Ff egobericht. Sinds gisteravond buikkrampen. Vannacht bijna niet geslapen. Vanochtend werd het minder. Naar het werk gereden en halverwege omgekeerd omdat het erger werd. Vk gebeld, die komt zo even kijken. Ben benieuwd. Pijn zit rechts onderin. Hebben meer ditbgehad?
@Supernurse gecondoleerd en heel veel sterkte... @Kleintje leuk! Wij wilden dat kamertje ook, maar helaas een te kleine babykamer. @McSusan Och! Hoe gaat het nu?
Supernurse: Gecondoleerd meid! Heel veel sterkte de komende tijd!!! McSusan: Hoe is het nu met je? Klinkt super vervelend, dus ik hoop dat je jezelf inmiddels veel beter voelt! Even een vraagje aan iedereen: Afgelopen week heb ik het met manlief over de kraamperiode gehad en hem aangegeven dat ik steeds kraambezoek niet zie zitten. Manlief neemt na de geboorte zijn 3 weken vakantie op, dus ik wil hem ook gewoon laten genieten van vrije dagen ipv steeds bezoek te hebben en ik heb het liever 1x druk dan steeds opnieuw vanalles in huis te halen wanneer iemand op kraambezoek wil komen. Nu dachten we aan een babyborrel/kraamfeestje bij ons thuis een aantal weken na de geboorte van de kleine meid. Heeft iemand van jullie hier toevallig ervaring mee, zelf gegeven voor een eerder kindje of meegemaakt bij iemand anders? Wat vonden jullie ervan en hebben jullie eventueel tips? Ik vind het lastig hoe ik dit dan moet gaan brengen (op de kaart erbij drukken of aparte kaartjes laten drukken/maken die we erbij kunnen stoppen zodat we eventueel 2 kleinere borrels/feestjes kunnen geven) en of het voor de uitgenodigden dan wel fijn is. Natuurlijk mag naaste familie wel gewoon tijdens de kraamweek op bezoek komen, het is meer voor familie die we wat minder zien, vrienden, collega's enz.
Dames! Wat hebben jullie veel gekletst in twee dagen haha. Hier is het 30 graden, gaan vanavond het centrum in. Krijg net bericht dat de babydump aan de deur stond vanochtend, had twee gemiste oproepen. Ik heb ze vorige week verdomme 4x gesproken dat het vandaag niet kon. Ben best wel over de zeik nu, liefst zou ik ze meteen bellen...
@ Noid, lekker genieten van je vakantie nu meis! Babydump komt daarna wel weer, hadden ze maar eerder terug moeten bellen! @ Kleintje, zijn de spullen al bezorgd? @ McSusan, is de Vk al geweest? Wat zei ze?! @ Mira, ja dat kan je doen een kraamfeest. Ik zou aparte papiertjes laten drukken met een uitnodiging voor dat feest die je dan bij de kaartjes in kan doen. De ervaring die ik ermee heb is dat heel wat mensen vaak niet kunnen en dan alsnog rondom het kraamfeest komen, dus je nog met een volle agenda zit. Wij zetten in het kaartje: voor bezoek graag even bellen en ik wil gewoon echt met agenda erbij gaan zitten en plannen. Max zoveel mensen en ook gewoon dagen vrij houden. Weet je, familie en naaste vrienden mogen in de eerste week komen, maar de rest kan ook na een maand of paar weken pas komen, dus ik plan wanneer ons dat uitkomt (hoop dat het in de praktijk ook zo werkt...) Hier net terug van werken, boodschappen gedaan om lekker bietensalade te maken straks, want moet vanavond voor het eerst naar gym! Ben benieuwd! Nu eerst heerlijk in m'n hangmat in de zon!
@Noid en @Noorus geniet maar lekker van de zon, ik lig op bed, beginnende griep denk ik, ben niet vooruit te branden. Veel hoofdpijn en keelpijn, heerst erg he in NL op dit moment. Bah.
Wij willen dit keer ook een kraamfeest, waarschijnlijk het laatse weekend van augustus. Ik was ook opzoek naar een zin voor in het kaartje maar heb nog niks gevonden, dus ideeen zijn welkom. Bij de 2e hadden ml en ik afgesproken alleen bezoek in t weekend, maar dan komen toch savonds ook buren langs en zit ik weer te lang beneden dus dat wil ik echt niet meer. Wij doen nu alleen kraamfeest en als ze niet kunnen dan hebben ze pech. Mijn ouders, zus en vrienden die mogen wel eerder komen natuurlijk. Noid, maak je niet zo druk. Je bent op vakantie: ontspan! Supernurse, gecondeleerd. Dat zijn geen leuke berichten... Verder weet ik eff niet meer.. sorry
Wat een rot dag zeg, gadverdamme!! Ik moet even mn verhaal kwijt van gister en vandaag.. Gister dus met 2e paasdag naar de heugte geweest. Elk jaar is dat zo, en we gaan elk jaar. Mn zwager, schoonzus, schoonvader, manlief, mn zoontje en ik gingen ook lekker mee. Schoonmoeder die vind dat soort dingen niet echt leuk, te druk. Maak niet uit, dus we gingen daar rond een uur of 09:00 heen. Mn schoonvader was al wat chagerijnig omdat hij ook moest werken 3 uur later. Kan ik begrijpen maar ja hij reageerde het ook af op de rest. Maar goed, leuke dingen gehaald voor mn zoontje. Een extra brug voor bij zn treinset, vind hij zo mooi, en puzzels waar hij gek mee is. Is zo een kraampje en die verkoopt nieuw hout spul, en echt niet duur. Rond een uur of 11:00 weer richting naar huis gegaan. We gingen nog even wat drinken bij mn schoonouders, en alles ging goed tot mn schoonvader besloot de printer naar beneden te halen en wat dingen uit te gaan printen vanaf de laptop. J. mn zoontje, wou bij opa gaan kijken en zag dat er wat uitgeprint werd en dat wou hij dus pakken. Wij zitten op de bank en hij zit aan de grote tafel, horen we hem opeens schelden en vloeken en tieren als een achterlijke. Staat hij daar te schelden met ***verd***e tegen mn zoon! Mn man die ging uit zn dak tegen mn schoonvader en zei dat hij normaal moest doen en dat het nog een kind was en dat hij alleen wou helpen. Mn schoonmoeder daar boven op tegen mn schoonvader dat als hij zo gaat beginnen dat hij alvast naar zn werk toe mocht gaan want zo wou ze hem niet in dr buurt hebben. Mn zoontje die kroop helemaal in een op de grond en begon te huilen. Mn man had hem opgepakt en hij huilde gewoon bij mn man. Mn man was zo verschrikkelijk kwaad op zn vader. Mn schoonvader heeft een TIA gehad een paar jaar geleden, en sindsdien is hij veranderd in karakter. Bitter, boos en kan zo omdraaien kwa karakter, eerst boos, blij, vrolijk, chagrijnig en noem maar op. Alsof er een knop word omgezet. Daar zat ik dus verschrikkelijk mee in mn maag.. Mn schoonmoeder vroeg nog aan me of we nog die middag even een picknicktafel wouden ophalen voor mn zoontje. Kan hij lekker in de zomer aan zn tafel zitten. Zo een kleine was in de aanbieding namelijk.. Was blij om even wat anders aan mn hoofd te hebben. Ik was zo woedend op mn schoonvader! Ik voelde de kleine gister ook de hele dag niet. Maak niet uit hoe vaak ik op bed ging liggen om te rusten, ik voelde hem gewoon niet.. Ik had de doppler gepakt om te luisteren en ik hoorde gewoon zn hartje. De verloskundige zei vorige week dat als ik hem niet tot nauwelijks voelde dat ik moest bellen omdat hij nu regelmaat heeft. Standaard in de ochtend en in de avond als ik in bed lig. Nu dus helemaal niet. Tot vanochtend gewacht, maar ook niet gevoeld.. Dus ik de verloskundige gebeld om 08:00 en we konden terecht om 08:40. Ze kon het hartje duidelijk horen, maar we werden toch door gestuurd naar het ziekenhuis omdat zn hartslag ook licht verhoogd was en hem niet voelen bewegen. Mn zoontje werd met spoed gehaald wegens geen beweging en een zeer hoge hartslag.. Eenmaal om 11:00 in het ziekenhuis hartfilmpje wou niet echt, dus dan maar een echo. Vruchtwater was goed, hij groeide goed en bewoog wel maar ik voelde het gewoon weg niet. Hij zat op een bepaalde manier waardoor ik het niet voelde. Hij zat ook kwa groei goed. Daarna nogmaals een hartfilmpje en dat ging nu wel goed.. Zn hartslag was weer normaal tussen de 140 en 160 slagen. Dus ik mocht weer naar huis.. Gelukkig! En het advies is rustig aan doen. Vanochtend bij de verloskundige stortte ik een beetje lichtelijk in. Na dat de hartslag werd besluisterd zijn we even gaan zitten om een gesprek te hebben met de verloskundige. Uitgerekend de verloskundige waarvan ik het gevoel heb dat ze me niet mag.. Ze vroeg aan me hoe het met me ging deze zwangerschap, en ik zei na alle kwalen gaat het vrij goed.. Zegt ze tegen me: Ja het valt ons een beetje op dat je vaak wat hebt. Dus ik in eens terug getrokken, en ze vroeg aan me of ik onzeker ben of bang ben voor deze zwangerschap. En ik heb toegegeven dat dat inderdaad zo is. Mn man legde uit dat we dan die bloeding hebben gehad met 11 weken en in die uren tot de echo dat we enorm bang waren doods benauwd eigenlijk dat het mis was. Ik stortte daar gewoon in. Door die bloeding is me gaan beseffen dat het eigenlijk gewoon mis kan gaan, de vk vertelde me dat die bloeding er nu niet meer toe doet. Maar dat haalt die angst niet bij me weg! 2 vriendinnen van mij die hebben in de afgelopen 2 maanden allebei een miskraam gehad. Ik ben gewoon zo bang geworden. Ik bel dus vrij vaak op in de telefonische spreekuur om dingen te vragen. Maar daar is de telefonische spreekuur toch voor..??? Of ligt dat nu aan mij?? Het is niet dat ik iedere week bel, maar als dingen me dwars liggen dan vraag ik het in de telefonische spreekuur. Ze zei dat we eventueel ook elke 2 weken langs konden komen voor een controle, en ik denk dat we gaan aangeven om dat inderdaad te doen. Ik moest meer vertrouwen hebben in deze zwangerschap. Sorry voor het lange verhaal maar moest dit even kwijt..
Echo gehad, aan het ctg gelegen, niks te vinden. Ook is er bloed afgenomen om te kijken of er ergens een ontsteking zit. En verder dus gewoon rustig aan doen. Dat ga ik dus maar doen. Lekker gtst kijken
@Trinity Och jeetje, ik snap je heel goed. Niet verontschuldigen voor je lange verhaal, hier kunnen we tenminste onze ei kwijt. Blijven doen. Sterkte! @McSusan Ook jij sterkte, idd rustig aan! Hier net even een frustratie momentje, vriendlief boort verkeerde gaten in een muur in de babykamer :')
Kruidnootje, wat een mooi kamertje zeg en die nijntjes echt mooi gelukt. Moet manlief niet verkeerde gaatjes gaan boren zeg! Wat gaaf dat je gewonnen hebt. Noid, fijne vakantie. Ja laat babydump lekker naast je liggen, nu eerst genieten, heerlijk hoor 30graden, jaloers!!!! Kinderbijslag, stond er gister op dus de 2e al. Trinity, jammer dat ml het verteld heeft! En wat vervelend zeg dat je schoonvader zo tekeer ging. Hoe gaat het nu? Voel je de kleine al weer beter? Haken, nee ik kan niet haken, heb wel wat dekentjes en slofjes gehad van iemand anders die haakt. Geboortekaartje, wij zijn er eigenlijk nog niet mee bezig, mag ook wel is beginnen, toch de laatste 3 maanden die nu in gaan. Supernurse, gecondoleerd met het verlies van je oma, sterkte komende tijd! Kleintje, die kamer hebben wij ook en gaat nu de tweede ronde in haha. Mcsusan, hoe is het nu? Kraam, hier gewoon visite heb het de vorige keer ook niet zo druk gehad, scheelt dat wij geen grote familie hebben, wij hebben zo'n 45 kaartjes nodig. Slapen, nou echt een drama hier, nu de laatste nachten ligt D ook erg druk te doen in bed en begint weer verkouden te worden, dus dan lig je eindelijk is te slapen word je weer wakker van een huiltje, het is wel weer zo over maar ook dan dus weer extra wakker, baal er verschrikkelijk van, mijn heupen en rug doen dan zo'n pijn van dat gedraai en niet weten meer hoe je moet liggen, op mijn rug gaat mijn buik zeer doen. Sorry hoor even mijn frustratie kwijt, maar dan begrijpen jullie vast wel dat ik dan een klein beetje tegen nog 3 maanden zwanger zijn op zie, je gaat steeds slechter slapen en word groter enzo. Ik hoop zo op lekker lente weer. Daar lekker vrolijk van worden. Was nu 6 kg aangekomen totaal. Gaat ineens hard, dacht het al buik heeft ook groeispurt gemaakt
Vandaag weer een daf met pijn. Net naar de winkels gelopen met de hongens, eff naar de speelotheek, moest ik contact betalen. Il zeg dan neem ik t nu niet mee ik red dat niet, terug naar de pin en dan weer daarheen. Bas had al speelfoed uitgezocht in plaats dat ze dat evenbij binnenkomst vermelden. zeker bij nieuwe klanten. Bas deed gelukkig niet moeilijk en zette het zo trug toen vnd die mevrouw t zielig voor bas en mocht ik t toch meenemen. Phfff wat voel ik me weer een gehandicaptte dat ik niet eens een stukje kan lopen met de jongens. Stond echt met tranen in mijn ofen daar Gister naar bedrijfsarts en 100% ziekgemeld. Hoop dat ik nu me werk een beetje los kan laten
JBM85, vanochtend de kleine nog gevoeld Dank je wel voor het vragen! Ik hoop vanavond hem weer te voelen als ik lig. Ik moet het in ieder geval aangeven als ik hem niet veel voel bewegen. Het maakt me wel doods benauwd af en toe..
@ trinity.. schrikken zeg.. kan me voorstellen dat het je niet lekker zit.. hopelijk een druk bewegende beeb vanavond.. Wat lief van de winkelmevrouw janneke, dat je het toch mee mocht nemen.. kan me je onmacht helemaal voorstellen.. Heb regelmatig dat ik tegen mijn beperkingen aanloop.. de tranen staan dan ook hoog. 45 kaartjes.. dat valt goed mee.. heb nog geen idee, denk dat wij rond de 100 zitten.. nu maar hopen dat niet iedereen op visite gaat komen.. De familie van mijn moeders kant krijgen de kans om de kleine te bewonderen op het familiefeest van hun kant, voor de rest gaan we 2 avonden per week reserveren.. dan hebben we toch onze rust.. Behalve mijn beste vriendinnen heb ik nooit zoveel mensen over de vloer.. houd daar niet zo van. @ mcsusan.. hoe gaat het vandaag?
Veel gekletst meiden, weinig onthouden maar wat ik nog weet; @ Noid: laat die babydump maar hoor, lekker vakantie vieren! Ben zo benieuwd hoe het daar is. @ Trinity: pff je hebt natuurlijk geen zin in schoonfam-gedoe! S-vader even ontlopen? Gelukkig voel je de kleine weer meer. Is altijd stressmomentje als dat minder is. Gelukkig nemen ze je wel serieus. Ik loop bij de gyn en bel ze nooit tussendoor maar als het je rust geeft, daar zijn ze wel voor toch? @ JBM: balen dat je opziet tegen de laatste loodjes, hopelijk verloopt het toch nog enigszins soepel. @ Kruidnootje: leuk die nijntjes! @ McSusan: rustig aan doen. Weet nog best veel haha. Hier alles zn gangetje. Vandaag weer bij de gyn, alles goed met de beep. Ligt goed op groei en voel hem/haar goed. Van het weekend een dag minder maar dat heeft hij/zij gister en vandaag goed ingehaald! Kraamfeest: wij doen het echt voor familie die we verder weinig zien. Hebben geen zin om daar tussendoor tijd voor te reserveren, doen we liever voor vrienden en onze gezinnen. Dus briefje bij het kaartje voor hen en als ze niet kunnen jammer dan. De meesten wonen verder weg en met ons nieuwe huis zijn ze ook niet meer achteraf geweest dus goeie hoop dat dat nu ook zo is haha. Kaartje zoeken, ik vind het eigenlijk helemaal geen leuk werkje. Teveel keus via internet zeg! Ben niet goed in kiezen . Maar es kijken naar zelf een kaartje maken.
Eigenwijs als ik ben heb ik natuurlijk toch meteen een boze mail gestuurd, dat luchtte op. Hier is het gaaf, kijken ons ogen uit. Morgen hebben we een tour gepland en gaan we naar de dubai mall, burj al arab, burj khalifa en atlantis. Zin in! Foto's volgen zeker nog. @trinity: wat vervelend zeg, maar wat een opluchting dat je de kleine vandaag weer hebt gevoeld. @supernurse: gecondoleerd en sterkte de komende tijd. Geboortekaartjes: hier nogal grote familie en kennissenkring, dus verwacht rond de 150 te zitten. Vl wil neven en nichten ook een kaartje sturen en dat zijn er heel wat...