1 - 15 Juli 2014 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LiLaa, 11 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Hahaha terwijl ik dit typ, op mijn telefoon zie ik hem op en neer hopsen:) heb mijn armen op mijn buik liggen:)
    Lekker douchen nu en alle turqoise spettertjes van mij af spoelen.

2. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Nee ik zou dat ook graag willen. Ik overweeg daarnaast ook geboortecentrum.
    Mijn moeder is alleen bij mij in het ziekenhuis bevallen (omdat ze in Engeland woonde) en bij de andere 3 lekker thuis. Zij vond dit enorm prettig. Ik heb ook de bevalling van mijn jongste broertje mogen bijwonen toen ik 14 was en het was prachtig... zo rustig ook allemaal.
    Maar goed, je weet inderdaad nooit hoe het loopt. Maar de meest ideale situatie zou voor mij lekker thuis zijn in mijn eigen omgeving, kaarsjes aan, lekker in badje liggen wanneer ik wil, af en toe rondlopen en rustig muziekje aan. Maar geboortecentrum lijkt me ook wel wat.

3. Rumour

Rumour Actief lid

30 okt 2013
    286
    0
    0
    Commercieel medewerkster binnendienst
    Drenthe
    Pffff weer eens klaar wakker :-S
    Vanmiddag naar de verloskundige... Op 1 of andere manier ben ik zenuwachtig, dat heb ik nog niet eerder zo sterk gehad.

4. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Veel succes straks!

5. bapsie

bapsie Niet meer actief

Hier ook thuis bevalling, nummer 2 was ook thuis en echt ideaal!
    nummer 1 was noodgedwongen ziekenhuis en vond ik echt vreselijk tegenvallen helaas :(

6. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ook hier geen thuisbevalling, zou ik ook niet doen. Maar dat is mijn mening he. Waarom risico's lopen als er iets niet goed gaat, ben je meteen in de beste handen.

7. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Rumour, succes!

Eerste was een thuisbevalling, nooit meer! Moest na 2 uur persen bijna naar het ziekenhuis. Nee ik ben er maar liever alvast. Tweede was de keuze voor het zkh en dat moest uiteindelijk ook vanwege langdurig gebroken vliezen. Nu weer gekozen voor zkh, maar als bloedverlies blijft aanhouden wordt het weer een medische bevalling dus dan sowieso geen keuze.

8. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Nouja wij wonen echt 10 minuten rijden van het ziekenhuis vandaan.. en dat is met stoplichten tegen en op rustig tempo. Dat vind ik wel geruststellend.
    Mij lijkt een thuisbevalling me gewoon echt ideaal en veel fijner.

Ik snap best dat als je alsnog naar het ziekenhuis moet dat echt niet prettig is hoor, dat is ook waarom ik een geboortecentrum overweeg. En ook omdat een bad-bevalling me aanspreekt en dat daar kan (het bad bij mij thuis is niet groot genoeg daarvoor). Ik ben er dus nog niet helemaal uit :). Ik ga gewoon nog even door met researchen en hopelijk kan ik dan op het eind de juiste keuze maken.

9. anjo38

anjo38 Lid

14 mrt 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie mening. Ik besef heel goed dat met weeën naar het ziekenhuis rijden geen pretje is maar als je al van plan bent om in het ziekenhuis te gaan bevallen kun je daar ook niet meteen met de eerste wee terecht en moet het eerste deel toch ook thuis doen. Ach, we zien wel. Het loopt waarschijnlijk toch anders dan je denkt maar er zijn al zoveel vrouwen voor mij bevallen. Dat zal mij vast ook wel lukken...
    Volgende week woensdag mag ik weer voor controle, ben benieuwd. Ben wel jaloers dat sommigen hun kindje al zo duidelijk voelen en zelfs zien hoor!

10. Rumour

Rumour Actief lid

30 okt 2013
    286
    0
    0
    Commercieel medewerkster binnendienst
    Drenthe
    @Anjo38 Ik voel mijn kindje ook net een klein weekje hoor, maar nog niet aan de buitenkant, helaas voor VL en ik zie dat ook nog niet zo 123 gebeuren.

Ik moet dik 25 minuten rijden naar ziekenhuis, als ik ziekenhuis in mijn stadje had wilde ik het zeker wel eerst thuis proberen. maar nu durf ik het niet aan.

11. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    mee eens :)

12. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
    #1072 Juli85, 19 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2014
    Hier ook helemaal met Haiko eens!
    Heb meer redenen maar volgens mij hebben we dit ook al eerder besproken?! Haha...

@rumour, have fun vanmiddag!! :)

Yeah!! Helemaal blij, a.s. dinsdag komen ze de meubeltjes e.d. voor de Babykamer bezorgen!!! :D:D:D

13. Anne1234

Anne1234 Actief lid

25 mei 2011
    346
    0
    0
    dutch capital
    Wat lekker haiko er even tussen uit. Op zich maakt t niet uit waar je bent, gewoon even verandering van omgeving, heerlijk!

Hier eigenlijk al heel lang geen controle meer gehad. Natuurlijk wel de 20 weken echo bij 18+6, maar laatste keer bloeddruk bijv was bij 14 weken.
    Heb alweer een paar dagen zo'n vervelende hoofdpijn afgewisseld met migraine.
    Bah. Moest vandaag even met m'n dochtertje langs de huisarts en heb gevraagd of ze ook even mijn bloeddruk wilden meten en die is gelukkig goed. Dus dan kan ik wel weer even wachten tot de controle volgende week.

Ise, hoe kan dat toch dat je nog steeds bloed verliest?

Ik hoop hier dat dochterlief even lekker gaat slapen dan kan ik ook even plat!

14. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Hier ook gekozen voor het ziekenhuis.
    dan ben je gelijk in goede handen, als er wat is

15. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Anne, hoogstwaarschijnlijk is het de baarmoedermond. En niet alleen druk door bijvoorbeeld tillen veroorzaakt het, maar ook inspanning. Heel veel zitten helpt. En nu ik toch bezig ben, even mijn ei kwijt ;)
    Was sinds maandag weer wat uurtjes boventallig aan het werk, waar ik zelf blij mee was even de deur uit. Maar gistermiddag flink buikpijn gehad. Ik moet al uitkijken dat mijn harde buiken geen weeen worden door het bloedverlies. Ik was met mijn dochter bloedprikken in het ziekenhuis en had bijna doorgelopen naar de poli waar ik mijn controles heb maar dacht niet aanstellen thuis op de bank gaan zitten. Belt de gynaecoloog mij vanochtend en ik heb toch even de buikpijn aan haar voorgelegd, en de baby bewoog beduidend minder dat is pas sinds vanochtend (nu mijn buik weer rustig is) weer zoals normaal. Zegt de gyn dat ze het onverstandig vindt door te werken, en ook thuis minimale ommetjes maken alleen voor mijn conditie. Dat was toch een beetje een domper, al voelde ik het zelf al aan mijn buik. Onrustig, pijn.. Ik hou me maar koest en wie weet kan ik over een paar weekjes weer wat meer.
    Vond het trouwens verschrikkelijk mijn werk op te bellen om na 2 dagen alweer af te zeggen...:(

16. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Eventjes een klaagmomentje.
    Ik weet niet of het de hormonen zijn, maar ik voel me soms echt down. De tranen springen regelmatig in mijn ogen.
    Ik kan nu al zo weinig meer, mijn man helpt heel veel mee, poetshulp ook al ingehuurd.
    Mijn buik doet van smorgens tot savonds pijn. Constant een enorm strak pijnlijk gevoel. Geen krampen of zo. Daarnaast rugpijn en totaal geen conditie meer. Ik ben al moe vanaf het moment dat ik op sta en mis mijn energie.
    Ik word er een beetje moedeloos van, zeker omdat ik nog minstens 16 weken moet en ik nog zwaarder zal worden. nu overigens nog steeds 4kg.

17. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
  18. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Juli, bedankt voor de tip!

Haiko, ken het gevoel hoor... Het enige wat me er op dit moment enigszins doorheen sleept is het idee dat het allemaal een einddatum heeft...

Hier hebben we vandaag het bedje in elkaar gezet en de commode op z'n plaats gezet. Jeuh, nesteldrang! :D

19. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
  20. Curly79

Curly79 Actief lid

2 mrt 2008
    266
    11
    18
    hey ladies, ik ben een tijdje niet op de forum geweest.. ik geloof dat ik veel moet bijlezen..

Hier alles nog prima in orde.. ik voel mij echt te dik nu ! heb zelfs al een onderkin uahahah :D ik voel me net een wankelende pinguin Nou ja, ik lach nu wel, al is voor het goede doel, maar ik voel mij steeds minder goed in m'n vel nu , en alles gaat zooooo traag , de weg van thuis naar werk en vice versa duurt zoooo lang!

Babykamer is nog steeds niet af.. man en ik zijn enorme twijfelaars :'(

Deel Deze Pagina