1-15 juni 2013 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door luca2504, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luja

Luja Niet meer actief

Buikje is hier duidelijk aanwezig, zal nog ff een nieuw fotootje maken!
    Volgens mij is het tot 14 weken van je darmen en vanaf 14 echt van je baby, toch? Maarja darmen of niet, het komt in ieder geval van de zwangerschap. Dus ik vind ht geweldig:)

2. Ik heb in mijn album op mijn profiel de buikfoto's staan van m'n dochter. Echt grappig om terug te zien! Al zie je op de eerste foto's nog niet veel. Pas vanaf 18/20 weken een zichtbaar buikje! Jammer ik had gehoopt dat het nu eerder zou komen :p Mijn darmenbuik is groter als ik er last van heb haha maarja dat telt niet :) Ik hoop dat ie met 13/14 weken ineens naar voren schiet haha. Zat net in het mei buiken topic te kijken en daar zijn sommige dames van 15 weken met echt al een mooi bolletje. Wil dat ook graag weer :)

3. Luja

Luja Niet meer actief

4. btje

btje Actief lid

24 nov 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Met die buikjes kunnen jullie het ook moeilijk geheim houden lijkt me :p
    Heb wel het idee dat de groei er weer flink in zit, krijg meteen een steek bij een verkeerde beweging of soms als ik hoest (handig als je verkouden bent, auw!).

Zaterdag komt sinterklaas aan hier bij ons in het dorp. We willen er even heen met J maar het is al om 14:00, dan zal ie nog wel slapen. En hij mag zaterdag zijn schoen zetten bij opa en oma, ben benieuwd. Hij zal zijn schoen wel weer mee naar huis willen nemen ofzo :D

5. Mamakwebbel

Mamakwebbel Actief lid

9 nov 2012
    342
    0
    0
    Ik ben een trotse huismoeder!!
    Zoetermeer
    Luca@ wat een mooie buikjes! En wat leuk dat je zo veel foto's er van hebt! Ik vind het maar niets fotos van mijn zelf.... Maar deze zwangerschap wil ik een aandenken maken ban gips.
    Btje@ wat leuk dat Sinterklaas bij jullie komt!
    Dit is maya's eerste keer dat ze de waarheid weet... Ze geloof er half nog wel in volgens mij... macht der gewoonte denk ik ;)

Ik had wel een vraag, hebben jullie ook al van die grote warme redelijk pijnlijke borsten? Ik voel ze vooral s'nachts als ik me omdraai.
    Bij mijn vorige bevalling heb ik zeker 2 weken met zeer pijnlijke borsten gelopen... Iemand tips?

6. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Ik heb zelf niet hele grote, maar ben nu 10 weken en ze zijn zich echt al flink gegroeid ! Voelen ook zwaar en vol aan .. En idd pijnlijk. Bv onder de douche moet er niet per o geluk een straal op m'n tepel komen, auw! Ook gewoon tijdens het lopen op straat voel ik ze bij elke stap. Vriendlief mag er niet aankomen, en in bed us het ook niet fijn om er per ongeluk op te liggen :)

7. Hooi meiden! Mooie buiken al zeg, jeetje larissa bij jou is het echt goed te zien he! Superleuk om mee te pronken ;)
    Ik zal vanavond weer eens een foto maken, is alweer een weekje geleden. Ondanks dat je nog niets ziet toch wel leuk om later terug te kijken bij elke week hoe je buik er nou uitzag :D

@borsten; nou nee. mijn borsten zijn echt minuscuul :p En dus heb ik nog geen enkele verandering waargenomen, was het mar waar. Had best een extra cupmaatje gewild gedurende 9 maanden maar helaas :) Heb toevallig eergister een nieuwe bh gekocht, maatje 75A... en dan nog met opvulling anders valt het te groot :D hoe zielig hahaha
    Merk nu wel aan mijn tepels dat ze veranderingen doormaken. Soms voel ik ze prikken, lijkt een beetje op toeschietreflex vind ik. Ze worden dan ook in ene hard (irritant) en ik heb nu ook meer last van melkafscheiding.

Ik heb zo om 11u mijn sollicitatiegesprek! Wish me luck! Ben totaal niet zenuwachtig maar ik ben gewoon benieuwd naar alle info.. En hoe het gesprek gaat verlopen. Enige wat ik eng vind is om te zeggen dat ik in de zomer niet overstap op de andere baan.. want dat moet ik natuurlijk uit gaan leggen zonder zwangerschap te vermelden :)

8. Mamakwebbel

Mamakwebbel Actief lid

9 nov 2012
    342
    0
    0
    Ik ben een trotse huismoeder!!
    Zoetermeer
    Ik heb van mezelf ook geen "grote" Hihi
    Maar nu! Hihi ze zijn wel pijnlijk maar ook extra gevoelig! Mijn vriend loopt met een blij gezicht Hihi (voorlopig, over een tijdje is het voorbij met de feest)
    Mag je eigenlijk met bh aan slapen? Ik ben bang dat na deze zwangerschap ik ze kan gebruiken als dweil ;) hihi

9. Kwebbel het mag wel hoor maar het kan knellen.. Ik zou dan als ik jou was een voedingsbh of een sportbh aanschaffen, waar geen beugels in zitten. Dat verstevigt lekker maar is niet oncomfortabel. Toen ik bv gaf sliep ik ook altijd met bh want ze waren toen veel te zwaar haha en ze lekten :D

10. bolliewollie

bolliewollie Actief lid

21 mei 2008
    351
    0
    16
    Werk in de gehandicaptenzorg met clienten met een
    Steenwijk (ov)
    Een bh wordt bij grotere borsten zelfs aangeraden! Ik heb wel aardig overgewicht en ook verschrikkelijke grote borsten (100c) nou en of dat ze pijn doen en gevoelig zijn. Vanaf de eerste dag al. Ik slaap inderdaad met een sportbh, dat scheelt erg veel pijn bij het omdraaien snachts.

@luca als het goed is heb je nu je gesprek. Hoe is het gegaan? En wanneer krijg je de uitslag?

@buik haha hier alleen nog veel spek te vinden. Als ik met mijn hand over mijn onderbuik ga, voel ik wel dat het iets harder is.

11. btje

btje Actief lid

24 nov 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    @mamakwebbel: dat hoor ik wel vaker, dat kinderen wel weten dat sinterklaas niet bestaat maar als de sinterklaastijd er weer aan komt geloven ze ineens wel weer, haha.

Wij zijn vanochtend naar de verloskundige in het ziekenhuis geweest. Bijna de hele ochtend daar geweest ;) Eerst liep het spreekuur al uit en bij de verloskundige duurde het ook lang. Dat heb je als ze in het ziekenhuis verschillende dossiers bijhouden enzo. Toen ging ze proberen het hartje te vinden maar dat lukte niet, wat ook niet heel vreemd is op deze termijn. Gelukkig pakte ze er toen zelf een echo apparaat bij en daar was ie weer hoor! Mooi beebje met kloppend hartje, helaas sliep ie dus geen bewegingen gezien.
    Daarna moest ik nog bloedprikken en daar zat de wachtkamer behoorlijk vol.

Over vier weken weer op controle bij de gynaecoloog. Ik ga denk ik mijn moeder vragen of ze mee wil. Het is haar vrije dag, kan ze mooi even meekijken met de echo :D

12. btje

btje Actief lid

24 nov 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze kon trouwens mijn baarmoeder ook al goed voelen. Vanavond zelf maar een voelen :D

13. btje

btje Actief lid

24 nov 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik hoor net van mijn moeder dat mijn vroegere vriendin en buurmeisje ook weer zwanger is :D Toen heeft mijn moeder ook maar verteld dat ze weer oma wordt! Ze is iets later dan mij uitgerekend, leuk :D

14. Hoi meiden,

nou ik ben nu NET terug pfoeee heb hoofdpijn van al het praten haha. Uiteindelijk heb ik toch maar wel verteld dat ik zwanger ben, kon er echt niet omheen en ik had ook geen zin om ze voor te liegen ivm die overstap die eraan zat te komen. Dus eerst 1,5 uur op gesprek daar geweest. Ging heel goed en ze was superenthousiast, alle tests heb ik doorstaan alleen tja vanwege het feit dat ik zwanger ben is het natuurlijk een risico mij aan te nemen. Ze vond het wel heel eerlijk van me en daar kreeg ik ook credits voor.

Daarna ging ik maar meteen door naar mijn oude werk om het daar ook te vertellen, is dat tenminste meteen gebeurd. Die was iets directer en zij wil mij dus niet aannemen in mei ivm het verlof, helaas. Maar ze wil me evt wel voor de zaterdagen aannemen in het hoogseizoen in juli/augustus. Dus daar ben ik al heel blij mee, en verder stond ze erop dat ik volgend jaar weer dezelfde procedure doorloop omdat ze mij ook echt deze mogelijkheid gunde, en ze zien me dus toch kennelijk graag bij hun dus dat is alvast goed nieuws ;)

Ik moet vanmiddag nog even die andere vrouw terugbellen om haar te vertellen hoe het gesprek met de oude bazin is gegaan en dan zou ik eind november/begin december te horen krijgen of ik word aangenomen. Wordt nu dus wel superspannend, ik dacht dat ik het eigenlijk meteen zou horen. Maar dus nog minstens 2 weken wachten.. Als ik het niet word val ik denk ik echt in een gat, dan heb ik gewoon niks te doen tot volgend jaar december, omg!

15. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Ik heb het hartje gehoord !!!! Wat ben ik superblij!
    Een doppler van een vriendin overgenomen, was even zoeken , hoorde steeds m'n eigen hartslag, maar daarna hoorde we toch echt de baby!!! Helaas zwom hij snel weer weg .. Nu wacht ik tot vriendlief thuis is, zodat we samen even kunnen luisteren!!!

16. Btje jee fijn dat alles weer ok was :) En je hebt mogen spieken hihi ;)

Nath fijn zeg dat je het hartje hebt gehoord. Is toch een geruststelling he helemaal als je nog gen echo hebt gehad!
    Weet je dus wel meteen dat het er eentje is haha ;)

Is er iemand die het kindje al voelt? Ik voel het dus al een beetje.. supervroeg maar onmiskenbaar. Het zijn echt de (hele lichte) kriebeltjes, en vandaag voor het eerst een plopje. Alleen vlak voor het slapen of als ik op de bank lig (zoals nu ;)). Supergrappig dat het nu al voelbaar is! Toch bijzonder :)
    bij m'n dochter voelde ik het achteraf rond de 13 weken voor het eerst, maar toen herkende ik het gevoel van de plopjes nog niet. Nu is het echt alsof mijn lijf het zich weer herinnert haha. Dus kan ook wel kloppen, en het kindje ligt al een stukje boven het schaambot kwam ik net achter toen ik met de doppler ging luisteren.
    Nog eventjes en dan worden het weer schopjes :D

17. btje

btje Actief lid

24 nov 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Nath: wat leuk dat je het hartje hebt gehoord!

@luca: spannend hoor van die baan. Nog even afwachten dus, hoop voor je dat het allemaal doorgaat!

Ik voel nog niks hoor, al denk ik ook dat ik het deze keer beter herken. Ik voelde mijn zoon volgens mij bij ongeveer 17 weken. Maar pas de 20 weken echo (vlak voor 20 wk) wist ik het zeker omdat ik hem toen ook zag schoppen. Heerlijk ook Luca, dat je al wat voelt :)

18. Btje ja grappig he hier wist ik het zeker omdat ik op een gegeven moment met de angelsound aan het luisteren was en ik voelde een plop en tegelijkertijd keihard een trap tegen dat ding aan was gelijk doof haha :D
    Baan; ja is echt heel spannend. Hoop zo dat het wat wordt! Zou echt een goede kans zijn namelijk. Ze hadden het zelfs al over een vast contract etc. En ik zie mezelf ook wel in die branche werken :) (toerisme)

19. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    @luca wat een vies verhaal van die wormen!!

fijn dat het gesprek positief was, hoop voor je dat het wat gaat worden, want zo lang thuis zitten is ook niks!

@buikje, nou als ik naakt voor de spiegel sta, zie ik een inie mini bolletje, maar verder niks

@nath, wat leuk dat je het hartje zelf al kon luisteren!

@btje, klinkt als een lange ochtend, maar gelukkig was wel alles goed!

vandaag uitslag gehad van de combinatietest: was heel goed, heel klein risico volgens de mevrouw. Geeft toch weer een beetje geruststelling.

20. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Wij hebben het hartje bij de verloskundige gehoord, met de doppler kon ik hem niet vinden! :( gelijk in de stress klopt ie nog wel..
    Niks voor mij dus die dingen raak gelijk in de stress als ik ff niks hoor haha

Deel Deze Pagina