Hier was het zijligkussen nog steeds een drama, meneer was erg druk en lag ondanks de kussen toch elke keer gedraait naar zijn voorkeurshouding en op zijn rug. Met fysio leerde hij snel naar zijn buik draaien maar het kwaad was al geschiet helaas! Nu weet ik wat goede oefeningen zijn en hoop het dit keer te voorkomen, maarja soms is het hardenekkiger. Ja probeer ook naar mijn buik te ademen maar helpt ook niks. Ik ben wel eigenwijs, ik blijf wel liggen, omdat het zo lekker warm. Ik heb al geprobeerd smiddags niet te gaan slapen maar dan slaap ik net zo slecht snachts. Slaap ik savonds wel weer moeilijker in maar ben nu al zo ver dat ik denk, elke slaap die ik kan pakken dus ook overdag pak ik. Kleine slaapt gelukkig nog al denk ik ook niet dat dit nog lang gaat duren. Oeh werkse mamsie. Hier geen idee nog wat we gaan doen deze dagen, morgen eten bij opa en oma maar 2e paasdag nog geen idee. Baal van het koude weer.
Slapen gaat hier nog best goed. Ben vaak wel vroeg wakker, maar dit komt ook door t werkritme. Omdraaien heb ik nog geen problemen mee ondanks m'n aardig flinke buik. Ben nu 4,5kg aangekomen en hoop dat t niet meer dan dit dubbele wordt. Wij zijn vandaag bij de bouwmarkt van de neef van mijn man geweest voor inkopen bespreken voor ons nieuwe huis. We hebben goed advies gehad en zodra we weer een kijkersdag hebben dan komt hij langs om e.e.a. op te meten. Hij besteld dan de vloeren (beneden pvc & boven speciaal laminaat), plissé gordijnen voor vrijwel hele huis, plaatst een op maat gemaakte inbouwkast in onze slaapkamer, en waarschijnlijk ook het dakraam. Hopelijk willen de buren gezamenlijk de schuttingen kopen en laten plaatsen want dan hoeven wij alleen materiaalkosten te betalen en geen werkloon van de mensen die de schutting plaatsen We krijgen op alles min. 20% korting dus dat scheelt een hele hoop op al die aankopen. Heb er al helemaal zin in. Donderdag is kijkdag voor de toekomstige bewoners en ben heel benieuwd hoe het er nu uitziet en wie precies onze buren worden. We zijn ook eindelijk uit over de naam van ons kleine meisje. Alleen nu de schrijfwijze nog. Mijn man wil de 1e en 2e naam anders schrijven dan ik... Eerste naam wil ik hier niet zetten ivm evt bekende meelezers, maar de 2e naam willen we vernoemen naar beide oma's. Die hebben allebei Johanna in hun volledige naam. Alleen vind ik Johanna niet zo leuk, dus leek mij Joanna (uitspreken als Johanna alleen dan de H inslikken) wel leuk. Toch best duidelijk dat het een vervorming van Joanna is? Mijn man vindt van niet en ik vind van wel.
@McSusan MOOIII!!! Onze style dus hihi! Wij zijn gek op alles wat met het universum te maken, dus bij ons zijn de accessoires met sterretjes. Alleen bij ons dus voor een meisje @Evian Oh mooie kleur! Hou ik ook wel van! @Judith is het Joanna op zn Engels of dan gewoon op zn Nederlands? - > Snachts slapen... Hou maar op. Als ik me wil omdraaien moet ik eerst overeind (en dat kom ik al niet makkelijk meer) en ik slaap inmiddels met 3 kussens. Zo hoog mogelijk, aangezien ik dan minder last van maagzuur heb. Inmiddels verkouden aan het worden zoals de rest van NL, last van slijm in mn keel, keelpijn en dichte neus. Ik heb wel steeds vaker last van mn heupbotten als ik op mn zij lig, enorm vervelend. - > Zijlig kussen? Wat is dat? - > Positiekleding: Voor broeken kan ik goed slagen, ondanks mijn maatje meer, maar voor truitjes!? Ik vind alles zo tuttig of ouderwets, ik ben 26, en ik kan niet echt iets vinden wat bij mij past behalve saaie stretch shirtjes zonder iets leuks er op ofzo. En vind ik eindelijk iets, dan is het gelijk 50 euro voor een dun shirtje. Ja doei. Vind het echt enorm lastig. Hier verder vandaag goed dagje gehad. Planken gehaald, wat kleine accessoires, zwistal geurbuiltjes (zodat de babykamer alvast lekker kan gaan ruiken hahaha), een stang voor in de piekstok van het hemeltje zodat hij iets hoger wordt, en ik ben aan het verven geslagen. Ik wilde 3 schilderijtjes van Nijntje kopen, terwijl ik zelf gewoon netjes kan schilderen. Dus ipv 10 euro per stuk voor een schilderij heb ik 3 canvasjes gehaald en ben aan de slag gegaan. Had ze in 2 uur af. En passen nu beter bij de babykamer, aangezien ik ze in kleurthema geverfd heb J Morgen gaan we de jaloezieën ophangen, de planken, de piekstok afmaken, schilderijtjes en memohart ophangen en dan is het sloes voor deze maand. Weer veel te veel uitgegeven. Fijne paasdagen meiden!
joanne mooie naam een collega heet joannie weer iets anders morgen lekker richting den bosch meiden die klussen gaan klus ze we hebben een leuk padington kapstokje gevonden erg leuk vandaag een leuk jasje gekregen van een bewoner zo lief met stampertje er op groetjes diana
Goedemorgen allemaal, fijne Pasen! @kruidnootje, wat schieten jullie al lekker op met het kamertje, spam je nog ff foto 's eind van de dag, ik ben zo benieuwd Hier een link naar het zijligkussen: Delta Baby Sleep | Bedtextiel | Baby-Dump @Janneke, zo te lezen dus een goede aankoop dat zijlig kussen. Dat van die yoga muziek ga ik eens proberen Vorige zwangerschap wilde ik absoluut niet op yoga nadat ik iets had gelezen over de weeendans oefenen. Echt een afhaakmomentje. Totdat ik dus weeen had. Verloskundig kwam in het ziekenhuis met zo'n opblaasbal aanzetten en deed die weeendans voor, nou k heb heel wat uurtjes op die manier weeen zitten opvangen. Echt hilarisch wat bevallingspijn met je kan doen. @jbm85, groot gelijk, elk uurtje slaap gewoon meepakken. Wees maar blij dat die kleine nog slaapt. Die van ons sliep vanaf 1,5 jr al niet meer. @Judith, ik vind Joanna leuker dan Johanna, staat wat moderner
FIjn paasfeest dames.. Heb wel bijgelezen, maar niet alles onthouden.. @ slapen.. Hier gaat het juist wat beter dan eerder in de zwangerschap.. ik heb mijn houding en draai eindelijk gevonden.. Slaap wel veel meer. Ben vrijdag op controle geweest.. alles in orde.. schrok alleen van mijn gewicht.. Ben nu 7 kilo aangekomen.. Gelukkig heb ik de Insanity DVD's al liggen voor na de bevalling.. want het zal er allemaal weer af moeten.. Wij hebben ook een ruimte thema voor het kamertje. @ judith.. ik vind joanna ook erg leuk.. Vervelend dat je weinig naar je smaak kan vinden kruidnootje.. Heb de mazzel gehad dat ik door manlief flink verwend ben qua kleding vorige week.. mocht alleen kijken naar wat ik leuk vond, en niet naar de prijskaartjes.. Ik vond het echt zonde om kleding te kopen die ik niet lang aan kan.. Maar hij vond dat het tijd was dat ik eens in wat anders rondliep.. Heb goed kunnen scoren, jurkjes, broeken en truien.. bij de H&M, en een of ander alternatief winkeltje in Gent..
Joanna dan op z'n Nederlands uitgesproken. Johanna maar dan de H inslikken. Zijligkussen hier niet gebruikt bij Jesse. Hij had wel voorkeurshouding, hij kon niet naar rechts kijken door een blokkade in z'n nek. Dit kwam doordat hij klem heeft gelegen tijdens z'n geboorte. De osteopaat heeft hem een aantal keer behandeld en toen kon hij z'n hoofdje weer naar beide kanten draaien.
Ik zou nog foto's plaatsen van de nieuwe kamer van onze Joep... Babykamer blijft hetzelfde, kan nu geen foto plaatsen want de naam hangt al aan de muur!! Maar hier dus de kamer van Joep
Judith, wat heerlijk zo'n neef met bouwmarkt! En ik vind het zonder H ook mooier, maarja jullie moeten het samen eens worden haha. Kruidnootje, Ook lekker bezig dan, ik vond het hemeltje wel erg mooi staan al hoor, maar dan hangt hij zeker nu op de grond? En wat zijn die geurbuiltjes van zwitsal? Vind zwitsal zo heerlijk ruiken! McSusan, zo zie je maar tijdens de bevalling is het allemaal anders als je van te voren gedacht hebt. Voor zover dat kan, ik was het puffen helemaal kwijt wat ik had geleerd op de gym, moest de gyn toen ff helpen herrinneren, helpt wel. Starling, volgens mij is 7 kilo niet zo heel veel hoor. Ik heb niet meer op de weegschaal gestaan sinds ik ziek was geweest waren er 2 af, maar was paar weken geleden ook al ruim 4 kilo zwaarder. Helaas gaat het op het laatst het hardst maarja dan komt je baby ook meer aan. Ik was bij de eerste 10 kilo aangekomen. Ga ik nu waarschijnlijk vet overheen. Sillekes, wat een onwijs gave kamer zeg! Echt mooie kleuren! Ik wou dat ik zo kon inrichten zeg ik altijd!
Fijne paasdagen iedereen. Hier iig met pijn, op dit moment weet ik gewoon niet hoe ik moet zitte, staan en lopen, mn rechter bil doet zo pijn, denk een spier ofzo. Gisteren gewerkt en toen kreeg ik ook last van botten rond stuitje, heb er echt geen ballen verstand van, maar mijn gevoel zegt dat t mn bekken zijn. Pfff lang leve de pijn, sorry. Dinsdag morgen komen ze kamertje, wagen, badje, kinderstoel enz brengen, hebben we wat te doen. Als het klaar is plaats ik foto van de kamer. Fijne dag allemaal....
Dat zijn waarschijnlijk wel je bekken, doe rustig aan en ga anders eens langs een bekkenfysio. Je moet nog een aantal weekjes dus moet wel te doen zijn toch!?
Ik doe zs pilatus, dat geeft mijn bekkenfysio. Dus wij doen ook oefdningen op een val. Heb er thuis ook een, heel fijn. Ik doe nog 2x thuis de oefening en daardoor kan ik redelijk pijnvrij de dag door. T laatste kwartiertje doen we altijd onspanning, ik ven altijd helemaal weg van een liedje met piano, die heb ik nu op repeat staat op mn ipod, heerlijk ontspannen haha. Sillekes wat een mooie kamer voor joep! Zijligkussen is niet alleen om voorkeurshouding te voorkomen maar vooral tegen een plat achterhoofd. Sorry maar ik vind johanna mooier en dan de h niet inslikken. Als je hem niet uitspreekt, dan moet je hem ook niet schrijven. En Hanna?
Nog eff iets anders. Vanaf week 20 heb ik heel erg veel zin in de geboorte echt laat de bevalling maar komen! Lekker weer zon kleintje in mijn armen, kan niet waxhten. Misschien dat sommige dit vanaf week 5 al hebben. Maar deze zs was hier een bettje onverwachts en heb dus aanrdig wat tijd nodig gehad on aan t idee te wennen maar nu kan ik bijna niet meer wachten. Alleen de abykamer is nog niet af dys raak licht in paniek. Hoewel we nog tijdzat is, maar voor mij voelt t alsof de baby al bijnsa komt. Gewoon omdat ik er zon zin in heb en naar uit kijk. Hebbent meer dit?
Ik herken het wel! Ik heb ook niet echt een relaxte zwangerschap, begon met enorm veel ziek zijn vanaf week 7.. Veel spugen, daarbovenop migraine omdat ik fysiek 40 uur weken niet aankon, dus na 25 uur gegaan.. En begin het weer zwaar te hebben aangezien ik in mn enigste pauzen nu ook mn voeding daarna weer niet kan binnen houden dan zijn de kwalen van rugpijn en continue wakker worden om te moeten plassen erbij gekomen en is er weinig intiem contact met de man waar ik ook nog eens onzeker van wordt.. Je hebt toch meer behoefte om gewoon lekker met OH te knuffelen enzo maar daar heb meneer allemaal minder zin in! Positieve is dan wel, ik ben steeds meer in ritme iets wat uk vroeger enorm moeilijk vond om te vinden.. Lekker aan de nesteldrang en man het heeft me 3 jaar geduurd voor t juiste recept van een oer hollands gehaktballetje te vinden en dat lukte met nu ook ineens in twee keer wat nieuws uit proberen.. (Juiste gehakt vinden half om half bestaat hier niet en sommige winkels in het errug vies.. Ik miste in het verleden het brood met melk ect.. ) en zo wel met meer eten haha
Heb het ook wel beetje hoor, het is zo'n super gevoel je kleine op je borst net na de geboorte niet te omschrijven, kan daar ook niet op wachten, dus van mij mogen die 3 maanden voorbij vliegen. Heerlijk weer zo'n kleintje.
Nou de laatste 3 maanden hoeven van mij niet om te vliegen al ben ik wel blij als we t allemaal gehad hebben. Mijn mans hartoperatie, verhuizen, de bevalling... Ik geniet nu nog zo van m'n nachtrust ook al wordt dat steeds minder natuurlijk. Die gebroken nachten totdat ze door slaapt, daar zit ik toch niet zo op te wachten. Ik hoop toch niet dat Jesse wakker wordt als ons kleine meisje wakker is voor haar voedingen, dan heb ik helemaal geen nachtrust meer. Ik merk dat ik er echt vanuit ga dat ik niet voor de 40 weken ga bevallen. Hoop dat ook niet m.b.t. de verhuizing, maar als ik over de 40 weken ga dan gaan ze een ks inplannen en heb me nu wel helemaal ingesteld op een natuurlijke bevalling, al zegt de gyn dat de kans groot is dat het ook nu weer en ks zal worden. Laat haar maar tussen de 39-40 weken komen, dan zijn we verhuisd en mag ik waarschijnlijk gewoon een natuurlijke bevalling proberen. T komt nu allemaal zo dichtbij! Nog een paar maanden en dan is de kleine meid er en is ons gezin compleet!
@JBM geurbuiltjes van Zwitsal: http://www.drogista.nl/producten/groot/24926_2134739.jpg Je hebt ze ook van Robijn etc etc. In dat doosje zitten 3 plastic zakjes waarin weer van die builtjes zitten met balletjes oid. Ruikt echt mega lekker! Die van Robijn ruiken mij teveel naar wasmiddel, die van zwitsal ruiken echt naar baby haha! Niks mis met die van Robijn, die hangen in mn kledingkast hoor En ik lieg niet, dat builtje hangt nu een paar uur, en als je langs de babykamer loopt ruikt het al enorm lekker. Heel fijn! Doet de hormonen goed haha! Hier een sfeer impressie van de babykamer welke we vandaag weer een stuk verder af hebben gekregen: