Fijn dat je wat gekregen hebt!! Vaak helpen de capsules heel erg snel. Ik hoop dat dit ook bij jouw het geval is!
Nee Zia86, daar heb ik volgens mij nog geen last van gehad of het moet het gevoel zijn wat ik heb na een dag werken. Of mijn buik een stuk dikker is!! Ik heb vandaag weer controle gehad bij de VK en alles was weer goed, mijn dag is weer goed! Gaat jullie man/vriend met jullie mee naar controle?? Ik heb 2 mannelijke verloskundigen en vond het wel prettig dat mijn vriend meeging. Nergens voor nodig natuurlijk maar ik vind het gewoon heel fijn om samen te gaan! Ik heb het nu ineens op mijn heupen hoor. Wilde eigenlijk niets aan het kamertje klussen maar nu ineens toch wel! Witten en verven, en wel NU!!!!
Goo; fijn dat alles weer goedgekeurd was. Zia; harde buiken hier alleen bij flink doorstappen. Zodra ik langzamer ga lopen dan zakt het weer mooi af. Heb soms wel een harde plek in mijn buik, maar dat is dan het kindje dat omhoog komt zwemmen, en ik precies zijn rugje(?) voel. Want de rest van mijn buik is dan wel zacht eromheen. Haiko; tof dat je pretecho leuk was. Helaas voor mij heb ik geen Facebook, dus kan jullie moppie niet bewonderen. Anne; hier op een paar jongenskleertjes na ook niks gekocht (nog) maar ik kan alles van onze dochter nog gebruiken. Stampertje; ik denk dat het inderdaad wel een grote groep is om op alles te kunnen reageren. Ik probeer zoveel mogelijk terug te lezen en dan in een bestandje knippen/plakken te reageren op wat ik kan. Ik merk zelf wel dat ik denk van,'wie was dat nou die haar zwager in het ziekenhuis lag' bv, of wiens vriendin had dat te vroeg geboren kindje/of was het nou een tweeling... Anjo; vaak gaat mijn vriend en/ of dochter wel mee naar de verloskundige. Maar als hij moet werken toevallig dan gaan dochter en ik samen. Klussen; hier nog niet qua babykamer maar wel flink voor de kamer van onze dochter. Baby krijgt haar oude kamer. Als we wat verder zijn zal ik wel wat foto's plaatsen. Slaap lekker allen!
@Groeiecho: die krijgt volgens mij iedereen toch? Mijn afspraak is ook gepland voor groeiecho.. Jaaa jaaa groeiecho voelt bij ons ook het einde zo'n beetje
Zwaai zwaai.... Ik bied hier mijn excuses aan... Ben op de pagina niet zo actief geweest.. Wel een beetje op facebook... Ik ben een beetje depri deze dagen...voel me zo machteloos.. Heel de dag thuis met bekkeninstabiliteit...totaal niet mezelf... Ik lees af en toe wel mee...maar sorry dat ik zo ongezellig doe dames... zijn er hier nog meiden die last hebben van onbegrijpelijke huilbuien bij mij houd t alleen niet op... Btw Leuke kleertjes lila!(kon t ff niet laten) Wie hebben nog meer de 3D echo nog? Ik moet 7 april..eindelijk een afspraak durven doen... Tis nu best laat Welterusten dames xx
Ik merk hier ook wel dat en al 2 kids hebben en zwanger zijn wel inspannend is.En mijn zwangerschaps dementie helpt dan ook niet echt.Vaak kan ik niet onthouden wie wat heeft geschreven en lees ik als ik savonds op bedje lig met mijn handy wat bij.
Jemig mom2be wat ontzettend naar. Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook zo'n erge b.i.ik kon geen stap haast lopen bij dit termijn. Waar zit het bij jou? Bij mij zat het vooral voor bij mijn schaambot. Heb je fisiotherapie? Bij mij werkt dat nu als een trein. En die huilbuien, klinkt alsof het niet enkel wat door wiebelige hormonen komt, kun je dat bij je huisarts niet aangeven? Misschien dat hij er wat voor weet, dat je kan praten met iemand. Is niet lekker om zo het 3e termijn in te gaan. Knuffel voor jou meid!
Vind ook lastig om hier bij te houden. Na vorige week ziek thuis en uitzieken, ben ik nu toch weer strontverkouden paar dagen. Wordt er aardig gek van. Had mijn verloskundige gevraagd waarom ik die stomme suikertest moet doen, ze zegt dat standaard is in Den Haag. Mijn zus hoeft hem niet te doen, maar komt dus omdat ze niet in Den Haag woont :S Maar ga nuchter eigenlijk altijd plat, dus vind geen succes, maar ik ga hem maandag doen..
@iriz: Mijn vk gaf aan dat ik mss glucose moet prikken, omdat ik iets voor lag op schema de laatste controle. Maar aangezien ik dat weekend daarvoor enorme buikpijn had gehad, vermoedde ze dat het een groeispurt is geweest. Dinsdag weer op controle, lig ik dan weer voor op schema dan moet ik een dagje prikken. Ben blij dat ik niet, net als jij, op nuchtere maag zo'n zoet drankje hoef te drinken. Dat zou er bij mij ook linea recta weer uitkomen. @Sas: ik hoop het ook, nu net mijn 3e capsule achter mijn kiezen... @mom2be: meid wat vervelend! Misschien toch ffkes naar de ha, zodat je idd met een goed gevoel en met minder huilbuien het 3e trimester ingaat. Hier weer begonnen aan de dvd box van The Gilmore Girls. Heerlijk vind ik dat... vanavond verder kijken!
Bedankt meiden voor jullie lieve reacties Miss is het inderdaad een goed idee om naar de huisarts te gaan.. Ik heb mijn b.i namelijk bij mijn stuit en bilbotten zeg maar en als ik bijv ga staan koken moet ik regelmatig zitten anders lijkt t alsof mijn benen uitvallen...een heel naar gevoel...heb proberen te werken van 7:30-12:00 maar ja je kunt raden dat toen ik thuis kwam ik amper kon lopen...dus tis heel frustrerend om niet jezelf te kunnen zijn... En ik ben best wel een workaholic en nu met dit elke dag thuis niks doen..werkt niet zo goed mee Dus miss indd praten met mijn ha is een goed idee.. Dankjewel meiden... En hoe ga je om met jou b.i queeny.. Ik zit momenteel niet bij de fysio...ik zat bij de manuele fysio maar die zei tegen mij dat ik er niks aan kan doen en een bekkenband moet halen. Nou die dure spul gehaald en kreeg ik met 15 weken gelijk harde buiken van..zo eng dus die weer terug gebracht...na uurtje klussen in mijn huis loop ik nu al te waggelen als een pinguin van de pijn dus naar mijn ervaring heb ik het best wel erg...en krijg dit gevoel terwijl ik heel de dag op bed heb gelegen...
Goedemorgen! Leuke actie bij de Kruidvat. Bij twee Zwitsal producten krijg je een FAB sjaaltje er bij
Mom2be, ik ben al bijna een maand depri, wordt er gek van. Weet niet waarom, maar weet daarintegen wel dat ik me niet lekker in mijn vel voel, omdat mijn buik constant pijn doet en daarnaast mijn bekken ook opspelen. Hier volgende week woensdag een suikertest. En het is een hele grote groep, ik kan bijv ook niet altijd alles bijlezen. En dan facebook ook nog, heb al moeite om naam en gezicht bij elkaar te zoeken . Ik vind het forum wel fijn, als ik onzeker ben drop ik het op het forum en er al bijna altijd wel iemand die reageert. Uiteraard probeer ik hetzelfde voor andere dames hier te betekenen, maar soms mis je zaken omdat er zoveel gekletst wordt alweer 124 pagina's deel 2. Ik ben blij als de zwangerschap erop zit, vind het ook echt veel zwaarder met een peuter thuis. Had ik eigenlijk niet verwacht.
ook ik vind het lastig om alles bij te houden, af en toe kijk ik eens op mijn werk via de gewone computer, dan gaat het reageren mij ook wat beter en sneller af dan op de ipad of telefoon. Nu heb ik ook alweer zoveel gelezen waar ik op wilde reageren en ben de helft alweer kwijt! Groeiecho?? Nou volgens mij heb ik nog een echo bij de 34 weken maar verder niet hoor....helaas. Ik moet toch even mijn respect uitspreken voor de dames die naast hun zwangerschap ook al een ander kindje hebben rondlopen! Ik werk dan wel volledig maar poehee het wordt mij toch ook steeds zwaarder zeg. Soms valt het mij echt van mijzelf tegen dat ik mij zo moe voel en emo. Dan zitten de tranen echt zo hoog! bah (nu ook weer ) Ik maak mij wel een beetje zorgen en zit echt heel sterk te twijfelen of ik de VK nog even zou bellen. Als ik heb gezeten of gelegen en ik moet opstaan dan gaat dat bijna niet, doet zeer van onderen en ik kan bijna niet lopen. Als ik even sta en een paar passen heb gezet dan gaat het ook wel weer een beetje, maar het is zo'n rotgevoel dat ik er tegen op zie om op te staan. Ik heb het gevoel dat de baby heel erg laag zit, zo laag dat ze er bijna uit kan vallen.... ik weet wel dat het onzin is maar zo voelt het wel. zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven. Misschien speelt het ook wel mee dat mijn vriendin 2 jaar geleden haar kindje is verloren met 22 weken doordat ze een te zwakke baarmoedermond had en ik dat in mijn hoofd heb zitten. 16 april heb ik pas weer een afspraak bij de VK staan, ff aanzien of ik zo lang wil wachten. Voor alle dames, ik hoop dat het goed met jullie gaat! Wordt snel beter voor diegene die ziek zijn en neem je rust! Enneh.... die suikertest is echt niet erg! Kin omhoog, tis voor je kindje! you can do it!
Mom2be; mijn b.i.is nu niet te vergelijken met de vorige keer. Het is nu echt veeeeel minder. Aanzienlijk. Bij mij waren de klachten wel anders dan bij jou. Ik had juist heel veel pijn in mijn schaambot en onderrug. Onderrug zeurpijn, schaambot als messteken pijn. Toen ik er weer last van kreeg deze zwangerschap ben ik gelijk naar de fisio gegaan. Zij heeft uitgelegd dat als ik mijn onderrug soepel houd, ik minder verschuivingen op mijn schaambot krijg. Omdat die week wordt gemaakt voor de bevalling. Zij houd mijn onderrug los door massage, en ik voer dagelijks de oefeningen uit die ik opgedragen krijg. Ik weet dus nu niet of het door de fisio en oefeningen en tips komt dat ik nu amper last heb/of dat het komt doordat dit gewoon een heel andere zwangerschap is. Dat mijn lichaam minder heftig op de verweking reageert. Krijg jij wel fisio dan?
@ reageren; ik ben er ook schuldig aan hoor, aangezien ik ong maar 1 blz onthou van wat ik heb gelezen.. sorry daarvoor! @mom2be en queeny: vervelend die bi.. rustig aan doen hoor @mezelf: Vanmidddag weer controle! ben benieuwd of het nog steeds allemaal goed gaat, typ dit nu met pijn in een rechtergedeelte van mn rug.. zal ze lekker tegen een orgaan aanliggen ofzo.. hahah! :')
Ik ben er ook schuldig aan dat ik niet overal op reageer...kan het allemaal niet bijbenen en na 2 blz gelezen te hebben zoals nu weet ik al niet meer wat ik op de vorige pagina heb gelezen. @groeiecho, geen idee?! Heb de 14e april controle maar ze zijn bezig met een nieuw protocol vanaf april dus kan zijn dat ik dan wel weer een echo heb. Tot wanneer kan je eigenlijk een pretecho doen? Vervelend die bi, ik ken het niet maar dit is ook onze eerste. Heb eigenlijk nergens last van en doe ook niet al te veel te thuis omdat ik dan kapot ben. Merk wel dat ik na een tijdje zitten moet gaan staan of even lopen voordat ik weer ga zitten. @rumour, bij mij ligt de kleine ook onderin mijn buik, dit merk ik door het vele trappen op mijn blaas e.d. maar niks om zorgen over te maken. Als je last hebt van je rug toch misschien even bellen met de VK of dat je misschien naar de fysio moet?! @suikertest, heb ik de VK ook nog niet over gehoord. Doen ze denk ik pas rond de 30 weken net als het prikken op HB. Toen ik net zwanger was en bloed moest prikken had ik een HB boven de 8 en ze verwachten niet dat dit nu lager is als 6. @iriz, hier ook continu verkouden. Is het weer een paar dagen beter en dan begint het weer. Hebben nu ook minder weerstand i.v.m. de kleine dus het is niet anders ookal baal ik er wel van omdat ik regelmatig, bijna elke dag, een bloedneus heb! @Frou, jeetje 4 capsules op een dag!! Maar hoop voor je dat het werkt zodat je er straks geen last meer van hebt! Gister dus eindelijk de babykamer gedeeltelijk klaar. Nu nog 2 plankjes, rolgordijn, hor en een smalle kast. Ik heb geen idee hoe ik het beste de commode in kan delen. 3 lades maar weet niet wat ik er allemaal in moet doen. Heb in de ledikant alvast het matrasje gelegd zodat deze binnen 72 uur klaar is (ikea matras). Maar vind het kamertje echt wel klein We zitten er aan te denken om straks de deur eruit te halen zodat het allemaal net wat makkelijker is. Als ik nog iemand ben vergeten, sorry!!