Er stond laatst een artikel in het nieuws waarin stond dat het Erasmus mc heeft onderzocht dat veelvuldig gebruik van paracetamol tijdens de zwangerschap kan leiden tot geboorte van jongetjes met slecht ingedaalde ballen.. Ze weten nog niet of het ook uitwerkingen heeft op het geslachtsorgaan van de meisjes omdat die pas in de puberteit beginnen te werken.. Maar goed dan hebben ze het over veelvuldig gebruik..
Trotter wat fijn dat alles goed gegaan is ! Vandaag bij de VK geweest alles goed baarmoeder zit nu al op navelhoogte maar ze zei dat het nu wel rustiger gaat en op een normaal schema kom te liggen! Fototje van gisteravond 15w 5 dagen en net een onwijs mooi behangetje gezien in het nieuwe behangboek van onszelf stars, zilvergrijze en witte sterren en een grijs, zilvergrijs boerenbont patroon !
Juni 2013 Mama's Bevallingslijst[/COLOR][/SIZE][/U][/B] 1. DaantjeM - 28 jaar - 2e kindje - ZH - BV/FV? 2. Btje - 30 jaar - 2e kindje - ZH - BV Catharina1985 - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV/FV? 3. Luca2504 - 23 jaar - 2e kindje - ZH - FV Linn34 - 34 jaar - 3e kindje - ZH/thuis? - BV/FV? 4. Tientje34 - 34 jaar - 1e kindje - ZH - BV/FV? WendySunny - 30 jaar - 3e kindje - ZH - BV Webje - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV 5. Shay01 - 26 jaar - 2e kindje - ZH - FV Roos85 - 27 jaar - 1e kindje - ZH/thuis - BV/FV 6. Raket78 - 34 jaar - 1e kindje - thuis - BV Nummertje4 - 33 jaar - 4e kindje - thuis - BV Frederike80 - 32 jaar - 3e kindje - thuis - BV 7. 8. Bolliewollie - 26 jaar - 1e kindje - ZH - BV 9. Larissa259 - 22 jaar - 3e kindje - ZH - BV Jose1710 - 32 jaar - 4e kindje - ZH - BV 10. Giegel1989 - 23 jaar - 1e kindje - thuis - BV Zally - 32 jaar - 4e kindje - thuis - BV 11. Hopefultimes - 32 jaar - 1e kindje - ZH - BV/FV? Veetje - 29 jaar - 1e kindje - ZH - BV 12. Thalina - 26 jaar - 3de kindje - ZH - BV/FV? Eleandra - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV & FV Bloem89 - 23jaar - 1e kindje - ZH - BV Trotter - 29 jaar - 3e kindje - ZH - BV A1988 - 24 jaar - 1e kindje - thuis - BV 13. LianneB - 28 jaar - 2e kindje - ZH - BV 14. Rikki - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV Happyzwanger86 - 26 jaar - 1e kindje - ZH - BV 15. Illegaal. 23 mei - Mamakwebbel - 27 jaar - 3e kindje - ZH - FV 27 mei - Gizmobo - 22 jaar - 1e kindje - ZH - FV 16 juni - Nath88 - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV (?) Meisje, (1) Jongen, (3) Verrassing Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Nana86 - 5 wk PCOmama - 5,5/6 wk Caat33 - 8 wk Lappie - 9 wk (met 6,3 overleden) Sweetangell - 10,5 wk Afspraken Nummertje4 - 19 december controle vk Webje - 19 december controle gyn Zally - 19 december controle vk Jose1710 - 19 december geslachtsbepaling Roos85 - 20 december controle vk Zally - 22 december geslachtsbepaling Roos85 - 22 december geslachtsbepaling Mamakwebbel - 24 december 20 weken echo Bloem89 - 24 december controle vk Nath88 - 27 december geslachtsbepaling Giegel1989 - 28 december 2e controle VK A1988 - 2 januari controle vk Luca2504 - 2 januari controle gyn Tientje34 - 2 januari controle vk Frederike80 - 2 januari controle vk Trotter - 2 januari controle gyn Nummertje4 - 3 januari pretecho/geslachtsbepaling Jose1710 - 3 januari controle vk Larissa259 - 7 januari controle vk Rikki - 7 januari controle vk en geslachtsbepaling Btje - 8 januari controle vk ziekenhuis Nath88 - 14 januari controle vk Tientje34 - 15 januari 20 weken echo Trotter - 16 januari controle gyn Nummertje4 - 17 januari 20 weken echo, daarna controle vk Giegel1989 - 18 januari 20 weken echo Frederike80 - 18 januari 20 weken echo Larissa259 - 21 januari 20 weken echo Bloem89 - 23 januari 20 weken echo Trotter - 23 januari 20 weken echo Jose1710 - 24 januari 20 weken echo Nath88 - 28 januari 20 weken echo Luca2504 - 29 januari 20 weken echo Trotter - 31 januari controle gyn Toch wel erg leuk die blauwe zin
@paracetamol, ik zou het sowieso echt alleen maar slikken als het echt niet gaat... Maar ik denk dat dat wel vanzelfsprekend is, dat je zo min mogelijk troep slikt als je zwanger bent... @nummertje4, Mooi buikje al!!! En wat leuk, al een behangetje uitgezocht Wij gaan volgende week ff flink actief bezig in de babykamer... Alles wat er nu nog in staat kan naar de stort of naar zolder, dat is zo gebeurd... Dan behang van de muren en ff bedenken of we gaan behangen of verfen en dan ook nog in welke kleur(en)... Nou ja, ik heb vanaf zondag lekker vakantie tot en met 1 januari en vriendlief is vanaf zaterdag helaas werkloos... Dus alle tijd om daar mee bezig te zijn
Ik heb nog niet alles gelezen maar wilde eve nreageren op de paracetamol.. Dat mag je gewoon nemen hoor! Zolang je niet dagelijks 6 paracetamol naar binnen werkt is dat geen probleem. PAracetamol kan namelijk de barriere van de placenta niet door en je kindje ondervind er daardoor geen enkele hinder van. Dat krantenartikel is inmiddels overigens ook alweer flink bekritiseerd dus zou het met een korrel zout nemen. Als je een keer (hoofd)pijn hebt mag je best 2 paracetamol nemen. Als je eens wist hoeveel medicatie bij mij naar binnen is gestopt toen ik met weeen rondliep, en dat heeft allemaal niks aan de gezondheid van mijn kind gedaan hoor Lekker nemen want met hoofdpijn rond blijven lopen omdat je bang bent medicatie in te nemen vind ik een beetje middeleeuws
@ paracetamol bedankt voor jullie antwoorden! A1988 als je schoonvader arts is dan moet die het wel weten, ik heb net een paracetamolletje genomen en het gaat nu stukken beter. Had echt zo'n vervelende kloppende pijn op m'n voorhoofd, die is nu weg Inderdaad zal 1 paracetamolletje geen kwaad kunnen toch? Misschien halverwege de middag nog 1, maar gekker zal ik het niet maken. Hoofdpijn terwijl er twee van die drukke meiden rondrennen is ech geen pretje nee @ nr4 wat een mooie buik al!!! @ Giegel wij weten dus ook echt nog niet wat wij gaan doen met de babykamer. Tenminste ik wel maar m'n vriend is t er niet mee eens Ik had hier ergens al een foto geplaatst van onze Nijntje spulletjes, ik wil het kamertje in die stijl. Mat witte muren, de schuine muur met reliëf in zilvergrijs en een vinyl of laminaat witte vloer met paar grijze accenten. Nu vriendlief nog overtuigen die wil een blauwe of roze kamer terwijl ik echt alleen blauwe of roze accenten wil. Bijvoorbeeld een blauwe lamp of roze dekentje in ledikantje.
Wat een prachtige buik!! En je hebt al heel leuk behang op de muren Zoiets wil ik in onze slaapkamer!! Waar heb je het vandaan?
Giegel ooh wat leuk babykamer Wat jammer dat je vriend zonder werk zit zeg Hier dreigt het ook al een tijdje te gebeuren dat het bedrijf op zijn gat gaat.. helaas kunnen we er niks aan doen en moeten we maar afwachten of ze al dan niet hun hoofd boven water kunnen houden.. In ieder geval veel klusplezier Larisaa wauw klinkt stijlvol jouw idee! Ik houd wel van roze en blauw hihi Maar wat jij schrijft vind ik ook heel erg mooi. Ik vind het altijd moeilijk om bij 1 stijl te blijven, omdat ik zoveel mooi vind Resultaat is dat het bij mij vaak op een bij elkaar geraapt zootje lijkt Zo ook onze woonkamer, dat ben ik nu enigszins aan het rechttrekken gelukkig haha. Mis alleen nog een mooie boekenkast en een likje verf of behang op de muren en dan is onze woonkamer eindelijk in 1 stijl Ik heb een prachtig behang gezien voor de babykamer, maar het is erg prijzig en het is ook erg druk. Maar ik ben er gewoon verliefd op geworden, en het herinnert me ook een beetje aan mijn roots Het is het royal couple posterbehang van pip. Wel heel druk maar dan houd ik de rest dus inderdaad heel rustig. Mijn dochter heeft ook een druk pip behangetje maar ik ben nog steeds helemaal blij met haar kamertje (zie album)
Juni 2013 Mama's Bevallingslijst 1. DaantjeM - 28 jaar - 2e kindje - ZH - BV/FV? 2. Btje - 30 jaar - 2e kindje - ZH - BV Catharina1985 - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV/FV? 3. Luca2504 - 23 jaar - 2e kindje - ZH - FV Linn34 - 34 jaar - 3e kindje - ZH/thuis? - BV/FV? 4. Tientje34 - 34 jaar - 1e kindje - ZH - BV/FV? WendySunny - 30 jaar - 3e kindje - ZH - BV Webje - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV 5. Shay01 - 26 jaar - 2e kindje - ZH - FV Roos85 - 27 jaar - 1e kindje - ZH/thuis - BV/FV 6. Raket78 - 34 jaar - 1e kindje - thuis - BV Nummertje4 - 33 jaar - 4e kindje - thuis - BV Frederike80 - 32 jaar - 3e kindje - thuis - BV 7. 8. Bolliewollie - 26 jaar - 1e kindje - ZH - BV 9. Larissa259 - 22 jaar - 3e kindje - ZH - BV Jose1710 - 32 jaar - 4e kindje - ZH - BV 10. Giegel1989 - 23 jaar - 1e kindje - thuis - BV Zally - 32 jaar - 4e kindje - thuis - BV 11. Hopefultimes - 32 jaar - 1e kindje - ZH - BV/FV? Veetje - 29 jaar - 1e kindje - ZH - BV 12. Thalina - 26 jaar - 3de kindje - ZH - BV/FV? Eleandra - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV & FV Bloem89 - 23jaar - 1e kindje - ZH - BV Trotter - 29 jaar - 3e kindje - ZH - BV A1988 - 24 jaar - 1e kindje - thuis - BV 13. LianneB - 28 jaar - 2e kindje - ZH - BV 14. Rikki - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV Happyzwanger86 - 26 jaar - 1e kindje - ZH - BV 15. Illegaal. 23 mei - Mamakwebbel - 27 jaar - 3e kindje - ZH - FV 27 mei - Gizmobo - 22 jaar - 1e kindje - ZH - FV 16 juni - Nath88 - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV (?) Meisje, (1) Jongen, (3) Verrassing Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Nana86 - 5 wk PCOmama - 5,5/6 wk Caat33 - 8 wk Lappie - 9 wk (met 6,3 overleden) Sweetangell - 10,5 wk Afspraken Webje - 19 december controle gyn Zally - 19 december controle vk Jose1710 - 19 december geslachtsbepaling Roos85 - 20 december controle vk Zally - 22 december geslachtsbepaling Roos85 - 22 december geslachtsbepaling Mamakwebbel - 24 december 20 weken echo Bloem89 - 24 december controle vk Nath88 - 27 december geslachtsbepaling Giegel1989 - 28 december 2e controle VK A1988 - 2 januari controle vk Luca2504 - 2 januari controle gyn Tientje34 - 2 januari controle vk Frederike80 - 2 januari controle vk Trotter - 2 januari controle gyn Nummertje4 - 3 januari pretecho/geslachtsbepaling Jose1710 - 3 januari controle vk Larissa259 - 7 januari controle vk Rikki - 7 januari controle vk en geslachtsbepaling Btje - 8 januari controle vk ziekenhuis Nath88 - 14 januari controle vk Tientje34 - 15 januari 20 weken echo Trotter - 16 januari controle gyn Nummertje4 - 17 januari 20 weken echo, daarna controle vk Giegel1989 - 18 januari 20 weken echo Frederike80 - 18 januari 20 weken echo Larissa259 - 21 januari 20 weken echo Bloem89 - 23 januari 20 weken echo Trotter - 23 januari 20 weken echo Jose1710 - 24 januari 20 weken echo Nath88 - 28 januari 20 weken echo Luca2504 - 29 januari 20 weken echo Trotter - 31 januari controle gyn
Bloem hij is leuk he die blauwe regel ben benieuwd naar Jose, die gaat misschien een andere kleur toevoegen? Of een tweede regel in dezelfde kleur en daarna hebben we zaterdag weer 2 geslachtsbepalingen in aantocht!! Spannundddd
Juni 2013 Mama's Bevallingslijst 1. DaantjeM - 28 jaar - 2e kindje - ZH - BV/FV? 2. Btje - 30 jaar - 2e kindje - ZH - BV Catharina1985 - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV/FV? 3. Luca2504 - 23 jaar - 2e kindje - ZH - FV Linn34 - 34 jaar - 3e kindje - ZH/thuis? - BV/FV? 4. Tientje34 - 34 jaar - 1e kindje - ZH - BV/FV? WendySunny - 30 jaar - 3e kindje - ZH - BV Webje - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV 5. Shay01 - 26 jaar - 2e kindje - ZH - FV Roos85 - 27 jaar - 1e kindje - ZH/thuis - BV/FV 6. Raket78 - 34 jaar - 1e kindje - thuis - BV Nummertje4 - 33 jaar - 4e kindje - thuis - BV Frederike80 - 32 jaar - 3e kindje - thuis - BV 7. 8. Bolliewollie - 26 jaar - 1e kindje - ZH - BV 9. Larissa259 - 22 jaar - 3e kindje - ZH - BV Jose1710 - 32 jaar - 4e kindje - ZH - BV 10. Giegel1989 - 23 jaar - 1e kindje - thuis - BV Zally - 32 jaar - 4e kindje - thuis - BV 11. Hopefultimes - 32 jaar - 1e kindje - ZH - BV/FV? Veetje - 29 jaar - 1e kindje - ZH - BV 12. Thalina - 26 jaar - 3de kindje - ZH - BV/FV? Eleandra - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV & FV Bloem89 - 23jaar - 1e kindje - ZH - BV Trotter - 29 jaar - 3e kindje - ZH - BV A1988 - 24 jaar - 1e kindje - thuis - BV 13. LianneB - 28 jaar - 2e kindje - ZH - BV 14. Rikki - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV Happyzwanger86 - 26 jaar - 1e kindje - ZH - BV 15. Illegaal. 23 mei - Mamakwebbel - 27 jaar - 3e kindje - ZH - FV 27 mei - Gizmobo - 22 jaar - 1e kindje - ZH - FV 16 juni - Nath88 - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV (?) Meisje, (1) Jongen, (3) Verrassing Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Nana86 - 5 wk PCOmama - 5,5/6 wk Caat33 - 8 wk Lappie - 9 wk (met 6,3 overleden) Sweetangell - 10,5 wk Afspraken Webje - 19 december controle gyn Zally - 19 december controle vk Jose1710 - 19 december geslachtsbepaling Roos85 - 20 december controle vk Zally - 22 december geslachtsbepaling Roos85 - 22 december geslachtsbepaling Mamakwebbel - 24 december 20 weken echo Bloem89 - 24 december controle vk Nath88 - 27 december geslachtsbepaling Giegel1989 - 28 december 2e controle VK A1988 - 2 januari controle vk Luca2504 - 2 januari controle gyn Tientje34 - 2 januari controle vk Frederike80 - 2 januari controle vk Trotter - 2 januari controle gyn Nummertje4 - 3 januari pretecho/geslachtsbepaling Jose1710 - 3 januari controle vk Larissa259 - 7 januari controle vk Rikki - 7 januari controle vk en geslachtsbepaling Btje - 8 januari controle vk ziekenhuis Nath88 - 14 januari controle vk Tientje34 - 15 januari 20 weken echo Trotter - 16 januari controle gyn Nummertje4 - 17 januari 20 weken echo, daarna controle vk Giegel1989 - 18 januari 20 weken echo Frederike80 - 18 januari 20 weken echo Btje - 18 januari 20 weken echo Larissa259 - 21 januari 20 weken echo Bloem89 - 23 januari 20 weken echo Trotter - 23 januari 20 weken echo Jose1710 - 24 januari 20 weken echo Nath88 - 28 januari 20 weken echo Luca2504 - 29 januari 20 weken echo Trotter - 31 januari controle gyn
Gaat hier dus net zo! Haha, wij willen dus niet weten of we een jongetje of een meisje krijgen dus ik had bedacht dat er iets met lime-groen moest gebeuren. Niet een hele muur ofzo maar gewoon accenten, net wat jij zegt. Muren en meubels neutraal en dan bijvoorbeeld lime-groene mandjes voor alle spulletjes en een lamp in de zelfde kleur. Dekentjes en aankleedkussenhoes, badje, gewoon de "losse" dingetjes in die kleur... Als je kindje er is verzuip je volgens mij in het roze en blauwe spul dat je krijgt dus dan vind ik dat lime-groen wel heel mooi is! Combineert mooi met roze maar ook met blauw. Ideaal lijkt mij! Alleen is vriendlief het er niet mee eens... Nu maar ff samen kijken wat we doen
jee de 20 weken echo lijst groeit Edit; ik heb besloten maar heel erg uti te kijken naar ieders geslachtsbepaling en 20 weken echo, want de mijne staat als laatste op de lijst hihi dus dan gaat het wat sneller als ik elke dag blij mag zijn voor een ander
Net even gebeld voor de 20 weken echo, 18 januari mag ik Paracetamol neem ik ook gewoon als ik hoofdpijn heb. En niet pas als het niet meer gaat want dan helpt het niet meer bij mij. Zaterdag gaan we kijken naar een maxi cosi mura die we op marktplaats zagen staan. Hoop dat ie er inderdaad zo goed uitziet als ze zeggen. De babykamer ben ik nog niet echt mee bezig. Eerst de kamer van J maar even doen, over 9 dagen al de overdracht van het huis! Dit behang hebben we in ons hoofd voor J zijn kamer: Wooll.nl, voor de leukste kinderkamer - Kinderkamer, Babykamer, Gordijnstof, Behang, dekbedovertrek Ik denk dat ik op de babykamer zo'n mdf boom wil. Een vriendin van mij heeft een winkel en die had een mooie gezien bij de groothandel
@luca wauw dat Royal couple posterbehang vind ik ook erg mooi!! Dat kamertje van je dochter ook, heb gelijk ff gespiekt. Leuk idee trouwens om de schilderijtjes in ruitvorm op te hangen in plaats van gewoon als vierkant, gelijk een andere uitstraling! Ik wil voor de kamer van ons ukkie ook twee of drie dezelfde geblokte schilderijtjes, met (zilver)grijs en roze/blauw. was van plan om ze recht op te hangen maar vind dit een erg leuk speels idee! Leuk dat we binnenkort keer kleurtjes in de lijst krijgen, helaas duurt het bij mij nog een maand en twee dagen... Laat de tijd eens ff heeeeeel snel opschieten!!
Dank je wel Luca, ik viel ook meteen voor dit behang dit hebben we dus ook net 2 maanden terug gedaan in het echt is het minder geel hoor! een wand met deze print en de rest effen grijs. Ik heb het bij de behangexpert.nl vandaan Voca 45941.
Lekker hollands behangetje Luca erg mooi ! Mijn dochters hebben inmiddels ook PIP behang de gele met vlindertjes ( normaal hou ik helemaal niet van geel maar dit staat zo mooi)
@ Giegel wat hebben onze kerels toch... Het kamertje moet volgens allebei dus volledig 1 kleur of anders niet hahaha... Laat ze mekaar maar niet spreken Limegroen lijkt me sowieso erg mooi bij blauw kleuren, roze kon ik geen beeld bij krijgen dus heb ik even gegoogeld maar dat ziet er ook erg leuk uit! Klinkt voor mij als een goed plan. @ Luca ja ik ga ook gewoon heel blij zijn voor iedereen die de echo eerder heeft, hebben we toch iets om naar uit te kijken.
Larissa bedankt Hihi dat was in de tijd van mijn bankrust dus ik was toen ubercreatief Ook de lampenkap zelf bekleed en de wandlampjes gepimpt ed. Gewoon het behang op canvas geniet. Wilde haar naam er nog op maar heb nooit van die letters gevonden. Maar zo staat het ook wel leuk gewoon vond ik Jij ook nog zo lang, zucht kon het niet allemaal wat sneller gaan Nr4 mijn dochter heeft de parelmoer/wit met vlinders Geel vond ik ook erg leuk, lekker kleurrijk! Bedankt voor de behangtip, ik zal eens kijken hihi, kan mijn lief weer aan de slag ieks ik ben ook een muts he! Zit ik een topic over spookverhalen te lezen! Maar ik vind spoken zo eng Nu ben ik dus bang
Haha inderdaad!!! Laat ze elkaar niet tegenkomen... Laatst kwam vriendlief thuis van het werk met de mededeling: "Harry is het met me eens, die babykamer wordt niet lime-groen!" Haha, het moet niet gekker worden... Op je werk ff iedereen om zijn mening vragen... Hihi... Ach, die muren laat ik hem maar een beetje zijn gang gaan, de mandjes enzo regel ik wel Snapt hij toch allemaal niets van haha