Jaa heb er niet zo'n moeite mee. De verloskamers zijn bij ons in het ziekenhuis super groot dus ruimte zat!
Bij mij voelt het alsof er iets heel zwaar in mijn buik ligt, of dat er iemand heel hard mijn baarmoeder samenknijpt, het verkrampt helemaal (begint in mijn zij en trekt dan zo naar het midden van mijn buik), en als ik aan mijn buik voel dan is het knetterhard, je kunt het dan echt niet indrukken. Dat houdt ongeveer 30 sec aan en dan trekt het langzaam weer weg. Het is niet pijnlijk maar wel vervelend, het gaat niet onopgemerkt. Bij mijn dochter heb ik er vanaf week 20 last van gehad en vanaf week 25 voor opgenomen geweest/weeenremmers etc en daarna platte bedrust. In het begin (achteraf al vanaf week 18) dacht ik eigenlijk dat het de kleine was die steeds heel hard tegen mijn buikwand zat te duwen. Tot ik een keer op controle kwam en mijn gyn me dus vertelde dat het harde buiken waren.
Bloem; ach ik vind dat ieder moet doen waar ze zich prettig bij voelt! Je moet toch even een kind eruit persen dus dan kun je dat het beste in een zo goed mogelijke omgeving doen toch Ik vind wel dat je dat in een ziekenhuis toch minder onder controle hebt dan thuis (tenmisnte dat denk ik). Hier stonden er op een gegeven moment wel 4 of 5 verloskundigen/kraamhulpen om mijn bed heen! Eentje drukte op mijn buik, de vk en haar leerling stonden daar beneden en er stond er nog eentje die was bezig met mijn infuus en de spullen klaarleggen enzo en er kwam er ook nog de hele tijd een in en uit lopen haha. Maar daar heb ik me verder niet aan gestoord ofzo. Vriendlief stond achter het bed om mijn voorhoofd te deppen met een washandje, en was muisstil Als mijn schoonmoeder dit keer blijft dan verwacht ik van haar wel een pro-actieve/ coachende rol haha.
Eki...wat grappig!...ook dezelfde spelling? Bij mijn eerste bevalling had ik een Frederique als vk...was ook zo gek
Nummertje4...ja ben een echte rooie ...en ook ik ben de enige die het hier nog door kan geven (onee 1 achternichtje nog en die heeft een zoontje met rood haar) Bij mij zijn mijn man, mijn moeder, mijn schoonmoeder, mijn tante (is onze kraamhulp) en de vk erbij....bij beide keren was ik zo in mijzelf gekeerd dat het mij niet uitmaakte wie er bij was...schoonmoeder is er nu voor de eerste keer bij...bij de bevalling van mijn 2e was mijn zoontje ook gewoon thuis...het was warm weer en iedereen was lekker buiten...ik lag op de bank en heb de vk geroepen toen ik persdrang kreeg...idd 10 cm en half uurtje later was mijn dochter er...ben benieuwd hoe dat nu gaat lopen...toen ben ik in de woonkamer bevallen en nu wil ik het in de slaapkamer doen
@luca: niet te missen dus zo te horen gelukkig heb ik er dan nog geen last van gehad... @frederike: ja precies hetzelfde hoor je toch niet vaak he, altijd grappig om een naamgenoot tegen te komen!
alvast voor morgen; Tientje heel veel succes morgenochtend met je echo!! En ben benieuwd of jullie met of zonder geslachtsnieuws terugkomen haha
Pff ik kijk echt helemaal scheel van de vermoeidheid.. komt serieus omdat ik vanmorgen om half 9 op ben gestaan.. Kan toch niet! Maar ik ga denk ik lekker naar mijn bedje toe. Morgen laatste dagje met mijn ouders, woensdagochtend moet ik ze om 6 uur al naar het vliegveld brengen! Daarna weer rust in de tent We zijn er allemaal wel aan toe merk ik. Vriendlief begint ook een beetje kribbig naar mij te worden, hij kan ook niet zo goed tegen drukte.
Bij mij hoeft alleen manlief bij de bevalling te zijn.. En foto's, geen denken aan!! Een kiekje van down under terwijl mogelijk een totaal ruptuur dreigt, nee dank u. Vanavond ceasaravond gehad, heel wat nuttige tips op gedaan. Nu slapen en hopen dat morgen een betere dag wordt. Nog steeds geen vrijwilligers die voor mij willen gaan werken?
Snif ik voel mij nog wel heel alleen hoor op 8 juni. Boven mij is ook een leeg hokje (7juni). Zal er nog iemand bijkomen? @bevalling zover het nu staat is het drukte. Beide moeders en ml. Druk zat en.ze weten dat als het mij niet aanstaat ik ze de kamer uit kan sturen. Ik.ben degene die pijn zal lijden en ze mogen blij zijn om in de buurt te mogen zijn. Klinkt hard, maar heb geen idee.hoe is dan ben. Al is het de vraag of dr moeders er bij kunnen zijn. Mijn moeder moet 2uren reizen. Van aalsmeer naar friesland. En mijn schoonmoeder zit met mijn schoonvader die deels verlamd is en dus zorg nodig heeft. Ach dat zien we ook wel weer. Maken jullie ook een bevallingsplan? Of hebben jullie daar ervaring mee?
Pff ben alweer wakker... Reactie vorig bericht van mij. Ml is er natuurlijk wel bij hihi. @echos veel plezier vandaag
Haha, die laat zich de kamer niet uitsturen denk ik bolliewollie Bij mij is vriendlief er bij. En degene die wij als kraamhulp hebben gevraagd, dat is een bekende van ons. Was de vorige keer blij dat ze erbij was in het ziekenhuis. Onze zoon ging meteen na de geboorte naar de kinderafdeling en zijn papa ging natuurlijk met hem mee. Zonder mijn eigen kraamhulp had ik daar een tijdje alleen gelegen (met gapend gat aan de onderkant ) en dan had ik het hechten ook alleen moeten doorstaan. Bevallingsplan: daar zijn ze wel meer mee bezig nu in het ziekenhuis zag ik. Voor tijdens de bevalling wil ik geen plan maken, de vorige keer liep het ook heel anders dan ik zou willen en daar kon geen bevallingsplan iets aan doen. Dat kind moet er gewoon uit! Maar ik wil het nog wel hebben over de borstvoeding, ook over borstvoeding evt op de kinderafdeling (hoop niet dat we daar weer belanden). Luca, maak er dan nog maar een leuk dagje van vandaag! Kan me wel voorstellen dat je er op een gegeven moment aan toe bent dat ze weer naar huis gaan. @sneeuw: helemaal niks hier We gaan straks naar mijn moeder en ik ben benieuwd of daar wat ligt. Nath: wow, je buik kwam al omhoog, leuk! @harde buiken: precies zoals luca omschrijft. Strak, vervelend maar niet pijnlijk. Ik had er zondag 1 in de auto, vast wat tevel rondgelopen in plopsaland. De vorige keer had ik er vanaf ruim 20 weken steeds last van als ik ging staan en meteen ging lopen. Dan moest ik even wachten tot de harde buik weg was en dan kon ik verder. @deal: die heeft gewerkt gister Nou ja....J ging iig lekker slapen gisteravond. Had hem al wel een paar keer verteld dat het de bedoeling was dat hij in bed bleef en dat hij ging slapen, geen gehuil en geen geschreeuw En nu zit hij dansend voor de tv een boterham te eten
Zo meiden ik moest zeker 20 min lezen om jullie bij te houden gisteren om half 10 naar bed gegaan en rond 10nen lag ik al in dromenland, vandaag voel ik me meer mens, gelukkig Eens even kijken: Nieuwe mama's: welkom! Aanwezig bij bevalling: alleen lief! Bij Maya was mijn moeder en lief aanwezig... Achteraf gelukkig want ik had een bevalling van 25 uur en de laatste 10 uur heb ik veel aan mijn moeder gehad. Hup! Niet zeuren mentaliteit Bij souraya wilde ik weer mijn moeder erbij hebben maar mijn vriend had als voorwaarde dat dan ook zijn moeder erbij mocht zijn, zoals jullie weten schoonmoeder en ik zijn niet zo'n mach dus na een duidelijk over-mijn-lijk-ruzie besloten dat we het dan samen gingen doen! Toen souraya geboren was mocht Maya als eerste binnen komen... Die oogjes toen ze haar zusje zag zal ik nooit meer vergeten. Met deze kleine meid ga ik weer proberen mijn moeder erbij te krijgen, krijg ik weer dezelfde gezeik, doen we het weer samen! Luca: geef je ouders een dikke knuffel en geniet daarna van de rust weer in huis! Ik ben echt een gezelligheidsdier, maar ik word al helemaal gestoord als er 6 mensen een weekend lang in mijn huis logeren al is het natuurlijk wel anders als het je ouders zijn Sneeuw: hier ligt er veel sneeuw zeg! We gaan met de slee naar de stad zo gezellig! Lief was minder blij vanochtend, hij moest met de fiets en taart naar zijn werk Hihi Veel plezier met de geslachtsbepalingen!!!! :-D Vergeet weer vast de helft maar ik heb mijn best gedaan! Fijne dag!
Goeiemorgen allemaal, @niet meer kunnen werken. Eki, ik heb erge last van misselijkheid en overgeven. Nu nog steeds.. hoewel het nu wel beter gaat als toen ik bijv. 10 weken zwanger was. Maar zodra ik me inspan, gaat het weer mis. Nu heb ik er meerdere klachten bijgekregen, waardoor werken nog moeizamer gaat. Gelukkig een hele lieve bedrijfsarts die de keuze voor mij heeft gemaakt, want ik kon het niet. Luca, het is een beetje een dubbel gevoel. Ik zie werken inderdaad niet zitten, dus ben wel opgelucht. Maar de komende 20 weken duren wel ontzettend lang nog!! En ik zit al 11 weken thuis. Nath88, ik kan het ook nooit onthouden hoor. Daarom open ik altijd een 2e venster met het scherm waar ik kan typen, als ik iets lees kan ik gelijk typend daarop reageren jeetje zeg, hier ligt echt onwijs veel sneeuw!! En ik heb er zo'n hekel aan. haha. vind het er heel mooi uitzien hoor, als ik lekker binnen kan blijven
Rebekka heb je een goede dag vandaag? Bolliewollie mijn bevallingsplan is waterdicht: Iedereen Doet Wat ik Zeg! Nee verder doen ze daar hier niet aan en ze vragen altijd of je nog bijzondere wensen hebt oid. Dus komt wel goed Btje wat lief van J dat hij goed heeft geslapen, en dat ie stond te dansen was ook leuk natuurlijk haha Kwebbel veel plezier in de sneeuw! Roos ik begrijp het wel hoor, maar de sleutel is acceptatie! Je weet nu al dat je niet meer gaat werken de komende 20 weken dus je kunt er maar beter van genieten want straks na de bevalling ga je weer gewoon aan het werk! Dus zie het als een vervroegd verlof Neem lekker je tijd om alles klaar te hebben voor de kleine, om ook wat dingen voor jezelf te doen, vrienden en familie te zien etc etc. Dan vliegen die 20 weken zo voorbij! Hier ben ik net 40 min wakker.. was echt gesloopt! Nu wel weer uitgerust gelukkig Straks laatste keer met zijn allen ontbijten en dan nog een leuk middagje. Vanavond eten we lekker hamburgers en dan is de dag weer voorbij! Morgen heb ik alweer een druk programma, moet eerst maar eens achter mijn zorgverzekering aan..
Hoi allemaal! Alles was goed bij de echo! Alles wat ze moest zien zag ze en alles wat ze niet moest zien niet. En lengte volledig volgens curve, dus kon allemaal niet beter! Gisterenavond besloten dat we het geslacht WEL willen weten. En volledig tegen onze verwachting in (we waren overtuigd van een meisje): it's a boy! Heel blij ondanks dat we even moeten wennen. Nu op zoek naar een jongensnaam, de meisjesnaam was al jaren bekend! Enne....toen ze vertelde dat alles goed was en ze naar het geslacht ging kijken, kon het me helemaal niks meer schelen. Het is gezond en dan is het goed!
Juni 2013 Mama's Bevallingslijst 1. 2. Btje - 30 jaar - 2e kindje - ZH - BV Catharina1985 - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV 3. Luca2504 - 24 jaar - 2e kindje - ZH - FV Shay01 - 26 jaar - 2e kindje - ZH - FV 4. Tientje 34 - 34 jaar - 1e kindje - ZH - FV/BV Webje - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV 5. Roos85 - 27 jaar - 1e kindje - ZH - BV Babycat - 27 jaar - 1e kindje - ZH - BV 6. Nummertje4 - 33 jaar - 4e kindje - thuis - BV Frederike80 - 32 jaar - 3e kindje - thuis - BV 7. 8. Bolliewollie - 26 jaar - 1e kindje - ZH - BV 9. Larissa259 - 22 jaar - 3e kindje - ZH - BV Jose1710 - 32 jaar - 4e kindje - ZH - BV Eki - 29 jaar - 1e kindje - ZH - BV 10. Giegel1989 - 23 jaar - 1e kindje - thuis - BV Zally - 32 jaar - 4e kindje - thuis - BV 11. Hopefultimes - 32 jaar - 1e kindje - ZH - BV/FV? Rebekka85 - 27 jaar - 1e kindje - ZH/thuis - BV/FV? HappyZwanger86 - 26 jaar - 1e kindje - ZH - BV 12. Bloem89 - 23jaar - 1e kindje - ZH - BV Trotter - 29 jaar - 3e kindje - ZH - BV A1988 - 24 jaar - 1e kindje - thuis - BV Veetje83 - 29 jaar - 1e kindje - ZH - BV 13. Zonnebloem92 - 20 jaar - 1e kindje - ZH - FV 14. Rikki - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV 15. Illegaal. 23 mei - Mamakwebbel - 27 jaar - 3e kindje - ZH - FV 16 juni - Nath88 - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV (5) Meisjes, (12) Jongens, (4) Verrassing Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Nana86 - 5 wk PCOmama - 5,5/6 wk Caat33 - 8 wk Lappie - 9 wk (met 6,3 overleden) Sweetangell - 10,5 wk Eleandra Afspraken Nath88 - 14 januari controle vk Tientje34 - 15 januari 20 weken echo Trotter - 16 januari controle gyn Roos85 - 16 januari 20 weken echo Eki - 16 januari controle vk Veetje83 - 16 januari controle vk Babycat - 16 januari 20 weken echo Nummertje4 - 17 januari 20 weken echo + controle vk Zally - 17 januari controle vk Veetje83 - 17 januari 20 weken echo Rebekka85 - 17 januari controle vk Webje - 17 januari 20 weken echo Babycat - 17 januari controle vk Giegel1989 - 18 januari 20 weken echo Frederike80 - 18 januari 20 weken echo Btje - 18 januari 20 weken echo Eki - 18 januari 20 weken echo Rikki - 21 januari 20 weken echo Zally - 21 januari 20 weken echo A1988 - 22 januari 20 weken echo Giegel1989 - 23 januari controle VK Trotter - 23 januari 20 weken echo Rebekka85 - 23 januari 20 weken echo Bloem89 - 24 januari 20 weken echo + controle gyn Jose1710 - 24 januari 20 weken echo Bolliewollie - 24 januari 20 weken echo Roos85 - 24 januari controle vk HappyZwanger86 - 24 januari 20 weken echo Webje - 25 januari 3D/4D echo Zonnebloem92 - 25 januari controle vk Nath88 - 28 januari 20 weken echo Larissa259 - 28 januari 20 weken echo Luca2504 - 29 januari 20 weken echo Hopefultimes - 29 januari GUO + gyn Trotter - 31 januari controle gyn Luca2504 - 4 februari controle gyn Tientje34 - 4 februari controle vk Bolliewollie - 4 februari controle vk Trotter - 7 februari extra controle gyn Btje - 12 februari controle gyn Trotter - 13 februari controle gyn Rebekka85 - 27 februari 3D/4D echo Luca2504 - 27 februari 3D/4D echo Larissa259 - 8 maart 3D/4D echo Bolliewollie - 9 maart 3D/4D echo Zally - 13 maart 3D/4D echo
Haha, dit is echt te grappig! Één forum, drie naamgenoten, alleen schrijf je het bij mij anders, ik heet Frederique... Oeh, zie nu dat we ook nog eens alle drie komende vrijdag de 20-weken echo hebben, jullie toevallig ook om 9.30u? Verder hier rustig aan doen... Vanmorgen bij de huisarts geweest omdat ik al een week of vier last van mijn schouder/rug heb... Echt waar het puntje van mijn schouderblad over mijn rug gaat zeg maar... Hij dacht eerst aan een longontsteking maar hoort niets vreemds, gelukkig maar... Hij geeft aan dat tijdens je zwangerschap alle banden en gewrichten soepeler worden en denkt dat het daarmee te maken heeft... Toch maar wat meer op mijn houding gaan letten en als de pijn begint masseren of een warme pittenzak er op... Verder weinig te melden!
Tientje wat leuk een jongetje!!! Gefeliciteerd! Helemaal niet wat jullie zelf verwachtten dus haha Maar super leuk wat een grote club jongens krijgen we hier, ti's toch niet normaal 12 tegen 5 hahaha