Ik heb veetje nog even op de lijst gezet die stond er nog niet in en Gizmobo bij illegaal gezet met de goede uitgerekende datum
Ik lees hier het een en ander over slaapproblemen. Dat heb ik ook, maar ik dacht dat dat niks met mijn zwangerschap te maken zou hebben. Zijn er nog meer die dit hebben? Ik val moeilijk in slaap en word als ik eenmaal slaap elke keer wakker. Dan duurt het weer een eeuwigheid voordat ik in slaap val. Ik ga op tijd naar bed (want hartstikke moe) maar slaap bij elkaar opgeteld net zo'n 5 uur. Is dit bij meerdere herkenbaar? En iemand tips? Wat ik al heb geprobeerd: helemaal geen koffie/cola meer drinken, 's avonds niet te laat eten, 's avonds een stukje lopen in de buitenlucht, kopje thee voor slapen gaan. Iemand een briljant idee ?
Goedemorgen allemaal! Dat dromen en slapen herken ik ook.. droom heel veel ineens en onrustig slapen.. ook ik soms nare dromen. Lag gisteren al om 22.00 op bed normaal later, maar was zo moe ..wat hormonen wel allemaal niet met je doen @Gizmobo, spannend!!! @ Bloem, mooie echo.. zal proberen mijn echo van gisteren ook te plaatsen of het me lukt is een 2de he PCOmama @ Pco mama jij ook een fijne dag Hier gisteren besloten dat ik helemaal ga voor dit kindje, mijn vriend blijft stellig en heb hem zelfs sinds gisteren middag niet meer gehoort, maar voor mij is en blijft het welkom < ook mijn schoonzus staat gelukkig volledig achter me dat geeft me wel steun Ben zelfs al bezig om te kijken wie waar komt te slapen , moet hiervoor wel de zolder verbouwen naar 2 slaap kamers iig, maar dat gaat vast goed komen Hier wel wat last van borsten nu,steken in de liezen en veel plassen en voel me niet 100 maar echt misselijk ben ik niet. Liefs caat
Jeetje wat spannend Caatje en wat een rotbeslissing dat je moet maken. Maar als ik in een soortgelijke situatie zou zitten dan zou ik ook voor de volle 100 procent voor het kindje gaan. Veel sterkte!!!
@iedereen, ik had eerst ook nooit verwacht dat ik zo lang BV zou geven hoor! Was 6 maanden van plan Maar mijn zoontje bleek een flesweigeraar dus ben ik bij 6 maanden gewoon door gegaan en toen ik eenmaal op een jaar zat zag ik gewoon geen reden meer om te stoppen. Het ging zo makkelijk, en ideaal bij dreumes/peuterdriftbuien of bij een ziek kindje! Maar nu loopt de productie wel hard terug dus het zal binnenkort wel over zijn denk ik. Het is ook wel goed zo Weet ook niet of ik een tweede weer zo lang doe hoor, hangt ook heel erg van het kindje af, sommigen zijn er meer aan gehecht dan anderen natuurlijk. @PCOmama ohjee klinkt niet fijn je vorige bevalling! Maar je wil wel weer thuis dus? @Luca lekker shoppen met je moeder, gezellig! Dat met die afscheiding heb ik ook, schrik me iedere keer kapot @A1988 Welkom en gefeliciteerd! @Caat, fijn dat je er uit bent! Hopelijk kom je er met je vriend ook nog uit, lijkt me een lastige situatie! Maar je red je vast! @Larissa, welkom en gefeliciteerd! @Btje, dan zijn ze inderdaad bijna even oud, leuk! Heb ik meteen een vraagje Hebben jullie het hem al verteld? Die van mij is zo'n kletskous...ik ben bang dat als ik iets zeg hij straks in de supermarkt naar iedereen gaat roepen dat mama een baby in de buik heeft Hij weet wel dat dat kan, zijn tante is zwanger en daar is hij erg mee bezig. @Bloem, mooi stipje @Gizmobo wat fijn die goede echo! Gefeliciteerd! Jee lijkt me een gek idee om te weten dat er een tweede vruchtzakje is/was! Spannend! @PCOmama spannend morgen, succes vast! @Slapen, gaat hier ook lastig, zit teveel in mijn hoofd En dan lig ik even wakker, krijg ik weer honger of moet ik naar de wc @Hier, vanavond komt de MvM dame al zeg Ik had me gister op gegeven, belde ze gister al of ze vanavond mocht komen Eh ja nou ok kom maar hoor. Ik weer in de stress natuurlijk omdat mijn testen nog licht zijn en die MvM testen zijn niet zo gevoelig, dus nog een test gedaan vandaag en die is niet meer licht kijk maar Yay
Tientje als tip; juist weinig tot niets meer drinken voor je gaat slapen. Want als je wakker wordt omdat je moet plassen kom je daarna niet meer in slaap En verder weet ik het niet.. Ik slaap normaal altijd heel goed het was vannacht de eerste keer dat het niet zo lekker ging.. Caatje wat een moedige beslissing! Maar het is echt de goede beslissing! Je bent al volledig onafhankelijk en hoelang zijn julie nou al samen? Als hij je nu al laat vallen dan betekent het voor hem kennelijk minder. Volgens mij heb je wel een schat van een schoonzus zeg, echt lief van haar dat ze jou zo steunt! Dan is de keus al een stuk makkelijker dan wanneer er niemand achter je staat natuurlijk! Lianne leuk joh mvm Gratis testen en een kadootje krijgen hihi Ik kan helaas niet meedoen, in Frankrijk bestaat het helemaal niet Vind het erg jammer want ik vind het een erg mooi doel.. Maar ik las dat het niet te doen is in andere landen omdat de bevolkingsdichtheid te laag is.. dan zouden ze de hele dag bezig zin voor 3 personen waar ze er hier in nederland wel 10 af kunnen gaan. Maar toch jammer! Zo hier terug van ballorig, nou het was echt een groot feest hoor! Dametje vond het geweldig en klom overal op en af, ze had mama helemaal niet nodig Ik heb mezelf ook nog even vermaakt (springkussens, rodelbaan en glijbanen hahaha) Nu even eten en straks nog even naar de winkel wat spullen omruilen. En ik moet nog een nieuwe koffer kopen anders kunnen al die spullen niet mee terug naar huis!
Gelukt @ luca Ja dat is idd echt een schat, ben er ook erg blij mee, ook mijn vriendinnen staan volledig achter me, en bieden nu al hun hulp aan indien nodig, dat maakt het erg fijn. Redden doe ik me zeker, heb hiervoor 3 jaar lang alles alleen gedaan met 3 kids dus met 4 lukt me dat ook zeker wel Dank je wel @ LianneB vind het erg knap van je zo lang bv geven, ik heb bij de jongste tot 8 maanden gedaan, wil het deze keer ook zo tot rond de 8 maanden gaan doen.. Liefs Caat
Wij ook pas in de avond.. ook rond 7 uur. Dus ik hoop dat we beide maandag een prachtige echo kunnen plaatsen!
@caat wat fijn dat iedereen je zo steunt! Jammer dat dan je eigen mannetje dat niet doet.. Sterkte! En laat je niet gek maken!! @tientje slaapproblemen herken ik ook.. Val moeilijk in slaap en wordt midden in de nacht gewoon wakker.. Val dan ook weer moeilijk in slaap.. @luca, die afscheiding.. ja ik ben ook met vlagen natter dan nat hihi! En schiet dan ook meteen naar de wc! @PCOmama ik ben benieuwd naar je echo van morgen! Zullen we de klok een paar uur vooruit draaien?? Of nog beter... 7 weken vooruit zetten? hihi!'' @nieuwe zwangeren.. gefeliciteerd! @hier al heeeeel de dag kots misselijk! Vanmorgen was ik aan het werk en er kwam niks uit mijn handen.. Gelukkig werkte ik met een lieve collega samen die het werk van me overnam.. Iemand tips tegen ochtendmisselijkheid? Lig nu ook weer op bed omdat ik me echt niet fit voel.. Wel zin in vanavond! Dan gaan we het aan mijn ouders vertellen!
Jahaaa! Ik mag ook bij de Juni mama's Juni 2013 Mama's Bevallingslijst 1. DaantjeM - 28 jaar - 2e kindje - ZH 2. Btje -30 jaar - 2e kindje - ZH - BV 3. Luca2504 - 23 jaar - 2e kindje - ZH - FV 4. 5. shay01 - 26 jaar - 2e kindje - ZH - FV Tientje34-34 jaar - 1e kindje - nog geen idee 6. Baibey - .. - .. - .. Raket78 - ik word deze maand 34 jaar - Hopelijk thuis - Hopelijk BV Caat33 - 33 jaar - 4de kindje - thuis-BV 7. Lappie - 37 jaar - 2e kindje - ZH - ? Giraf - 29 jaar - 3e kindje - ZH (medisch) - ? Larissa259 - 22 jaar - 3e kindje - zh - bv 8. 9. Nummertje 4 - 33 jaar - 4e kindje - thuis - BV PCOmama - 30 jaar - 2e kindje - manlief wilt ZH na Thuisbevalling 2007 - probeer BV 10. Zally - 32 jaar - 4e kindje - thuis - BV A1988 - 24 jaar - 1e kindje - thuis - BV 11. Rikki - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV 12. Thalina - 26 jaar - 3de kindje - ZH - BV/FV? Eleandra - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV & FV 13. Bolliewollie - 26 jaar - 1e kindje - hopelijk thuis - BV Hopefultimes - 32 jaar - 1e kindje -geen flauw idee nog LianneB -28 jaar - 2e kindje - ZH -BV 14. Bloem89 - 23jaar - 1e kindje - zh - BV 15. Illegaal. 27 mei - Gizmobo - 22 jaar - 1e kindje - ZH - FV 16 juni - Veetje - 28 jaar - 1e kindje - ZH/thuis? - BV/FV? (?) Meisje, (?) Jongen, (?) Verrassing Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Nana86 - 5 wk Afspraken PCOMama - 10 oktober eerste echo Ferti arts Luca2504 - 15 oktober eerste afspraak gyn Rikki - 15 oktober eerste echo vk Giraf - 18 oktober intake vk en echo Btje - 19 oktober eerste afspraak gyn Shay01 - 23 oktober eerste afspraak gyn bloem89 - 23 oktober tweede echo Raket78 - 23 oktober intake VK, bloedtest + plannen eerste echo Zally- 29 oktober eerste afspraak vk nummertje4 - 29 oktober eerste afspraak vk , 30 okt echo Larissa259 - 30 oktober intake vk en eerste echo Lappie - 1 november eerste afspraak vk en echo Eleandra - 7 november eerste afspraak vk en echo LianneB - 8 november eerste afspraak vk Wil je de lijst aanpassen, zoek dan de laatste lijst op en haal de quotes weg zodat de opmaak behouden blijft.
@ Rikki , dank je wel Er schijnen van weleda druppeltjes te zijn tegen de misselijkheid in de zwangerschap, misschien even op googelen Liefs caat
@Rikki: ik heb er geen ervaring mee (want voor de eerste keer zwanger en niet misselijk), maar ik heb wel gehoord dat dit kan helpen en dat het genomen mag worden tijdens zwangerschap: Nux Vomica van Dr. A Vogel!
Rikki jeetje balen zeg nu al misselijk Ik was juist zo blij dit keer niet misselijk te zijn! Hoewel het kan nog komen toch, meestal begint het rond deze periode. Vanmorgen bij het opstaan hing ik wel bijna over de wc maar ik was niet echt misselijk, had gewoon kotsneigingen haha. Wat bij mij hielp was voor het opstaan nog een kwartiertje blijven liggen, al liggend een droge cracker naar binnen werken en dan heeeeel langzaam opstaan. En dan meteen iets eten en niet teveel suiker 's ochtends vroeg. Soms ging het goed en soms niet Meestal was ik na 12 uur pas echt het ergste misselijke kwijt maar ik was in die periode bij mijn dochter ook 3 kilo afgevallen omdat ik geen eetlust had (woog nog maar 47 toen). Eleandra welkom en gefeliciteerd!
M'n schoonzusje is vandaag bevallen, en wat denk je heeft het jongetje dezelfde naam al wij hadden voor een jongetje! Die naam heb ik al jaren in me hoofd!
Dat meen je niet?! Dat is ook balen zeg!! @alle tips.. bedankt! Ik ga morgenvroeg eens eerst proberen wat te eten alvorens ik opsta..
@Bloem89: Wat gaaf, die echo! @Gizmobo: Fijn dat alles goed gaat! Tweede echo al! Wel apart dat er een tweede, waarschijnlijk inactieve vruchtzak zit. @Caat33: wat een moeilijke situatie met de vader van je kindje! Ik vind je dapper! En wat een mooie echo! @Lianne: Gaaf dat je zo lang borstvoeding hebt gegeven! Ik hoop ook borstvoeding te gaan geven, we zien wel hoe het loopt. Ik ga het in ieder geval een serieuze kans geven! @Rikki: Nu al misselijk, poeh! Ik hoop voor je dat dit niet te lang aanhoudt! @Bloem89: Wat een ongelukkig toeval, die naam! Maar hoe dan ook: gefeliciteerd met je neefje! Slapen: Ik slaap als een blok! Word wel een paar keer per nacht wakker, maar dat was voor mijn zwangerschap ook zo. Ik ben wel sneller moe merk ik, dus slapen gaat hier erg goed, haha! Vertellen: Wij hebben het eergisteren aan mijn ouders verteld via Skype. Ik heb ze gevraagd of ze misschien zin hadden om volgend jaar naar Canada te komen..! Ze zijn superblij, ik ben hun enige kind en dus is dit hun eerste kleinkind. Mijn moeder is vast alvast bij de Hema aan het rondkijken of ze ook Nijntje en Jip & Janneke hebben, ze weet dat ik vind dat die niet mogen ontbreken in de kamer van ons half-Nederlandse kindje! Gisteren dan met Thanksgiving aan de schoonouders en de rest van de familie verteld: Ze hadden het zo druk met de voorbereidingen voor de brunch dat we de schoonouders uiteindelijk in de wijnkelder belaagd hebben terwijl zij de wijnselectie voor bij het eten waren aan het bepalen... Ze waren erg blij! Ik zag mijn schoonmoeder al berekeningen maken, of we ook nog wel in hun huis passen met zijn allen. Mijn man heeft namelijk 2 stiefbroers en 2 stiefzussen, ze zijn alle 5 getrouwd en tot nu toe zijn er 3 kleinkinderen. Tel maar uit..! Na het diner kwam er een fotografe om foto's te maken. Aan het eind van de fotosessie, direct na de laatste groepsfoto, heb ik gewoon in het wilde weg geroepen dat ik zwanger ben. De reactie was hartverwarmend!
@raket, klinkt helemaal leuk!! @caat, ik vind het dapper van je, en fijn dat je mensen om je heen hebt die je willen steunen @rikki, ik was in mn eerste zwangerschap van week 6 tot week 12 kotsmisselijk, uiteindelijk medicijnen gekregen van de huisarts (emesafene) omdat het echt niet te doen was @bloem en gizmo, fijn dat de echo's goed waren! Hier ook wat misselijk vanmorgen en nu ook een beetje maar nog goed te doen.