1-15 juni 2013 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door luca2504, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DaantjeM

DaantjeM Lid

22 aug 2012
    43
    0
    6
    Vrouw
    Juni 2013 Mama's Bevallingslijst

1.
    DaantjeM - 28 jaar - 2e kindje - ZH

2.
    Btje -30 jaar - 2e kindje - ZH - BV

3.
    Luca2504 - 23 jaar - 2e kindje - ZH - FV

4.

5.
    shay01 - 26 jaar - 2e kindje - ZH - FV
    Tientje34-34 jaar - 1e kindje - nog geen idee

6.
    Baibey - .. - .. - ..
    Raket78 - ik word deze maand 34 jaar - Hopelijk thuis - Hopelijk BV
    Caat33 - 33 jaar - 4de kindje - thuis-BV

7.
    Lappie - 37 jaar - 2e kindje - ZH - ?
    Larissa259 - 22 jaar - 3e kindje - zh - bv

8.
    Giegeltje1989 - 23 - 1e kindje- denkk ZH - Hoop BV

9.
    Nummertje 4 - 33 jaar - 4e kindje - thuis - BV
    PCOmama - 30 jaar - 2e kindje - manlief wilt ZH na Thuisbevalling 2007 ;) - probeer BV

10.
    Zally - 32 jaar - 4e kindje - thuis - BV
    A1988 - 24 jaar - 1e kindje - thuis - BV

11.
    Rikki - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV

12.
    Thalina - 26 jaar - 3de kindje - ZH - BV/FV?
    Eleandra - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV & FV

13.
    Bolliewollie - 26 jaar - 1e kindje - hopelijk thuis - BV
    Hopefultimes - 32 jaar - 1e kindje -geen flauw idee nog
    LianneB -28 jaar - 2e kindje - ZH -BV

14.
    Bloem89 - 23jaar - 1e kindje - zh - BV

15.

Illegaal.
    27 mei - Gizmobo - 22 jaar - 1e kindje - ZH - FV
    16 juni - Veetje - 28 jaar - 1e kindje - ZH - BV

(?) Meisje, (?) Jongen, (?) Verrassing

Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    Nana86 - 5 wk

Afspraken
    Veetje83 - 18 oktober afspraak MvM
    Btje - 19 oktober eerste afspraak gyn
    DaantjeM - 22 oktober 1e echo @ fertiliteitsarts
    PCOMama - 23 oktober 3e echo Ferti
    Shay01 - 23 oktober eerste afspraak gyn
    bloem89 - 23 oktober tweede echo
    Raket78 - 23 oktober intake VK, bloedtest + plannen eerste echo
    Hopefultimes - 23 oktober intake VK
    Giegel1989 - 23 oktober intake VK + echo
    Zally- 29 oktober eerste afspraak vk
    nummertje4 - 29 oktober eerste afspraak vk , 30 okt echo
    DaantjeM - 2e echo + intake @ verloskundige
    Larissa259 - 30 oktober intake vk en eerste echo
    Bolliewollie - 30 oktober eerste echo
    PCOmama - 31 oktober vierde echo Ferti
    Veetje83 - 1 november eerste afspraak vk en echo
    Lappie - 1 november eerste afspraak vk en echo
    Eleandra - 7 november eerste afspraak vk en echo
    LianneB - 8 november eerste afspraak vk
    Hopefultimes - 12 november 1e termijnechto
    Veetje83 - 20 november 1e controleafspraak
    PCOmama - 28 november 2e afspraak VK

Wil je de lijst aanpassen, zoek dan de laatste lijst op en haal de quotes weg zodat de opmaak behouden blijft.

2. DaantjeM

DaantjeM Lid

22 aug 2012
    43
    0
    6
    Vrouw
    @ PCO; meissie, wat zal je geschrokken zijn. Wel goed nieuws dat je kindje gegroeid is en dat het er op de echo goed uit ziet! Hopelijk blijft dat zo. X

@Luca; jeeeeeej! Een goede echo! Heb je een fotootje om te laten zien? =D

Beterschap!

Ik ben al een poosje niet geweest, ik was helemaal niet fit! Ben sinds 2 weken flink misselijk 's ochtends. Ik merk dat als ik iets eet zodra ik honger heb, dat het dan wel gaat. Van het weekend heb ik bewust uitgeslapen tot 9 uur en dat hielp tegen de misselijkheid. Helaas kan ik niet uitslapen als ik moet werken, dus heb ik geprobeerd om eerst te eten voordat ik uit bed stap. Manlief heeft me vanmorgen een geroosterde boterham en een kopje thee gebracht. ^^
    Het heeft geholpen! Ben daar echt blij mee. Misselijkheid is erg vervelend en ik kan helaas niet makkelijk overgeven. Mijn lichaam denkt "wat er ook gebeurt, overgeven doen we niet".

Maandag om 11.55 u hebben we de echo... Ik vind het enorm spannend. Vorig jaar konden we ook met 8 weken komen. Ondanks dat we een goed gevoel hadden, was het toch mis.. Met 6 weken gestopt met groeien. Echt een zwarte bladzijde uit mijn leven.

3. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Bloem succes/sterkte bij de Ferti arts!

4. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    PCOmama, ik zal voor je duimen. Ik snap dat je het heel erg spannend vindt. Hopelijk is je kindje op de volgende echo weer gegroeid en is alles goed.

5. Juni 2013 Mama's Bevallingslijst

1.
    DaantjeM - 28 jaar - 2e kindje - ZH

2.
    Btje -30 jaar - 2e kindje - ZH - BV

3.
    Luca2504 - 23 jaar - 2e kindje - ZH - FV

4.

5.
    shay01 - 26 jaar - 2e kindje - ZH - FV
    Tientje34-34 jaar - 1e kindje - nog geen idee

6.
    Baibey - .. - .. - ..
    Raket78 - ik word deze maand 34 jaar - Hopelijk thuis - Hopelijk BV
    Caat33 - 33 jaar - 4de kindje - thuis-BV

7.
    Lappie - 37 jaar - 2e kindje - ZH - ?
    Larissa259 - 22 jaar - 3e kindje - zh - bv

8.
    Giegeltje1989 - 23 - 1e kindje- denkk ZH - Hoop BV

9.
    Nummertje 4 - 33 jaar - 4e kindje - thuis - BV
    PCOmama - 30 jaar - 2e kindje - manlief wilt ZH na Thuisbevalling 2007 ;) - probeer BV

10.
    Zally - 32 jaar - 4e kindje - thuis - BV
    A1988 - 24 jaar - 1e kindje - thuis - BV

11.
    Rikki - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV

12.
    Thalina - 26 jaar - 3de kindje - ZH - BV/FV?
    Eleandra - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV & FV

13.
    Bolliewollie - 26 jaar - 1e kindje - hopelijk thuis - BV
    Hopefultimes - 32 jaar - 1e kindje -geen flauw idee nog
    LianneB -28 jaar - 2e kindje - ZH -BV

14.
    Bloem89 - 23jaar - 1e kindje - zh - BV

15.

Illegaal.
    27 mei - Gizmobo - 22 jaar - 1e kindje - ZH - FV
    16 juni - Veetje - 28 jaar - 1e kindje - ZH - BV

(?) Meisje, (?) Jongen, (?) Verrassing

Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    Nana86 - 5 wk

Afspraken
    Veetje83 - 18 oktober afspraak MvM
    Btje - 19 oktober eerste afspraak gyn
    DaantjeM - 22 oktober 1e echo @ fertiliteitsarts
    PCOMama - 23 oktober 3e echo Ferti
    Shay01 - 23 oktober eerste afspraak gyn
    bloem89 - 23 oktober tweede echo
    Raket78 - 23 oktober intake VK, bloedtest + plannen eerste echo
    Hopefultimes - 23 oktober intake VK
    Giegel1989 - 23 oktober intake VK + echo
    Zally- 29 oktober eerste afspraak vk
    nummertje4 - 29 oktober eerste afspraak vk , 30 okt echo
    DaantjeM - 2e echo + intake @ verloskundige
    Larissa259 - 30 oktober intake vk en eerste echo
    Bolliewollie - 30 oktober eerste echo
    PCOmama - 31 oktober vierde echo Ferti
    Luca2504 - 31 oktober tweede afpraak gyn en echo
    Veetje83 - 1 november eerste afspraak vk en echo
    Lappie - 1 november eerste afspraak vk en echo
    Eleandra - 7 november eerste afspraak vk en echo
    LianneB - 8 november eerste afspraak vk
    Hopefultimes - 12 november 1e termijnechto
    Veetje83 - 20 november 1e controleafspraak
    PCOmama - 28 november 2e afspraak VK

Wil je de lijst aanpassen, zoek dan de laatste lijst op en haal de quotes weg zodat de opmaak behouden blijft.

6. Hoi meiden,

zo ben eindelijk een beetje tot rust gekomen en kan het aan om een stukje te typen :)

Pff wat een dagen! Gisteren begon het al, verkoudeid kwam opzetten en kleine meid ook nog steeds snotverkouden. Het werd met het uur erger en 's avonds was ik nog maar een zielig hoopje mens; koude rillingen, verkouden, hoofdpijn en keelpijn.. pff

Eerst natuurlijk anderhalf uur wachten bij de gyn maar ze kende ons nog van de vorige keer en ik mocht gelukkig meteen op de tafel voor de echo. Meteen een beeb in beeld en hoewel het nog erg klein was, zag alles er goed uit. De gyn kwam op ongeveer dezelfde termijn uit maar het was nog te klein om goed te zien eigenlijk. Hartje ook gezien en gehoord, maar het vruchtje zat nog heel ver weg dus hij pikte niet het hele ritme op. Daar ging ik dus later over nadenken want het was 70bpm terwijl het toch al 130 ofzo moet zijn nu? Maarja ze zei er niets over alleen dat ie niet de volledige hartslag op kon pikken omdt het nog een beetje ver weg zat en zo klein was. Dus misschien was dat mijn eigen hersenspinsel. Nu dus over 2 weken weer op controle, vond ik ook zo raar want ze zei eerst 3 weken en toen kregen we dus een afpsraak voor 31 oktober. Niet dat ik het erg vind maar toen ging ik gelijk weer denken van misschien heeft ze wel twijfels en wil ze ons niet ongerust maken? Maargoed misschien ook niet natuurlijk ;) Over 2 weken ben ik alweer 9 weken dus dan is er veel meer te zien :) En daarna krijg ik de echte termijnecho met 12 weken natuurlijk, lekker lang naar beeb staren. En dan krijgen we misschien ook al een gok op het geslacht (doen ze hier vaak bij de termijnecho al). Maargoed ik loop niet op de zaken vooruit want we hebben eerst nog een tijdje te gaan tot we in de veilige zone zitten.. Ik haat deze periode! Elke dag ben ik zo blij als ik weer geen bloed heb gezien. En nu ik ziek ben vind ik ht nog extra eng want koorts kan je kans op een miskraam toch vergroten? pff gedoe. Gelukkig heb ik de angelsounds dus over een weekje ga ik vast proberen te luisteren haha hoe bedoel je ongeduldig :)

Verder is mijn meisje heel de nacht wakker geweest en viel tegen 4 uur half 5 eindelijk in slaap bij ons in bed. Dus zowel zij als ik waren echt kapot.. Zij moest ook nog naar de gastouder vandaag dus ik heb dr maar in haar pyjama erheen gestuurd, ze zal nog wel geslapen hebben daar.

Wat ook nog was is dat ik een pakket had besteld om cupcakes te maken voor mijn collega, dat is voor vanavond namelijk. Maar het pakket is niet aangekomen :( Dus ik zat te twijflen of ik wel zou beginnen maar ik vond het ook niet kunnen tegenover haar om ze niet te maken dus ik ben nu al 3 uur aan het boetseren etc.
    Heb alleen nu niet de cups die ik wilde gebruiken en ook de bakmix niet dus moet misschien straks naar de supermarkt om wat ingredienten te maken aangezien ik het nu allemaal zelf moet doen natuurlijk. Pff wat een dag weer jongens! Heb net even een warme douche genomen want ik zat helemaal te rillen van de kou terwijl het gewoon zonnig en boven de 20 graden is buiten. Maar ik zit hier met een dikke trui aan nu :) En moet nu snel de keuken in voor die cupcakes want om 6 uur moet ik mijn dochter ophalen bij de gastouder en o 7 uur staat die collega voor de deur om ze op te halen! En dan wilde ik ook nog kippensoep maken voor vanavond maarja we zien wel of daar nog tijd voor is.

Ohja ik heb trouwens een echofoto maar die staat op de telefoon dus ik zal ze zo even van daar uploaden (je ziet nog niet veel hoor)

Even reactie op de rest; daantje spannend hoor maandag je echo :) Hoop voor jou ook goed nieuws!

PCO gelukkig was alles goed op de echo. Ik snap wel dat je je nu druk maakt zeg :( Jeetje wat een rotweken zijn het ook he! Als het nou meteen goed kon zitten!

Bloem goed dat je toch even naar de arts bent gegaan met je infectie, lijkt me ook helemaal niks en een extra bron van ongerustheid!

Sorry als ik iemand vergeten ben maar ik kan echt niet helder denken, het snot zit tot in mijn hersenen geloof ik..

7. Hierbij de foto. Links het vruchtje en rechts het zakje (hoe heet dat?)

8. haha oh ik zie dat je echt nauwelijks iets ziet op de computer. Achja het zit er daar gaat het om toch :D

Inmiddels de cupcakes in de oven.. dan nog versieren en dan eindelijk klaar. Dan stort ik ook meteen in. Ohnee ik moet dan nog kippesoep maken brood halen en mijn kind ophalen zucht :)

9. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ik neem aan dat je extra cupcakes hebt gemaakt om met ons te delen mmmmmm

Alhoewel mijn maag zal dat vast ook niet goed keuren...

10. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Hier dus precies het zelfde gisteravond... Toch schrik je. Het was wel heel lichtroze, als ik grijs toiletpapier had gebruikt had ik het gemist. Ik blijf rustig, maar toch vond ik het nodig om vanochtend nog een dipstick test te doen om te kijken of die niet lichter was geworden. Nou, de test lichtte direct op als een kerstboom, de controlestreep is maar een zielig streepje vergeleken met de teststreep! Ik ben een doos, zucht..!
    Ik ga vandaag eens heel rustig aan de kattenbakken verschonen. Helaas kom ik er niet onderuit, want het kan niet wachten tot mijn man weer thuis is. Dus... huishoudhandschoenen aan tegen de eventuele toxo, en adem inhouden tegen de stank. Ik ben op zich niet misselijk, maar dingen die ik normaal wel al gewoon vies vind ruiken maken me nu wat onpasselijk!
    Ook denk ik dat ik eens naar de boekenwinkel in de buurt loop en ga rondkijken voor een zwangerschapsbijbel. :)

@PCOmama: Oei wat zal jij geschrokken zijn! Gelukkig dat uit de echo bleek dat het gegroeid is, dat is absoluut een goed teken!

@Bloem89: Mooi dat de arts jouw infectie serieus neemt!

@Daantje: Lijkt me naar, die misselijkheid. Gelukkig brengt je man je een ontbijtje, dat scheelt vast!

@Luca: Als je gyn niet de volledige hartslag kon oppikken, komt hij waarschijnlijk vanzelf op een lagere BPM uit. Wil niet zeggen dat de hartslag verder ook zo laag is. Fijn dat alles er goed uit zag!
    Beterschap voor jezelf en je dochter! Waar haal je trouwens de energie vandaan om ziek en onuitgeslapen cupcakes te bakken? :$

11. niet, ik zit er nu ook bij als een papzak en ik moet de deur nog uit. Maar ik had het beloofd aan die collega en ik vond het ook zo flauw om het af te zeggen want het is voor haar verjaardag vanavond. Dus even doorgebikkeld en ik lig denk ik om 8 uur op bed vanavond :)

Ook leuk, vriendlief heeft niks in huis gehaald dus ik heb de hele dag op rijstewafels geleefd. Erg fijn als je al misselijk bent en dan ook nog eens niks te eten hebt in huis :( gelukkig neemt schoonmama straks wat fruit en yoghurtjes mee. Heb ik weer wat om te eten.. mannen! Kipfilet staat in de pan inmiddels dus ik eet vanavond lekker kippesoep met brood. Mannetje krijgt een biefstukje van me.

12. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Ladies, hier lijkt het echt door te breken, dus het zit er denk ik op voor mij... wel jammer...maar het zou wel zo moeten zijn ben ik bang:(

13. Nee PCO :( ik hoop echt dat het nog goed mag blijven gaan! Ik zal speciaal voor je duimen vanavond.. dikke knuffel!

14. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    PCOmama, ik ga nu nóg harder voor je duimen!!!!!
    Wat vreselijk rot voor je. :(

15. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Nou, die had van mij een rijstcracker gekregen! :D Of ben ik nou evil?

@PCOmama: Neeeee! Ook ik duim nog steeds voor je! Dikke knuffel!

16. Caat33

Caat33 Lid

4 okt 2012
    65
    0
    0
    Flevoland
    #676 Caat33, 16 okt 2012
    Laatst bewerkt: 16 okt 2012
    Goedenavond..

Allereerst PCO mama.. ohwww wat hoop ik dat t goed blijft zitten zeg!! schrok me rot net toen ik het las:(, bij deze ik blijf voor je duimen!!!!!!
    Ga je nog wel terug nu het blijft aanhouden?

Luca, ja mannen idd, gelukkig dat je schoonmoeder nog even wat lekker meebracht ... Mooie echo :)
    En een bikkel toch nog de cakejes klaar maken voor je collega's !

Bloem, hopenlijk gaat er nu wat meer gebeuren met e infectie, want vervelend is het zeker!!

Hier drukke dagen gehad, vanmiddag een behandel gesprek over mijn dochter gehad ( zij heeft reactieve hechtingsstoornis waardoor zij nu ook sinds 2 maanden op en zorgboerderij woont:() ben blij dat ze eindelijk na 6 jaar vechten de therapie krijgt die ze nodig heeft...:)
    Maar vermoeiend was het wel, ben echt de hele dag door moe... en na het eten voel ik me niet lekker, maar dat is mar even .. verder hoest ik de longen uit mijn lijf bah bah stomme verkoudheid ook:x

Vanavod visite en daarna maar eens optijd mijn bedje in gaaapppp...

17. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    @PCOmama: Ik hoop zo erg voor je dat het toch nog goedkomt! Ik duim voor je..!

@Luca: wat fijn om iets 'tastbaars' te hebben van je klein zeg.

Hier ben ik vandaag een beetje iebelig. Door veel te horen 'luister goed naar je gevoel bla bla bla' ga ik dat wat te veel doen en ben opeens weer veel onzekerder aan het worden over mn zwangerschap. Mijn gevoel heeft het vaak juist bij het verkeerde eind, maar dat zegt me op dit moment niet zo veel. Ga straks gewoon maar nog even een testje doen, niet dat het veel uit zal maken maar toch.
    Nog 2 weken en 2 dagen wachten op de eerste echo, wat duurt dat toch lang!

18. btje

btje Actief lid

24 nov 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    @pco: ik duim ook voor je dat jullie wondertje blijft zitten!

@bloem: hoe is het in het ziekenhuis gegaan?

@daantje: dat vind ik ook het spannende aan die eerste echo, het kan allemaal nog zo goed lijken te gaan maar je weet het gewoon niet.
    Sterkte met je misselijkheid, niet kunnen spugen is soms wel onhandig lijkt me.

@luca: ophouden met die hersenspinsels hoor! Het hartje klopte, de echo zag er verder goed uit, dus geniet! En beterschap!

@raket: ik denk dat ik maar voor rood toiletpapier ga, haha. Stomme eerste weken ;)

@caat: heftig hoor, je dochter op een zorgboerderij. Hoe oud is ze?

@A1988: het luisteren naar je gevoel heeft dus niet zoveel zin als ik het zo lees, dus ik zou zeggen laat het los.... of wordt je hier ook weer iebelig vam ;) Het enige wat echt zekerheid geeft is een echo, helaas!

Hier weer een goede dag! Wel een klein mannetje die de waterpokken lijkt te hebben. Hij begint wat bultjes te krijgen en eentje was al een blaasje geworden. Dat is wel een probleempje voor vrijdag want de waterpokken kunnen gevaarlijk zijn voor vrouwen die zwanger zijn en nog nooit de wp hebben gehad. Dus het lijkt mij niet verstandig hem mee te nemen naar de gyn. Maar dan moet er dus iemand oppassen terwijl nog niemand weet dat ik zwanger ben.... ;)

19. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Pco: sterkte meid hopelijk betekend het bloeden nog niks en zet het niet echt door en groeit je vruchtje gewoon goed verder...

Hier: ben aan het twijfelen of ik me leidingevende moet inlichten ik heb me vandaag ziek gemeld en nu vroeg ze of ik deze dag volgende week extra wil komen werken dan hoef ik het ziekteverzuim niet in... Maar om nou volgende week 36 uur te gaan werken zie ik al helemaal niet zitten..
    Voor de rest eten gaat eigenlijk haast niet... Vooral warm eten gaat niet dus ik probeer steeds iets kleins te eten maar die crackers komen ook me neus wel uit nog tips voor kleine dingen die ik ook kan eten... Ik ga zo weer lekker me bedje in

20. Shay appelmoes kun je eten..
    Of vla maar volgens mij word je daar nog misselijker van..
    Fruit; appel raspen en oppeuzelen, een kiwi of een banaan.
    Rijstewafels :D

Haha ik heb hetzelfde probleem hoor ik deed de kast open en er lage. Alleen maar koeken in nou moet er niet aan denken!

Oh of Brinta pap..

Deel Deze Pagina