Dames, vraagje... Wij hebben een geboortekaartje op het oog. Gezien op de 9 maandenbeurs, welke gemaakt wordt met zilverfolie. Daar bedoel ik het volgende mee: Op de voorkant van het kaartje komt haar naam te staan, met daarom heen een aantal sterretjes. Deze zijn zeg maar in het kaartje gegutst, dus als je met je vinger erover gaat voel je de vorm van de ster. In de onderkant van de ster zit dus speciaal zilverfolie om de sterren goed uit te laten komen. Het ziet er echt prachtig uit. De binnenkant is vrij simpel. Twee roze vlakken, naam, gedicht etc klaar. De kaartjes zelf zijn 1.85 per stuk. Maar nu komt het. Er zitten opstart kosten aan verbonden. (Dat heeft met dat zilverfolie te maken). Bedrag? 150 euro. Dit wordt dus de opsomming: [FONT=Tahoma,Verdana,Helvetica,Arial]Opstartkosten zilver en 1 kleur: 150,00[/FONT] [FONT=Tahoma,Verdana,Helvetica,Arial]Kaartjes 1,85 per stuk: 138,75 (75 stuks) [/FONT][FONT=Tahoma,Verdana,Helvetica,Arial]Enveloppen 0,45 per stuk: 33,75[/FONT] [FONT=Tahoma,Verdana,Helvetica,Arial]Verzendkosten: 7,50[/FONT] [FONT=Tahoma,Verdana,Helvetica,Arial] [/FONT][FONT=Tahoma,Verdana,Helvetica,Arial]Totaal 330,- Ik krijg 10% korting op de kaartjes, 9 maandenbeurs korting: [/FONT][FONT=Tahoma,Verdana,Helvetica,Arial]Korting 13,88[/FONT] [FONT=Tahoma,Verdana,Helvetica,Arial]Totaal na aftrek korting: [/FONT]316,12. Nu zitten we echt enorm te twijfelen. Ons eerste kindje, precies het kaartje wat we willen, we kunnen het ook wel betalen, maar ik vind het diep in mijn hart veel en veels te duur. Is het natuurlijk ook. Nu weet ik dus niet of ik mijn verstand (niet doen, te duur) of mijn hart (doen, het is HET kaartje) moet volgen. Ik let graag op de centjes, alles is al zo duur, kleine heeft met haar afwijking straks meer aandacht nodig, ziekenhuis bezoeken etc etc. Ik kan het kaartje in feite "namaken". Alleen geen speciale sterren, welke er voor t oog echt prachtig bij staan. Ook vind ik het zonde om zoveel geld uit te geven als mensen het kaartje toch weggooien. Nu kunnen we ook kiezen om bv alleen familie dit kaartje te sturen en vrienden/kenissen een ander kaartje. Maar aan de andere kant vind ik dat stom. Haha, we zijn echt verliefd op het kaartje. Oooooh, wat lastig!
Klinkt wel als een heel mooi kaartje meid! Maar inderdaad is het wel vrij prijzig! Je moet er goed over nadenken. Want veel geboortekaartjes eindigen na een paar maandjes in de kast, en ook niet meer in zicht. Het is uiteindelijk jullie beslissing meid! Als jullie voor dit kaartje willen gaan dan moeten jullie dat doen! Ik zelf zou het denk ik niet doen, dit omdat het na een paar maanden in de kast verdwijnt. Ik zou het naar dichte vrienden en familie het sturen maar een ander kaartje naar de kennissen en wat verdere vrienden.
Als je t kaartjr laat drukken alleen voor fam dsn heb je toch ook die opstart kosten neem ik aan? Ik zou niet doen. Zonde geld. Kan je beter iets voor je kleine kopen waar zij ook echt aan heeft. Maar dat is mijn mening
wij hadden 60 euro aan drukkosten voor de kaartje maar daar in tegen waren de enveloppen wel gratis groetjes diana
Tja, zonde van het geld... Als het ECHT het kaartje is en we niks anders vinden wat onze smaak is.... Ik heb zoveel voor en tegens, word er gek van.
@ Kraamzorg: hier bellen ze tussen de 28-32 weken en komen dan langs. Komt vanzelf. Net als kraampakket, ongeveer 3 maanden van tevoren dus wacht het rustig af. @ Judith: spannend dat de operatie nu zo dichtbij komt, sterkte en fijn dat je niet alleen hoeft te wachten. @ Kamertjes: supermooi meiden. Ben wel een beetje jaloers hoever sommigen al zijn, maar komt hier ook wel goed. Morgen wordt het kamertje, wagen en maxi cosi geleverd! Echt leuk om in huis te hebben en te kunnen bekijken. @ Kaartje: vind het maar een werk hoor, zoveel sites om uit te kiezen. Willen het qua prijs ook wel binnen de perken houden, ikzelf gooi uiteindelijk kaartjes weg, wat moet je er voor altijd mee? Maar Kruidnootje, eigen gevoel volgen denk ik. Ik zal het er niet voor over hebben en idd lekker besteden aan iets anders moois. Gister hachelijk avontuur beleefd. Stond in een kleine lift vast met 7 mensen (waaronder collega's en 2 clienten) waar maar 8 mensen in konden. 20 minuten vast gezeten, was onwijs heet en ik ben toch wat claustrofobischer dan ik dacht, werd echt naar. Gelukkig heeft mn yoga geholpen en heb ik het er goed vanaf gebracht met ademen naar mn buik en in mezelf keren (klinkt lekker zweverig haha) goeie oefening voor de bevalling misschien?? Door de brandweer bevrijd en daarna ff mn tranen de vrije loop gelaten, pff stress, hormonen en harde buiken zijn geen goeie combi! *Verder weer alles helemaal prima*
Zoveel geld voor een geboortekaartje vind ik persoonlijk echt zonde.. Helft vd mensen gooit dat ding bij t oud papier, zien er echt de waarde niet van in. Maar goed, eigen keuze en als jullie het er aan uit willen geven moet je het doen. Haha nou toevallig, vanmiddag belde toevallig de kraamzorgorganisatie. 24 april komen ze langs voor intake.
Hier nog niets gehoord van de kraamzorg. Weet niet of t telefonisch is of dat ze langskomen. Bij Jesse had ik ander kraambureau, maar dat was echt waardeloos met een kraamverzorgster die niks deed. Dus is eerste keer bij dit kraambureau. Kamertje gaan we volgende maand mee beginnen als we sleutel ban t nieuwe huis hebben. Meubeltjes hebben we al gekocht en behang is besteld.
Intake van de Kraamzorg hebben we al een tijd geleden gehad. Wat betreft die vlekken, laatste twee keer gingen die inderdaad samen met hoofdpijn, maar voornamelijk voorin en niet heel zwaar, eigenlijk zoals normale hoofdpijn. Ooooh dames, wat was het hoog! Maar heel gaaf!
Kaartje Ik vind het best prijzig Ik vind het ook lastig wat ik moet kiezen er zijn zoveel sites en zoveel verschillende prijzen Kraamzorg ik heb nu ook een ander kraambureau, dus ik denk dat ze dan wel langs zullen komen Vandaag bij de diëtist geweest die schrok dan wel van mn waardes ze kon ook weinig voor me doen dus heeft me weer terug gestuurd naar de gyn dus we blijven nog even bezig
@ Noid, sta je nog te tollen op je benen!? Moet echt megahoog zijn ja, maar wat gaaafff! @ Uk, wat een avontuur! Heb ook wel eens vast gezeten in een lift, vond ik niet erg prettig. Fijn dat je ademhalingstechnieken zo van pas kwamen @ Kruidnootje, eerlijk gezegd vind ik het echt heeeel veel geld! Ik zou proberen verder te kijken of je iets vergelijkbaars vind... Het is dan wel jullie eerste kindje en heel speciaal allemaal, maar voor mensen die die kaartjes krijgen is het toch maar 'gewoon' de geboorte van een nieuwe wereldburger... Als je echt niks anders vind dan zou je alsnog kunnen overwegen toch? Helaas is een aantal kaartjes maken dus niet mogelijk, omdat je met die opstartkosten zit... @ Mira, ik was vergeten te reageren op je, maar ik zou gewoon lekker met je ventje naar de Efteling gaan! Niet nu al jullie belofte verbreken Zijn genoeg dingen die je wel kan doen toch?!
Zal alsbik thuis ben wel fotos in mijn album zetten. Nu weer overal vlekken voor mijb ogen, echt irritant. Zou bijna drnken dat mijn bloeddruk te laag is.
En als ik het zo stel: mijn nicht vind het ook te duur. Dus ik vroeg hoeveel zij aan haar babykamer heeft besteed 2 jaar terug. Ik kreeg een antwoord tussen de 1000 en 1500 euro. Ons kamertje is op dit moment totaal 750 euro. Als ik het zo bekijk en het geld van het geboortekaartje erbij tel, zit je op een normale prijs voor een babykamer tegenwoordig. (nieuwprijs) Wie weet, als onze babykamer groter was, had ik allang 1000 euro uitgegeven, ik zeg maar even wat geks. Tuurlijk, mensen gooien die kaartjes weg, maar goed. Och het is zo lastig. Want als ik mezelf hoor op dit moment heb ik de centjes er wel voor over. Aan de andere kant is het idd wat jullie ook zeggen, toch een smak geld.
Kruidnootje, als jij het geld er voor over hebt en het geeft je een goed gevoel, dan gewoon doen toch! Ik zou geen excuses zoeken waarom je het wel zou moeten doen, de reden moet gewoon zijn omdat jullie het het allergeweldigste kaartje vinden! (Wij hebben nog geen 500 euro voor ons kamertje uitgegeven en zijn er zo superblij mee! Ik had er ook 2000 euro voor over gehad, maar vind het op deze manier nog leuker en dat heb ik met meer dingen. Maar als ik een luiertas van 200 euro zie en die wil ik supergraag koop ik hem gewoon. En niet omdat ik bespaard heb op andere dingen, maar gewoon omdat ik die tas geweldig vind!)
Ik vind het ook echt veel te veel geld voor 75 geboortekaartjes. Je geeft zelf al aan dat jullie het geld vast goed kunnen gebruiken ná de geboorte. Ga anders eens met een voorbeeld van het kaartje naar een drukkerij bij je in de buurt. Misschien kunnen zij wel iets maken wat er erg op lijkt, maar een stuk voordeliger is...
Ja idd... Ik ga hem iig nu even 'namaken.' Eens kijken hoe het eruit ziet zonder het speciale folie effect. Als we dan beide kaartjes naast elkaar leggen, dan zal de keuze vast makkelijker zijn. Misschien is het zelf gemaakte kaartje net zo leuk, en scheelt het de helft van de centjes. Thanks!
Tja ik zou eerder meer geld aan t kamertje uitgegeven dan aan t geboorte kaartje.. Maar idd, waarom zoeken naar excuses?? Als jij dat kaartje wil en er veel geld aan uit wil geven moet je dat doen.
Kruidnootje: Meid, ik kan je alleen maar zeggen dat je je hart moet volgens over een kaartje. Krijgen jullie er een goed gevoel bij, vinden jullie die het mooiste van alle kaarten die er zijn en kunnen en willen jullie dat bedrag aan geboortekaartjes voor de kleine uitgeven? Dan vooral doen! Zelf hebben we helaas geen geld daarvoor, dus ben ik zelf bezig om een kaart te maken, via internet, en ik heb al wat leuke dingen gemaakt en opgeslagen Ik digi-knutsel gewoon nog even door! Gisteren 27 weken controle gehad. Mijn bloeddruk was wonderbaarlijk laag, dus de co- en arts-assistent waren helemaal gelukkig hiermee, dus ik ook Verder nog even gevoeld aan mijn buik door beide heren en echo gemaakt door de co- die de nodige aanwijzingen van de arts-assisten nodig had: "Iets meer lateraal (zijkant van het lichaam)... Nee, andere lateraal!". Hartje, blaasje en vruchtwater zagen er super uit, kleine meid was weer heerlijk aan het trappelen na al dat geduw op mijn buik. Over 2 weken extra controle vanwege bloeddruk en de week erna de 30 weken controle met extra groeiecho Dinsdag ben ik met mijn moeder en zusje een middagje gaan winkelen voor de kleine. Begin echt serieus last van nesteldrang te krijgen dus ik had al een week in mijn hoofd dat ik te veel nog mis en ik vooral de spullen voor het bedje moest kopen. Dus vanalles ingeslagen en meteen een aantal pakjes voor mevrouw gekocht. Zowel met lange als met korte mouwen, rompertjes met lange, korte en zonder mouwen, dus zonder kleren zal ze niet zitten en mijn drang is weer iets afgenomen. Alleen de kamer nog schilderen, zaterdag matrasje en 2x aerosleep ophalen en dan zijn we er al weer bijna op wat kleine spullen na
Kruidnootje; hecht niet teveel waarde aan de mening van anderen, zoek idd geen excuses. Doe gewoon wat jullie ervoor over hebben en willen. Hier aan het wachten tot Babydump de spulletjes komt brengen...