Starling: Wat fijn dat het bij je zus nog steeds goed gaat! Op naar de 37 weken Hoe vaak controle: Hier heb ik naast de vaste controles die iedereen krijgt nog extra controles voor mijn bloeddruk en die zijn iedere week (als de bloeddruk wat aan de hoge kant is) of om de week (als ze tevreden zijn, maar toch de bloeddruk goed in de gaten willen houden). Ik zit dan ook iedere week of om de week op het ZKH voor een controle. Dank voor de fijne reacties op mijn ego-bericht!!! Hier ben ik vandaag aan het stoeien met een 2e/3e naam voor de kleine meid. We willen waarschijnlijk vernoemen naar de 2 peettantes die ze zal krijgen, maar manlief en ik hebben beide een andere mening over doopnamen. Hij is meer van het "ouderwetse" werk (zoals bijvoorbeeld Cornelia) en ik ben meer van de wat vernieuwende versies die je ook als voornaam kan gebruiken (zoals bijvoorbeeld Caro ipv Cornelia). Vind het zo lastig! Wat te doen, wat te doen?
De pretecho gehad, en echt waar.. Wow, wat was dat bijzonder zeg om de kleine zo te zien!! Ik probeer een foto te uploaden maar hij zegt dat hij te groot is, en dat ik het handmatig moet verkleinen, weet iemand hoe ik dit kan doen??
Trinity: Wat fijn dat je zo genoten hebt van de pretecho! Jammer dat het niet lukt met de foto. Ik kan je helaas niet helpen, nog nooit die melding gehad om te moeten verkleinen...
@trinity, ik zou dat gewoon even in word doen en dan ook het origineel bewaren. Of komt het omdat je bijna aan je limiet zit? @mira en starling: fijn nieuws hoor! Voor de dames die al kinderen hebben, hoeveel luiers ga ik ong. Nodig hebben? Snap dat dat verschillend is per kindje, heb nu 3 pakken newborn baby1 en 3 pakken newborn baby 2 liggen. Maar ze zijn met de kruidvat voordeelkaart weer in de aanbieding. Even verder hamsteren of mezelf stop toezeggen??
Noid, ik zal zo even kijken!! Reken er maar op dat je in het begin ongeveer 6 luiers op een dag nodig zal hebben, na elke voeding een verschoning. Wij hebben geloof ik 6 of 7 pakken new born als ik het goed heb.
Je hebt er ongeveer 7 per dag nodig maar ik zou niet teveel van New born 1 kopen daar zijn ze zo uit Dus je zou kunnen combineren 1 van 1 en de rest new born 2
Ik ben net ook even bij de Kruidvat geweest voor die Pampers newborn actie. Ik had alleen maar het kleine pakje Pampers uit de blije doos en er nu dus 2 grote pakken maat 1 bij gehaald. Is wel genoeg zo. Mijn man kan dan evt bijhalen als dat nodig is. Mijn zoontje is al een paar dagen niet helemaal in orde. Vannacht om 0.30 riep hij me en wilde hij bij ons liggen. 3 uur later werd ik ineens wakker, was het arme mannetje in ons bed aan het overgeven. Mijn man en ik t hele bed verschoond en Jesse omgekleed. Gelukkig viel hij daarna meteen weer in slaap, maar ik lag maar te draaien en als ik half in slaap was dan schok ik wakker van elk geluid dat hij maakte. Vanochtend was hij heel vrolijk en is even buiten geweest, maar hij ligt nu weer in bed. Eet helemaal niets, gelukkig drinkt hij wel goed. Ik ga ook maar even een uurtje naar bed. Ben helemaal kapot na afgelopen nacht.
ik heb best wel lang maat 1 gebruikt (zoon was 3300 gram bij geboorte). Mijn zoontje gebruikte wel 10 luiers per dag, had de leuke gewoonte om altijd in een schone luier te gaan poepen. Ik heb zelf 3-4 pakken maat 1 en de rest maat 2. bij ons in de winkel doen ze ook niet moeilijk met ruilen, dus kan ze daarna evt voor maat 3 omruilen
en over de vraag hoe vaak wij op controle moeten. ik ga ongeveer 1 keer per 4 weken naar de VK toe, volgende week weer en dan moet ik 3 weken daarna weer. Zelf wil ik het liefst zo min mogelijk omdat het bezoek nooit veel voorstelt en ik het altijd erg moeilijk kan plannen met mijn werk.
@ Trinity, ben zo benieuwd naar je foto! Wij mogen over 2 uurtjes voor de echo! Hoop dat Pip er goed voor ligt! @ Mira, tja dat blijft toch lastig. Je moet vooral doen waar jullie beide gelukkig van worden. Misschien een middenweg tussen Caro en Cornelia, Caroline?! In ieder geval iets waar je beide achter staat. En het moet lekker 'bekken' met jullie eerste naam vind ik. Soms hoor ik naamcombinaties en dan denk ik, het is zo lastig uit te spreken achter elkaar...
@ Pampers, ik zou sowieso niet teveel inslaan, want je weet niet hoe de luiers gaan bevallen. Misschien wil je wel liever een ander merk tegen die tijd... En daarnaast zijn er elke week wel aanbiedingen toch, dus grijp je nooit echt mis als je ze alsnog nodig hebt...
Luiers: Je hebt er in het begin veel nodig, idd verschonen na elke voeding, maar hoe lang ze met de kleinste maat kunnen doen ligt toch aan de bouw van je kindje en hoe snel die zal groeien... Wij hebben iig 2 pakken kleine maat liggen en de gekregen pakken bij de dozen en op de 9 maanden beurs. Ik ga iig niet meer hiervan inslaan en kan altijd manlief er voor weg sturen mocht het nodig zijn Noorus: Helemaal mee eens! Dat "lekker bekken" vind ik ook heel erg belangrijk en aangezien de voornaam van ons meisje niet al moderner geschreven is ben ik meer van de moderne varianten Een middenweg is bij de voornaam van manliefs zus nog te doen, maar bij de voornaam van mijn zusje zou ik het niet weten! Dacht er ook al aan om beide namen te combineren naar 1 naam, maar ook daarbij kom ik niet verder Blijft lastig!
@ Evian: ik snap je helemaal hoor. Wij zijn ook niet de snelste met alles. Moeten nog van alles kopen, kamertje in elkaar zetten, aankleding regelen, gordijntjes, noem maar op. Kaartje vind ik ook een karwei dus ga binnenkort ook maar es boeken halen hopelijk werkt dat beter dan via internet. Dus je bent niet de enige! @ Mira: goed nieuws van jullie huisje! Geniet ervan. @ JBM: mooi kamertje zeg, lekker rustig en stijlvol. @ Noorus: lekker naar Lissabon. Veel plezier zo met Pip! @ Trinity: leuk je pretecho. Lukt het al met verkleinen? Wij mogen volgende week, spannend! @ Controle: ik ga de hele zschap al om de 2 a 3 weken naar de gyn. Blijft denk ik zo tot de 36 weken ofzo. Gister is ons kamertje en de wagen gebracht! Toen ik thuis kwam van mn werk had man het bedje en de wagen in elkaar gezet, superleuk! Volgende week de rest en dan eindelijk beginnen met de aankleding, zin in. En het wordt ook wel tijd ook haha.
Onze kamer is nog een grote bende en geboortekaartjes hebben we ook nog niet naar gekeken. Ofja, nog niet samen. Kom net van de vk, alles was weer goed. De vlekken en hoofdpijn in de gaten houden. Ik liep voor op de groei, ze dacht dat het met de vakantie te maken had, maar was bij de controle voor mijn vakantie ook al. Nu noteerde ze +2... ben benieuws, heb geen hele grote buik ofzo. 1 mei groeiecho, dan zullen we t wel zien. @noorus: veel plezier direct!
Wat was het heerlijk om 1.5 uur lang naar onze Pip te mogen kijken! Heerlijk eigenwijs en wat een knapperd!
Even 2 fototjes als bewijs! Ze heeft duidelijk de neus van haar vader en mijn lippen. Echt zo grappig om te zien!
Ahhhh Noorus, wat mooi.. Geweldig dat dit mogelijk is he?? Ik kan niet wachten tot volgend week.. Ben zo benieuwd hoe ze dr uit ziet..,