Hier nog 8 dagen voor de geslachtsbepaling.. Oww ik ben ook zo Benieuwd. Maat wat natuurlijk het belachelijkste is dat het gewoon een heerlijk gezond kindje is spannend
Ik zal eens een ander onderwerp in dit topic gaan vragen hoe heben jullie je eerdere bevallingen ervaren?
Ik moet eerst maandag voor controle en dan word er een afspraak gemaakt voor GUO geen idee wanneer we dan geslachtsbepaling hebben. Zal het maandag vragen! @Haiko, dit is onze 1e dus kan er niets over zeggen!
Haiko leuke vraag! mijn bevalling heb ik ervaren als lang ik had eerst de hele dag om de 7 min (voor) weeën toen de vliezen waren geknapt s,nachts heeft de bevalling nog 18 uur geduurd. ik was kapot en vreselijke rug weeën, het scheelde niet veel of het was een keizersnee geworden omdat het te lang duurde en de baby het niet meer leuk vond maar op dat moment maakte mij dat niks uit een keizersnee haha toen ze er uit was zei ik gelijk jij krijgt nooit een broer of zus maar 20 min later dacht ik daar al weer anders over je vergeet zo snel benieuwd naar de de andere verhalen
Eerste kindje dus kan alleen maar hooopen dat mijn bevallingen zo gaan als die van mijn moeder :'D. Haar langste duurde 4 uur en haar kortste 2,5: mijn jongste broertje van bijna 9pond, nakomertje, die is nu bijna 9 jaar. Ik was toen 14 en mocht erbij zijn en de navelstreng doorknippen. Zo bijzonder . Ik wil haar er sowieso bij hebben zij is zo goed in mij rustig houden.. Mijn schoonmoeder daarentegen: 3 bevallingen, de kortste 23 uur en de langste 27: Mijn vriend haha. Oeiii
Ik zal ook alvast mijn ervaring erbij zetten. Niet goed haha. Ik was doodsbang voor de bevalling en Joris is echt 7 minuten voordat we de afspraak hadden om de bevalling op te wekken geboren. Hij diende zichzelf toch nog aan bij 42 weken. Hij had in het vruchtwater gepoept en was benauwd, dus ik moest meteen naar het ziekenhuis aan allerlei apparatuur en mocht mijn bed niet uit. Meteen weeenopwekkers gekregen. Ruggenprik ging 3x mis en toen zeiden ze dat ik er geen zou krijgen. Uiteindelijk een pompje gehad, deze moest ook uit het liep niet zo goed. Veel inwendige onderzoeken gehad tijdens de bevalling. Dat hielp mijn zenuwen helaas niet. Constant trillen en overgeven. Persen ging goed, 3x persweeen en klaar, maar helaas flink ingescheurd (was niet ingeknipt ondanks dat ik daar wel om vroeg), hierna liet de placenta niet los, nog een drama. Gelukkig was met Joris alles snel goed. Alles bij elkaar 9 uur geduurd vanwege de weeenopwekkers denk ik.
wat een toestand Heiko .. zo zie je maar dat elke bevalling weer anders is. Hopelijk gaat er bij deze bevalling alles soepel want je hebt denk bijna alles gehad wat er mis kon gaan!
Hai Hai, Mijn eerste bevalling is me meegevallen. Ben na 41 weken ingeleid. De 7 uur bevalling was een eitje vergeleken met 5 weken voorweeën die ik daar voor had. Had vijf weken niet geslapen. VK heeft me eerst in het ZH laten platspuiten. Toen vier uur geslapen met pethidine injectie. En nog twee uur knetterstoned van de pijnstiller de secondewijzer rondjes op de klok zien lopen, hihi. Raar was dat! Die dag gestript en weer naar huis. Die nacht weer geen doorzettende bevalling, dus de volgende dag ingeleid. Ontsluiting vond ik niet pijnlijk of heftig of zo, maar het vergt wel veel energie. Net zoals zes uur lang stevig doorwandelen zou doen denk ik. (tip, pak aa drink, dextro in en zo. Heb je nodig!) Persweeën waren wel heel heftig. Had tot dan toe niet om pijnstilling gevraagd. Heb de hele tijd met mijn lief mooie herinneringen opgehaald. Heel lief en knuffelig en positief blijven houdt de pijn op afstand (tip!) en werkt echt veel beter dan schelden en vloeken, hoe stom het ook klinkt. Maar goed, persweeën waren heel heftig omdat ik er een boel moest wegpuffen. Uk had de spildraai nog niet gemaakt dus ik moest al hangend op mijn zij steeds een perswee wegzuchten. Poeh! Alsof je een brekende stuwdam met een roeispaan moet tegenhouden. Wat een oerkracht! Persen is echt heel fijn, dan mag je tenminste wat doen! Maar goed. Het viel me dus mee. Ben heel benieuwd hoe het deze keer gaat.
De bevalling van mijn zoon in 2006 heeft van start tot einde 23 uur geduurd .Bij volledige ontsluiting 2 x persen en taaada meneer was er. Dat ging dus prima en toen ging het mis. Mijn man zat op een afstand van ca 2 meter van me af met mijn zoon in de armen toen het bloed door de kamer spoot .Gevolg flinke fluxus en een niet loslatende placenta. Uiteindelijk met veel geweld eruit getrokken. Paar zakken bloed gekregen en 5 dagen moeten blijven Bij mijn dochter in 2011 begonnen de ween om 1 uur snachts .Smorgens de eerste keer na het ziekenhuis om 5 uur veel ween maar nul ontsluiting.Na overleg weer terug naar huis gegaan. Daarna om 9 bijna huilend terug gekomen (ze zeggen wel eens een 2e is makkelijker)Nou dat vond ik dus niet. Nog steeds geen onsluiting maar ik mocht blijven. Het heeft tot 3 smiddags geduurd voordat ik 3 cm onstluiting had en ik een ruggeprik kreeg.Nou Heaven on earth zeg.Onze dochter is om 22.50 geboren na 3 pers ween.Wel weer veel bloedverloren maar deze keer had ik het niet ervaren als totale paniek omdat het ziekenhuis van te voren al maatregelen had getroffen vanwege mijn verleden.Ook toen weer bloedtransfusies en een paar dagen ziekenhuis en uiteindelijk lekker naar huis.
Interessant om jullie bevallingsverhalen te lezen. De mijne was 14 januari 2012. Het is het bijzonderste, heftigste en mooiste wat me ooit is overkomen. Om half 4 s nachts braken mijn vliezen. Ik lag pas twee uurtjes in bed omdat we met vrienden waren die avond. Het was gezellig en ik was pas 10 dagen later uitgerekend. Ik had het nog echt niet verwacht. Gelijk om de 5 minuten weeën. Om zeven uur was de verloskundige er en ik had 4 cm ontsluiting. Om 8 uur waren we in het ziekenhuis, half 3 had ik 10 cm ontsluiting en persweeën. Deze hebben 3 uur geduurd, veel mensen aan mijn bed, kindje maakte de spildraai niet. Toen ze zeiden dat het niet goed meer met de baby ging vond ik het op z'n zachtst gezegt niet meer leuk. Om 18.06 is ze geboren met een spoedkeizersnee. Vanaf dat moment waren mijn vriend en ik papa en mama van dat kleine mensje. Wauw! Wat een gevoel!
Hoi hoi! Ik heb deze zaterdag de geslachtsbepaling ben zoooo benieuwd! Kom met de nub theorie duidelijk op n meisje uit.. Maar dat hoeft niet perse zoveel te zeggen he?! Mijn bevalling was heel mooi.. Precies op 40 weken bevallen van ons zoontje. Dit was op 21-01-2012. Ik werd om 4.30 wakker van de weeën. Om 7.30 heb ik voor t eerst de verloskundige gebeld, ze was er rond 8.30. Toen had ik 3-4 cm ontsluiting. Om 11.00 braden m'n vliezen, wat n raar gevoel?! De verloskundige kwam om 11.30, toen had ik 6 cm en mocht ik dus naar het ziekenhuis. Om 12.00 kwam ik aan, en had ik gelijk 10 cm ontsluiting (ideaal maar erg pijnlijk zo'n autoritje!!) om 13.00 mocht ik beginnen met persen.. Ik heb omdat ik niet ingeknipt wilde worden heb ik 1u45min. Geperst. De baby z'n hartslag bleef goed dus ik mocht t blijven proberen zonder knippen. Uiteindelijk namen de weeën af en heeft ze me toch ingeknipt.. De kleine werd toen om 14.45 geboren. Ik heb er dus 10 uur over gedaan. Ik heb geen moment gevloekt, ben lief gebleven tegen m'n man en de verpleging en was intens gelukkig toen ik mocht beginnen met persen. De verloskundige gaf aan dat ze maar weinig vrouwen tegen kwam die zo lang zo krachtig en goed konden blijven persen *trots!* Dat zal ik altijd onthouden denk ik Leuke tip die tas van woezel en pip! Ik weet nog niet of ik wil gaan.. Amsterdam is best ver weg voor mij, vandaar..
Hallo dames.... Ik ben ondertussen vandaag weer in Nederland gearriveerd.... Wat interessant om jullie bevallingsverhalen te lezen.Hopelijk zijn jullie niet boos op mij omdat ik zo lang afwezig was geweest...die afwezigheid zal ik denk ik nu wel inhalen hihihi... Vandaag ondertussen 14 weekjes zwanger Morgen een afspraak bij de verloskundige...geen echo maar wat het dan zal zijn...zal ik het niet weten...raadsel voor morgen dus! Fijne avond verder dames, Liefss Xx
Ik heb ff bewust de nare verhalen overgeslagen sorry hiervoor! Kan ook niet zo best tegen bloed e.d. en aangezien het onze eerste is laat ik het nog ff voor wat het is...haha! Vanavond voor het eerst weer naar dansen geweest maar ben in de pauze weggegaan, om direct volop te dansen leek me niet zo'n goed plan en had ook beetje pijn in mijn onderbuik! Zometeen lekker komkommer eten die ik heb geraspt en beetje olie, suiker en azijn er op gedaan! Haha...rare dingen maar t is zo lekker!!