@Luca: ik snap het hoor, dat je een schoonmaakster wil. Ik hou ook niet van schoonmaken En beweging tijdens de zwangerschap..... deed ik voor mijn zwangerschap ook niet echt aan. Zo nu en dan lekker naar buiten met mijn zoon, meer niet @giegel: wat raar dat ze dan niet met de huisarts overleggen! En dat gedoe met een afspraak maken ken ik ook, belachelijk dat je niet 's middags een afspraak kunt maken! Ik heb dan wel een echo gehad vorige week en daar was echt een kindje op te zien maar ik vind het nog steeds onwerkelijk. Kan niet wachten tot mijn buik begint te groeien en ik de kleine kan voelen! Over twee weken gaan we het vertellen aan onze vrienden, we vieren dan de verjaardag va mijn vriend. En daarna mag de rest van de wereld het ook weten. Ben benieuwd hoe de reacties zijn Vanmiddag zijn we voor de tweede keer wezen kijken bij een koopwoning. In september hebben we ons eigen huis verkocht dus nu op zoek naar iets anders. We gaan deze week een bod doen, spannend! Mooi huis, mooie keuken heerlijke badkamer. Er hoeft ook eigenlijk niks aan te gebeuren, even een beetje verven en behangen en we kunnen er in. Het zou heerlijk zijn om weer een eigen huis te hebben als de baby komt
Giegel jeetje wat een verhaal zeg! Ik weet nog wel dat ik bij mijn eigen huisarts ook altijd hemel en aarde moest bewegen voordat ik iets kreeg daar. Ik loop al jaren met een chronische middenoorontsteking maar hij stuurde me maar niet door, spoot mn oren steeds uit waardoor ik nu 20 db gehoorverlies heb per oor en littekenweefsel op mijn trommmelvlies En dan helemaal dt het de assistente is die wel even bepaalt wat jij wel of niet mag! Zou ik ook witheet van worden haha Btje spannend zeg! Ik hoop dat het wat wordt met het huisje, zou toch heerlijk zijn Zijn er vandaag nog echo's? Ik ga even het lijstje omhoog halen..
Juni 2013 Mama's Bevallingslijst 1. DaantjeM - 28 jaar - 2e kindje - ZH - BV/FV? 2. Btje - 30 jaar - 2e kindje - ZH - BV Catharina1985-27 jaar- 2e kindje- ZH -BV/FV? 3. Luca2504 - 23 jaar - 2e kindje - ZH - FV Linn34 - 34 jaar - 3e kindje - ZH/thuis? - BV/FV? 4. Tientje34 - 34 jaar - 1e kindje - ZH/thuis? - BV/FV? WendySunny - 30 jaar - 3 kindje - ZH - BV 5. shay01 - 26 jaar - 2e kindje - ZH - FV 6. Raket78 - 34 jaar - thuis - BV 7. Larissa259 - 22 jaar - 3e kindje - ZH - BV 8. Giegeltje1989 - 23 jaar - 1e kindje - ??? - BV Bolliewollie - 26 jaar - 1e kindje - thuis - BV 9. Nummertje4 - 33 jaar - 4e kindje - thuis - BV 10. Zally - 32 jaar - 4e kindje - thuis - BV A1988 - 24 jaar - 1e kindje - thuis - BV sweetangell - 28 jaar - 1e kindje - ZH - BV/FV? 11. Rikki - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV 12. Thalina - 26 jaar - 3de kindje - ZH - BV/FV? Eleandra - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV & FV 13. Hopefultimes - 32 jaar - 1e kindje - ZH/thuis? - BV/FV? LianneB - 28 jaar - 2e kindje - ZH - BV 14. Bloem89 - 23jaar - 1e kindje - ZH - BV Nath88 - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV 15. Illegaal. 27 mei - Gizmobo - 22 jaar - 1e kindje - ZH - FV 16 juni - Veetje - 28 jaar - 1e kindje - ZH - BV (?) Meisje, (?) Jongen, (?) Verrassing Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Nana86 - 5 wk PCOmama - 5,5/6 wk Caat33 - 8 wk Lappie - 9 wk (met 6,3 overleden) Afspraken Rikki - 6 november 3e echo Eleandra - 7 november eerste afspraak vk en echo LianneB - 8 november eerste afspraak vk Shay01 - 8 november tweede afspraak gyn Bloem89 - 8 november 3e echo Linn34 - 8 november termijnecho Zally - 10 november 2e echo Hopefultimes - 12 november 1e termijnechto Nath88 - 12 november intake vk Bolliewollie - 13 november intake en echo Nummertje4 - 13 november termijnecho Luca2504 - 13 november termijnecho Larissa259 - 14 november tweede echo Sweetangell - 14 nov 2e echo gyn Catharina- 14 november tweede echo Btje - 16 november controle verloskundige ziekenhuis Tientje34 - 19 november - 2e (12-weken) echo Raket78 - 19 november 2e afspraak VK Nath88 - 19 november 1e echo Veetje83 - 20 november 1e controleafspraak Giegel1989 - 22 november 2e echo Catharina - 22 november 3e echo Raket78 - 23 november - 1e echo en combinatietest A1988 - 29 november tweede afspraak vk Bloem89 - 30 november combinatietest Zally - 3 december controle vk Luca2504 - 3 december controle gyn Giegel1989 - 4 december controle VK Tientje34 - 6 december controle VK Wil je de lijst aanpassen, zoek dan de laatste lijst op en haal de quotes weg zodat de opmaak behouden blijft.
Wil iedereen ook even kijken of haar afspraken er allemaal in staan? Dan houden we het lijstje up to date Rikki veel plezier vandaag!! Ik zou deze week gebeld moeten worden door de gyn met een tijdstip voor volgende week dinsdag.. Heb er echt zin in (ook al gaan ze ook de nekplooi meten maar ik verwacht dat dat allemaal goed is)! Lekker lang turen naar frumpie en hopelijk veel foto's! In de praktijk maakt ze in een echo van 5 min meestal al een stuk of 5/6 echo's dus ik hoop op mooie plaatjes!
@Luca: joepie, volgende week een echo! Maarre..bij 11 weken al een nekplooimeting? Is dat Corsicaans ? Wij doen ook de nekplooimeting, maar kan hier pas vanaf 11+4 weken (en tot 13 weken volgens mij). Ik sta nu gepland in de week dat ik ook de 12-weken echo heb, dus 2 echo's in 1 week. Zal hem aan het lijstje toevoegen. Maar ben benieuwd of het daar anders is!
Juni 2013 Mama's Bevallingslijst 1. DaantjeM - 28 jaar - 2e kindje - ZH - BV/FV? 2. Btje - 30 jaar - 2e kindje - ZH - BV Catharina1985-27 jaar- 2e kindje- ZH -BV/FV? 3. Luca2504 - 23 jaar - 2e kindje - ZH - FV Linn34 - 34 jaar - 3e kindje - ZH/thuis? - BV/FV? 4. Tientje34 - 34 jaar - 1e kindje - ZH/thuis? - BV/FV? WendySunny - 30 jaar - 3 kindje - ZH - BV 5. shay01 - 26 jaar - 2e kindje - ZH - FV 6. Raket78 - 34 jaar - thuis - BV 7. Larissa259 - 22 jaar - 3e kindje - ZH - BV 8. Giegeltje1989 - 23 jaar - 1e kindje - ??? - BV Bolliewollie - 26 jaar - 1e kindje - thuis - BV 9. Nummertje4 - 33 jaar - 4e kindje - thuis - BV 10. Zally - 32 jaar - 4e kindje - thuis - BV A1988 - 24 jaar - 1e kindje - thuis - BV sweetangell - 28 jaar - 1e kindje - ZH - BV/FV? 11. Rikki - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV 12. Thalina - 26 jaar - 3de kindje - ZH - BV/FV? Eleandra - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV & FV 13. Hopefultimes - 32 jaar - 1e kindje - ZH/thuis? - BV/FV? LianneB - 28 jaar - 2e kindje - ZH - BV 14. Bloem89 - 23jaar - 1e kindje - ZH - BV Nath88 - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV 15. Illegaal. 27 mei - Gizmobo - 22 jaar - 1e kindje - ZH - FV 16 juni - Veetje - 28 jaar - 1e kindje - ZH - BV (?) Meisje, (?) Jongen, (?) Verrassing Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Nana86 - 5 wk PCOmama - 5,5/6 wk Caat33 - 8 wk Lappie - 9 wk (met 6,3 overleden) Afspraken Rikki - 6 november 3e echo Eleandra - 7 november eerste afspraak vk en echo LianneB - 8 november eerste afspraak vk Shay01 - 8 november tweede afspraak gyn Bloem89 - 8 november 3e echo Linn34 - 8 november termijnecho Zally - 10 november 2e echo Hopefultimes - 12 november 1e termijnechto Nath88 - 12 november intake vk Bolliewollie - 13 november intake en echo Nummertje4 - 13 november termijnecho Luca2504 - 13 november termijnecho Larissa259 - 14 november tweede echo Sweetangell - 14 nov 2e echo gyn Catharina- 14 november tweede echo Btje - 16 november controle verloskundige ziekenhuis Tientje34 - 19 november - 2e (12-weken) echo Raket78 - 19 november 2e afspraak VK Nath88 - 19 november 1e echo Veetje83 - 20 november 1e controleafspraak Giegel1989 - 22 november 2e echo Catharina - 22 november 3e echo Raket78 - 23 november - 1e echo en combinatietest Tientje34 - 23 november - combinatietest A1988 - 29 november tweede afspraak vk Bloem89 - 30 november combinatietest Zally - 3 december controle vk Luca2504 - 3 december controle gyn Giegel1989 - 4 december controle VK Tientje34 - 6 december controle VK Wil je de lijst aanpassen, zoek dan de laatste lijst op en haal de quotes weg zodat de opmaak behouden blijft.
Tientje geen idee, bij mijn dochter maten ze het al op met 9+5 geloof ik en dat was in nederland. En hier moest het van de gyn in de twaalfde week, waarschijnlijk krijg je dan de betrouwbaarste resultaten. Volgens mij is het overal hetzelfde. Maar wij krijgen wel de nekplooimeting standaard in de termijnecho, is geen optie. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft ofzo.
Zo hier ben ik ook wel eens ladies. Heb wel getracht bij te lezen maar ben eerlijk gezegd alles alweer vergeten sorry. Hier gaat het niet echt lekker zeg maar de hele dag kramp in mijn rechter bovenbeen die ik er niet uitkrijg wat dus al een paar dagen aanhoudt. Heel erg vervelend en dat is zacht uitgedrukt. Ook zo vreselijk moe de hele dag echt heb nergens geen zin in nou dat kan natuurlijk helemaal niet want alles gaat gewoon door huishouden e.d. Tja en dan mijn suiker verhaal dat schiet ook niet op schiet van de 4 zo door naar de 18 als ik wat gegeten heb dus dat moet echt beter onder controle komen anders komen de medicijnen weer snel uit de kast denk ik zomaar maar goed we zullen zien. Rikki veel plezier met je echo. Luca wat vroeg een nekplooimeting. Maar ze zullen het vast wel al kunnen meten neem ik aan anders doen ze het niet toch. Giecheltje fijn dat het nu beter gaat met de misselijkheid maar wel vreemd dat er zo moeilijk gedaan werd met de 2de keer de pilletjes. Maar ach je hebt ze. Nou dat is wat ik onthouden heb las ook dat 2 meiden veel buikpijn hebben. Dat is hier ook de hele dag en kan me het nog herinneren van mijn dochter dus hou me daar maar aan vast dat het erbij hoort en dat ik het bij mijn vorige zwangerschap ook zo heb gehad.
Juni 2013 Mama's Bevallingslijst 1. DaantjeM - 28 jaar - 2e kindje - ZH - BV/FV? 2. Btje - 30 jaar - 2e kindje - ZH - BV Catharina1985-27 jaar- 2e kindje- ZH -BV/FV? 3. Luca2504 - 23 jaar - 2e kindje - ZH - FV Linn34 - 34 jaar - 3e kindje - ZH/thuis? - BV/FV? 4. Tientje34 - 34 jaar - 1e kindje - ZH/thuis? - BV/FV? WendySunny - 30 jaar - 3 kindje - ZH - BV 5. shay01 - 26 jaar - 2e kindje - ZH - FV 6. Raket78 - 34 jaar - thuis - BV 7. Larissa259 - 22 jaar - 3e kindje - ZH - BV 8. Giegeltje1989 - 23 jaar - 1e kindje - ??? - BV Bolliewollie - 26 jaar - 1e kindje - thuis - BV 9. Nummertje4 - 33 jaar - 4e kindje - thuis - BV 10. Zally - 32 jaar - 4e kindje - thuis - BV A1988 - 24 jaar - 1e kindje - thuis - BV sweetangell - 28 jaar - 1e kindje - ZH - BV/FV? 11. Rikki - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV 12. Thalina - 26 jaar - 3de kindje - ZH - BV/FV? Eleandra - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV & FV 13. Hopefultimes - 32 jaar - 1e kindje - ZH/thuis? - BV/FV? LianneB - 28 jaar - 2e kindje - ZH - BV 14. Bloem89 - 23jaar - 1e kindje - ZH - BV Nath88 - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV 15. Veetje83 - 29 jaar - 1e kindje - ZH - BV Illegaal. 27 mei - Gizmobo - 22 jaar - 1e kindje - ZH - FV (?) Meisje, (?) Jongen, (?) Verrassing Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Nana86 - 5 wk PCOmama - 5,5/6 wk Caat33 - 8 wk Lappie - 9 wk (met 6,3 overleden) Afspraken Rikki - 6 november 3e echo Eleandra - 7 november eerste afspraak vk en echo LianneB - 8 november eerste afspraak vk Shay01 - 8 november tweede afspraak gyn Bloem89 - 8 november 3e echo Linn34 - 8 november termijnecho Zally - 10 november 2e echo Hopefultimes - 12 november 1e termijnechto Nath88 - 12 november intake vk Bolliewollie - 13 november intake en echo Nummertje4 - 13 november termijnecho Luca2504 - 13 november termijnecho Larissa259 - 14 november tweede echo Sweetangell - 14 nov 2e echo gyn Catharina- 14 november tweede echo Btje - 16 november controle verloskundige ziekenhuis Tientje34 - 19 november - 2e (12-weken) echo Raket78 - 19 november 2e afspraak VK Nath88 - 19 november 1e echo Veetje83 - 20 november intake VK Giegel1989 - 22 november 2e echo Catharina - 22 november 3e echo Raket78 - 23 november - 1e echo en combinatietest Tientje34 - 23 november - combinatietest A1988 - 29 november tweede afspraak vk Bloem89 - 30 november combinatietest Zally - 3 december controle vk Luca2504 - 3 december controle gyn Giegel1989 - 4 december controle VK Tientje34 - 6 december controle VK Wil je de lijst aanpassen, zoek dan de laatste lijst op en haal de quotes weg zodat de opmaak behouden blijft.
Volgende week eindelijk weer een echo, pieker me eigen suf of alles wel goed is omdat ik zo weinig last heb van de kwaaltjes maar goed we bijten nog ff een weekje door dan zitten we bijna bij de 12 weken en zijn we door het eerste trimester heen gelukkig. En hier al weer nieuwe echo's of zijn we allemaal in afwachting van..... zag er een aantal deze week staan, maar meerderheid volgende week net als ik hoop zo dat alles erop en eraan zit. Ik las ergens over die nekplooi meeting, dat moet je tocht zelf betalen? tenminste dat zij mijn gyn alleen als je ouder bent dan 36 krijg je em vergoed. of zit ik er nu helemaal naast hahaha xxxxx
@Sweetangel: wij zijn, op een dag na, even ver. Het is lang wachten he, die volgende echo? Ik heb hem op 19 november, dus nog een kleine 2 weken wachten. Over de nekplooimeting: ja, die moet je als je jonger bent dan 36 jaar zelf betalen. Wij doen hem wel en de nekplooimeting + bloedonderzoek (samen de combinatietest) kost ongeveer 150 euro. Mocht de uitslag zeggen dat je een verhoogd risico hebt op Downsyndroom, dan wordt de eventueel volgende vruchtwaterpunctie of vlokkentest wel vergoed. Ik heb in de week van 19 nov dus 2 echo's: op 19 nov een termijnecho en op 23 nov de nekplooimetingecho. Ik geloof dat ik daarna wel weer even gerustgesteld ben (als alles goed is)....
@combitest, moet je inderdaad zelf betalen, ik heb hem vorige keer gewoon opgestuurd naar mn verzekering trouwens en toen kreeg ik hem alsnog vergoed. Hier ook ergens volgende week de nekplooimeting + bloedonderzoek, altijd weer spannend. Misselijkheid gaat ook wat beter, maar ik moet wel regelmatig blijven eten anders gaat het mis. Ik heb ook de hele dag dorst, heel irritant. Slikken jullie trouwens allemaal trouw die vitaminepillen met foliumzuur. ik vergeet ze best af en toe, dan lig ik in bed en denk ik o ja.....
He dames!! Over een uurtje echo!! Heb er zo'n zin in! Vandaag de hele dag misselijk geweest!! Mijn pilletjes waren ook op, dus ik moest vandaag zonder doen.. Had maar voor 5 dagen gehad.. Echt niet fijn! De hele dag geknuffeld met de WC pot! Gelukkig deed mijn huisarts niet moeilijk en heb ik er meteen 50 bijgekregen.. hihi! Dus nu kan ik vooruit! Ben van plan om over een weekje te kijken of ik weer zonder kan.. @foliumzuur, ik slik etos zwanger zijn, daar zit als het goed is alles in. Heel soms vergeet ik er ook een als ik naar bed ga, maar heb nu een strip op mijn nachtkastje liggen, dus nu gaat het beter..
@ foliumzuur ik slik AH Multi alles in 1 zwanger zijn. Wel grote pillen, maar met een glad laagje erom, dus zelfs ik krijg ze weg. @ combinatietest, ik kreeg te horen dat ik de 150 euro zelf moet betalen. Daarnaast komt er slechts een percentage uit de test, al was de uitslag 1 op 10, dan zou ik het nog een te kleine kans vinden om er wat mee te gaan doen. Wij doen hem dus niet. Rikki veel plezier bij de echo!!
Nekplooimeting: ik heb hem donderdag al dan ben ik 10 + 2 dagen dus hier ook vrij vroeg... De afspraak staat bij de echoscopiste en duurt 3 kwartier... Daarna nog afspraak bij de gyn... Hier: gaat het wel nog steeds wel misselijk maar het is dragelijk... Nu weer 2 dagen gewerkt en dan ben ik ook moe en ben ik blij dat ik morgen een dagje vrij ben...
@combinatietest; hier hoort het erbij dus we doen hem gewoon. Hebben geen keus haha Sweetangel komt wel goed meid! Niet te druk maken is nergens goed voor! Catharina; ja ik slik vsm puur mama. Dreig hem weleens te vergeten maar ik stuit er altijd op als ik ga douchen dus dan neem ik m meteen in Rikki succes en veel plezier! Zo hier ben ik me te buiten gegaan aan snoep bestellen haha. Kwam bij het tankstation van die zure kauwgom tegen, de vond ik vroeger altijd zooo lekker! Voelde me net een klein kind met mijn 10 cent haha maar oh wat was ik blij! Dus net gelijk een site opgezocht die ze verkopen, en die hadden allemaal lekker snoep dus ik heb van alles besteld haha. Dit is de zwangerschap die spreekt Hou normaal helemaal nit van snoep maar heb er nu zoooo'n trek in!
Ik ben de laatste week ook meer vd snoep, terwijl ik de eerste weken echt geen zoetigheid wilde. Ik ben van de zure matjes, mjam!
Ik slik multi vitaminen van davitamon: mama +visolie Ik hebde 30e combinatietest, heb een oom met downsyndroom en wou toch die test doen. @ rikki: succes!! Slik je ook emasefene?