1-15 juli 2013 mama's!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door bloempie 1983, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xCynx

xCynx Actief lid

18 mei 2010
    457
    0
    16
    Hawaii
    Nou fantastisch.. ik mag dus elke week vitamine b12 injecties halen bij de HA en moet ook weer foliumzuur in gaan nemen.. bah bah.. dit is echt niet wat ik wil!!!

Verder alles we goed met de kleine meid! Ze doet het goed in mn buik en ligt zelfs al flink ingedaald, vandaar mn lage buik ook!!

- Uk, Ik denk ook een meisje aan de foto's te zien!

- Trinity, Succes vandaag!

- Melief, He bah meid, zwangerschap zit jou ook niet mee hé..

2. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Nou zeg... Vanaf vorige week geen mailtjes gehad dat hier gepost was :( Dacht al dat het niet kon kloppen en dan niet meteen kijken maar vergeten hier te gaan lezen en nu veel mogen bijlezen, maar wat ook alweer gelezen... Hmmm, vergeetachtig? Nee hoor ;)

Meiden waarbij de zwangerschap niet lekker loopt: Wat ontzettend vervelend!!! Hier af en toe ook een dipje als het even niet wil, maar dat komt ook door de hormonen natuurlijk... Hopelijk zijn de laatste weken wat minder erg voor jullie!

Echo's: Mooie plaatjes gezien en ook gelezen over een niet zo leuke echo (Wat jammer!!!). Ik zou het dan idd nog eens proberen, desnoods ergens anders!
    Volgende week woensdag, 1 mei, hebben we de groeiecho. Dus hopelijk maken ze dan ook een schattig van het gewicht bij 40 weken. Ik ben benieuwd!!!

Hier een drukke week gehad. Woensdag naar Scheveningen geweest omdat mijn vader die dag 10 jaar geleden overleden is (hartstilstand en uitgestrooid over zee) en daarna nog plantjes en potgrond gehaald voor in de bak en potten in de voortuin en ze ook erin gezet, dus weer te veel gedaan. Donderdagochtend stond manlief om 5.55 uur aan mijn bed of ik aub bij schoonzus en zwager op de kids kon passen want oma was ziek. Oow, ik had een half uur om op te staan, om 6.30 moest schoonzus weg... Gelukkig wonen ze naast ons, dus na even twijfelen toch een ochtendje opgepast op de kids en de oudste twee naar school gebracht. Daarna veel krampen en wat meer en anders gekleurde afscheiding, echt te veel gedaan, en verplicht middag op de bank doorgebracht. Vrijdag verjaardag van neefje gehad, 8 jaar geworden, wat natuurlijk ook weer te druk was. Zaterdag een middagje met Scouting weg geweest ivm tentenweekend waarbij ik gelukkig veel kon zitten, maar wel ontzettend moe van het opletten op die kinderen. Gisteren lekker uitgeslapen, zitten wachten tot manlief terug kwam van tentenweekend, uiteindelijk ontzettend veel nesteldrang gekregen, de ramen voor gelapt en de voordeur en schuurdeur ook maar meteen schoongemaak en in de middag naar een communiefeestje geweest... Het zijn emotionele en drukke dagen geweest, dus vandaag even helemaal niks, maar de nesteldrang neemt me steeds over... Argh...! Ik MOET rusten vandaag, wie wil me vastbinden aan de bank ;):p

3. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    @ melief het zit je allemaal niet mee dan met de zwangerschap

@ trinity ik ben benieuwd hoe het bij de gynaecoloog was vandaag
    @ janneke dat is ook raar dat je zus geen suiker test krijg De mijne krijg het juist wel omdat ik het ook kreeg en onze vader het heeft

Vandaag bij de gynaecoloog geweest en alles was in orde Hij vond de dagcurve niet schrikwekkend gelukkig niet aan de insuline.
    De baby doet het ook goed weegt nu bijna 1500 gram weet eigenlijk niet of dat veel is nu kreeg er ook geen antwoord op

4. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamsie wat fijn dat je niet hoeft te spuiten. Ik denk dat 1500 gr goed is. Ik ben net 28 wk en de mijne (meisje) weegt nu 1200, ze gaanuit van een geboorte gewicht van 3600. Jij bent iets verder, dus lijkt mij heel gemiddeld.
    Mijn eertse woog 4110, liep altijs 2 wk voor. Mijn 2e woog 3690. Dus nu een meisje, ben benieuwd, maar zij loopt op t zelfde schema als de 2e

5. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Hoi meiden! Dank jullie wel!

Is erg goed gegaan bij de gyn. Hij beantwoorde al mn vragen al voordat ik ze stelde. Was een hele fijne man, die stelde me ook erg op mn gemak. Veel fijner dan de verloskundige.. Ik had hem ook verteld over mn onzekerheid bij deze zwangerschap. Zo bang te zijn dat er wat aan de hand is. En hij zei dat ik 24-7 altijd kon bellen hier. 7 dagen per week.
    De echo van de kleine was goed. Liep iets voor op groei, maar nog niks extreems. De beweging was ook goed. Ook al voelde ik de kleine niet veel moest dan direct bellen. Kon zijn dat door de zwangerschaps suiker dat de kleine het niet echt naar zn zin heeft, en dat willen ze ook in de gaten houden. 2 mei weer terug komen voor controlle en dat vind ik erg fijn.. Heb een veel fijner gevoel bij dit dan bij de verloskundige. Ik voelde me daar echt een last op een gegeven moment en dat was echt geen fijn gevoel.

Gyn vertelde me ook dat ze de kleine waarschijnlijk met 37 a 38 weken gaan halen, dit ivm de placenta die dan verouderd.. De voedingsstoffen raken dan op een gegeven moment op, en dan willen ze hem halen.

Vind het allemaal erg spannend. Om dan te weten dat onze kleine er met 7 a 8 weken is. Kan niet wachten om onze kleine vast te houden.

6. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Ik heb vanavond een info avond gehad bij het Sophia Kinderziekenhuis. En ik voel me helemaal niet fijn bij het idee daar te bevallen... Wat moet ik nou? Ik ben medisch, en het Erasmus MC heeft al mijn gegevens. Ik beval het liefst in het Sint Franciscus.

Ik zie zo extreem op tegen deze weken. Die onzekerheid, niemand die weet wat er met onze kleine is, en niemand die weet wat er na de geboorte met haar gebeurd. Moet ze direct geholpen worden of wat? Bluh. Kan wel janken.

7. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Wat vervelend Kruidnootje.
    Ik zou gewoon een gesprek met je gyn aangaan en aan hem of haar vragen wat die denkt dat het beste is voor jullie kindje. Je gyn weet natuurlijk ook niet hoe de situatie van jullie kleintje precies is, maar misschien zijn er wel andere opties die net zo goed zijn dan t Spphia zh.

Hier vol spanning. De operatie van mijn man is verzet van donderdag naar vrijdag. Kwam daar beter uit met de planning van de artsen.
    Ben momenteel helemaal niet bewust bezig met zwanger zijn.
    Met de bouw van ons huis schiet het aardig op. We hebben nog geen opleveringsdatum te horen gekregen, maar heb begrepen van een man van het bouwbedrijf dat de gemeente deze week begint net bestraten van de weg en als dat gestart is, dan gaan de brieven met de prognose week van oplevering bij hun de deur uit. Hopelijk zijn we wel klaar als ik 37 weken ben. Anders ga ik toch wel stressen...

8. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sasjeh, ik heb je verhaal gelezsn hoor. Hoop voor je dat t nu weer zo makkelihk gaat voor je.

Kruitnootje, heb je bog een echo gehad de afgelopen weken? De laatste x zag t handje er toch beter uit?

Judith, heel veel sterkte vrijdag. Ook voor je man.

9. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Nee, alleen gewone korte controles. Dus even snel vruchtwater en hartje bekijken. De laatste keer had ik een gyn die echt de tijd nam (ipv dat we binnen 7 min weer buiten stonden) en die keek toevallig even naar het voetje, en deze stond al iets beter.

6 mei heb ik een GUO, dan gaan ze uitgebreid weer kijken... Donderdag moet ik weer voor controle naar het EMC, mijn vriend gaat dit keer mee, want ik wil gewoon echt in het SFG bevallen. Ik loop nu al te stressen om het Sophia, en dat is echt niet goed. (Verschillende redenen).

Mijn vriend gaat vandaag de verloskundige bellen, als een soort tussenpersoon. Want we krijgen bij het EMC niet alle informatie die zij hebben. Ik heb nu al zovaak dingen gehoord waarvan zij dachten dat wij het wisten. Ik ben er een beetje klaar mee. Dat er een keer per ongeluk iets vergeten wordt te vertellen snap ik ook wel, maar het gebeurd iedere keer. En blijkbaar snappen ze niet hoe moeilijk dat in onze situatie is.

Wat me gewoon echt niet aanstaat is dat ik voor en na de bevalling in het SKZ met 3/4 vrouwen op een kamer lig. In het SFG is dat niet. SFG heeft kraamsuites. Bij het SKZ vind ik de kamers erg klein, verouderd en benauwend. Het SFG is voor ons dichterbij. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb net de folder nog eens doorgenomen van het SFG en het SKZ en bij het SKZ krijg ik echt de kriebels terwijl ik bij die van het SFG een heel fijn gevoel krijg. Ik hoop dus echt dat ik daar mag bevallen.

10. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    @kruidnootje, wat een gedoe toch hé! Hopelijk kun je bevallen in het SFG, het laatste wat je wilt is dat je je tijdens je bevalling niet op je gemak voelt.

Hier hebben ze vandaag de kinderwagen, maxicosi en luiertas geleverd. En een grote Tiamobeer, met excuses voor de miscommunicatie vorige keer.

Ook bezig geweest met drukkerijen hier in de stad en rondgemaild of ze mijn kaartje konden leveren. Kreeg van één al snel reactie terug, ze hanteren dezelfde prijzen als op de site, alleen had ik even niet in de gaten dat dat excl. drukkosten is. Voor 100 kaartjes zou ik dan 240 euro kwijt zijn, en dan heb ik nog niet eens postzegels. Pfff, toch nog even over nadenken hoor...

11. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Net te horen gekregen dat ik echt nergens anders mag bevallen dan het EMC/SKZ. :( Maandag wel een gesprek met de verloskundige, niet dat ze onze tussenpersoon kan worden zeg maar, maar ze wil ons wel helpen en een oplossing vinden.

Donderdag moet ik dus naar de gyn, en dan ga ik samen met mijn vriend bespreken wat mijn zorgen zijn. Ik zie er zo tegenop.

Morgen ook de 3D/4D echo, en de kleine ligt al dagen in stuit, dus vast morgen ook een tegenvaller. Ik ben deze zwangerschap echt zat, alles gaat mis of niet goed. En dan probeer je het beste er van te maken (geloof me, ik ben een optimist bij het leven) en dan nog loop je steeds weer keihard tegen de muur. Ben al dagen niet te genieten, terwijl deze week zo leuk had moeten zijn.

Ik ben ongelofelijk bang voor alles wat komen gaat. En ik wens echt NIEMAND een zwangerschap toe met zoveel onzekerheden. Dit vreet je echt op. :(

12. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Heeej meiden!

Drukke dagen gehad, dus even niet hier gereageerd. Wel gelezen overigens. Zag in ieder geval hele mooie 3d echo fotos voorbij komen, waarvan ik denk dat het een meisje is! :)

@ Kruidnootje, wat ontzettend balen dat je je zo rot voelt en dat wat je wilt niet mogelijk is... Het is inderdaad niet leuk om zo zwanger te zijn... Ik hoop dat jullie snel weer goed nieuws krijgen, zodat het genieten toch nog een beetje lukt!

Las ook dat er door sommigen nog veel gewerkt wordt. Goed jullie lichaam in de gaten houden he?!

Zijn er nog mooie kamertjes te showen?! :)

Hier alles helemaal goed! Bekkenklachten zijn er nog wel, maar is goed mee te leven. Krijg nu bij Zwanger en Fit ook veel tips en adviezen en dat helpt toch wel erg goed! Verder geniet ik volop van het zwanger zijn, ik vind het heerlijk en zó bijzonder! :)

13. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    #4853 Noorus, 23 apr 2013
    Laatst bewerkt: 23 apr 2013
    Juli Mama's 2013

1 juli 2013
    Groen29 - 31 - 2e kindje - meisje
    McSusan - 36 - 2e kindje - jongen - bv
    Starling - 1e kindje - jongen - bv

2 juli 2013
    Kruidnootje - 26 - 1e kindje - meisje - zh - bv
    Pelikaantje - 37 - 2e kindje - meisje - th - bv
    Void - 1e kindje - jongen - bv

4 juli 2013
    Bloempie 1983 - 29 - 2e kindje - jongen/meisje
    Melief - 23 - 1e kindje - meisje
    Diaaantje - 38 - 1e kindje - jongen/meisje - zh - bv
    Zanita - 1e kindje - jongen
    Mamsie2010 - 2e kindje - jongen

5 juli 2013
    xCynx - 21 - 2e kindje - meisje
    Natas 79 - 33 - 2e kindje - meisje - fv
    Noid - 25 - 1e kindje - jongen - fv
    Uk1983 - 29 - 1e kindje - verrassing - zh - bv

6 juli 2013
    Schaapje05 - 31 - 2e kindje - meisje
    JBM85 - 27 - 2e kindje - verrassing - bv

7 juli 2013
    Cil - 31 - 2e kindje - jongen
    Eknein - 30 - 2e kindje - verrassing
    L0vely - 19 - 1e kindje - meisje
    Vlinder73 - 39 - 3e kindje (★) - jongen/meisje
    Trinity - 23 - 2e kindje - jongen - zh - fv

8 juli 2013
    Sasjuh83 - 29 - 2e kindje - meisje - th - fv
    Sillekes - 28 - 2e kindje - jongen
    Shendari - 1e kindje - jongen - zh - bv

11 juli 2013
    Judithvdc - 24 - 2e kindje - meisje - zh - bv
    Pinda83 - 2e kindje - verrassing

12 juli 2013
    Evian1804 - 1e kindje - meisje - bv
    Supernurse - 28 - 2e kindje - verrassing - bv

13 juli 2013
    Noorus - 30 - 1e kindje (★★) - meisje - zh - bv
    Mira85 - 27 - 1e kindje - meisje - zh - bv

14 juli 2013
    Janneke1982 - 30 - 3e kindje - meisje - zh - bv
    kleintje1985 - 27 - jongen
    Luna1978 - 1e kindje - jongen

15 juli 2013
    mammievan5 - 6e kindje - meisje - zh - bv

17 juli 2013
    Wanna be mama - 26 - 1e kindje - jongen/meisje

14 x meisje
    12 x jongen
    5 x verassing

Afspraken

April
    24.04 : Kruidnootje - 3d/4d echo
    25.04 : Starling - liggingsecho

Mei
    01.05 : Noid - echo + gyn
    01.05 : Mira85 - groeiecho
    06.05 : Luna1978 - groeiecho
    17.05 : Noid - echo + gyn

14. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    De lijst er ook weer even bij gepakt! :)

Mochten er afspraken bij gezet moeten worden, laat me weten.

15. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag weer bij de fysio geweest. bekken weer rexht gezet, gaat nu wel iets beter. Moet nu met krukken gaan lopen zodat ik zoveel mogelijk recht loop!
    morgen breng ik de jongens nog een dagje naar mijn moeder, kan ik nog even mijn ruat pakken. En krukken halen!

Kruitnootje, ik hoop dat zw je kunnen en he mag bevallen waar jij graag wilt. T sopgia zkh is toch dat zkh in groningen? Gespecialseerd vior vroeggeboorte enz? Dat ze daar geen kraamkamers hebben, had wel verwacht.

Bij ons in t ziekenhuis ook geen kraamsuites hoor. Gewoon verloskamers en raamafdeling met 6 op n kamer. Ik heb er geen moeite mee. Ik weet niet beter. Eind v h jaar wordt het nieuwe zkh geopend daar zijn wel suites. Jammer dat ik dat niet meer ga meemaken. Maar dat zhk is ook galf uur rijden en zkh nu is 5 min rijden. Ik zit er trouwens over te denken om thuis te bevallen. Zal wel heel snel gaan. Joep was er in 2 uur. Zal t zkh wel niet halen...

16. Starling

Starling Actief lid

12 jul 2012
    253
    0
    0
    @ kruidnootje.. Balen zeg.. Het zit jullie allemaal niet mee he.. Een dikke virtuele knuffel van ons..

@ noorus.. ik moet donderdag voor echo.. om de ligging van de placenta te controleren..

@ janneke.. balen zeg, dat je nu op krukken moet lopen. Wel super fijn dat je morgen even een rustdag kunt pakken.

In het ziekenhuis hier hebben ze prachtige kraamsuites, en ook couveusesuites, dat is echt super.. Mocht je kindje in een couveuse moeten liggen kun je daar als ouder gewoon 24 uur per dag bij blijven. Ik geloof dat ze daar toen de primeur mee hadden in nederland.

Ben helemaal stuk.. Pfff.. Ben al sinds gisterenavond met mijn paard aan het dokteren.. Meneer heeft een spijker in zijn been gehad, stomme actie uitgehaald.. over een hek springen en het niet halen.. sukkel.. Maar goed, dierenarts erbij, spuiten erin.. en daar heeft hij weer erg heftig op gereageerd door koliek te krijgen.. dus nu is hij echt mega zielig.. Hij had flink buikpijn.
    Heb de dierenarts 3x laten komen op 24 uur.. zal een leuke rekening zijn..
    Maar goed, alles voor mijn grote kind.
    Ik ben neergestort op de bank, en denk niet dat ik daar vandaag nog vanaf kom.

17. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Starling, je staat op de lijst! Aah wat zielig van je paardje... :( Ik hoop dat ie zich gauw weer beter voelt...

@ Janneke, met krukken lopen pff.... Hoop dat dat een beetje te doen is voor je!

Hier moet ik zo naar m'n gym-clupje, maar ben nu al supermoe, haha... Hoop dat ik een beetje wakker geschud wordt daar!

18. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Vreselijk hè Starling! Toen ik 34 weken zwanger was van Jesse was 1 van mijn paarden gaan rollen in de stal en was met z'n achterbeen op de 1 of andere manier door de tralies heen gekomen en kon niet meer terug. Net op dat moment de staleigenaar niet te vinden. Mijn man heeft niets met paarden, maar heeft meteen met al z'n kracht de tralies doorgezaagd en hem bevrijd, terwijl mijn moeder bij zijn hoofd zat.
    Ik was helemaal overstuur en pijn in m'n buik. Ze dachten in eerste instantie dat z'n been was gebroken. Had al zo veel net m meegemaakt en dan ook nog dat! Toen hij 4 weken oud was moest ik z'n moeder in laten slapen dus ik heb m met de fles grootgebracht. Als jaarling is de stier in het weiland naast hem uitgebroken, daardoor lag er prikkeldraad in zijn weiland en heeft hij z'n hele been open gehaald incl pees gescheurd.
    Toen dat gebeurde tijdens mijn zwangerschap had ik de dagen er na mega last van voorweeen. Had me echt veel te druk gemaakt.

Rijdt er hier iemand nu nog actief paard? Ik nog maar heel af en toe. Hooguit 1x per week.

19. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik heb nu al voor de tweede dag zoveel 'gerommel' in mijn buik, net of die kleine 16x zoveel beweegt. Ook gewoon de hele dag door. Zijn er meer dames die dit hebben?

20. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Kruidnootje. Wat naar dat je toch in Skz moet bevallen, maar misschien hoef je zelf niet (lang)te blijven na de bevalling... ?
    Het belangrijkste is natuurlijk dat het t beste zh is voor jullie kleintje. Daar moet je je echt aan vasthouden. Bij ons in t zh zijn volgens mij inmiddels wel kraamsuites maar ook nog kamers waar je met z'n vieren ligt.
    Bij mijn eerste zwangerdchap waren er nog geen kraamsuites maar had ik wel t geluk dat ik een 1 persoonskamer kreeg. Dat heb ik ook meteen geroepen toen ze zeiden dat t een ks werd. Een kamer met z'n vieren lijkt mij ook niets, maarja soms is t niet anders.
    Heel veel sterkte met deze extra tegenslag. Je moet t echt positief blijven zien. Al weet ik nu dat dat makkelijk gezegd is doof een buitenstaander. Ik zit ook behoorlijk in de put door de hartoperatie van mijn man en de naderende verhuizing.

Deel Deze Pagina