Janneke: Lijkt me ook super spannend om je baas het te vertellen. Hier wisten ze al dat we bezig waren met behandelingen in het zkh ivm de, mogelijk, vele afspraken die we dan zouden krijgen. Dus die weten ook al dat ik zwanger ben. Alleen maar goede reacties hier gehad van mijn leidinggevende. Hopelijk valt het bij jou ook mee! Ik heb de lijst even aangepast met mijn intake en echo bij het VK-centrum. Het is een samenwerkingsverband tussen verschillende VK-en en GYN nav de hoge kindersterfte in NL bij bevallingen (zo staat er op de site). Het centrum heeft alle mogelijkheden onder 1 dak, dus zowel onder begeleiding bij de VK als bij de GYN is mogelijk en ook bevallen is zowel thuis, in een kraamhotel als in het ZKH mogelijk. Alles natuurlijk op de eerste plaats gekeken naar de wensen en voorgeschiedenis van de zwangere/partner en het verloop van de zwangerschap. Echt super, want ik heb nog geen idee of ik uberhaupt wel alleen bij de VK mag (ernstig overgewicht en behandeling bij de GYN gehad) en waar ik wil bevallen is al helemaal een raadsel voor ons... Ben super benieuwd naar de intake. Weer een stapje verder
janneke, spannend zeg aan je baas vertellen. succes! ik moet het hier ook nog aan me baas vertellen, wil dit eigenlijk pas in januari doen. mijn contract loopt in februari af hopelijk wordt deze wel verlengd. alle mooie echo's, lekker dames. geniet ervan. hier nog 4 dagen tot de echo, wel spannend hoor.
Ik denk dat mijn baas niet zo leuk zal reageren. Ik ben in sept ney terug gekomen van verlof. Maar goed. Ik ga mijn kinderwens niet aanpassen aan mijn baas. Ik hoor t dinsdag wel
Welkom Diaaan en gefeliciteerd ook voor de dames met een goede echo! Top! Vandaag intake gehad, kleine moest mee had geen oppas nou dat hebben ze geweten ook. Ik heb hier namelijk een klein mannetje dat niet kan stil zitten, dus ging staan stampen op de weegschaal ect. Niet handig maarja kon even niet anders had het van te voren wel gemeld hahaha. Verder een zwitsal tas gehad met sokjes en een slab an het ggd hier.
Mama's juli 2013 1 Bloempie 1983 - 29 - 2de kindje - VK - MvM 2 Diet - 24 - 1e kindje Groen29 - 31 - 2de kindje Melief - 23 - 1e kindje Starling - ? - 1e kindje 3 McSusan - 36 - 2e kindje 4 Natas79 - 33 - 2de kindje 5 Uk1983 - 29 - 1e kindje xCynx - 21 - 2de kindje - Pelikaantje - 36 - 2de kindje Diaaantje - ? - ? 6 JBM85 - 26 - 2e kindje - VK MinnieJ - 30 - 2e kindje 7 Sillekes - 28 - 2de kindje mik25 - 30 - 3de kindje - gyn Liefsd - 23 - 1e kindje Shendari - 25 - 1e kindje Sasjuh83 - 29 - 2e kindje - MvM 8 9 Schaapje05 - 30 - 2de kindje - VK Curly - 28 - 2de kindje Judithvdc - 24 - 2de kindje 11 MaudvanL - 24 - 2de kindje CD28 - 36 - 1e kindje Janneke - 30 - 3de kindje 12 Kleintje1985 - 27 - 1e kindje - MvM Blackbirdy81 - 31 - 4de kindje 13 Mira85 - 27 - 1e kindje - Clomid met IUI -VK/GYN - MvM Noorus - 30 - 1e kindje (3e zwangerschap) - Mvm 14 Bernou - 28 - 1e kindje Bouwjaar1979 - 32 - 1e kindje Kiraa - 22 - 1e kindje Wanna be mama - 26 - 1e kindje 15 Deb - 28 - 1e kindje (via icsi) Chanan - 30 - 1e kindje Melissa20 - 29 - 1e kindje Afsprakenlijst 30 nov 2012: echo vk - MaudvanL 30 nov 2012: echo en vk - Chanan 30 nov 2012: intake vk - Kiraa 3 dec 2012: vk en echocontrum - Curly 3 dec 2012: vk +echo - Bloempje 1983 3 dec 2012 : Termijnecho - Shendari 4 dec 2012: gyn 4e echo - Uk1983 5 dec 2012: echo en intake vk - Sasjuh83 5 dec 2012: intake vk - Bouwjaar1979 5 dec 2012: intake vk + 2e echo - Mira85 6 dec 2012 : intake vk - wanna be mama 7 dec 2012: 2e echo - Noorus 7 dec 2012: Echo + intake screening vruchtwaterpunctie- Diaaantje 10 dec 2012: vk+echo - Schaapje05 12 dec 2012: Termijnecho - JBM85 17 dec 2012: vk afspraak - xCynx 17 dec 2012 : echo - wanna be mama 20 dec 2012: termijnecho - Noorus 24 dec 2012: Vk - Diaaantje 24 dec 2012: 2e echo - Kleintje1985 5 feb 2013: Controle VK - JBM85 In gedachten: * voor Rica * voor Zenzation * voor Jettos * voor Jeniyah * voor Vlindertje126
Mama's juli 2013 1 Bloempie 1983 - 29 - 2de kindje - VK - MvM 2 Diet - 24 - 1e kindje Groen29 - 31 - 2de kindje Melief - 23 - 1e kindje Starling - ? - 1e kindje 3 McSusan - 36 - 2e kindje 4 Natas79 - 33 - 2de kindje 5 Uk1983 - 29 - 1e kindje xCynx - 21 - 2de kindje - VK Pelikaantje - 36 - 2de kindje Diaaantje - ? - ? 6 JBM85 - 26 - 2e kindje - VK MinnieJ - 30 - 2e kindje 7 Sillekes - 28 - 2de kindje mik25 - 30 - 3de kindje - gyn Liefsd - 23 - 1e kindje Shendari - 25 - 1e kindje Sasjuh83 - 29 - 2e kindje - MvM 8 9 Schaapje05 - 30 - 2de kindje - VK Curly - 28 - 2de kindje Judithvdc - 24 - 2de kindje 11 MaudvanL - 24 - 2de kindje CD28 - 36 - 1e kindje Janneke - 30 - 3de kindje 12 Kleintje1985 - 27 - 1e kindje - MvM Blackbirdy81 - 31 - 4de kindje 13 Mira85 - 27 - 1e kindje - Clomid met IUI -VK/GYN - MvM Noorus - 30 - 1e kindje (3e zwangerschap) - Mvm 14 Bernou - 28 - 1e kindje Bouwjaar1979 - 32 - 1e kindje Kiraa - 22 - 1e kindje Wanna be mama - 26 - 1e kindje 15 Deb - 28 - 1e kindje (via icsi) Chanan - 30 - 1e kindje Melissa20 - 29 - 1e kindje Afsprakenlijst 30 nov 2012: echo vk - MaudvanL 30 nov 2012: echo en vk - Chanan 30 nov 2012: intake vk - Kiraa 3 dec 2012: vk en echocontrum - Curly 3 dec 2012: vk +echo - Bloempje 1983 3 dec 2012 : Termijnecho - Shendari 4 dec 2012: gyn 4e echo - Uk1983 5 dec 2012: echo en intake vk - Sasjuh83 5 dec 2012: intake vk - Bouwjaar1979 5 dec 2012: intake vk + 2e echo - Mira85 6 dec 2012 : intake vk - wanna be mama 7 dec 2012: 2e echo - Noorus 7 dec 2012: Echo + intake screening vruchtwaterpunctie- Diaaantje 10 dec 2012: vk+echo - Schaapje05 12 dec 2012: Termijnecho - JBM85 17 dec 2012: vk afspraak - xCynx 17 dec 2012 : echo - wanna be mama 20 dec 2012: termijnecho - Noorus 20 dec 2012: termijnecho - xCynx 24 dec 2012: Vk - Diaaantje 24 dec 2012: 2e echo - Kleintje1985 5 feb 2013: Controle VK - JBM85 In gedachten: * voor Rica * voor Zenzation * voor Jettos * voor Jeniyah * voor Vlindertje126
Hè, Ik ben aan het aftellen voor mijn intake. Iemand anders hier schreef iets van "laten zien hoe onzeker je bent, misschien krijg ik dan een echo" vind ik een goeie! En je liegt immers niks! Weet niet of het bij mij gaat werken aangezien ik voor mijn echo (17dec) op een andere locatie met zijn... Ik krijg pas (en weet dat dat heel normaal is, maar de meeste van jullie hebben er al een gehad) met 10 weken een echo, maar ja heb gelúkkig ook geen nare voorgeschiedenis! Best eng om aan je baas te vertellen! Spannend en ik wens iedereen heel veel succes! En mocht jou contract daardoor niet verlengt worden...zou ik stappen ondernemen, dat mogen ze immers niet
Morgen naar de vk, hopelijk kan ik ook snel voor de echo. Ik heb mijn teamleider het al verteld en er wordt bij ons gelukkig alleen maar positief gereageerd .
Fijn al die goede echo's! Wij hopen dat woensdag de echo bij de vk goed is en dan gaan we t mijn ouders vertellen. Mn schoonouders komen 8 december Sinterklaas bij ons vieren dus die vertellen we het dan. Werk weet ik nog niet, heb er nog niet zoveel zin in haha. Ben natuurlijk ook nog niet zo lang weer aan t werk na mijn verlof, maar ja.. Diet hoe is het met jou meid? Tis zo stil...
Wanna be mama, als je contract afloopt dan mogen ze zonder reden je contract niet verlengen, ook al ben je zwanger. Het is voor een werkgever wel moeilijk om iemand die zwanger is te ontslaan, maar ook dag mag onder bepaalde omstandigheden wel.
Ik moet 24 december weer voor echo, en aangezien ik in een supermarkt werk, moet ik tussen de handelingen door ff heen en weer. Als mn echo goed is dan vertel ik het mn baas wel als ik terug kom van de vk, zal ie leuk vinden, nog een zwangere erbij, nu al 2 met verlof, 1 is al bevallen de ander moet nog. Word dus lekker lang zomervakantie, als het weer dan maar goed is en geen regen.
Ik heb vandaag de intake en toch meteen ook de echo gehad, echo was goed, 1 baby en keurig op schema, over 2 weken heb ik weer een echo.
Gefeliciteerd met de goede echo's !!! Ik ga morgen. Hopelijk is dat net zo goed. Ben zenuwachtig! ! Pffffff.
Hier weer even een post vanuit mijn nachtdienst! Ik hoop de laatste voorlopig, want ik merk dat het me echt meer moeite kost nu (ben gewoon veel sneller moe ) @ Diaantje, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat je eerste echo goed was! Hier 2 miskramen dit jaar (bij 5 en 9 weken), dus weet hoe je je voelt @ Shendari, spannend al zo snel de termijnecho! (dacht dat ze dat altijd rond de 10 weken deden?!) @ Mira, fijn dat alles goed is! Hele opluchting he?! @ Janneke, snap dat je er tegenop ziet om het je baas te vertellen. Je bent tenslotte net terug Stond een 3e kindje ook al in de planning voor jullie?! @ Cyn, jee ook een goede echo! Heerlijk al dat goede nieuws! @ Curly, spannend met betrekking tot je contract (en je echo ook natuurlijk! ) @ JBM, was gezellig bedoeling bij de intake dus! @ Wannabemam, eerste echo is normaal gesproken idd bij 10 weken. Ik ben natuurlijk blij dat ik eerder mag kijken, maar met de reden waarom zeker niet. Door mijn miskramen weet ik dat mijn zwangerschap toch anders zal verlopen... Ik vind het ook terecht dat ze alleen op medische gronden vroege echos geven. Vraagje aan iedereen: gaat jullie partner mee naar de intake met de VK. Bij mijn vorige zwangerschap was hij mee, maar aangezien het niet zoveel voorstelt en hij na onze maand vakantie en ingeplande echos niet makkelijk meer vrij kan krijgen, ga ik deze intake alleen.
Ja manlief gaat hier in principe wel altijd mee, tenzij het een keer echt niet uitkomt. Echo's sowieso! Bij Lotte is hij ook elke afspraak erbij geweest. Scheelt dat hij ook heel makkelijk met werk kan regelen dat hij dagje thuis werkt oid dus bijna altijd ook wel mee kan.
Gefeliciteerd alle meiden met goeie echo's! Fijn zoveel goed nieuws! Ik mag dinsdagochtend weer na 2,5 week. Wel afkicken na elke week een echo dus ben soms wat onzeker maar goed, tijd gaat gelukkig snel! Vandaag alweer 9 weken jeej! Straks sintkadootjes kopen, gedicht en grabbelton maken dus druk druk. Hebben jullie trouwens al kraamzorg geregeld?
mn man is mee geweest naar intake verloskundige. en wil ook graag mee naar verdere afsprken daar aangezien het onze eerste spruit word is het reuze spannend allemaal groetjes diana
Kraamzorg heb ik afgelopen woensdag aangevraagd. Hier gaat mn vriend wel mee met intake vk, hebben dan ook een echo. Bij de gewone vk afspraken ging hij eigenlijk nooit mee, alle echo's is hij wel bijgeweest!
Mijn man is niee mee geweest maar ja dit is onze 2e dus meeste gegevens hebben ze nog mits het niet veranderd is. Ziekenhuis had ook al de gegevens doorgestuurd dus ondanks dat mijn kleine ventje ergd ruk was was ik zo klaar haha. Kraamzorg ook al geregeld gelukkig. En nu op naar mijn termijn echo. Had al eerder bericht geschreven maar volgens mij niet goed gegaan. Dus nogmaals hoera voor alle goede echo's!!