Goedemorgen! Hier ook een kort nachtje. Ging pas om half 2 naar bed Terwijl ik zo moe was! Ik zat een programma te kijken en elke keer als ik naar bed wilde gaan kwam er nog een aflevering, dan zag ik het eerste stukje en wilde ik de rest ook weer zien Ik dacht ik kan toch uitslapen. Maar ik ben nu wakker en dacht dan kan ik ook wel wakker blijven anders is de dag zo snel voorbij. Moet om 3u mn meisje ophalen, dus kan ik voor die tijd rustig wat dingen gedaan krijgen. Morgen weer uitslapen met zijn tweetjes En dan gaan we morgen ECHT naar het zwembad haha. Bolliewollie volgens mij duurt het gewoon even met de blije doos, als het goed is heb je een bevestigingsmail gekregen bij je inschrijving. Afhankelijk van wanneer je hem besteld hebt kun je hem pas vrij laat ophalen. Ik heb m pas een maandje geleden besteld dus het zal hier nog wel even duren, hoor van sommigen dat ze hem pas bij week 30 konden halen. En ja lekker mocht je er aan denken dan heb ik meteen wat te drinken bij de wok hahaha Rikki ik had het laatst een paar dagen, de 2 dagen voor de echo. Voelde haar ook veel minder opeens, dacht al bijna dat er iets niet goed was, op de echo lag ze ook al zo lief stil haha. Maar sinds dinsdag is ze hier niet meer opgehouden met bewegen opeens. Alsof ze wil zeggen jahaaa ik ben er nog!! Misschien heeft het wel iets met stress/drukte te maken dat in perioden van stress/drukte je kindje wat minder beweegt. En anders heb je nog de groeispurten (als ze een groeispurt hebben bewegen ze ook minder) of hij ligt gewoon net even anders zodat jij hem niet goed voelt. Hier bij de echo zei de gyn trouwens opeens dat de placenta achter lag En toen ik ernaar vroeg bleek dat mijn placenta een soort van in een bocht in mijn zij ligt, dus deels voor en dan slaat ie zo om via mijn zij richting mijn rug. Heb ik nog nooit van gehoord, maar het was idd ook te zien op de echo. Vandaar dat onze dame zich zo goed weet te verstoppen, ze heeft een heel kussentje om haar hoofd heen haha.
Zo, zal maar weer ff reageren! @Buik, mooi hoor!!! Mijn buikje begint nu ook mooi te groeien @Auto, nice!!! Kan de wagen inderdaad zo in Haha @GRATIS Pakketten! Prenatal doos, ik krijg het tijdschrift wel maar heb (volgens mij) nog geen uitnodiging gehad... Hoe krijg je die? Bij het tijdschrift, via de mail of een brief??? Ben wel benieuwd! Felicitas doos, was leuk inderdaad!!! Babydump, gaan we langs als we precies weten wat we nog nodig hebben, we krijgen nog veel, dus we wachten nog even af. Kruidvat, krijg je rond een week of 30-32 geloof ik... @Schoppen, de ene dag voel ik Ukkie ook meer dan de andere dag... Gisteren was hij/zij wel heel actief, voelde het echt meerdere keren. Gisteravond lagen we in bed, was uk rustig... Tot dat vriendlief zijn hand op mijn buik legte, toen ging het achter elkaar door! Echt lompe schoppen waar vriendlief echt helemaal verbaasd over was! Verder ben ik waarschijnlijk weer vanalles vergeten... ZUCHT
Ben hier al heel de ochtend bezig met het verzinnen van een oplossing voor de kinderkamers.. Had me bedacht dat ik beter op zoek kan naar een nieuwe kamer voor dochterlief. Ik weet nu precies wat ik voor haar wil; een bedstee! Ziet er zo gezellig uit, en bovendien valt ze daar ook niet zomaar uit Dan kunnen we haar kamer dus al voor de geboorte van de baby veranderen. Moet even met vriendlief overleggen want ik denk dat hij het zelf wel kan maken, dan moeten we alleen hout kopen. Zoo leuk!
Ik voel het de ene keer ook meer als de andere hoor. Toen ik vorige week ziek was heel weinig terwijl ik juist toen wel bevestiging wilde! Luca mijn dame heeft dr placenta ook als een muts op haha zo half langs zij. Daardoor heeft ze echt een holletje waar ze dr hoofd in kan doen aan de onderkant wat ze tijdens de echo ook gedurig deed. Ik heb idd een bon van 30eu voor box kleden gewonnen en kon via site cadeaubon aanvragen dus ben benieuwd wat dat is, kan ik daarna lekker shoppen! En ook nog twee vrij kaartjes 9m beurs. Nee Bath dr hoofd zal er wel niet naar staan om naar data te kijken. Blijft za. 23, zo. 24 of ma. 25 een mogelijkheid. Hebben de twijfelaars nog voorkeur voor een bepaalde dag? Mijn voorkeur gaat naar het weekend uit. Toch iets rustiger dan na een drukke werkdag door komen.
Oh heb net gebeld voor uitnodiging blije doos, want krijg wij jonge ouders steeds niet binnen. Uitnodiging gelijk per email gehad
@roos, mooie auto! zeker lekker groot @luca, leuk idee die bedstee! Ik ga voor mn dochter ook alvast de peuterkamer inrichten, dan wil ik nog wel tijdelijk het ledikant erin zetten, zolang de baby bij ons in de kamer slaapt @shay, mooi buikje! Sinds eergisteren begin ik hier een beetje last te krijgen. Ik heb pijn in mn liezen? Heeft dat met het bekken te maken? En aan het eind van de dag doet mn buik ook zeer, echt een rotgevoel. Ik ben dit helemaal niet gewend van mn eerste zwangerschap en vind het erg vervelend. Hebben meer mensen nu al last van dit soort kwaaltjes? en is er nog iets tegen te doen?
catharina in je liezen zijn t je banden wss.. komt doordat je bm sneller groeit nu. is een heel irritant/zeurend pijnlijk gevoel, komt opzetten als je te lang staat of teveel beweegt..
Oke, Tnx! Ik heb het tijdschrift nog niet uit de folie gehaald... Geen tijd voor gehad Ik ga vanavond meteen ff kijken en als hij er bij zit haal ik het pakket morgen op
Ik heb vanmorgen de blije doos opgehaad, grappig heel veel dingen zaten er ook al in bij mijn oudste en dat is toch 10 jaar terug ! Ook lekker geshopt ik had vorige week al een onwijs leuk vestje/jasje van Lief gezien maar vond 25,- te duur nu was hij 20,- en ging er nog 20% vanaf !!ook leuke lief,noppies en mexx broekjes/shirtjes gekocht. Vanmiddag gaat mijn dochter voor het laatst naar de peuterspeelzaal snik snik... ze word echt groot volgende week wennen op de kleuterschool en de week erna is ze 4 jaar! dit is de traktatie geworden ik had niet zoveel inspiratie
nr4 wat leuk die traktaties! Hoezo inspiratieloos? En wat kijkt je dochter trots hihi, superlief! Ik ben even aan het haken geslagen, wilde even iets ontspannends doen na mijn drukke dag gister! Verder nog niks op de planning staan vanmiddag, zal wel weer even naar buiten gaan met dochterlief, het is heerlijk weer! gister was het ook al 18 graden, zat ik met mijn winterjas in de auto Beetje warm haha
Hebben jullie trouwens ook het idee dat je nu opeens in rustig vaarwater terecht bent gekomen mbt zwangerschap? Ik vind het zo kalm aanvoelen ineens.. Ik bedoel in het begin is het allemaal reuze spannend of het goed blijft gaan, dan heb je die eerste echo's achter de rug en zie je het steeds zo enorm veranderen, dus dat is elke keer spannend en momenten waar je naartoe leeft. Dan komen de geslachtsbepalingen, 20 weken echo's.. Allemaal enorm spannende tijden en dingen waar je echt naar uitkijkt. En nu dat voorbij is voel ik me opeens een stuk 'lichter' in mijn hoofd. Terwijl ik me in principe helemaal geen zorgen maakte over de gezondheid. Maar het voelt gewoon alsof het klaar is, en we nu alleen nog maar die tijd uit hoeven te zitten Terwijl de controles etc hier ook gewoon doorgaan en de komende periode voor mij juist spannend zou moeten zijn ivm harde buiken. Mijn buik is ineens in 2 dagen enorm gegroeid. Misschien was ik onbewust toch gespannener dan ik dacht, en heb ik het nu echt los gelaten. Of komt het wel doordat de lente door begint te breken! Meer licht buiten dus ook wat zorgelozer/opgewekter in het dagelijks leven Heb alweer helemaal zin om straks met mijn meisje naar het strand te gaan, een ijsje te gaan eten, en zo de tijd te vullen tot juni. Staan nog allemaal leuke dingen op de planning zoals de pretecho & vakantie naar nederland en daarna de kamertjes veranderen/inrichten.. En met dat ik dit schrijf moet ik ook weer aan Nath denken, die die rust nog niet heeft Mijn duimen draaien zo enorm hard voor de kleine man!
Heey Luca, klinkt bekend hoor! Zeker als je weet dat de 20 weken echo goed was heb je gewoon meer rust. Kamer is zo goed als af, echo's waren goed, controles gaan goed, nu alleen nog maar broeden! Haha, ik let wel veel op of ik de kleine voel, maar dat is de laatste twee weken ook zo vaak, meestal wel vier of vijf keer op een dag. Als ik die uk weer een keer gevoeld heb weet ik gewoon dat het goed zit... En inderdaad, ook ik denk veel aan Nath, en ook aan Linn... Ik hoop dat zij alsnog goed nieuws krijgen! Het lijkt me zo erg om in die onzekerheid te zitten
Ja Linn heeft het ook natuurlijk die onzekerheid, die moet helemaal nog lang wachten! Maandag weer op controle, dan weet ik ook weer hoeveel ik ben aangekomen en of alles nog mooi dicht zit. Ik moet als het goed is over 2/3 weken voor de glucosetest en over 6 weken staat mijn anti-D injectie op het programma. Ben benieuwd of ik daarvoor naar het ziekenhuis moet, of dat de gyn die gewoon zet bij de controle in maart. In ieder geval tot eind maart is het hier vrij rustig qua zwangerschap, eind maart/begin april krijg ik nog een groeiecho in het ziekenhuis als het goed is, maar daar heb ik nog geen afspraak voor gemaakt. Ik zit nu wel met mijn uitkering, volgens mij moet ik daar in februari weer op gesprek komen en dan moet ik elke maand, en elke week verplicht solliciteren enzo, pff.. Eigenlijk hoop ik dan dat ik de ziektewet in kan, zodat ik niet verplicht hoef te solliciteren Kan nu toch niet aan het werk! Maar ik denk dat mijn gyn dat wel voor me uitschrijft als ik erom vraag. Ik mag van haar ook niet werken, dus dan moet ik wel de ziektewet in lijkt me. Zal het maandag meteen eens vragen hoe dat zit. En ook hoe het zit als je met verlof gaat tijdens je uitkering. Hier krijg je dan als het goed is gewoon zwangerschapsverlof uitbetaald, en dat is dus meer dan mijn uitkering want dat is gewoon 100% van mijn laatst verdiende loon. Moet ik dan bij die afspraak ook eens navragen.
@Giegel Ik had een mailtje gehad op 22 januari van Wij jongen ouders Hoop dat je hem snel krijgt. Buiten de drank vindt ik het een leuke doos :-D Nu nog wachten op de rest woei
Ik ga zondag naar woning boulevard om te kijken voor een bank (en inspiratie op doen voor verlichting, kleed en vloerbedekking). Daar is zowel een babydumpnals prenatal dus dan kan ik lekker twee dozen tegelijk ophalen
Lief dat jullie zo meeleven doet me echt goed ! @meeting, k denk dat ik helaas oversla. Ik kan zelf niet lang autorijden ivm met m'n rug en bekken... En om Johan nou uren op een parkeerplaats te laten wachten is ook zo sneu haha
Vr. 22-2: Luca, Catharina, A1988, Nummertje4, Kwebbel, Zally, Bolliewollie, 7 Za. 23-2: Rebekka, Luca, Roos, Larissa, A1988, Nummertje4, Kwebbel, Zally, Bolliewollie, 9 Zo. 24-2: Rebekka, Luca, Roos, Catharina, A1988, Nummertje4, Kwebbel, Zally, Bolliewollie, 9 Ma. 25-2: Rebekka, Luca, Roos, Catharina, Larissa, A1988, Kwebbel, Zally, Bolliewollie, 9 Di. 26-2: Rebekka, Luca, Catharina, Larissa, Zally, Linn34, Bolliewollie, 7 Wo. 27-2: Roos, Kwebbel(*), Zally, Linn34, Bolliewollie, 5 Do. 28-2: Rebekka, Luca, Roos, Zally, Linn34, Bolliewollie, 6 Vr. 1-3: Rebekka, Luca, Larissa, kwebbel, Zally, Linn34, Bolliewollie, 7 Twijfel/niet: HappyZwanger86 (niet), Tientje34 (niet), Btje (niet), Giegel1989 (niet), Shay01 (niet), Zonnebloem92 (niet), Hopefultimes (niet), Frederike80 (niet), Ingsterr (niet), Nath (niet) Trotter (twijfel), Rikki (twijfel), Bloem89 (twijfel), Eki (twijfel) Nog op te geven: Veetje83 - Webje - Babycat - Jose1710
Nou catherina, nr.4 en larissa zal het wat uitmaken welke dag we doen, de andere 6 kunnen zowel op zaterdaf, zondag en maandag. Zijn er voorkeuren en twijfelaars, maakt de dag voor jullie misschien nog een verschil?
Hallo iedereen, Ik heb alles gelezen hoor maar mijn hoofd zit even te vol om persoonlijk te reageren, lees hier maar wat voor dag ik heb gehad. Vanmorgen had ik eerst om 9.30 nog een normale controle bij de Verloskundige. Uit de Glucose Tolerantie Test (GTT) die ik vorige week heb gedaan bleken mijn glucose waardes iets te hoog. Daarom werd ik doorverwezen naar de Gynaecoloog. Daar was ik om 10.30. Hij ging eerst het hartje controleren, maarja dat had de VK een uur eerder ook al gedaan. Omdat ik een gestoorde GTT uitslag had gaat hij de groei van de baby met echos volgen. A.s. maandag heb ik de eerste. De Gyn verwees mij door naar de internist. Daar mocht ik met spoed heen en om 12.15 kwam ik daar. Hij legde uit wat de risicos zijn. Door zwangerschapsdiabetes (dit onstaat onder invloed van de hormonen) kan de baby te veel glucose (suiker) binnenkrijgen en hierdoor te groot worden, dit kan na de geboorte gevolgen hebben voor de baby en de geboorte van een extra groot kind is ook niet fijn, er wordt hier dan gesproken over kinderen meer dan 4500 gram. Daarna ging ik door naar de Diabetes verpleegkundige. Ik heb nu een prikding meegekregen, hiermee moet ik na elke maaltijd de bloedwaarde meten. Eerst wordt gekeken of ik met aangepast dieet de waardes op peil kan houden. Als dit niet lukt dan zal ik insuline moeten gaan spuiten, maar zover is het nu nog niet. Ik was nog net op tijd om de kindjes uit school te halen. Volgende week heb ik een afspraak met de dieetiste en tot die tijd moet ik oa cola en vla laten staan, ehm maar dat eet-drink ik al nooit! Wat ik het naarste vind van dit alles is dat ik nu onder medische indicatie in het ziekenhuis moet bevallen. Dat heb ik 1 x gedaan en dat beviel niet haha. Kom nu dus net weer binnenrollen nadat ik om 9 uur de deur uitging vanmorgen. Dus nu even met een kopje thee op de bank. Fijne avond iedereen! PS ja jammer hoor van die meeting maar wij zijn dat weekend weg...