1-15 juni 2013 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door luca2504, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bolliewollie

bolliewollie Actief lid

21 mei 2008
    351
    0
    16
    Werk in de gehandicaptenzorg met clienten met een
    Steenwijk (ov)
    Hmm ja bloedprikken... Geen idee wat de verloskundige daarover heeft verteld. Heb wel al dat formulier gekregen, maar hoe en wat is mij volledig ontgaan. Dinsdag wilde ik navraag doen. En prikken zelf? Hmm ik ga bij voorbaat al liggen en hoef die naald of het bloed echt niet te zien.
    Twee jaar geleden moest ik voor een onderzoek naar hypoglucemie (tegenovergestelde van suikerziekte) 3 dagen niets eten en gemiddeld 3x bloedprikken. Sinds dien is de angst wel minder, maar geef nog altijd aan dat ik de neiging heb tot flauwvallen, dan mag je liggen.
    Maar moet dit bloedonderzoek op een nuchtere maag? Dat zou ik namelijk een ramp vinden. Ik MOET echt eten smorgens!

Ik heb nog niet zoveel echo's gezien deze week...? Het aftellen hier is weer begonnen, nog maar 4 nachtjes slapen.

2. bolliewollie

bolliewollie Actief lid

21 mei 2008
    351
    0
    16
    Werk in de gehandicaptenzorg met clienten met een
    Steenwijk (ov)
    Haha zie dat mijn ooievaar op mijn banner wel heel hard wil rennen naar de 40e week haha

3. Nummertje4

Nummertje4 Actief lid

18 jul 2012
    319
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bolliewollie,

We lopen nu precies gelijk en ik heb ook dinsdag de termijnnecho ben benieuwd of we dan nog steeds gelijk lopen .... En inderdaad jou ooievaar wil wel heel hard ! Na de termijn echo mag iedereen het weten bij mij !:)

4. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    Oh ik mag zo voor de eerste keer kijken naar de beeb. Hoop dat alles goed is maar dat gaan we straks zien neem ik aan.
    Op de lijst staat 2de echo maar is de eerste

5. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL

Ik lees meestal mee, maar ga nu ook wat zeggen:D

Als het gewoon het routineonderzoek is, dan hoeft het niet nuchter! Je kunt dus lekker eten voor die tijd.
    Als je nuchter wordt geprikt, dan vertellen ze dat ook aan je. Bovendien kun je het terugzien op je aanvraag.

Heb zelf drie weken terug bloed laten prikken.
    Kleine ramp (ben heel moeilijk te prikken en mijn vaten zijn nogal zuinig aangelegd) en had (ivm aanvullend bloedonderzoek) 9 buisjes nodig.
    Uiteraard is dat niet gelukt:(

Maar goed, als het goed is heb jij maar zes buisjes nodig en ik hoop dat het allemaal vlot gaat!

6. Luja

Luja Niet meer actief

Haha hier nog zo'n angsthaas ik durf nooit te kijken tijdens bloedprikken.
    Het helpt bij mij ook totaaal niet mee dat mijn aders niet goed zichtbaar zijn dus er moet hier vaak minimaal 2/3 keer geprikt worden. Gewoon dat gevoel van die naald in je arm brrrr.. Verder nergens proberen mee, maar dat prikken:(

Luca wat een mooie taartjes!! Wat goed gemaakt zeg! Hoe werd er op gereageerd??

En Zally veel plezier met beebje kijken!!

7. btje

btje Actief lid

24 nov 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    @bloedprikken: dat moet ik vrijdag. Heb er geen moeite mee maar ik ben dan ook al zoooo vaak geprikt. Heb zelfs een tijdje mezelf moeten prikken. Maar als je er echt zo tegenop kijkt is het wel verstandig om dat even te melden, misschien dat je dan mag gaan liggen ofzo? Succes voor alle bange dames!

@kwebbel: welkom! Jou jongste en mijn zoon zijn bijna even oud, scheelt maar 9 dagen :D

@luca: mooie taartjes!

@Zally: succes!

8. btje

btje Actief lid

24 nov 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Larissa: dat zou ik dan ook weer niet prettig vinden als ze meerdere keren moesten prikken. Bij mij mocht een keer een coassistent een infuus zetten, na de tweede keer misprikken vond ik het wel genoeg, zij ook gelukkig.
    Hoe was het op de kermis? Vonden de meiden het leuk?

9. @ Bloedprikken; oh ik ben er allang niet bang meer voor, moest bij mijn dochter elke maand en nu weer (omdat ik nog geen toxoplasme heb gehad dus wordt het hier elke maand gecontroleerd net als blaasontsteking etc etc). Dus vind het hier niet eng. Alleen irritant want ik moet dus wel op nuchtere maag ;) en dat kan mijn lijf nu even niet zo goed aan. Straks als ik iets verder ben dan gaat dat ook wel. Enige waar ik nu al tegenop zie is de test voor zwangerschapssuiker. Dan krijg je op nuchtere maag een groot glas suikerwater en ik ben dus iemand met lage bloeddruk en word dan superduizelig/misselijk/zweterig. Je moet van tevoren prikken, dan een uur zitten wachten en dan moet je weer bloedprikken.

Pff onze dochter werd vannacht om 5 uur wakker en is niet meer gaan slapen. In haar eigen bed kon ze alleen maar huilen en als ik haar bij ons nam kon ze alleen maar woelen. Pff ben helemaal kapot! Voel me net alsof ik een flinke kater heb :)

De visite van gister was erg onder de indruk van de taarten. Deze manier van taarten kennen ze hier eigenlijk niet dus ze wilden allemaal mijn visitekartje haha. En heb misschien een nieuwe kans voor werk. een van die vrienden gaat haar eigen reisbureau openen en de andere heeft er al een. Ze willen me nu helpen om het programma (amadeus) te leren zodat ik bij elk reisbureau zou kunnen werken en evt ook bij haar zelf aangenomen kan worden als het goed loopt :) Zou ik superblij mee zijn! Anders moet je nl een stage van een halfjaar daarvoor doen. Zou een hoop tijd schelen!

10. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    @Bloedprikken: Ik moest wel nuchter zijn, vond ik ook niet zo heel prettig, maar ging prima. Ik overweeg nu zelfs om na de bevalling te starten met bloeddonor zijn, omdat het zo veel beter ging dan vroeger!

11. Luja

Luja Niet meer actief

Ohja het infuus, nog zoiets leuks.. Brrr dat heb ik ook niets mee.
    Net voor m'n keizersnee kreeg ik ook zo'n assistent die 'even' mijn infuus moest zetten, na de eerste keer misprikken de hele tent bij mekaar gekrijst en ja hoor, de gynaecoloog kwam eraan en prikte in 1 keer goed:)
    maar toen was ik ook zo zenuwachtig als maar kon, opeens horen dat het vruchtwater van je ene kindje bijna op is en klaargemaakt worden voor een spoedkeizersnee, dan moet je zo'n nieuweling niet naar mij toesturen om aan te prikken!!

Maar de VK had bij m'n vorige bezoek de tweede keer al raak geprikt.
    Moet er bij elke afspraak bij de vk bloed geprikt worden wie weet dat??
    In het ZH moest het wel , maar daar ging alles anders als bij de vk

En ja de meiden vonden het geweldig!:)
    Ze hebben lekker meegedaan aan touwtjetrekken en eendjesvissen.
    Luna was nog boos omdat ze niet in een over-de-kop attractie mocht haha die voelt zich ieeeeetsie ouder en groter dan ze is.... :)

12. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Hoi dames, hier even een drukke wending van de dag. We zouden met vrienden St. Maarten lopen morgen maar aangezien iedereen hier vandaag loopt net besloten ook vandaag maar te lopen.
    Ben nu bezig m'n kwarktaart met speculaassmaak te maken, dan moeten de kattenbakken gedaan worden, de afwas en stofzuigen en dweilen en dan nog naar de winkel voor snoep en batterijen voor de lampion. En allemaal voor 3 uur pffff. Gelukkig sliep m'n bonusdchtertje van 4 uit , dus kon ik ook lekker lang blijven liggen. Toen dacht ik om 11.50 laat ik Eva eens wakker maken, zei ze Waarom maak je me zo vroeg wakker ?! Hahahah erg hè!

Fijne dag allen!

13. Larissa haha wat schattig :D boos dat ze niet in de achtbaan mocht :D

Nath succes met je drukke dag :)

Ik voel me niet zo lekker vandaag :( Volgens mj ben ik weer verkouden aan het worden. Was er net een paar weken vanaf komt het weer terug. Heb al 2 pakjes zakdoekjes leeggesnoten.. En een supersago dochter al de hele ochtend want mevrouw is nu natuurlijk doodmoe. Dus die ligt nu lekker op bed en die blijft daar voorlopig ook wel even denk ik :p Kan ik mijn huis weer opruimen want er is weer een bom ontploft, zucht.. Wilde mijn programma kijken die ik gister gemist heb maar dat komt dan later wel want het ziet er hier echt niet uit :)

14. Strijkertje

Strijkertje Actief lid

15 okt 2012
    264
    0
    0
    Dag dames,

Ik ben ook in juni uitgerekend, ik ben rond 11 juni uitgerekend. Ik heb al 2 echo's gehad en beide waren super goed! Ik heb namelijk afgelopen maart een mk gehad en dat was de 1e keer dat ik zwanger was na anderhalf jaar nu ben ik voor de 2e keer zwanger en alles gaat tot nu toe goed maar ja de angst zal blijven...

15. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Hoi Strijkertje, welkom! Ik ben rond 10 juni uitgerekend, zitten we heel dicht bij elkaar!

Pfff..we zijn net even de stad in gelopen, ben nu echt kapot na 1,5 uur in de stad te zijn geweest. Ik hoop dat dit zometeen in het tweede trimester toch een beetje beter gaat..

16. Mamakwebbel

Mamakwebbel Actief lid

9 nov 2012
    342
    0
    0
    Ik ben een trotse huismoeder!!
    Zoetermeer
    @ Larissa : ik weet het niet waarom ik zo'n angsthaasje ben wat betreft naalden maar ach, ik hou daar in tegen wel van slangen ;)
    @ btje: wat leuk! Het scheelt iid niet veel:) ik ben zelf op 5 sept. Jarig dus ik heb echt heel stevig mijn benen dicht gehouden hahaha
    Ik jou zoontje ook zo druk? En lekker bijdehand? Souraya is echt 2, pffff je draait je om en ze is er weer vandoor Hihi
    Ik noem haar, mijn berggeit(ze klimt overal op) en als ik boos ben, mijn darmpje hahaha
    Trouwens nog gefeliciteerd met je huis!
    @luca: wat n super mooie taartjes, je moet wel mega veel geduld hebben :)

Ik had mezelf vandaag beloofd heel rustig aan te doen omdat ik heel snel de neiging heb tot bekkeninstabilliteit( mijn 2 andere zwangerschappen waren aan het einde een hel) maar uiteraard heb ik vandaag mijn keukenkastjes geboend en mijn oudste haar kamer opgeruimd.... Jeetje, 2 volle vuilniszakken zijn eruit pfff ongelofelijk hoeveel rommel een kind van 7 kan maken.
    Eind conclusie, mijn rug voelt nu alsof ik 2 wervels mis Hihi
    Eigen schuld .... Maar ja wie doet het anders??

Liefs!

17. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    image.jpg

Hierbij mijn echo van vanmiddag. Armpjes en beentjes zichtbaar en niet geheel onbelangrijk hartje klopt en wel 178 slagen per minuut dus hier een opgeluchte en blije mama. Mijn dochter vind het helemaal geweldig haha loopt trots met de foto's rond

18. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Heb net twee hotdogs op van de hema met zo'n mosterdsausje, nu lees ik dat er eigeel in verwekt zit. Dit mag je tijdens zwangerschap toch niet als het niet verhit word???? Baal nu echt grr

19. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    haha bloem ik denk niet dat je daar dood van gaat hoor!!

20. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Nee haha dat weet ik maar vanwege die listeria bacterie..

Deel Deze Pagina