1 - 15 Juli 2014 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LiLaa, 11 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rumour

Rumour Actief lid

30 okt 2013
    286
    0
    0
    Commercieel medewerkster binnendienst
    Drenthe
    Mijn moeder heeft ook heel veel bewaard van ons vroeger. We hebben laatst de zolder eens doorgespit en wat was het veel! Box, kinderwagen, ledikantje en heel veel kleertjes en andere dingen. Box en kinderwagen gaan nu weg, wil ik niet gebruiken (sorry mam :D) Ledikant is mijn moeder helemaal aan het opknappen en kopen er een nieuw matrasje in (vanaf vandaag te koop bij de Aldi (tip ;) ) Deze wordt echt super en gaat gebruikt worden als logeerbedje bij mijn ouders. Zelf hebben we een Aerosleep matras gekocht. VL stond daarop... zijn dochter verdient het allerbeste :p

verder nog een paar slabbetjes, 2 shirtjes, 1 knuffel, navelbandjes en hydrofiele doeken die hergebruikt gaan worden, verder niets

Vandaag wordt de ondervloer gelegd in het nieuwe huis, morgen de PVC vloer, heb er een beetje buikpijn van. Hoop dat het mooi wordt. Maar weet niet eens meer wat ik precies heb uitgezocht hihi.
    Maandag komen de nieuwe kozijnen EIN-DE-LIJK! En dan.... verhuizen! brrrrr Weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen met het uitruimen van mijn huis. Gisterenavond weer eens een emotionele breakdown gehad :( Dan zie ik het allemaal echt niet meer zitten. Flink gemopperd, vooral VL moest het ontgelden. JAK ken mezelf dan niet terug hoor.

Vanavond even met mijn vriendinnen naar de ladiesnight in de bios. Dan gaan we de film Hartenstraten bekijken. Even ontspannen.

2. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Bedankt dames!
    Ik vind mini's kinderwagen ook helemaal PRACHTIG !! :D
    *in de wolken*

3. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Queeny, ga er maar gewoon 1 aanschaffen. Ik had een avent handkolf maar die kan ik nu niet meer gebruiken, is op na 2 kids. Dus ga voor een andere. Neem een medela maar elektrisch of hand daar ben ik nog niet helemaal over uit (dat wisselt per dag, zucht.. gek word ik van die hormonen die me zo laten twijfelen).

Rumour, veel plezier vanavond!

4. Anne1234

Anne1234 Actief lid

25 mei 2011
    346
    0
    0
    dutch capital
    Haha lilaa, geweldig, je fotoshoot! heerlijk dat enthousiasme om een kinderwagen!

Ik word wel aangestoken door jullie hoor, maar hier echt nog niks mogelijk om iets te doen. Vrees dat er hier nog volop gebouwd wordt als ikuit t ziekenhuis kom met Gordon Zola. Jaja dat is onze tijdelijke naam voor onze mini. Vriend is dol op kaas en had onder zijn vrienden een wedstrijdje opgezet wie de leukste namen met kaas kon verzinnen. En Gordon Zola was de winnaar :). Ook genomineerd waren Briechard en MaBrieke ( en nog een paar leuke maar daar kom ik even niet op).

Mijn lieve meisje is een paar dagen logeren bij opa en oma dus ik heb heb heerlijk het rijk alleen. Gister lekker achter de naaimachine gezeten en nu is het zulk lekker weer dat ik zo maar ens ga douchen en naar buiten ga.

Queenie, wat heftig allemaal! Kan me voorstellen dat je even goed emo werd!
    Qua ruggeprik, dat doen ze vaak in deze situaties bij voorbaat. Omdat het bevallen van een dood kindje op zich al een hel is, willen ze de lichamelijke pijn zo veel mogelijk verzachten.
    Ik heb destijds bijna een week een ruggeprik gehad, omdat ze niet geboren wilde worden. Ook ging de prik er halverwege uit en moest ie opnieuw gezet worden. Nou echt, die l** van een anesthesist die duidelijk zijn dag niet had, prikte echt zes keer mis. Als ik daar weer aan denk....

Ladies geniet van deze dag, kunnen jullie even doen alsof het al juli is, met deze blauwe lucht en zonnetje.
    ( volgens mij ben ik de enige die blij is dat het nog lang geen juli is met de onwetendheid over verbouwing/ verhuizing die nog boven ons hoofd hangt).

5. Rumour

Rumour Actief lid

30 okt 2013
    286
    0
    0
    Drenthe
    Nou ik denk het wel Anne, ik kan niet wachten tot het 10 juni is (eerste dag zwangerschapsverlof!) Moet er niet aan denken nog te verhuizen als de beeb er net is. Of te verbouwen.

Wat heb je trouwens een fantastische naam aan je kindje gegeven! Geweldig. Wij hebben het gewoon over ons meisje of de beeb. Eigenlijk niet echt een naam. Over de naam zijn we het trouwens nog steeds niet eens.

Geniet maar lekker van deze dag, volgende week word het weer kkkkkkkkkkoud brrr

6. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Ja...zo denk ik er ook over...ik ga geen cursus doen oid. Vorige keer deed ik het ook prima en kreeg genoeg aanwijzingen van de verloskundigen in het ziekenhuis.

Oh, ik reageerde op Libra:)

7. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Anne wat erg dat de bevalling lang geduurd heeft. Bij mijn vriendin is het redelijk snel gegaan. 10 uur.
    Briljante werknaam hebben jullie voor je kleintje!

Rumour; rete spannend verhuizen zeg! Ik hoop dat het soepel verloopt allemaal.

Straks weer eens werken, vriend naar school en schoonmoeder komt oppassen. Dus een prima dagje voor de boeg.

8. chantal

chantal Bekend lid

26 jun 2009
    516
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zojuist op controle geweest bij de gynaecoloog .Vorige week merkte een andere gynaecoloog al op dat mijn buik ruim was en ik dus voorliep.Toen mijn eigen arts vandaag met de doppler wilde gaan luisteren zei ik al lachend veel succes maar de laatste 2 keer is dat ook niet gelukt(was bij een ander arts).In combinatie met mijn grote buik en het slecht kunnen horen van het hartje met een doppler heeft ze een korte echo gedaan .En het blijkt dat ik ruim vruchtwater heb.

Vanavond opnieuw terug naar het ziekenhuis voor een uitgebreide en echo en ik heb mijn urine moeten inleveren en weer bloed moeten prikken. De arts zei dat ze dat deze bloed testen normaal met 27 weken worden gedaan maar dat ze het nu wilde vervroegen omdat sommige infecties ook ervoor kunnen zorgen dat je ruim vruchtwater hebt

Maar gelukkig deed onze mini het goed en liet hij zich flink zien tijdens de echo .

9. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Pfffff wel beetje schrikken. Heel veel succes meid!

10. stampertje89

stampertje89 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.035
    0
    0
    Ik vind persoonlijk 1900 euro voor n kinderwagen bij n 2e kindje erg duur en zelfs wat overdreven maar ieder z'n smaak en ieder z'n portemonnee natuurlijk ;) mocht je een geldboom hebben staan lila kom ik heel graag even plukken Hihi!

Is autostoel of maxi cosi niet hetzelfde, of is het er echt een van stokke zelf?

Wij zijn n weekend naar Londen geweest, was echt top!! En in mijn week vakantie de babykamer gedaan, hij is kei mooi geworden :)

Queeny: wat heftig zeg :( klote is dat he.. Snap ook dat je moeite hebt om toenadering te zoeken nu je zelf zwanger bent en (gelukkig) alles goed gaat!

Anne; wat geweldig die namen !!

11. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
    Goedenmiddag, pff net wakker en heb een rot nacht gehad! Eigenlijk alleen maar liggen woelen in bed en niet eens naar de wc geweest vannacht! T komt eigenlijk door mijn ma...t is al een tijdje dat ze naar de buitenwereld dol enthousiast is maar naar mij toe totaal niet. Niet alleen om de kleine maar dus ook om de auto. Gister is ze hier een tijdje geweest, auto bekeken, babykamer bekeken en thee drinken en verder word er niks gezegd. Tv stond aan maar ik had er ook geen behoefte aan om te praten juist omdat ik de laatste tijd alleen maar gezeur van haar kant af krijg.
    Begin er zo van te balen!! Gisteravond manlief aan de telefoon gehad en tijdje met hem erover gehad en ja dan blijft het hangen dus een kutnacht met gevolg.
    Donderdag wil ze met mij naar de BabyDump dus zal wel doorgaan maar daarna heb ik even tijd voor mezelf nodig omdat ik mijn moeder er nu ook totaal even niet in wil betrekken wat betreft de zwangerschap. Slaap ook slecht omdat manlief er niet is en ben verantwoordelijk over die kleine en dus hoor ik van alles en voel ik me onveilig. Behalve in de weekenden normaal gesproken maar hij is een vrijdag pas terug en dan 2 weken weggeweest. Gister zei hij gelukkig dat hij voorlopig niet meer naar Engeland hoefde dus hoop ook dat hij maximaal een week weg is straks.

@gebroken sleutelbeen, weet niet meer wie het vroeg maar dit omdat ik er anders niet uit kon...ik was te dik/groot (maar liefst bijna 9 pond) maar alles is goed gekomen alleen kan ik nu merken met bh bandjes en hemdjes dat het bij 1 schouder af zakt.

@borstkolf, ik heb hem ook nog niet maar wil ook inderdaad afwachten totdat onze kleine er is. Ik heb zelf nooit borstvoeding gehad omdat mijn moeder niks tot weinig had.

@cursus, ben er nog niet over uit! Wil wel zwemmen maar ze hebben niet echt een groepje die allemaal rond dezelfde tijd zijn uitgeteld. Zwangerschapscursus kan manlief nooit mee omdat hij altijd in de kost zit. :(

@eczeem, ik mag een andere creme gebruiken gelukkig maar in eerste instantie flink smeren en daarna echt minderen.

12. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    succes vanavond! hopelijk geen gekke dingen.

13. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Rumour veel plezier, laat je nog even weten hoe de film was.
    hij lijkt mij ook erg leuk!

14. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Ah daar heb ik vaker van gehoord @Chantal. Kan dat ruime vruchtwater verder kwaad of hoef je je verder geen zorgen te maken :)?
    Wel fijn dat alles even goed onder de loep wordt genomen ^^.

15. Rumour

Rumour Actief lid

30 okt 2013
    286
    0
    0
    Drenthe
    Kan je niet naar Meppel komen? doe je de mensendieck
    Welkom
    kunnen we samen :D

En ik wil in vanaf april op de maandagmiddag gaan zwemmen in het zwembad hier. Even kijken hoe dat is.

Succes met afstand nemen van je moeder, doe vooral wat goed voor jou is en voor de baby! Succes. nog eventjes en dan is je mannetje weer thuis!

@Sas.... tuurlijk laat ik het weten!

16. Anne1234

Anne1234 Actief lid

25 mei 2011
    346
    0
    0
    dutch capital
    Hè Chantal, toch net irritant. Wel goed dat je meteen vanavond weer mag en de beeb lekker aan t spartelen was!

@juli85, beh, even een dipje. Begrijp ik heel goed. Hier is vriendlief ook vaak van huis en vind dat ook best pittig hoor, m.n. de weekenden.
    Gelukkig is hij er bijna weer en dan is t vast ook extra leuk!! En dat ongeïnteresseerde gedoe van je moeder, dat kan je dan ook echt niet gebruiken,nu heb je juist even behoefte aan t tegenovergestelde.
    Als je vrij bent, ga lekker naar buiten, t zonnetje doet de mens goed!

17. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Ik vroeg het hihi.. Aah vandaar, dacht al zoiets, maar om nou direct m'n eigen conclusie te trekken (a). Gelukkig is alles verder goed gekomen en heb je er geen hinder meer van (nouja nu je bh bandjes/hemdjes ;)).

Wat vervelend van je moeder, hoop dat ze snel bijdraaid. En wat de andere dames ook al zeiden; succes met afstand nemen ;).

Buurman Het is toch niet te geloven, denkt de buurman dat ik niets anders te doen heb dan pakketjes van hem aan te nemen?!?! Ik heb inmiddels al in 3 weken tijd wel stuk of 15 pakketjes voor hem moeten aannemen en weliswaar 2 voor mezelf :x. De reden dat ik steeds opendoe is dat ook m'n schoonzus soms onaangekondigd langskomt met d'r kleine spruit of vriendinnen.

Vandaag weer.. Ik zei dat hij pakketje weer mee mocht nemen.. Zegt die beste man die het bezorgd: "de buurman heeft ook uw huisnummer opgegeven". Ik spreek die beste buurman nooit, hij verlaat 07:00 z'n huis en komt 18:00 met veel kabaal terug. Rond half 8 s'avonds komt hij dan zijn pakketje ophalen en dat is het.

Als ik er nu niet wat aan doe, wordt het nog wat als ik met zwangerschapsverlof ben, kan ik net zo goed direct buiten met een bord "inleverpunt" naast me gaan zitten :)

18. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
    @rumour, word dat vergoed? En ook daar zie ik een partneravond :(
    Zwemmen is hier in de buurt op woensdagavond...maar ja geen echt groepje die rond dezelfde tijd is uitgerekend.

Gelukkig nog maar anderhalve dag, maar wel nog 2 hele nachten en dan is hij er weer...kan niet wachten haha!

Tnx meiden...Zal lastig worden dat afstand nemen maar denk dat ik dat zelf ff nodig ben. Eerder kwam ik er al te vaak toen ik nog alleen woonde en nu ook al minder. Gemiddeld 1x per week omdat ik dansen nog bij hun in de buurt doe is dat makkelijk te combineren. Dus na donderdag ff geen ouders meer voor een week en genieten van het weekend met mijn mannetje!

@Budgie, ja die bandjes is nog wel eens vervelend! Had de laatste tijd bh's met een extra bandje over mijn borsten en toen bleven de bandjes goed zitten maar die kan ik nu niet meer aan omdat mijn borsten best groter zijn geworden en dus een meegroei bh aan.

19. Rumour

Rumour Actief lid

30 okt 2013
    286
    0
    0
    Drenthe
    Ja idd een partneravond Juli maar dan neem je toch gewoon een vriendin mee? Ben 2 jaar geleden ook met een vriendin mee geweest naar haar partneravond. Haar vriend zit bij de marine en was op dat moment aan het varen. Was een hele leuke en voor mij ook bijzondere avond! We hebben heel wat afgelachen.

Volgens mij krijg ik € 50 vergoed. ligt eraan hoe je verzekerd bent. Het sprak mij heen erg aan omdat ze daar vooral ook met je lichaam bezig zijn. rug / bekken enzo. de groepjes zijn klein (6 personen) ipv stuk of 12 bij icare. Ik had nog twijfels toen in ze belde, maar het was zo'n leuk gesprek dat ik mij direct heb opgegeven.

20. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
    Ik zag ook dat ik maar €50,- vergoed krijg en dus zelf nog €70,- moet bijleggen...nou hebben we het financieel niet breed dus vind het nogal wat! Als het nou per keer betaald word maakt me het niet zoveel uit...

Deel Deze Pagina