1 - 15 Juli 2014 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LiLaa, 11 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Suikertest is hier niet standaard.
    Vorige week dus gehad, vond het heel erg mee vallen erg zoet vond ik het drankje niet.
    Alleen dat lange wachten in het zkh was erg saai!

Haiko herkenbaar wat je zegt zwanger en nog een kindje thuis.
    Veel energie ben je kwijt he.
    Bij de eerste zwangerschap kan je nog lekkernij bed blijven maar dat gaat nu niet.
    Die van mij is ook erg ondernemend en zit niet stil haha

Rumoer klinkt vervelend.inderdaad even bellen als je je zorgen maakt.
    Lucht
    Misschien ook op!

Frou merk je al verschil dan? Zou nu wel moeten toch?

Roos succes vanmiddag!

2. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Helemaal blij dat ik gisteren goed heb geslapen *yay*

Suikertest moet ik nog steeds doen (bij mijn vk wel standaard) xD echt geen tijd voor gehad, waarschijnlijk doe ik het volgende week *kijkt er tegenop*

Morgen 4D echo :)

3. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    O Rumour; toch bespreekbaar maken met je verloskundige hoor. Ook eventueel vertellen wat je hebt meegemaakt met je vriendin.
    Ik heb dit meegemaakt met een vriendin van mij nu bijna 3 weken geleden bevallen bij 24 weken, en mijn verloskundige was erg begripvol. We zaten ook bij dezelfde praktijk, dus ze wisten ervan.
    Ik denk dat ze je kunnen helpen bij geruststelling.

4. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Ik ben het met Queeny eens :) ik vind het sowieso heel onprettig om met een rotgevoel rond te lopen, dus bel de vk redelijk vaak. Ik heb echt schatten van een vk's, na een belletje met een van hen ben ik altijd weer gerust gesteld. Gewoon omdat ik dan het gevoel heb dat als er wat is ik gelijk serieus genomen zal worden en het echt wel goed komt. Ze geven me nooit het gevoel dat ik niet had mogen bellen of dat ik me zorgen maak om niks; ze geven me gewoon de informatie die ik nodig heb :). Hopelijk krijg jij ook dat fijne gevoel als je je probleem/angst met je vk hebt besproken. Ik had die angst constant ivm harde buiken (die nu een heel stuk minder zijn), omdat mijn schoonzusje met 24 weken naar het ziekenhuis moest en met 27 weken is bevallen (is wel goed gekomen, maar wil je toch liever niet he..) dus ik begrijp goed dat het in je hoofd zit.

5. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hey Sas, ja dat schilt echt enorm. Bij de vorige zwangerschap kon ik uitslapen op mijn vrije dagen en het rustig aan doen. Nu zijn dat juist de zwaarste dagen haha omdat zoonlief dan thuis is :). Hij is zo druk en ondernemend, er zit geen seconde rust in. Tussen de middag ben ik ook altijd heel blij als hij even een dutje doet, dan gaat mama ook standaard plat haha

6. Mom2Be92

Mom2Be92 Bekend lid

17 okt 2013
    521
    4
    18
    Almere
    @de dames (ben t alweer kwijt wie allemaal hadden geschreven)
    Ik ben best wel opgelucht dat ik nietde enige ben die depressief is...
    Hoe gaan jullie hiermee om?
    Ik kreeg gister een huilbui en arme vriendlief lag al half in slaapen probeerde mij te troosten...
    Ik zeg het tegen niemand vind het gwn zo stom dat ik heel de tijd zit te huilen:( want zo ben ik echt niet!

Iemand zei dat ze blij is als de zwangerschap erop zit! Nou meid jij bent niet de enige...ik ben hier echt aan het aftellen..
    Het is mijn allereerste kind en gepland en ik ben hartstikke gelukkig als zij eenmaal in mijn armen ligt...maar zo'n zwangerschap had ik ook weer niet verwacht!

Maar goed... Mijn probleem in dat ik pas 2 maanden in amsterdam woon en me huisarts niet ken!
    Mijn nieuwe verloskundige is ook een heel aparte figuurtje dus daar ben ik zwz niet oke mee om met haar me hart te gaan luchten:(

Mijn verloskundigen in den haag was het heel anders geweest!

Oh ja en queeny..
    Ik zit niet meer bij de fysio... Die had mij verteld dat ik het zo zwaar heb dat ik niet mag werken en volledige bedrust moet nemen...

7. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    mom2be haha die iemand was ik :). Ik tel de dagen af....
    wat helpt is gewoon hier af en toe je hart luchten.

Ik voel me echt elke dag somber en verdrietig, en ik doe mijn best om dat niet te zijn. Ik ben super blij en dankbaar dat ik in verwachting ben, maar ja, hormonen kunnen vreemde dingen met je doen. bij mijn vorige had ik daar echt geen last van.
    misschien omdat het nu een meisje is dubbel zoveel vrouwen hormonen haha

8. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    haiko hier net zo, als dochter op bed ligt dan is het even me time ;)
    Maar ze is nu al weer wakker dus ga haar maar even ophalen!

9. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Haiko, 750 gram alweer! Gaat de goede kant op :). Is dat een gemiddeld gewicht?

Depri, vervelend hoor!! Ik voel me soms ook somber en dat had ik bij de zwangerschap van mijn zoon helemaal niet. Bij mijn dochter en bij deze zwangerschap wel, dus het lijkt erop dat ik toch anders reageer op een meisjeszwangerschap, zoals Haiko zegt.

Rumour, zou ook even bellen hoor!!

10. Frou81

Frou81 Fanatiek lid

2 nov 2010
    1.678
    638
    113
    West-Brabant
    Ik ervaar deze zwangerschap ook veel zwaarder dan de eerste. Want inderdaad, ik heb er ook 1 van 1,5 rondlopen die veel energie kost, haha. Maar het is geweldig dat hij en zijn broertje of zusje straks zo dicht op elkaar zitten.

Bij twijfel of vragen idd gewoon de vk bellen! Ik kreeg de laatste keer op mijn donder omdat ik toen met die buikpijn niet gebeld had. Daar zijn ze voor nl.

De capsules slaan heel goed aan. Geen pijn meer van de blaasontsteking. Wel veel pijn aan mijn schaambeen en in mijn onderrug. Zelfs zo erg dat ik bijna niet kan lopen. Ik ben nu met zoonlief bij mijn ouders, en laat me dus eens lekker in de watten leggen!

11. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ise, ja dat is voor 25/26 weken een normaal gewicht :)

Sas27, sterkte de rest van de dag dan :)

12. stampertje89

stampertje89 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.035
    0
    0
    Lief dat jullie je bijna allemaal gelijk schuldig voelen over weinig reageren, dat is niet nodig hoor :) zo hb ik t niet bedoeld!! Wel fijn dat sommige van jullie mijn gevoel herkennen.

Hier is t nog best goed te combineren met de kleine die rond waggelt. Hij is net 2. Afgelopen dinsdag is hij begonnen op de peuterspeelzaal. Hij vond t geweldig en heeft geen traan gelaten!!

Ga nu aan de muursticker beginnen, wish me luck ;)

13. stampertje89

stampertje89 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.035
    0
    0
    Ik ben trouwens zelf nu 4 kg aangekomen,. En jullie?

14. Frou81

Frou81 Fanatiek lid

2 nov 2010
    1.678
    638
    113
    West-Brabant
    @stampertje: good luck! Ik was 2 weken geleden 3 kg aangekomen. Zal nu ook zo rond de 4 zitten denk ik

15. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    nu 4,5 kg

Pff zit hier te vechten tegen mijn slaap op het werk. Heb gewoon donker onder mijn ogen zo moe

16. Rumour

Rumour Actief lid

30 okt 2013
    286
    0
    0
    Commercieel medewerkster binnendienst
    Drenthe
    Vorige week maar (!) 3,5 kg! dat verbaasde mij echt.
    Zo op het oog had ik verwacht dat het veel meer zou zijn!

Vandaag heb ik een goede dag en vanavond even lekker met mijn moeder shoppen bij de mama mazzel dagen. zin in.

Ik vroeg mij nog wel af of jullie op dit moment ook werk hebben en voor hoeveel uur? En wat gaan jullie na jullie zwangerschap doen? En hoe doen jullie het met de opvang? Ik ben er net uit.

Ik werk nu volledig en ga naar 4 dagen in de week. Waarvan ik iig dit jaar 1 dag in de week ouderschapsverlof op neem. Dus t/m december ga ik 3 dagen werken. Eens kijken of dat bevalt en of dat financieel ook uit kan. Ik moet er nu niet aan denken om straks 4 dagen in de week te werken, maar ja misschien is het wel noodzakelijk. Ik kan nl wel van 4 naar 3 dagen, maar andersom zou het lastig zijn. vandaar deze constructie. En bovendien schijnt er fiscaal gezien een voordeel aan te zitten, maar hoe dat zit moet ik nog even precies uitzoeken.
    Meisje gaat dan 1 dag in de week naar mijn ouders en 1 dag in de week naar de crèche en 1 dag in de week heeft VL een papadag.

17. Rumour

Rumour Actief lid

30 okt 2013
    286
    0
    0
    Commercieel medewerkster binnendienst
    Drenthe
    Ohhhh Haiko... ik herken het zo! vandaag een goede dag, maar gisteren.... Poehee. toen zat ik ook echt te knikkebollen achter de computer.

Veel succes nog! kun je niet even een colaatje drinken ofzo... of iets anders met suikers? wil bij mij nog wel eens helpen.

18. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ik zal eens een theetje maken met wat suiker er in.

Hier 3 dagen werken ma, di en do. (alvast rekening gehouden met basisschool :)).
    1 dag in de week naar oma (om en om mijn moeder en schoonmoeder), 2 dagen in de week KDV.
    En dat vind ik al prijzig voor 1, we betalen nu voor Joris 475,00 per maand en dan nog een teruggaaf van 200 euro.

19. chantal

chantal Bekend lid

26 jun 2009
    516
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook nog een dochter van 3 de hele dag rond rennen en een zoon van 7.5.Werken doe ik al een aantal jaar niet meer.Zelf mankeer ik het 1 en ander en de zorg voor onze zoon is toch ook behoorlijk intensief.Het is hier geen uitzondering om 10 tot 15 keer per nacht uit mijn bed te moeten omdat de voedingspomp weer eens op alarm slaat of omdat onze zoon weer eens braakt.

20. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hoi Chantal, het zal wel mijn zwangerschapsdementie zijn, maar is je zoon ziek dan? Dat wist ik niet of ben het vergeten.

Deel Deze Pagina