met mazzel dagen
Haha wat ik heb gekocht... Een waskussen, een waskussenhoes, stopcontactbeveiliging, paar setjes kleding, fotocollage hart en allerlei dingetjes voor de babyshower (doe ik zelf organiseren).Mijn vriend kwam vandaag thuis met de blije doos, inhoud was best leuk! Zat nog zo'n I love mama speen in van bibi welke niet meer verkocht wordt, dus erg leuk!
@janneke, er staat in het boek dat je de gedroogde pruimen kan wellen, volgenns mij zijn ze vers nit te koop, is het najaar pruimentijd??? Tx voor de vit d tip. @kruidnootje, leuke aankopen
Krijgt iedereen hier een groeiecho?? Ik heb het gevraagd aan de vk maar krijg hem niet. Is daar een reden voor dan als je een groeiecho krijgt? Ik hoor het graag.
Oke bedankt voor jullie antwoorden. Er moet dus wel een reden zijn voor je die echo krijgt. Ik heb hem namelijk wel bij mijn zoontje gehad ivm translocatie. Dit kindje heeft ook een translocatie en nu krijg ik hem niet. Zal het misschien nog wel even te sprake brengen bij de vk.
Ik krijg iedere controle een echo om de groei in de gaten te houden omdat mijn zoontje te groot was voor mij om via de normale weg geboren te worden. Dus ik krijg iedere controle een 'groei'echo. Misschien dat ik vanmiddag nog even naar Prenatal ga om wat spulletjes in te slaan, even kijken of ik er straks nog puf voor heb. Zit nu bij de diplomauitreiking van een vriendin op de universiteit.
Net de vk maar even gebeld, zou de 12e uitslag krijgen, maar toch wel handig om te weten of ik ergens op moet lekker op vakantie, maar alles was helemaal goed. Suiker nuchter was 4,5 en niet nuchter 4,3, HB was ook goed. Yeah! Hier vorige week de babydump geplunderd. Moltons, hoeslakentjes, dekentjes enz enz, hele tas vol haha.
Das een goede uitslag noid De mijne was slecht helaas veel te hoog. Nuchter ging nog wel maar daarna werd het alleen maar hoger dus morgen weer prikken en naar de diƫtist
hoi hoi morgen naar de babydump.en daarna naar de primark effe kijken of ze leuke kleertjes hebben. mrgen ook mn suikertest met het suikerwater. en daarna gaan we op weg we hebben de box effe neer gezet kijken hoe de kat reageert groetjes diana
Balen Mamsie. @groeiecho, vorige kind was macrosoom, met drama bevalling, dit keer dus extra controle en eerder inleiden of keizersnede als het weer zo groot is
Super fijn noid.. en voor jou wat minder mamsie.. Hopelijk is het met een dieet onder controle te houden Ik moet volgende week voor suikercontrole. Nesteldrang is hier nu echt toe geslagen.. Vanmiddag op mijn knieen met voegenfris de badkamervloer zitten poetsen.. Was nooit zo een huishoud wonder, maar nu is het echt raak.. Leuk shoppen!.. heb daar ook wel zin in.. ben benieuwd naar al je aankopen..