hier ff een update: afgelopen donderdag naar therapie geweest, en het was dus niet mn bekken, gelukkig maar. allemaal oefeningen gedaan en daar kwam dus uit dat ik een keiharde bilspier in mn rechterbil heb, ze heeft m gemasseerd en dat deed verschrikkelijk pijn, tranen sprongen in mn ogen. nu moet ik anders gaan lopen, want hoe ik dus loop is niet goed, moet anders in en uit bed gaan/komen en als ik op mn zij ga liggen een kussen onder mn bovenste been dat ie ontspannen er bij ligt. nu mag ik zo weer na therapie, paar meter lopen dus hoef niet ver, ben benieuwd hoeveel pijn het nu gaat doen. voor de rest weinig bijzonders te melden, morgen op controle bij vk. liefs
Cyn, hopelijk valt het mee! Sterkte! Kleintje, Ik heb Ischias vanuit spier/zenuw in m'n linkerbil. Als ik te veel doe dan schiet t vast en kan ik ook niet lopen. Soms is t 1 dag soms langer voordat de pijn weer minder is en ik weer goed kan lopen. Gister ff rondje gemaakt op de scooter die we eigenlijk alleen met mooi weer gebruiken. Hij start nu alleen op de kickstart doordat hij de hele winter stil heeft gestaan. Was even bij de supermarkt en even naar de bouw geweest, ff de vorderingen van ons huis bekijken. Daarna belde mijn man dat Jesse wakker was en maar even door moest rijden. Naar de Italiaanse ijssalon, dan fietste hij daarheen. Eenmaal daar geweest fietst hij met Jesse weg en krijg ik die rotscooter niet gestart. Heb het vaak geprobeerd maar lukte niet. Man nam tel niet op. Ik maar vast gaan lopen met de boodschappen en m'n tas en m'n vader gebeld. Die kwam ik onderweg toen tegen en hij heeft de scooter aan de praat gekregen en ben ik op zijn fiets naar huis gegaan. Ik had me een pijn in m'n buik van al dat trappen op de kickstart en daarna dat stuk lopen met al die boodschappen. Ik heb mijn man echt vervloekt dat hij z'n tel niet opnam. Nu heb ik dus weer last van m'n ischias. Hoop dat t vandaag minder wordt, zodat ik nog ff van t weer kan genieten met Jesse op m'n vrije dag. Sorry voor ego berichtje, maar wilde t ff kwijt.
Hopelijk alles oke cynx.. houd je ons even op de hoogte.. Balen van je bil kleintje, maar gelukkig is het geen BI. Ik heb echt een rotdag vandaag. We begraven vandaag een vriendin van me.. ze is maar 42 jaar mogen worden. Heeft lang gestreden tegen borstkanker, maar uiteindelijk het gevecht niet gewonnen.. Ben er echt kapot van. Heb er wel vrede mee, maar wat doet zoiets toch zeer. En morgen gesprek met mijn hoofd.. Ik wil stoppen met werken.. het gaat gewoon niet meer.. Ik heb gewoon hele dagen pijn.. dat kan de bedoeling toch niet zijn. Dus twee zware dagen voor de boeg.. PFFF>. zal blij zijn als ze achter de rug zijn.
Cyn: Succes bij de controle straks, hopelijk is het niks! Ik wil je eigenlijk niet bang maken, maar kan het je bloeddruk zijn? Ik moet namelijk ook op buikpijn boven in mijn buik, hoofdpijn, sterretjes zien, misselijkheid en overgeven letten ivm met mijn hoge bloeddruk. Heb ik daar last van, dan moet ik het ZKH bellen en op controle komen. Een beetje misselijkheid en soms wat overgeven is normaal in de ochtend, maar als het de hele dag door blijft gaan moest ik gewoon bellen. Kruidnootje: Ik ben ook blij met mijn buik, meer met wat er in aan het groeien is, maar begrijp je gevoel wel... Voel me ergens ook gewoon nog dikker dan normaal. Gisteren in de Efteling ook regelmatig blikken van mensen die je onderzoekend aankijken (is ze nu wel of niet zwanger...?) en dat vind ik erg vervelend, dus veel met mijn tas voor mijn buik gelopen om het maar te voorkomen. Dan blijft mijn bloeddruk ook wat lager omdat ik me er dan minder druk om maak Gisteren dus een dagje Efteling gedaan omdat we precies 2 jaar getrouwd zijn. Toch gegaan, ondanks de bedenkingen vooraf, maar echt genoten samen! Helaas wel met enorme spierpijn in mijn bovenbenen rondgelopen: Was zaterdagochtend iets te enthousiast begonnen aan een voorbereiding voor Scouting (groot raster van vierkanten op de stoep staan krijten voor een spel later in de ochtend)... Beetje dom! Gisteren op standje "rollator" samen de Efteling door kunnen waggelen
Judith: Dat is echt heel erg vervelend! Vooral omdat je jezelf nu niet lekker voelt door dat gedoe met die scooter... Hopelijk gaat het snel beter! Starling: Jeetje meid, sterkte! Altijd vreselijk om iemand zo jong te moeten begraven... Wat goed dat je aan de bel trekt op je werk. Hele dagen met pijn rondlopen is niet goed. Hopelijk denken ze met je mee en komen jullie samen tot een plan! Hoe is het trouwens met je zus en de kleine? Zijn de 37 weken nu gepasseerd toch?
Net terug van de verloskunde.. Het gaat wel goed met de kleine meid, maar met mama wat minder.. Mn bloeddruk is in orde, urinetest was ook oké! Toch moest ik wel weer bloedprikken op een aantal dingen.. ben benieuwd wat daar uit zal komen.. vanaf nu móet ik elke week op controle komen.. dit ook omdat ik de hele zwangerschap al het gevoel heb dat er iets niet goed is/zit.. Vanmiddag de groei echo! Hoop dat mn kleine meid mooi op schema ligt.. Over 2 dagen hebben we weer normaal internet.. dus kan ik ook weer op jullie berichtjes reageren!
@ Starling: gecondoleerd en sterkte meid! Ook met je gesprek op je werk. @ Cynx: vervelend dat je je zwangerschap zo rot moet ervaren. Hopelijk komt er niets geks uit je bloedonderzoek. Goed dat ze je in de gaten houden. Hoe was de groeiecho? @ Noorus: wauwie, mooie foto's zeg van jullie meid! Echt bijzonder om te zien. @ Judith: rustig aan doen. Vraagje over kaartjesdrukkerij.nl...klopt het dat je maar 1 proefkaartje gratis mag aanvragen? Wij moeten nl jongens - en meisjeskaart maken maar om er nou 5euro voor te betalen vind ik wel een beetje raar. Weet jij dat? Ik ben vandaag wat eerder naar huis gegaan. Helemaal kapot, moe, niet lekker en zat mezelf alleen maar in de weg. 1e dag dat ik dit heb, veel te druk weekend gehad ook dus daar zal het wel van komen. Vanaaf maar vroeg naar bed. Morgen moet man mee naar yoga haha ben benieuwd. Woensdag info-avond in het zkh over bevallen en vrijdag 3/4d echo dus hele babyweek Hebben trouwens meer meiden veel last van harde buiken? Ik weet dat het erbij hoort maar maak me er soms wel es druk over want ik heb het ook vaak in rust, juist dan!
- starling, gecondoleerd! Vanmiddag weer echo gehad & ben zo blij.. onze kleine.meid doet het helemaal goed.. als het zo doorgaat is ze wel 3200gram bij de geboorte!
Harde buiken: Ik heb daar ook al een aantal weken veel last van. Het is volgens de vk absoluut een teken van je lichaam dat je het wat rustiger aan mag doen! Zo heb ik op mijn werk een half uur extra pauze (wisten jullie dat je recht hebt o extra pauze!?) ik heb het ook in de nacht heel veel, maar zolang er geen continuitiet in komt (30 op een dag en bv om een bepaalde tijd) dan hoef je je geen zorgen te maken. Twijfel je, altijd naar de vk gaan/bellen uk!!! Heb ik ook gedaan, ze heeft toen om de angst weg te nemen een onderzoek gedaan (zoals baarmoeder mond gevoeld en alles voelde zoals het moet horen!) gewoon langs komen, zei ze! Dus uk, gewoon doen Liefs,
@ Wanna be mama: Thx voor je reactie! Regelmaat zit er gelukkig niet in maar heb het wel vaak op een dag. Soms maar 10 sec ofzo maar het voelt onprettig. Ik zit alleen bij de gyn en op de een of andere manier vind ik de drempel dan wat hoger om te bellen. Volgende week weer controle dus dan geef ik het wel weer aan. Overal lees/hoor ik dat het verder geen kwaad kan maar een extra onderzoekje is misschien wel een idee. Recht op extra pauze ja? Wist ik idd niet. In de jeugdzorg hebben we geen vaste pauzes maar kan het qua afspraken wel wat ruimer plannen en zo meer rust nemen.
ik werk ook in de jeugdzorg! Als het bij jou net zo pittig is, mag je zeker wel je (extra)pauze nemen!
Wij hebben geen officiële pauzes op het werk, maar wel tijd om even te gaan zitten om iets te drinken, dus dat is wel fijn. Van harde buiken helemaal geen last, maar heb dan ook tot nu toe geen klagen over het zwanger zijn. @starling: sterkte, worden twee zware dagen voor je. @uk: doe maar rustig aan meis!
Uk, Daar kan je idd maar 1 proefdruk bestellen. Ik heb er ook een account met t adres van m'n ouders aangemaakt en daarop ook kaartje besteld onder mijn meisjesnaam. Heb van te voren tegen mn ouders gezegd dat er post gaat komen voor mij en dat ze dat absoluut niet open mogen maken.
@uk1983: vervelend dat je veel harde buiken hebt. ik heb hier ook veel last van en VK geeft bij mij aan dat ik meer rust moet nemen. Daarnaast wordt mijn urine vaker gecontroleerd op blaasontsteking. ook kan obstipatie een rol spelen. Van die extra pauzes moet je goed gebruik van gaan maken @xcyncx: wat fijn dat de echo en controle goed waren. Netjes geboortegewicht toch als het zo doorgroeit @mira85: fijn dat jullie toch naar de efteling gegaan zijn. @starling: gecondoleerd met je vriendin. Wat ontzettend moeilijk om iemand te moeten missen na zo;n lange strijd. Een vriendin van mij strijd momenteel ook tegen borstkanker, kan mij dus wel enigsinds indenken hoe dit is. Hoop dat het gesprek op je werk goed. Goed voor jezelf opkomen, je baas krijgt alle kosten gewoon vergoed hoor dus niet mee zitten. Je eigen gezondheid en die van je kleintje zijn nu gewoon belangrijker, hier gaat alles goed!! Vandaag weer dagje ouder geworden!! Gewoon gewerkt maar wel verwend door mijn zoontje met een super mooie tekening en een dikke kus. Morgen weer lekker zwemmen en rustdagje houden.
Gefeli supernurse! Starling, wat erg. Sterkte meis. Ik heb net babyboom uitzeding gemist zitten kijken. Jeetje die bevalling van die tweeling. Dat eerste kindje sprong er gewoon uit, die hoefde helemaal niet te persen!?! Ik meteen mijn eigen bevalling van j eff terug kijken. Bijna een jaar geleden! Was weer eff leuk om te zien, ging ook zo snel... 9 uur 1e wee, 11 uur geboren! Mijn zus heeft t gefilmt, hoop dat ze er dit x weer bij kan zijn. Bij de oudste is er niet gefilmt
Ff ego bericht. Wat voel ik me beroerd. Nu al de 2e keer vannacht dat ik boven de pot hang. Blijf maar overgeven. Meteen erna weer keiharde buiken. En ik moet straks echt naar m'n werk. Ik heb vanmiddag bespreking met 2 contactpersonen van bewoners en dat moet ik nog voorbereiden. Als het overgeven nou maar wel stopt, kan moeilijk met een bak op schoot die besprekingen doen. Jesse werd een uur geleden ook helemaal overstuur wakker, dus die ligt nu ook bij ons in bed. Overdwars tussen mijn man en mij in, ook heel fijn!