1 - 15 Juli 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LiLaa, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Wauw de stand is aardig veranderd
    veel jongens erbij leuk hihi

hier slapeloze nachten ivm fikse verkoudheid bah

2. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Waarschijnlijk krijgt mijn zoontje ook een broertje!:D
    Maar k moetnog even wachten tot 20-weken echo voor uitsluitsel (27feb).

Ik hoor om me heen ook veel jongens... Zit t in de lucht 😉

3. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ik wacht tot de 20 weken echo. Zien ze dan niks, dan is 't ook prima hoor... maar ik vind 't een gek idee dat de dokter of echoscopist wel weet wat het wordt, en ik niet. Dus als ze het dan toch zien, dan wil ik 't ook wel weten. Ik heb d'r daarentegen weinig zin in om extra geld er tegen aan te gooien voor een pretecho. Mijn zwangerschap was heel onverwacht dus we hebben ook niet echt kunnen sparen voor babydingen. Die 45 euro, daar kun je ook een heleboel rompertjes voor kopen. :)

4. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Oeh, zie dat ik vandaag precies 18 weken ben!
    Jeuh! :D

5. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Vandaag de uitslag van de nipt test gehad. Deze was goed jippie. Op naar de 20 weken echo als deze ook goed is, hoop ik dat ik eindelijk kan gaan genieten.

6. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Yippeee 17 weken ^^

@Haiko; fijn :D

7. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Fijn!

8. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Spannend, nog even afwachten dan:)

9. Roos6

Roos6 Niet meer actief

Lieve Haiko ( en evt. anderen)
    Wat ik ga zeggen bedoel ik niet verkeerd: Maar ga alsjeblieft nu al genieten!!!
    Ik snap de je bezorgd bent of alles goed gaat, maar een goede NIPT of een goede 20 weken echo zegt echt niets.
    Ik heb een kindje waarbij ook alles helemaal top ging, geen enkele controle was afwijkend....tot de bevalling... en nu een ernstig meervoudig gehandicapt kind...
    Ik probeer je echt niet bang te maken, maar ik vind het altijd zo jammer als mensen niet durven genieten van het wonder wat zich binnenin hen voltrekt. Want er kan nog zoveel misgaan bij het laatste stukje...of daarna.

Misschien zijn het nu ook mijn hormonen dat ik hier zo emotioneel van raak maar in het leven krijg je geen zekerheden....daarom vind ik het ook zo moeilijk als mensen zeggen dat ze een zwangerschap afbreken als een kindje een handicap blijkt te hebben. Soms met de reden dat ze dat niet aan zouden kunnen. Dan denk ik altijd dat ze dan beter helemaal niet aan kinderen hadden kunnen beginnen want wat als er later wat gebeurd, je kindje wordt veel te vroeg geboren of krijgt later een ernstige ziekte met als gevolg handicaps...dan kan je ook niet zeggen dat je dat niet aankunt.

Kortom, geniet nu het kan! Het is zo'n geweldig wonder dat je zwanger bent! En met het grootste gedeelte van de kindjes gaat het helemaal goed.
    Laat je dit geluk niet ontnemen door zorgen.

Nogmaal: Ik bedoel dit echt met goede bedoelingen hoor!!

10. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Heel mooi gesproken :) @Roos

Hier komen hier er steeds meer chocoladeproducten in de kasten/ijskast merk ik :p..... oops ^^

En droge ogen iemand? :) hihi

11. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Zeker mooi gezegd roos en helemaal mee eens! Geniet van elk moment van elke dag !

@ chocolade jaaaa hier eerst helemaal geen trek in maar dat neem ik terug ;)
    Nee geen droge ogen met de eerste wel erg veel last van gehad! Ik werd in de ochtend wakker alsof er een lading zand in zat, niet fijn.

12. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    chocolade, jaaaaa hier ook! heerlijk haha

13. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hoi Roos,
    Ieder heeft recht op zijn eigen mening. En garanties heb je simpelweg nooit, maar mijn mening is als van tevoren al duidelijk is dat het kindje iets mankeert weet ik niet of ik het kindje zou laten komen. Ik vind niet dat je dan kunt zeggen dat je dan niet aan kinderen moet beginnen, natuurlijk er kan altijd iets gebeuren. Maar als je de keuze hebt, is die voor een ieder om zelf te maken ongeacht hoe groot de kinderwens.

En ja mijn angsten zijn groot, dat komt door mijn ervaringen om zwanger te worden, ziekenhuisbehandelingen, onvruchtbaarheid (zeggen ze), vervolgens 2x zwanger en miskramen 1 vroeg en 1 laat. Mijn angst zal blijven totdat zowel mijn dochter als ik gezond zijn na de bevalling.
    Ik kan wel zeggen ik geniet ervan dat ze lekker schopt en dat ik haar voel bewegen en ik geniet van mijn groeiende buik.
    Maar je zorgen maken, hoort en denk ik ook een beetje bij, iedereen hoopt dat haar kindje gezond is.

14. Roos6

Roos6 Niet meer actief

Klopt hoor Haiko, zorgen maken hoort er ook wel bij. Met mijn eigen ervaringen ben ik ook altijd weer opgelucht als mijn kindje weer gezond en wel geboren is. En tuurlijk ben ik ook opgelucht als de 20 weken echo goed is. Maar ik ken dus ook de kant dat het uiteindelijk anders afloopt. Maar van mijn niet gezonde kind hou ik net zoveel!
    Gelukkig mag iedereen hierin ook zijn eigen keuzes maken, als die mogelijkheid er is. Want mijn verhaal verteld dat het ook ineens anders kan aflopen.
    Ik hoop alleen dat het genieten bij iedereen voorop mag staan!

15. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Misschien een beetje hard, maar ik begrijp eigenlijk al die extra onderzoeken en zo niet helemaal. Ik lees hier van alles over mensen die nekplooimetingen, dubbeltesten, etc. laten doen en dan ook nog een lieve duit betalen om in België een NIPT-test te laten uitvoeren. Even los van al die testen, de kans op een kindje met afwijkingen is toch hoe dan ook klein? Of hebben jullie allemaal verhoogde kans in de genen zitten of zo?

De enige controle die ik hier krijg is de SEO/20wk echo, en het enige moment waarop ik een zwangerschap zou afbreken is wanneer blijkt dat het kind de bevalling niet zou gaan overleven. Ik zit nu al met behoorlijke BI, en als blijkt dat mijn ukje echt niet levensvatbaar zou zijn, dan kies ik voor mijn eigen revalidatie. Maar het voelt goed. De zwangerschap was een onverwacht cadeautje en ik zie geen reden tot extra bezorgdheid...

Maar zoals Haiko ook zegt, het is een eigen keuze... Misschien is het ook wel omdat je misschien heel erg bezig bent met zwanger worden, en dat het echt 'een ding' wordt als het niet vanzelf gaat. Misschien dat zo'n forum als dit wel heel veel mensen met zwangerproblemen aantrekt. Gedeelde smart is halve smart immers...

Misschien houden de meeste dames met een 'gewone zwangerschap' zich hier afzijdig, maken het alleen of met hun partner door. Ik verbaas me d'r wel eens over hoor. Hier gaat alles gewoon goed. Mijn eerste zwangerschap was binnen 3 maanden, mijn tweede is een 'oeps', zegmaar.

Ik loop bij de verloskundige en de bekkentherapeut, ik heb één echo gehad rond de 10 weken en dat was dan ook direct mijn termijnecho. Bij de VK wordt mijn bloeddruk opgenomen en naar het hartje geluisterd. Als er niks te melden is, sta ik binnen 15 minuten weer buiten. Met 20 weken hebben we nog een echo en verder niets.

Geen groei echo's, geen extra controles, geen geplande keizersnedes, geen nekplooimeting, geen invasieve test van welke vorm dan ook, geen NIPT, helemaal niks.... En hoewel je het niet zou geloven als je op zo'n forum als dit rond loopt, naar men zegt is dit de standaardsituatie.

Misschien is het anders als je al in de medische mallemolen zit. Ik kan d'r niet over meepraten. Het valt me op, maar heb niet echt een oordeel...

16. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Ik weet niet of het wat met de medische molen te maken heeft.
    Wij kunnen ook alleen maar zwanger worden via ivf . Daarvoor heb je eerst onderzoeken, operatie ect echt lang traject
    Daar door besef ik mij meer en meer dat zwanger worden een mooi wonder is
    Daarom geen extra onder zoeken bij onze dochter niet en . Bij dit kindje niet ze zijn alle 2 meer dan welkom!
    Denk dat het is hoe je er zelf in staat medische molen of niet

17. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    *zwaai zwaai*

Hier eindelijk weer beter. Poeh poeh.. Ik heb weer energie! Na een aantal dagen echt op bed te hebben gelegen is de bank ook fijn hihi

Trouwens ik heb hetzelfde als Libra. Ik heb alleen een extra echo gehad met 8w (vorige zwangerschap liep uit op miskraam). Termijnecho rond de 10/11w voor de rest inderdaad ook bloeddruk opmeten en hartje luisteren. De 20w echo is ook de enige echo wat wij verder nog doen. Al doet de verloskundigepraktijk hier volgens mij 1 liggingsecho, maar voor de rest sta ik ook met 10/15 minuten weer buiten de deur.

Wij willen het geslacht een verrassing houden, al zijn we natuurlijk reuze nieuwsgierig ;)! Verder willen wij ons kindje sowieso houden, gezien we vinden dat het al een "wonder/geschenk" is als het je gegund is om kinderen te mogen "krijgen". Gelukkig mag iedereen voor zichzelf beslissen en is het hier in NL vrijheid van meningsuiting.

Leuk dat de jongens op een voorsprong staan. Allemaal stoere kereltjes erbij! Ben benieuwd hoe de verhouding is als we allemaal bevallen zijn :D!

18. beccy

beccy Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.191
    0
    36
    verloskundige/operatieverpleegkundige
    zeeland
    Ik zit in België bij de gyn..niet omdat het medisch noodzakelijk is, maar o.dat we hier nou eenmaal geen vk hebben..en in België zijn al die testen standaard..krijg ook elke controle een echo..niet noodzakelijk, maar wel leuk.

19. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Beccy wel een leuke bijkomstigheid altijd even naar de kleine spruit kijken!

Yaay, 18 weekjes :D!!

20. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb verder ook geen testen gehad, alleen in het begin extra echo met vermoeden miskraam 1 van tweeling en de 12/13 weken echo. Straks alleen guo ivm hartruisje die mijn vriend had toen hij geboren werd en de 20 weken echo.
    Wilde de combinatietest e.d. niet omdat er een bepaald percentage uit komt en dan toch geen zekerheid hebt.

Maar nu eerst zelf beter worden....verschrikkelijk verkouden en durf niks in te nemen/gebruiken...

Deel Deze Pagina