@luca haha wat jammer dat je dan geen zin meer hebt in je eigen taart. Inmiddels wel geproefd? Was hij lekker? @btje fijn dat er leuk gereageerd werd! Gaan jullie het vandaag nog op een speciale manier vertellen? Ik mocht vanochtend zomaar tot nieuwe tijd 08:30 uitslapen van de meiden, dus 09:30 oude tijd, heel netjes! Lekker weer opgestaan met scrambled eggs en gebakken spekjes, daarna slap kopje koffie gedronken (zo stom, als ik het andersom doe word ik misselijk) en nu lekker met z'n drietjes bankhangen. Nog 1 dagje werken en morgen lekker vrij! Zijn jullie ook trouwens nog steeds aan het broekloeren? Ik dacht gister echt dat ik iets voelde 'lekken' dus snel naar de wc, niets aan de hand... Wat kun je op zo'n moment schrikken, en wat een opluchting als er niets is. (en dat minstends 5 keer per week)..
@Larissa: heel herkenbaar! Helemaal als ik een beetje buikpijn heb.. Dames, ik krijg met geen mogelijkheid de lijst aangepast. Ik heb as donderdag mijn eerste afspraak bij de vk en meteen een echo, vervolgafspraak is 29 nov. Nog 4 daagjes dus! Vind het zo spannend!
Juni 2013 Mama's Bevallingslijst 1. DaantjeM - 28 jaar - 2e kindje - ZH 2. Btje -30 jaar - 2e kindje - ZH - BV 3. Luca2504 - 23 jaar - 2e kindje - ZH - FV 4. Tientje34-34 jaar - 1e kindje - nog geen idee WendySunny- 30 jaar- 3 kindje- ZH- BV 5. shay01 - 26 jaar - 2e kindje - ZH - FV 6. Baibey - .. - .. - .. Raket78 - ik word deze maand 34 jaar - Hopelijk thuis - Hopelijk BV Caat33 - 33 jaar - 4de kindje - thuis-BV 7. Lappie - 37 jaar - 2e kindje - ZH - ? Larissa259 - 22 jaar - 3e kindje - zh - bv sweetangell - 28 jaar- 1e kindje- zh - ? 8. Giegeltje1989 - 23 jaar - 1e kindje - denk ZH - Hoop BV 9. Nummertje 4 - 33 jaar - 4e kindje - thuis - BV 10. Zally - 32 jaar - 4e kindje - thuis - BV A1988 - 24 jaar - 1e kindje - thuis - BV 11. Rikki - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV 12. Thalina - 26 jaar - 3de kindje - ZH - BV/FV? Eleandra - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV & FV 13. Bolliewollie - 26 jaar - 1e kindje - hopelijk thuis - BV Hopefultimes - 32 jaar - 1e kindje -geen flauw idee nog LianneB -28 jaar - 2e kindje - ZH -BV 14. Bloem89 - 23jaar - 1e kindje - zh - BV 15. Illegaal. 27 mei - Gizmobo - 22 jaar - 1e kindje - ZH - FV 16 juni - Veetje - 28 jaar - 1e kindje - ZH - BV (?) Meisje, (?) Jongen, (?) Verrassing Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Nana86 - 5 wk PCOmama - 5,5/6 wk Afspraken Rikki - 25 oktober 2e echo VK Zally- 29 oktober eerste afspraak vk nummertje4 - 29 oktober eerste afspraak vk , 30 okt echo DaantjeM - 2e echo + intake @ verloskundige Larissa259 - 30 oktober intake vk en eerste echo Bolliewollie - 30 oktober eerste echo Luca2504 - 31 oktober tweede afpraak gyn en echo Veetje83 - 1 november eerste afspraak vk en echo Lappie - 1 november eerste afspraak vk en echo A1988 - 1 november eerste afspraak vk en echo Eleandra - 7 november eerste afspraak vk en echo LianneB - 8 november eerste afspraak vk Shay01 - 8 november tweede afspraak gyn Bloem89 - 8 november 3e echo Hopefultimes - 12 november 1e termijnechto Btje - 16 november controle verloskundige ziekenhuis Tientje34 - 19 november - 2e (12-weken) echo Veetje83 - 20 november 1e controleafspraak Giegel1989 - 20 november 2e echo A1988 - 29 november tweede afspraak vk Bloem89 - 30 november combinatietest Giegel1989 - 4 december controle VK Tientje34 - 6 december controle VK
A heb je afspraken erbij gezet. Als je de lijst aan wilt passen, zoek je de laatste lijst op, drukt in dat berichtje op de knop Quote. Dan haal je heelemaal in het begin het eerste stukje tussen haakjes weg, de naam van degene die de lijst heeft gepost staat daar oa ook in dus [.....luca2504.....] en dan helemaal aan het eind van het bericht haal je [/Quote] weg, zodat je bericht niet als quote gepost wordt. Dan hoef je alleen je eigen gegevens er nog bij te zetten en kun je posten (je kunt ook eerst een voorbeeld bekijken om te zien of het goed is gegaan )
Larissa de taart vond ik zelf iets te droog helaas, iets te lang laten staan. Het was een chocoladetaart die moet eigenlijk iets nattig zijn van binnen. Maar vriendlief eet altijd zoetigheid bij het ontbijt dus hij komt wel op haha. Btje leuk zeg dat de reacties leuk waren! En veel plezier met de verjaardag en het vertellen deel 2 @ Broekloeren; het gaat nu wel. Ik ga niet meer expres naar de wc om te kijken maar als ik naar de wc ga kijk ik wel bijna altijd even op het papiertje bij het afvegen of ik geen bloed zie. Maar het is al minder erg dan eerst haha toen was het echt 10x per dag. Wat klinkt dat lekker opstaan trouwens zeg! Eerst lekker uitslapen en dan zo'n ontbijtje, wou dat ik dat ook naar binnen kon werken. We gingen gisteren uit eten en ik had chicken wings besteld en dat ging opzich wel maar de laatste kreeg ik echt moeilijk weg. Maar het helpt wel als je zelf niet kookt dan heb je toch iets meer trek. Dus gisteravond goed gegeten sinds lange tijd, kan dan wel even goed doen eindelijk eens wat binnen te krijgen En ons meisje heeft vanochtend tot half 10 nieuwe tijd uitgeslapen dus we hebben allemaal een lekkere luie zondagochtend gehad. Het is hier erg slecht weer vandaag (storm en regen, onweer en zelfs hagel en sneeuw) dus we blijven lekker binnen. fijne zondag meiden!
Juni 2013 Mama's Bevallingslijst 1. DaantjeM - 28 jaar - 2e kindje - ZH 2. Btje -30 jaar - 2e kindje - ZH - BV 3. Luca2504 - 23 jaar - 2e kindje - ZH - FV 4. Tientje34-34 jaar - 1e kindje - nog geen idee WendySunny- 30 jaar- 3 kindje- ZH- BV 5. shay01 - 26 jaar - 2e kindje - ZH - FV 6. Baibey - .. - .. - .. Raket78 - 34 jaar - Hopelijk thuis - Hopelijk BV Caat33 - 33 jaar - 4de kindje - thuis-BV 7. Lappie - 37 jaar - 2e kindje - ZH - ? Larissa259 - 22 jaar - 3e kindje - zh - bv sweetangell - 28 jaar- 1e kindje- zh - ? 8. Giegeltje1989 - 23 jaar - 1e kindje - denk ZH - Hoop BV 9. Nummertje 4 - 33 jaar - 4e kindje - thuis - BV 10. Zally - 32 jaar - 4e kindje - thuis - BV A1988 - 24 jaar - 1e kindje - thuis - BV 11. Rikki - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV 12. Thalina - 26 jaar - 3de kindje - ZH - BV/FV? Eleandra - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV & FV 13. Bolliewollie - 26 jaar - 1e kindje - hopelijk thuis - BV Hopefultimes - 32 jaar - 1e kindje -geen flauw idee nog LianneB -28 jaar - 2e kindje - ZH -BV 14. Bloem89 - 23jaar - 1e kindje - zh - BV 15. Illegaal. 27 mei - Gizmobo - 22 jaar - 1e kindje - ZH - FV 16 juni - Veetje - 28 jaar - 1e kindje - ZH - BV (?) Meisje, (?) Jongen, (?) Verrassing Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Nana86 - 5 wk PCOmama - 5,5/6 wk Afspraken Rikki - 25 oktober 2e echo VK Zally- 29 oktober eerste afspraak vk nummertje4 - 29 oktober eerste afspraak vk , 30 okt echo DaantjeM - 2e echo + intake @ verloskundige Larissa259 - 30 oktober intake vk en eerste echo Bolliewollie - 30 oktober eerste echo Luca2504 - 31 oktober tweede afpraak gyn en echo Veetje83 - 1 november eerste afspraak vk en echo Lappie - 1 november eerste afspraak vk en echo A1988 - 1 november eerste afspraak vk en echo Eleandra - 7 november eerste afspraak vk en echo LianneB - 8 november eerste afspraak vk Shay01 - 8 november tweede afspraak gyn Bloem89 - 8 november 3e echo Hopefultimes - 12 november 1e termijnechto Btje - 16 november controle verloskundige ziekenhuis Tientje34 - 19 november - 2e (12-weken) echo Raket78 - 19 november 2e afspraak VK Veetje83 - 20 november 1e controleafspraak Giegel1989 - 20 november 2e echo A1988 - 29 november tweede afspraak vk Bloem89 - 30 november combinatietest Giegel1989 - 4 december controle VK Tientje34 - 6 december controle VK
Even mijn leeftijd aangepast (ben jarig) en mijn 2e afspraak met de VK erin gezet. Afspraak voor echo is ook binnenkort maar moet ik maandag even maken!
Gefeliciteerd raket! Hoop dat je het vol kan houden vandaag of heb je geen last van vermoeidheid? Verwacht je veel drukte vandaag dan? @broekloeren ik controleer niet meer zo extreem als voorgaande weken, maar kijk wel altijd bij het afvegen. Al doe ik dat altijd ook voor ik zwanger was, is toch een soort check dat er niets vreemds te zien is. Toch vreemd als je erover nadenkt. Niemand leert je zoiets maar volgens mij doet iedereen dat!? @misselijkheid. Ik was gister zo misselijk maar heb mijzelf gedwongen wel warm te gaan eten. Ik ging zowat over mijn nek van de geur en de eerste hap broccoli en aardappels. Maar vreemd genoeg na een klein bordje eten voelde ik mij veel beter en ook niet meer misselijk. Herkennen jullie dat? Las gister dat de misselijkheid vanaf week 9 weer afneemt, dan heb je de hcg piek gehad dus daar kijk ik maar naar uit. Heb wel extreem behoefte aan vet eten als broodje hamburger, broodje kroket daar kan een misselijkheid niet eens tegen weren :s
Pff hier gaat het even niet zoals het gaan moet ben al 2 dagen duizelig en heb het gevoel dat er watten in mijn hoofd zitten dat schiet dus niet op. Weet ook niet wat het is kan een lage bloeddruk zijn( wel vaker last van) maar zou ook een te lage bloedsuiker kunnen zijn hoewel ik dat niet denk want als ik heb gegeten nergens geen last van. Dus maar eens vragen aan de vk morgen misschien kan zij er antwoord op geven. Verder niet heel veel fut om te reageren ik lees wel maar als ik ergens op wil reageren ben ik het alweer kwijt. Ga maar met een blocnote zitten hihi
Bolliewollie nee herken het niet haha als ik eet kan ik er totaal niet van genieten het wordt ook niet lekkerder als ik meer eet helaas. Bij mijn dochter ging het vanaf ongeveer 10 weken iets beter qua eten, kreeg mijn eetlust weer terug. Volgens mij is je hormoonpiek met 10 weken dus als het goed is zakt het daarna weer af. Zally vervelend zeg! Hoop dat het snel weer over is. Hier last van lage bloeddruk en heb bij mn dochter veel last gehad van duizeligheid maar dat kwam pas rond de 14 weken geloof ik. Nu heb ik wel blackouts als ik te snel opsta sneller dan normaal. Probeer genoeg zout binnen te krijgen als je een lage bloeddruk hebt; zoute dropjes, bouillon, zoute popcorn, zoethoutthee zijn allemaal bloeddrukverhogend dus kunnen geen kwaad als je lage bloeddruk hebt Maar zou het wel even na laten kijken je weet maar nooit natuurlijk Hier gaat et vandaag verrassend beter. Werd al minder misselijk wakker en heb zowaar chocopasta kunnen eten vanochtend. Net zat ik op de bank en had gewoon trek in roze koeken. Nouu ik heb echt al weken geen trek meer in zoet of koeken gehad. Dus hopelijk betekent het dat het vanaf nu beter gaat Maargoed heb wel vaker al een 'fase; van een paar dagen gehad dat het beter ging en dan ging het de dagen daarna weer extra slecht dus k hoop niet teveel. Morgen 9 weken dus dan zit ik niet zo ver meer van de magische grens af haha. Vriendlief is met de storm en regen lekker naar buiten gegaan om met zijn buggy door te bergen te crossen. Wat daar nou zo leuk aan is, geen idee maar ik weet dat mijn dochter en ik lekker aan het cocoonen zijn in onze pyjama haha. Mevrouwtje is net wakker van haar dutje en loopt zingend door het huis
@raket, van harte gefeliciteerd! Hier een slechte dag vandaag. Voel me echt super misselijk en al meerdere malen overgegeven. Ik hoop dat het klopt van de hormoonpiek bij 10 weken en dat het vanaf volgende week wat beter gaat want dit is niet leuk zo.
Ik ben nog steeds niet heel misselijk, wel dat ik een beetje moet kokhalzen als ik vieze dingen ruik (want mijn reukvermogen is echt heel sterk sinds ik zwanger ben). Iedereen zegt dat ik er maar blij mee moet zijn, maar soms maakt het me een beetje onzeker dat ik niet zo misselijk ben Maar als ik dan denk aan alle andere symptomen waar ik wel weer last van heb, ach ja... zo gauw donderdag geweest is kan ik me hopelijk een stukje meer relaxen @Luca: Welk land woon je nu ook alweer? Ergens op het continent Amerika toch? Oh, en wat betreft eten. De grote gele M heeft aantrekkingskracht op mij..maar dan wel alleen een McChicken, zonder sla en saus dus alleen het broodje met de kip. Lekkerrr! Hoe zit het trouwens bij jullie met het aankomen in gewicht? Ik ben sinds 3 oktober (toen wasi k 4w2d) nu 1,5 kilo aangekomen.
Oh en dank je Luca voor het toevoegen van mijn afspraak! Ik weet niet wat het is, maar elke keer als ik op quote klik en hem aanpas en dan wil opslaan, zegt ie dat er te weinig karakters zijn in de tekst?
A dan heb je de quotes niet weggehaald dus dan post je het bericht als quote. Je moet de stukjes tussen haakjes voor en na de tekst weghalen. De lijst begint dan met geloof ik. Alles ervoor moet je verwijderen. P.s ik woon in frankrijk op corsica, dat kleine eilandje net boven sardinie
Juni 2013 Mama's Bevallingslijst 1. DaantjeM - 28 jaar - 2e kindje - ZH 2. Btje -30 jaar - 2e kindje - ZH - BV 3. Luca2504 - 23 jaar - 2e kindje - ZH - FV 4. Tientje34-34 jaar - 1e kindje - nog geen idee WendySunny- 30 jaar- 3 kindje- ZH- BV 5. shay01 - 26 jaar - 2e kindje - ZH - FV 6. Baibey - .. - .. - .. Raket78 - ik word deze maand 34 jaar - Hopelijk thuis - Hopelijk BV Caat33 - 33 jaar - 4de kindje - thuis-BV 7. Lappie - 37 jaar - 2e kindje - ZH - Hopelijk BV Larissa259 - 22 jaar - 3e kindje - zh - bv sweetangell - 28 jaar- 1e kindje- zh - ? 8. Giegeltje1989 - 23 jaar - 1e kindje - denk ZH - Hoop BV 9. Nummertje 4 - 33 jaar - 4e kindje - thuis - BV 10. Zally - 32 jaar - 4e kindje - thuis - BV A1988 - 24 jaar - 1e kindje - thuis - BV 11. Rikki - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV 12. Thalina - 26 jaar - 3de kindje - ZH - BV/FV? Eleandra - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV & FV 13. Bolliewollie - 26 jaar - 1e kindje - hopelijk thuis - BV Hopefultimes - 32 jaar - 1e kindje -geen flauw idee nog LianneB -28 jaar - 2e kindje - ZH -BV 14. Bloem89 - 23jaar - 1e kindje - zh - BV 15. Illegaal. 27 mei - Gizmobo - 22 jaar - 1e kindje - ZH - FV 16 juni - Veetje - 28 jaar - 1e kindje - ZH - BV (?) Meisje, (?) Jongen, (?) Verrassing Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Nana86 - 5 wk PCOmama - 5,5/6 wk Afspraken Zally- 29 oktober eerste afspraak vk nummertje4 - 29 oktober eerste afspraak vk , 30 okt echo DaantjeM - 2e echo + intake @ verloskundige Larissa259 - 30 oktober intake vk en eerste echo Bolliewollie - 30 oktober eerste echo Luca2504 - 31 oktober tweede afpraak gyn en echo Veetje83 - 1 november eerste afspraak vk en echo Lappie - 1 november eerste afspraak vk en echo A1988 - 1 november eerste afspraak vk en echo Eleandra - 7 november eerste afspraak vk en echo LianneB - 8 november eerste afspraak vk Shay01 - 8 november tweede afspraak gyn Bloem89 - 8 november 3e echo Hopefultimes - 12 november 1e termijnechto Btje - 16 november controle verloskundige ziekenhuis Tientje34 - 19 november - 2e (12-weken) echo Veetje83 - 20 november 1e controleafspraak Giegel1989 - 20 november 2e echo A1988 - 29 november tweede afspraak vk Bloem89 - 30 november combinatietest Giegel1989 - 4 december controle VK Tientje34 - 6 december controle VK
@raket: nog gefeliciteerd met je verjaardag! @A1988: ik ben ook niet misselijk hoor. Bij mijn eerste zwangerschap ook niet! We hebben het hier gister ook verteld aan onze broers. Die vonden het ook allemaal leuk We hebben het gewoon verteld, ik was niet zo creatief deze keer Alleen jammer dat mijn oudste broer er niet was met zijn vrouw en kinderen. Hij moest nog uit Duitsland komen voor zijn werk, is twee weken weg geweest. Dus die heb ik gisteravond nog gebeld. Vandaag even de kraamzorg regelen. We hadden de vorige keer een bekende van ons gevraagd om bij ons de kraamzorg te doen en dat wil ik deze keer weer. Dus ik zal haar vandaag eens bellen Ik vind het toch best snel gaan hoor. Alweer 9 weken!
Hallo meiden ! Wat handig, dit topic! Ik zit ook in de Juni 2013 mama's maar daar wordt het ook wel druk nu haha! Zoals het er nu uitziet ben ik 14 juni uitgerekend! Over precies 3 weken weer een echo, erg spannend ! Savonds echt een darmenbuikje, lijkt wel een ballon naar mijn idee ! Verder sinds een week toch echt misselijk, en flink moe en niet kunnen slapen ( ben ook kapot op t moment ) en heeeeeel erg vergeetachtig , al een week voor de posi test is dat begonnen. Ik zou graag met jullie meekletsen!