Catharina nog gefeliciteerd!! Ja het zijn 2 soorten, 1 is een soort spijsstaaf/banketstaaf maar dan in de vorm van een taart, en de ander is een soort krans van een brioche (suikerbrood) met geconfijt fruit erop. Daar zit dan een papieren kroontje bij en er zitten in elke galette 2 poppetjes (sujets of feves genoemd) verstopt. De twee personen die die poppetjes vinden in hun stukje zijn dan 'koning en koningin' haha en mogen nog een stukje taart aanbieden aan de rest Niet heel bijzonder maar een traditie hier. Btje succes met J op de peuterspeelzaal!
@luca, aha is een stuk duidelijker zo, had er nog nooit van gehoord, wel grappig Bedankt voor de felicitaties!
tweede naam: soms vind ik het wel leuk klinken een tweede naam.. Onze dochter heeft maar 1 naam maar ik vind bijvoorbeeld ivy een leuke naam maar niet als eerste naam en daarom zou ik het misschien mocht het bij de eerste naam passen nu wel voor 2 namen kiezen... Bij een jongen weet ik het dan weer niet of ik dat zou doen waarom weet ik ook niet. ik ben een beetje op marktplaats aan het rondneuzen voor een wipper en we moeten nog een maxi cosi en voor de rest overal op internet aan het kijken voor een boxkleed en een badje enz.. Het kamertjes krijgt 1 antraciete muur en de meubels zijn wit en als de baby geboren is komen daar nog meiden of jongens kleurendingentjes bij maar voorlopig blijft het nog neutraal...
Ik heb voor zowel meisje als jongen een tweede naam in gedachte. Omdat ik die naam eigenlijk niet wil wijzigen is het dus beetje kijken bij de eerste naam of die erbij past. Bij de namen die we nu in gedachte hebben gaat dat prima gelukkig Ik kan van mijn zus een schommelwippertje lenen, gaat alleen wel hard dat ding haha hoop dat ie er niet misselijk in wordt. Gelukkig hebben we ook nog een gewone Wipper.
Catherina nog van harte gefeliciteerd ! Wij zijn vandaag heerlijk naar het strand geweest, werd alleen op een gegeven moment erg trillerig en duizelig we gingen snel wat eten maar werd niet snel beter ook mijn mond ging helemaal tintelen uiteindelijk maar een cola gedronken en na 10 min ging het weer wat beter echt raar! Die duizeligheid en trillen herken ik wel als ik wat moet eten maar dat in mijn mond heb ik nog niet eerder gehad.
Giegel wat een leuk kamertje!! Lekker fris kleurtje, dat limegroen! Leuk hè om bezig te zijn met het kamertje van je uk Catharina gefeliciteerd! Ik ben heel benieuwd wat de huisarts te zeggen heeft, heb er in de tussentijd weer een aantal nieuwe bultjes bij gekregen en ze jeuken ook als de pest (sorry, beetje onsmakelijk). Nee, ik heb nooit eerder waterpokken gehad, mijn ouders hielden mij veel binnen vroeger, dus een aantal kinderziektes zijn langs mij heen gegaan. Als ik zelf goed ziek wordt zou ik niet erg vinden , maar als het hierdoor niet goed gaat met ons zoontje...moet er niet aan denken heb de wekker al gezet voor 07:55 dan ben ik de eerste aan de lijn bij de huisarts. Het valt me trouwens op, ik lig nu al 5 dagen voornamelijk stil op de bank en in bed en mijn buik lijkt gekrompen?? Als ik op mijn rug lig zou je niet zeggen dat ik zwanger ben, en als ik sta zie je ook veel minder.... Gelukkig sowieso morgenmiddag naar de VK.
Volgens mij heb ik je wel even vlug gezie , aangezien er niet veel zwangeren aanwezig waren haha . Wij zaten met een grote groep in een rondje met de stoelen. Maar ik las het net pas, als ik eerder had gelezen dat je er ook zou zijn dan had ik veel beter opgelet sorry!!
Ben echt heel blij hoe het kamertje is geworden. Nu nog leuk maken. Haha. Zaterdag gaan we kijken bij mensen die een box, maxicosi, wipstoeltje, kruiken en misschien nog wel meer hebben die we voor een fles wijn op kunnen halen. Het wordt echt steeds echter zo. Gisteren was echt leuk, vriendlief kwam naar benedenlopen met zo'n muziekknuffel. Hebben we laatst gekregen van vrienden. Hij deed het muziekje aan en legde die knuffel op mijn buik, die kleine begon ineens lekker te trappelen. Toen het muziekje klaar was werd hij/zij weer rustig. Dus toen nog een keer aan, begon het weer! Ah, en hoe vriendlief keek toen ik zei dat hij/zij reageerde... Hij keek helemaal verliefd naar mijn buik. Echt zo lief! Verder vandaag een lekker rustig dagje. De hond isuit geweest, ik heb ontbeten dus ik spring maar ff onder de douche... Fijne dag allemaal!
Goedemorgen, Larissa veel succes bij de dokter! Je hebt vandaag ook controle bij de vk toch? Giegel schattig hoor van je vriend Hier voel ik me belabberd. Gister laat naar bed en nu te lang blijven liggen, dus heb koppijn. Ik ben ook al 4 dagen niet naar de wc geweest en het begint nu vervelend vol te worden in mijn buik. Dus ik hoop dat het vandaag wel lukt Verder hebben we niet echt iets op de planning stan voor vandaag geloof ik, dus doe rustig aan.
Juni 2013 Mama's Bevallingslijst 1. 2. Btje - 30 jaar - 2e kindje - ZH - BV Catharina1985 - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV/FV? 3. Luca2504 - 24 jaar - 2e kindje - ZH - FV Shay01 - 26 jaar - 2e kindje - ZH - FV 4. Tientje34 - 34 jaar - 1e kindje - ZH - BV/FV? Webje - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV 5. Roos85 - 27 jaar - 1e kindje - ZH - BV 6. Nummertje4 - 33 jaar - 4e kindje - thuis - BV Frederike80 - 32 jaar - 3e kindje - thuis - BV 7. 8. Bolliewollie - 26 jaar - 1e kindje - ZH - BV 9. Larissa259 - 22 jaar - 3e kindje - ZH - BV Jose1710 - 32 jaar - 4e kindje - ZH - BV 10. Giegel1989 - 23 jaar - 1e kindje - thuis - BV Zally - 32 jaar - 4e kindje - thuis - BV 11. Hopefultimes - 32 jaar - 1e kindje - ZH - BV/FV? Rebekka85 - 27 jaar - 1e kindje - ZH/thuis - BV/FV? HappyZwanger86 - 26 jaar - 1e kindje - ZH - BV 12. Bloem89 - 23jaar - 1e kindje - ZH - BV Trotter - 29 jaar - 3e kindje - ZH - BV A1988 - 24 jaar - 1e kindje - thuis - BV Veetje83 - 29 jaar - 1e kindje - ZH - BV 13. 14. Rikki - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV 15. Illegaal. 23 mei - Mamakwebbel - 27 jaar - 3e kindje - ZH - FV 16 juni - Nath88 - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV (4) Meisjes, (5) Jongens, (3) Verrassing Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Nana86 - 5 wk PCOmama - 5,5/6 wk Caat33 - 8 wk Lappie - 9 wk (met 6,3 overleden) Sweetangell - 10,5 wk Eleandra Afspraken Larissa259 - 7 januari controle vk Rikki - 7 januari controle vk en geslachtsbepaling Btje - 8 januari controle vk ziekenhuis Catharina1985 - 9 januari 20 weken echo Bolliewollie - 10 januari controle vk Rebekka85 - 11 januari geslachtsbepaling Trotter - 11 januari geslachtsbepaling Nath88 - 14 januari controle vk Tientje34 - 15 januari 20 weken echo Trotter - 16 januari controle gyn Roos85 - 16 januari 20 weken echo Veetje83 - 16 januari controle vk Nummertje4 - 17 januari 20 weken echo + controle vk Zally - 17 januari controle vk Veetje83 - 17 januari 20 weken echo Rebekka85 - 17 januari controle vk Giegel1989 - 18 januari 20 weken echo Frederike80 - 18 januari 20 weken echo Btje - 18 januari 20 weken echo Larissa259 - 21 januari 20 weken echo Rikki - 21 januari 20 weken echo Zally - 21 januari 20 weken echo A1988 - 22 januari 20 weken echo Giegel1989 - 22 januari controle VK Trotter - 23 januari 20 weken echo Bloem89 - 24 januari 20 weken echo + controle gyn Jose1710 - 24 januari 20 weken echo Bolliewollie - 24 januari 20 weken echo Roos85 - 24 januari controle vk Nath88 - 28 januari 20 weken echo Rebekka85 - 28 januari 20 weken echo Luca2504 - 29 januari 20 weken echo Trotter - 31 januari controle gyn Luca2504 - 4 februari controle gyn Tientje34 - 4 februari controle vk Trotter - 7 februari extra controle gyn Trotter - 13 februari controle gyn Rebekka85 - 27 februari 3D/4D echo Luca2504 - 27 februari 3D/4D echo Larissa259 - 8 maart 3D/4D echo Zally - 13 maart 3D/4D echo
Hihi, dat is wel anders ja, maar je ziet het nog steeds wel! Ik ben weer op mn werk, de 'vuurdoop' is weer geweest en heb alweer een paar uur les erop zitten. Ach ja, werk hoort er nou eenmaal bij
Mijn banner klopt trouwens ineens niet meer.. Ben 17 weken en 3 dagen en de banner geeft 17,2 aan.. Raar!
Rikki veel plezier vanavond!! En Giegel je ziet echt al duidelijk buik hoor! Ik belde om 08:00 uur naar de huisarts, kreeg te horen dat ik met spoed moest komen om 09:00 uur. Exact 09:00 uur zat ik bij de huisarts op z'n kamertje. Moest m'n shirt omhoog doen en hij zei gelijk van "àii.. Das duidelijk waterpokken" hij gaf aan zelf nog nooit een zwangere met waterpokken meegemaakt te hebben dus moest bellen naar de gynaecoloog. Heb letterlijk 20 minuten op de gang gewacht en toen ik terugkwam lag er vanalles klaar, allemaal verwijskaarten voor bloedprikken en voor het ziekenhuis. Tot 20 weken kan het erg gevaarlijk voor het kindje zijn en de gyn wil geen risico nemen. In het ergste geval wordt het kindje door de koorts afgestoten door mijn lichaam...Ben gelijk doorgestuurd naar de bloedpoli en ik word binnen een week gebeld over de uitslag. Binnen 10 dagen krijg ik een uitgebreide echo in het zh en deze herhalen ze elke week om erachter te komen of ons zoontje last van mijn koorts en waterpokken heeft... Ook het bloedprikken herhalen ze wekelijks om in de gaten te houden of de antistoffen meer of minder worden. Ben nu volledig 'weggehaald' bij de vk, nu dus wachten tot de gyn me belt. Tot alle bultjes verdwenen zijn mag ik niet meer werken en moet ik rust nemen. Koorts moet ik onderdrukken, moet maximaal 6 paracetamol per dag aanhouden omdat koorts slechter voor het kindje is dan paracetamol. Maar ik ben nu echt bang...pfff het ziet er niet goed uit