1 - 15 Juli 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LiLaa, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Bij mijn vorige zwangerschap liep ik stage. Toen ik met mijn stage begon was ik rond de 6w. Ik heb mijn stage niet afgemaakt, omdat op de tweede echo geen hartactie meer was en ik dus een miskraam had/onderging. Ik zat toen niet meer met mijn hoofd bij school.

In de periode dat ik begon tot de miskraam probeerde ik de minder complexe cliënten te doen. Ik liep toen stage bij dementerende ouderen en moest ze soms ook tegenhouden zodat de niet vielen (met mijn 57 kg viel dat dus vies tegen :)) of gewoon ondersteunen. Ook probeerde ik 1 oudere dame altijd uit te besteden, want die was nogal van het schoppen en slaan met haar stok.. Niemand had daar bacteriën of wonden, dus extra hygienemaatregelen heb ik niet getroffen. Wel wat vaker handen wassen etc.

Ik moest deze stage herkansen, dit heb ik van september tot begin november gedaan. Dit keer bij mensen met niet aangeboren hersenletsel. Hier heb ik "gewoon" alle mensen geholpen, totdat er bekend werd dat een cliënt MRSA had en nog een andere bacterie. Voor de rest ben ik bij elke cliënt geweest, die ook maar een hulpvraag had. Wel waste ik mijn handen vaker en desinfecteerde ik ze als ik op plekken was, waar de cliënt met MRSA ook geweest was. Verder had ik een keer kamerdienst en moest ik wel bij haar op de kamer. Toen had ik een schort voor, handschoenen, mondkapje, haarnetje etc. Ook weer handen wassen en desinfecteren voor dat ik de kamer op kwam en als ik er weer van af kwam (dit was protocol).

Sorry voor mijn lange bericht :$

2. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Je kunt ook een late innesteling hebben gehad... had ik vorige keer ook en dat scheelt ook veel!!

3. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Voel me vandaag zo moeee & suffff :( *gaap*
    Heb me moeder maar gebelt, en vroeg haar of ze wat lekkers wilt koken..
    Daar zegt ze geen nee natuurlijk!
    Menu wordt: kip met paprika's, uien & kruiden! Rijst, en salade!

Wat eten jullie vandaag?

*zwaai zwaai*

4. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Wij hebben soto gegeten. Als ik maak, altijd voor meerdere dagen en ik kook voor buurtgenoten, dus gezellig en dankbaar :)

@Meijtje Welkom en gefeliciteerd!

5. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @mom2be ik werk in de zorg de eerste kon ik een eind door maar door de zwaarte van cliënten met 20 weken ernstige bi waardoor ik in de ziektewet kwam.

Nu werk ik ergens anders in de zorg, veel lichtere cliënten, maar moest ik het met 6 weken bekend maken omdat er mensen waren met chemokuur en ze gingen natuurlijk vragen waarom ik daar niet heen wilde, die zwangerschap ging mis en is een sterretje geworden.

Na ruim 2 maanden weer zwanger geraakt en nu weet niemand het. Momenteel zijn alle cliënten goed te doen en geen chemokuren. Mocht er wel weer wat komen dan zeg ik het weer.

In de zorg zijn heel veel vrouwen met een kinderwens en i k vind dat er bij ons heel schappelijk wordt gedaan. Daarnaast was iedereen ook heel attent toen het misgegaan was. Dus als het moet zal ik het weer eerder vertellen, hoeft het nog niet dan na 1 januari want dan weet ik of mn contract met een half jaar of een jaar verlengd is haha ... Mijn contract loopt 1 januari af, maar ze hebben al gezegd zwanger of niet dat ze me wilde houden (al weet je het nooit als je het daadwerkelijk zegt)

Ik was ook meer mijn handen en alle voorzorgsmaatregelen die horen verder. Meer is er niet te doen. De eerste is er ook groot mee geworden haha

6. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @maike dank je wel.

Hier knacks gegeten, maar smaakte niet net als alle avond eten de laatste tijd. Ben niet misselijk of iets maar avond staat me echt tegen. Heb heel weinig eetlust over de dag maar de avonden blegh.

7. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Soto? Is dat surinaamse gerecht?

8. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Saoto is Surinaams, Soto is Indisch. Mijn vriend is een Indo dus heb het van mijn schoonmoeder geleerd. Ik kook veel Indisch. Heerlijk vind ik dat! Gisteren ook spekkoek en Kue Lapis gemaakt (je weet wel, die felgekleurde glibbersnack). Is mn mannetje dol op!

9. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @maike vet lekker!

10. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Jaaa, wij hebben een hartje gezien!! Probeer me niet te veel zorgen te maken, maar dat is wel moeilijk....

11. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ons kindje was dinsdag 6,2 mm en de CRL gaf aan dat ik toen 6 weken en 2 dagen was. Ik dacht zelf toen 7 weken en 3 dagen te zijn en dan zou het kindje ong. 1 cm zijn. Dus loopt het 4 mm achter, als ik het nu zo zie dan denk ik wat is 4 mm, is toch niks? Die kleine kan die 4 mm in die paar dagen zo hebben ingehaald, en ik me maar druk maken... ;)

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Chantal: hopelijk blijven de meiden nog even zitten!

Juli: vreselijk, sterkte!

Budgie: mooi echo!

Meiden die zich zorgen maken over de mm's: bij mijn eerste een echo met 5,5 weken, toen 0,16 mm.. Echt niks haha. Bij 6,6 weken nog een echo en toen was hij 0,82mm! In 8 daagjes tijd. Ik heb de echofotos nog in mijn albums staan, mocht iemand ze willen zien.

13. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    *Welterusten*

14. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Hey meiden ff snel een bericht!

Hier een mooie echo gehad! Termijn klopt en het hartje ook! Helemaal verliefd ouder en souders verteld en die zijn erg blijf, nu lekker genieten en het echo filmpje keer op keer kijken van onze kleinste purk!

15. Goo

Goo Bekend lid

24 jan 2013
    791
    0
    16
    Goedemorgen lady's!

Gefeliciteerd Zia met het goede nieuws!

- Hier last van mn spastische darm die weer gaat opspelen! Niet lekker wakker worden zo..

16. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Fijn zia!! Gefeliciteerd!

Ik heb vanmiddag mijn echo. Word nu toch wel wat nerveus hoor pff

17. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    En met deze termijn vast een inwendige echo..

18. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Thanx meiden! Oeoe spannend Ise! Ok was ook echt dood nerveus komt vast goed meid!

19. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Ja inwendig idd. Maar na 2 bevallingen boeit me dit echt niet meer haha.
    Als ik mn beebje maar krijg te zien!

20. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Haha nee ik vind het na 2 bevallingen ook niet vreselijk maar prefereer toch uitwendig :p

Ik hoop zo dat alles goed is

Deel Deze Pagina