Ik kom me hier ook melden! In het andere topic is bijna niemand meer over, erg jammer! Ik ben xCynx zwanger van ons 2e kindje ben 21 jaar! 29 november eerste echo en 17 december weer afspraak bij de vk! & 5juli uitgerekend..
Ha meiden, @misselijk: sterkte meiden!! hopelijk neemt het na een paar weken weer af (liefst nog eerder natuurlijk!). Hier begin ik me ook licht misselijk te voelen... Als ik 's nachts naar de wc moet, ben ik daarna misselijk en 's ochtends ook. Eet steeds kleine beetjes en dat helpt dan. Hopelijk wordt het niet erger! @baan: ik weet even niet meer wie het was, maar als je contract hebt tot 1 mei en 1 juni zwangerschapsverlof hebt, mogen ze je sowieso niet ontslaan tot het einde van je zwangerschapsverlof. Das je goed recht als zwangere. Hopelijk willen ze je idd daarna een baan geven, zeker als je hebt geinvesteerd! @hier: gister weer licht rose bloedverlies gehad, verdorie!! Klein beetje en het lijkt weer gestopt, maar toch!!! Baal er zo van, stress, etc. Besloten dat ik bij volgende spatje bloed, meteen vk bel voor een echo, word gek van onzekerheid zo, pffff! @xCynx en andere nieuwe: welkom, leuk dat je hier nu (ook) meekletst!
@baan; volgens mij is het zo dat als je contract afloopt op 1 mei het gewoon afloopt. Dit is het nadeel van contracten voor bepaalde tijd. Je wordt niet ontslagen maar je contract wordt niet verlengd. Dus stel dat je contract afloopt op 31 mei en je gaat 1 juni met verlof dan loopt dat verlof niet meer via je werkgever. Ik zou het even checken maar volgens mij zit het wel zo. @Jettos; ellendig he die onzekerheid! Het schijnt wel veel voor te komen maar als het jezelf aangaat is het wel extra moeilijk! Sterkte ermee, hoop dat alles goed gaat! En inderdaad gewoon bellen als je twijfelt!
Kleine btjes eten wil hier ook niet, net snee brood op, maar lijkt wel of ie eruit wil, als ik een boer laat, komt t na boven.
@CD, ja, ik ga idd meteen bellen alst nodig is en niet meer onnodig zitten stressen. En relativeren is lastig als het je zelf aangaat helaas... @baan, ik vond het volgende: Stopt uw dienstverband tijdens uw zwangerschapsverlof? Bijvoorbeeld omdat u een tijdelijk contract heeft? Dan geldt het volgende voor u: Uw zwangerschapsuitkering loopt gewoon door. De einddatum verandert niet. De zwangerschapsuitkering wordt aan u betaald en niet meer aan uw werkgever. Tegen het einde van uw dienstverband nemen wij contact met u op over uw rekeningnummer. Daarna betalen wij u wekelijks uw zwangerschapsuitkering. Het is ook mogelijk dat we de zwangerschapsuitkering al vanaf het begin aan u overmaken. Vraag uw werkgever dan om dit aan ons door te geven bij de aanvraag. Dus, je contract stopt idd wel, maar je krijgt gewoon doorbetaald tot het einde van je zwangerschapsverlof.
Eten! Bah! Bij het ruiken ervan kokhals ik al! Die gembersnoepjes heb ik thuis! Maar ooooh bah wat vies! Kan niet wachten totdat mijn moeder mij vanmiddag de zetpillen komt brengen! Het lijkt met de dag erger te worden! Sorry dat ik zo klaag hoor maar dit is ook het enigste wat ik er nu van kan vertellen! Hoop zo dat het binnenkort weg gaat!
Gelukkig niet de enige die zo misselijk is! Afgelopen dagen waren voor mij een hell, Had alleen maar pijn, rugpijn, hoofdpijn, duidelig, misselijk en voelde me zo raar! Vandaag voel ik me gelukkig erg goed! En het gekke is, kon dagen lang niet overgeven ( sorry voor de details ) en dat gaf zo'n druk op m'n maag! maar vandaag lukte het ineens wel! Pff wat een opluchting is dat!
Ik kom me ook voegen bij de juli mama's. Vanmorgen positief getest!! whiii Tzal hier voor ongeveer 22 juli worden
werk en contract, ik had tijdens mijn eerste zwangerschap een contract voor onbepaalde tijd, dacht dan zit ik mooi goed. Niet dus, mijn werkgever (detacherings/uitzendbureau) heeft mijn zwangerschap tot een hel gemaakt voor me. Ze konden mij niet op een opdracht plaatsen en dus kostte ik geld en dat heb ik gemerkt. Nu nieuwe baan en contract tot half februari. Ik zie het wel, kan me daar niet druk over gaan maken. Laat deze zwangerschap niet weer verpesten. Vertellen, ik heb het een paar mensen vertelt, maar ouders en familie weet het nog niet. Ik heb voor mijn ouders chocoladeletters gekocht met de letters B A B Y en die krijgen ze dan verdeeld. Vond de gedichtjes die ik hier las erg lief. misselijk, geen last van. Maar degene die er last van heeft, sterkte!!!
Welkom JOny!! Ik heb een afspraak gemaakt bij de verloskundige, 7 december om 13.15!! Nog 3,5 week wachten...pfff
Ik heb hier een gynaecoloog zitten die 's avonds gewoon spreekuur heeft, dus wij kunnen redelijk snel gaan. En het ventje kan dan lekker meegaan. Alleen zien dat ik een oppas kan regelen voor mijn twee bengels
Je krijgt uitgekeerd door t UWV als je contract afloopt in je zwangerschaps verlof Heb het met mijn eerste gehad... Zo er is al heftig bij gekletst zie ik... Nieuwe zwangeren welkom en gefeliciteerd!!!! Spannend al die komende afspraken bij de VK's Mijne is ook al over anderhalve week... t helaas alleen een intake. Ik mag nog mooi een tijdje wachten voor de echo... En hoe voelen de andere zwangeren zich??? Hier wel ok... met vlagen toch wel misselijk of een vol gevoel terwijl ik dan toch ook weer honger heb.. heel irritant!! En verder valt me alles absoluut niet tegen @Diet, moest wel lachen om je flessen verhaal... wel lief van je man dat hij je zo helpt Iedereen die momenteel een innige relatie hebben met de wc... sterkte enne hopelijk is het gauw voorbij...
@ Chocolade letters : Vind dit zo orgineel! erg leuk idee! Even een help!! Ik ben al 2 dagen erg duizelig.. hoort dit er gewoon bij? Of moet ik me nu zorgen maken?
even bellen met de HA, kan ijzertekort zijn of lage bloeddruk T kan er zeker bij horen... maar teveel is niet goed.
Oeeee ook ik meld me aan bij jullie dames!! 19 juli uitgerekend en gisteren positief getest.. KNAL positief.. zo duidelijk was hij niet bij mn zoontje hihi. 1e afspraak VK 6 december
Gefeliciteerd allemaal! Dat is inderdaad een knal test zeg! Ik meld me hier ook! (andere topic is een beetje rustig) Hier gaat alles prima. Voel me best wel goed, op de moeheid en hoofdpijn na. Ben wel blij dat het dikke-truien-weer is! Ben van mezelf namelijk erg slank, en heb al een behoorlijk darmen buikje. Maar goed, de onzekerheid blijft wel erg aanwezig. Over 2,5 week m'n eerste intake. Spannend @Cyn, zou idd even de HA bellen. Misschien even bloed prikken.
@ Shendari : Moeten ze dan bloed hebben van nu? Want heb net vorige week moeten bloedprikken! ( 6 dagen terug )