En rikki hoe was je echo?? A1988; jaa zuur! Bij mijn dochter verslond ik alles wat zuur was haha At alleen zure snoepjes en ik dronk water met citroen Nu vind ik zuur weer lekker, snoepje van vanmiddag was ook zo'n zure kauwgom met appelsmaak; die had ik echt al sinds ik 10 was ofzo nergens meer gezien haha dus ik was zoo blij Nu kan ik zout ook wel waarderen, bij mijn dochter moest ik daar niks van hebben maar nu heerlijk zoute drop en chippies knabbelen! En chocola daar ben ik normaal helemaal weg van maar moet ik nu niks van hebben, totaal geen trek in! Grappig he dat je smaak zo kan veranderen als je zwanger bent
Haha normaal ben ik echt een zoetekauwer, maar als ik nu een snoepje zie wordt ik al misselijk bij het idee dat DAT in mijn mond zou gaan. En normaal drink ik erg veel water overdag, maar wordt zelfs daar niet goed van. Alleen als het echt koud is. Ik ben meer van de waterijsjes, die je dan zelf nog moet invriezen. Ik slik ook davitamon voor mama maar daar zit geen extra visolie in. Wel eet ik minimaal 1x per week vis, zou dat genoeg zijn dan? Soms denk ik wel eens, vroeger slikte ze ook niet zoveel extra. En qua visolie, de hersenen groeien toch ook nog door tot de 21e levensjaar? Vandaag was er toch weer een echo? Ik ben wel benieuwd hoe dat gegaan is. Trouwens fijn dat er hier werd gemeld dat die combinatietest zelf betaald moet worden, want dat was dus hier niet bekend.
Weet je nog dat ik minder kwaaltjes had; minder last van de Harry's, minder moe, minder dikke buik? Nou, de boobs en de vermoeidheid zijn nog steeds ok, maar de buik is me toch ineens een eind naar voren geschoven..! Volgens mij hebben mijn buikspieren zich neergelegd bij de veranderde situatie of zo. Het wordt tijd dat er hier iedere week een buikfoto gemaakt wordt! Gaan jullie dat trouwens ook doen, buikfoto's van week tot week? Nekplooimeting: Moet hier (Canada) bij 12 weken, en de bloedtest moet op dezelfde dag en mag ook niet een dag eerder of later! Hier wordt het standaard aangeboden ongeacht de leeftijd, en gelukkig ook standaard vergoed. Vitaminepillen: Ik slikte in de eerste instantie alleen foliumzuur omdat ik synthetische vitamines toch niet zo briljant vind. Maar aangezien ik de eisen van wat zwangere vrouwen allemaal moeten eten nooit van zijn leven kan bijhouden, ben ik er toch mee begonnen. Eten: Ik heb zo'n afkeer van stamppot met worst en spek, en van erwtensoep. Is me veeeeel te machtig! Een frietje wil dan weer wel. Snoep hoeft van mij niet, maar dat kan mede liggen aan de bedroevende staat van mijn gebit op dit moment; zoetigheid doet pijn! Zuur heb ik niet meer of minder mee dan voor de zwangerschap. Mijn favoriete lunch van dit moment: Sneetjes brood met Goudse kaas in de oven, dan beleggen met plakjes komkommer en een beetje gemalen peper. En dan komt het: er moeten MINSTENS 5 olijven bij die gevuld zijn met knoflook!!! Ik vond dat altijd lekker, maar nu eet ik mijn vingers erbij op. Zwangerschapslust?
Sorry dat ik reageer maar mij is verteld dat ik geen drop mag eten door de teveel vitamine a wat weer schadelijk zou zijn? Klopt dit verhaaltje niet??
Aangeraden wordt om niet te overdrijven met drop omdat er veel zout in zit, wat bloeddrukverhogend kan werken. Van het vitamine A verhaal qua drop heb ik nog nooit gehoord! Een tekort aan vitamine A is trouwens ook niet zo gezond. Alles met mate is een beter idee dan alles gaan vermijden waar vitamine A in zit! Het gaat bij een teveel aan vitamine A vooral om de dierlijke variant, die je met name vindt in lever. Er wordt daarom aangeraden matig te zijn met bijvoorbeeld leverworst (niet meer dan 1 boterham per dag).
Juni 2013 Mama's Bevallingslijst 1. DaantjeM - 28 jaar - 2e kindje - ZH - BV/FV? 2. Btje - 30 jaar - 2e kindje - ZH - BV Catharina1985-27 jaar- 2e kindje- ZH -BV/FV? 3. Luca2504 - 23 jaar - 2e kindje - ZH - FV Linn34 - 34 jaar - 3e kindje - ZH/thuis? - BV/FV? 4. Tientje34 - 34 jaar - 1e kindje - ZH/thuis? - BV/FV? WendySunny - 30 jaar - 3 kindje - ZH - BV 5. shay01 - 26 jaar - 2e kindje - ZH - FV 6. Raket78 - 34 jaar - thuis - BV 7. Larissa259 - 22 jaar - 3e kindje - ZH - BV 8. Giegeltje1989 - 23 jaar - 1e kindje - ??? - BV Bolliewollie - 26 jaar - 1e kindje - thuis - BV 9. Nummertje4 - 33 jaar - 4e kindje - thuis - BV 10. Zally - 32 jaar - 4e kindje - thuis - BV A1988 - 24 jaar - 1e kindje - thuis - BV sweetangell - 28 jaar - 1e kindje - ZH - BV/FV? 11. Rikki - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV 12. Thalina - 26 jaar - 3de kindje - ZH - BV/FV? Eleandra - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV & FV 13. Hopefultimes - 32 jaar - 1e kindje - ZH/thuis? - BV/FV? LianneB - 28 jaar - 2e kindje - ZH - BV 14. Bloem89 - 23jaar - 1e kindje - ZH - BV Nath88 - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV 15. Illegaal. 27 mei - Gizmobo - 22 jaar - 1e kindje - ZH - FV 16 juni - Veetje - 28 jaar - 1e kindje - ZH - BV (?) Meisje, (?) Jongen, (?) Verrassing Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Nana86 - 5 wk PCOmama - 5,5/6 wk Caat33 - 8 wk Lappie - 9 wk (met 6,3 overleden) Afspraken Rikki - 6 november 3e echo Eleandra - 7 november eerste afspraak vk en echo LianneB - 8 november eerste afspraak vk Shay01 - 8 november tweede afspraak gyn Bloem89 - 8 november 3e echo Linn34 - 8 november termijnecho Zally - 10 november 2e echo Hopefultimes - 12 november 1e termijnechto Nath88 - 12 november intake vk Bolliewollie - 13 november intake en echo Nummertje4 - 13 november termijnecho Luca2504 - 13 november termijnecho Larissa259 - 14 november tweede echo Sweetangell - 14 nov 2e echo gyn Catharina- 14 november tweede echo Btje - 16 november controle verloskundige ziekenhuis Tientje34 - 19 november - 2e (12-weken) echo Raket78 - 19 november 2e afspraak VK Nath88 - 19 november 1e echo Veetje83 - 20 november 1e controleafspraak Giegel1989 - 22 november 2e echo Catharina - 22 november 3e echo Raket78 - 23 november - 1e echo en combinatietest Tientje34 - 23 november - combinatietest A1988 - 29 november tweede afspraak vk Bloem89 - 30 november combinatietest Zally - 3 december controle vk Luca2504 - 3 december controle gyn Giegel1989 - 4 december controle VK Tientje34 - 6 december controle VK Wil je de lijst aanpassen, zoek dan de laatste lijst op en haal de quotes weg zodat de opmaak behouden blijft.
Dat drop verhaal moet inderdaad niet te veel overdreven worden, ik vind een dropje zo nu en dan (ok ok, een handje drop) best wel heel lekker en dat eet ik ook zeker Ik hou mij alleen aan wat het voedingscentrum op de website zegt over eten tijdens de zwangerschap. @Combinatietest: Bij mijn verzekeraar wordt die wél vergoed, kijk dus even je verzekering na. Mijn man en ik hebben besloten de combinatietest niet te doen, ben vanochtend alleen wel bloed wezen prikken voor de prenatale screening. Ging nog best prima, niet eens van mn stokje gegaan haha. Oh trouwens, ik ben nu naar mijn verzekering aan het kijken welke aanvullende verzekering ik nodig zou hebben voor het aankomende jaar mbt bevallen en kraamzorg enz. Er zit heel veel verschil in wat een zorgverzekeraar aanbiedt en voor welke prijs, zou ik echt even goed naar kijken!
Bolliewollie gedaan Webje welkom als je de lijst wil aanpassen dan graag de laatste opzoeken en die quoten. Ik ben vergeten om je erop te zetten sorry. Hier gisteren flauwgevallen onder de douche waar het vandaan kwam geen idee maar niet fijn natuurlijk. Vandaag maar iets rustiger aan doen. Schrok me wel een hoedje hoor voelde het helemaal niet aankomen.
Webje welkom! Ik zal je even op de lijst zetten. Als je hem quote moet je daarna de quotes weghalen anders komt je berichtje niet goed te staan En inderdaad wat Raket zegt Drop mag je best eten, maar je moet niet het hele zakje leegeten want het kan bloeddrukverhogend zijn. Maargoed ik heb bij zwangerschap juist last van een lage bloeddruk dus het kan hier ook geen kwaad En vitamine a is weer een ander verhaal inderdaad. Daar mag je niet teveel van binnenkrijgen, dus je moet opletten met leverproducten. Maar ook hier geldt; met mate. Je mag tot 25 gram leverworst per dag eten, dus als jij per dag een boterham met leverworst eet dan is dat ook niet gevaarlijk. Sterker nog, als het niet al in je zwangerschapsvitaminen zit, moet je er op letten dat je juist ook af en toe wat vitamine a binnenkrijgt omdat je anders een tekort hebt en dat ook weer niet goed is Daarom trakteer ik mezelf ook minstens 1x per week op een broodje unox leverworst, heerlijk Zally jeetje heftig zeg! Komt waarschijnlijk door de warmte vd douche. Bij mn dochter ook wel eens gebeurd, dan zakt je bloeddruk ineens en kun je zomaar wegvallen. Niet te heet douchen Raket ja de buik is hier ook opeens eruit geplopt! Gek he? ene dag helemaal niks, andere dag zegt mijn vriend opeens goh je bent nu toch wel echt zwanger aan het zijn he Ik ga binnenkort ook beginnen met elke week. tot nu toe zo af en toe een foto gemaakt maar je zag nog niet zoveel. Bij mijn dochter ook elke week gemaakt en is altijd leuk om achteraf terug te kijken hoe je buik is gegroeid En stamppot, eet je dat in canada? Misschien een stomme vraag haha Maar wij eten het eigenlijk nooit. Ik zou wel eens boerenkool willen eten maar ik kan hier nergens boerenkolen vinden Ze bestaan wel maar ga het dan maar eens vinden in de supermarkt Rikki hoe was je echo?
Juni 2013 Mama's Bevallingslijst 1. DaantjeM - 28 jaar - 2e kindje - ZH - BV/FV? 2. Btje - 30 jaar - 2e kindje - ZH - BV Catharina1985-27 jaar- 2e kindje- ZH -BV/FV? 3. Luca2504 - 23 jaar - 2e kindje - ZH - FV Linn34 - 34 jaar - 3e kindje - ZH/thuis? - BV/FV? 4. Tientje34 - 34 jaar - 1e kindje - ZH/thuis? - BV/FV? WendySunny - 30 jaar - 3 kindje - ZH - BV 5. shay01 - 26 jaar - 2e kindje - ZH - FV 6. Raket78 - 34 jaar - thuis - BV Webje - 24 jaar - 1ste kindje - ZH - BV 7. Larissa259 - 22 jaar - 3e kindje - ZH - BV 8. Giegeltje1989 - 23 jaar - 1e kindje - ??? - BV Bolliewollie - 26 jaar - 1e kindje - thuis - BV 9. Nummertje4 - 33 jaar - 4e kindje - thuis - BV 10. Zally - 32 jaar - 4e kindje - thuis - BV A1988 - 24 jaar - 1e kindje - thuis - BV sweetangell - 28 jaar - 1e kindje - ZH - BV/FV? 11. Rikki - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV 12. Thalina - 26 jaar - 3de kindje - ZH - BV/FV? Eleandra - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV & FV 13. Hopefultimes - 32 jaar - 1e kindje - ZH/thuis? - BV/FV? LianneB - 28 jaar - 2e kindje - ZH - BV 14. Bloem89 - 23jaar - 1e kindje - ZH - BV Nath88 - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV 15. Illegaal. 27 mei - Gizmobo - 22 jaar - 1e kindje - ZH - FV 16 juni - Veetje - 28 jaar - 1e kindje - ZH - BV (?) Meisje, (?) Jongen, (?) Verrassing Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Nana86 - 5 wk PCOmama - 5,5/6 wk Caat33 - 8 wk Lappie - 9 wk (met 6,3 overleden) Afspraken Rikki - 6 november 3e echo Eleandra - 7 november eerste afspraak vk en echo LianneB - 8 november eerste afspraak vk Shay01 - 8 november tweede afspraak gyn Bloem89 - 8 november 3e echo Linn34 - 8 november termijnecho Zally - 10 november 2e echo Hopefultimes - 12 november 1e termijnechto Nath88 - 12 november intake vk Bolliewollie - 13 november intake en echo Nummertje4 - 13 november termijnecho Luca2504 - 13 november termijnecho Larissa259 - 14 november tweede echo Sweetangell - 14 nov 2e echo gyn Catharina- 14 november tweede echo Btje - 16 november controle verloskundige ziekenhuis Tientje34 - 19 november - 2e (12-weken) echo Raket78 - 19 november 2e afspraak VK Nath88 - 19 november 1e echo Veetje83 - 20 november 1e controleafspraak Giegel1989 - 22 november 2e echo Catharina - 22 november 3e echo Raket78 - 23 november - 1e echo en combinatietest Tientje34 - 23 november - combinatietest A1988 - 29 november tweede afspraak vk Bloem89 - 30 november combinatietest Zally - 3 december controle vk Luca2504 - 3 december controle gyn Giegel1989 - 4 december controle VK Tientje34 - 6 december controle VK Wil je de lijst aanpassen, zoek dan de laatste lijst op en haal de quotes weg zodat de opmaak behouden blijft.
Over eten; bij mijn dochter at ik ook nooit dingen die 'met mate' werden aangeraden, was veel te bang dat het kwaad kon! Achteraf zo stom, zal waarschijnlijk vit. a tekort hebben gehad want ik at geen enkel leverproduct 9 maanden lang. Dronk ook geen zoethoutthee, geen drop, geen biefstuk (ook niet als het doorbakken was), bijna geen kaas op gouda kaas na want ik was panisch voor rauwmelkse kaas, geen enkele thee met theine, geen koffie... Nu eet/drink ik gewoon met mate van alles wat en dat voelt echt zoveel relaxter haha Had ik toen uit moeten vinden joh
Ik eet ook gewoon nog bijna alles hoor, alleen inderdaad met mate. Paar dropjes per keer, goed doorgebakken biefstuk, stoofpotje met een beetje wijn, paar toastjes paté... Veel relaxter dan alles helemaal verbannen uit je dagelijkse voeding. Ik zat alleen zelf heel erg met brie, of het wel of niet mocht omdat ik daar zo'n zin in heb. Maar die van de versafdeling van onze AH (de roombrie) mag dus wel.. Nou ik heb gesmuld gister! Blaadje sla erop.. Heeeerlijk....
Larissa inderdaad brie, daar had ik ook altijd trek in mar was twijfelgval. Maar die van de supermarkt mag je meestal, is bijna allemaal gepasteuriseerd Lekker op een toastje!! Wie heeft er allemaal een angelsound? Mocht je hem hebben liggen, zou je eens kunnen kijken of je al wat hoort Ik probeerde het steeds om de paar dagen, en afgelopen zondag heb ik het hartje eindelijk goed duidelijk gehoord Was wel weer een mooi momentje hoor, zo duidelijk dat hartje horen. Hij/zij zat helemaal links achter mijn lies verstopt haha. En net ging ik weer luisteren en zat ie helemaal rechts verstopt achter mijn lies Zwemt gezellig heen en weer. Is eventjes zoeken maar ik vind hem dan na een paar minuutjes meestal wel Nu luister ik om de paar daagjes, gezellig kindje luisteren. Je hoort hem soms ook abrupt omdraaien haha, Swoesssj hoor je dan Weet bij mijn dochter ook nog wel dat ik soms plopjes voelde (was al iets verder) en niet zeker wist of het nou de baby was. En toen ik een keer luisterde met de angelsound voelde ik een plopje en tegelijkertijd werd ik doof want ze schopte precies tegen het apparaat aan haha Vanaf toen wist ik dus zeker dat het de schopjes waren Een vriendin van me was een keer met een groep andere vrienden bij ons op visite, toen ongeveer 16 weken zwanger. En ze was heel onzeker over of alles wel goed zat, ze had toen al een maand geen echo meer gehad en ze voelde nog geen leven. Toen heb ik haar de angelsound geleend, zaten ze hier (inclusief de papa) allemaal te janken omdat ze zo opgelucht waren haha. Heb haar hem toen laten gebruiken tijdens haar zwangerschap, aan het eind heeft ze in het ziekenhuis nog zo'n fles echogel voor me meegenomen haha dus ik kan nu even vooruit Vind het een heel leuk apparaat, zeker vanaf nu. Alleen moet je er natuurlijk niet onzekerder door worden als je het even niet kan vinden. Maar vanaf +- 12 weken zou je het moeten kunnen horen Dus een tip misschien voor dames die het leuk zouden vinden het hartje thuis te horen
@ Luca hier is croissantjes brie favoriet... Heb net vriendlief maar weer naar de supermarkt gestuurd voor nieuwe croissants.. Dat wordt een lekker ontbijtje! Wij twijfelen over de aanschaf van een angelsound. Ik ben iemand die zich echt zorgen maakt als er niets te horen is.. Dus weet niet of het voor mij verstandig is Maar aan de andere kant heb je nu zo weinig echo's...(met de tweeling moest ik minstends 2 keer in de week vanaf 18 weken) dus dan lijkt het me fijn om toch thuis te kunnen luisteren of alles goed is... Wij twijfelen nog ff door