Raket@ je hebt helemaal gelijk, ik begreep mijn moeder nooit... Altijd dat angstige gedrag, ik ging alleen uit! Maar als ik er nu aan denk dat mijn meiden ooit(!!!) uit zullen gaan stopt mijn hart met tikken! Haha Kleine kindjes kleine zorgen, grote kindjes grote zorgen Nu is het de enige tijd dat we "zorgeloos" van onze baby's kunnen genieten... Als we maar niet vallen, uitglijden iets verkeerds eten, raar bewegen... Pfff ik neem het zorgeloos weer terug Hihihi.... Vandaag ga ik lekker zorgeloos bij mijn mam brunchen met de meiden. Weer mezelf een keertje laten betuttelen, niemand Jan dat zo goed als mams Hihi Fijne dag iedereen!
@Zally, ik eet ook regelmatig.. maar blijf duizelig en licht in mijn hoofd. Bevelen ze ook aan minder zoete dingen te eten als je zw suiker hebt??
Hallo dames! Gelukkig allemaal goed nieuws hier! Ik begin nu toch echt wel zenuwachtig te worden voor morgen!!! Na de eerste echo met 7 weken geen controles of wat dan ook gehad dus nu, vier weken later, is het toch weer spannend. Kwaaltjes komen en gaan, dan weer last van mijn rug, 's ochtends overgeven, pijnlijke borsten... Noem maar op... Verder vorige week steeds steken in mijn liezen, maar dat is nu ook alweer een paar dagen niets... SPANNEND!!! Ik zal vrijdag sowieso ff laten weten hoe het was!
Catharina balen dat je nog ziek bent Strijkertje succes met je echo! Btje leuk joh, kadootjes verzinnen en kopen Ik ben echt gek op de decembermaand haha, en ben ook nog eens jarig een paar dagen voor kerst Een groot feest! Webje mooie echo hoor. Ik denk ook niet dat je nog bang hoeft te zijn voor een mk, tja er kan altijd wel wat gebeuren maar de risicoperiode is nu toch voorbij. En ja zorgen blijf je altijd houden om dat kleintje Kwebbel hoe was de brunch? Lekker hoor! Ik wou dat ik mijn moedertje ook in de buurt had Vooral nu ik weer zwanger ben mis ik d'r.. Zou ook wel weer eens ouderwets vertroeteld willen worden, of gewoon eens in de week daar gaan eten om zelf niet te hoeven koken, of even op de koffie, of.. Maar helaas. Zelfs geen schoonmoeder in de buurt dus helemaal alleen Veetje het is normaal dat je duizelig bent. Ik heb het ook, als ik opsta wordt het zwart voor mijn ogen. Maar dat hoort erbij. Komt doordat je lichaam ongeveer 2x zoveel bloed rond moet pompen en je bloedvaten moeten dus verwijden, waardoor je sneller duizelig wordt. Straks raakt je lijf eraan gewend en dan trekt het langzaam weg. Giegel jij ook succes met je echo morgen! Die steken in je liezen is wss bandenpijn, komt door je groeiende baarmoeder. Dat komt soms op en dan gaat het weer. Heb er nu alweer een paar weken geen last van gehad. Hebben jullie ook dat de buik opeens naar voren schiet? Bij mijn dochter ging het heel geleidelijk maar sinds een paar dagen is mijn buik echt 'geplopt' lijkt het wel haha. Er zit opeens een bolletje. Net als mijn darmenbolletje na het eten maar dan heel de dag. Niet dat iemand er iets van ziet op ikzelf na, maar het is een begin Ik wil graag een groooote buik dit keer haha Kleine buik kan praktisch zijn maar aan het eind zat mn meisje zo op mijn ribben dat ik steeds adem tekort kwam. Heel irritant! Dus grotere buik, meer ruimte, meer adem! En meer pronken natuurlijk Hier vandaag een luie dag. Twijfelde om 7 uur of ik weer zou gaan slapen of niet (dochter naar de gastouder), uiteindelijk toch weer in slaap gevallen en toen lag ik zo lekker dat ik niet meer op wilde staan Dus zit nog lekker in pyjama en ga ook niks doen denk ik vandaag, behalve een beetje opruimen in huis. Misschien mijn kledingkast uitmesten. Misschien mijn vriendlief overhalen om vanavond met me mee te gaan de nieuwe eetkamerstoelen en tafel te bestellen
Hey dames! Straks om 20.00 uur heb ik echo! Gek hè hoe je dat ( of naja ik..) ineens weer zo onzeker wordt of alles nog wel goed is.. Hopelijk zie ik straks een mooi spartelend minimensje! Ik laat t jullie nog weten!
Alles was goed op mijn 12 weken echo, ben alleen 5 dagen teruggezet. Ben nu 10 weken en 3 dagen in plaats van 11 weken en 1 dag. Nu mooi verder genieten...
@strijkertje, heel goed nieuws! @bloem en rikki, succes! @luca, nog tafel en stoelen gekocht? drukke dag gehad, nu lekker op de bank met thee en chocolate chips koekjes, mmmm
Rikki hoe was het? Strijkertje fijn dat het weer goed was! Catharina nee niet geweest, had geen zin Ohh lekker chocolate chip cookies! Ik heb ze ook maar ze staan heeeelemaal in de keuken Maar nu heb ik er wel trek in haha! Bloem succes morgenochtend weer!!
TAADAAA!! Het kindje lag hier nog stil.. Maar man, man wat heeft het staan springen in mijn buik! Echt heel leuk om te zien!! De moeders waren mee, en die vonden het ook fantastisch!! Was bij mijn eerste echo 10 dagen terug gezet, maar nu zijn het er nog maar 4... ben nu dus niet 11, 2 maar 10,5... Prima!! 11 dec. mogen we weer! Joehoe!! @bloem, heel veel plezier morgen! Geniet ervan!
Hallllo iedereen !!! Ik ben zoo zenuwachtig, ik ga zo kennis maken met mijn beebje!!!! Heb er zooo'n zin in! Ik zal proberen de foto vanmiddag erop te zetten! Als alles maar goed gaat daar binnen.... Fijne dag iedereen
Jeej! Weer goede echo's Gefeliciteerd! Mamakwebbel: succes en veel plezier straks! Hier krijgen we straks onze vorige buurvrouw op de koffie. Het was zo'n lieve buurvrouw ook voor J, maar helaas konden we haar niet meenemen met de verhuizing En vanmiddag even naar pake en beppe om te kijken of er wat in de schoen van J zit
@ Rikki Mooie echo hoor!!! Andere dames die vandaag moeten heel veel succes!!! Ik mag vanavond om 18,00 uur pas kijken naar ons wondertje! Begin nu echt zenuwachtig te worden, we gaan kruipend naar de 12-weken grens!
Rikki leuk hoor zo'n stuiterend kindje Mamakwebbel veel plezierrr!! Is het je eerste echo? Ik dacht dat je er al een had gehad eerder! Succes dan ook nog!! Giegel jij ook veel plezier vanmiddag Was vandaag vroeg wakker, is ook wel eens lekker Verder weer niks bijzonders gepland voor vandaag. Nog anderhalve week wachten en dan krijg ik te horen of ik werk heb Zit er met smart op te wachten haha.
Hier onze 12 weken echo! Zo mooi om te zien, de navelstreng longetjes en het maagje waren al goed zichtbaar! Ik ben verliefd!!! M'n termijn klopt, ben vandaag 11+1. Nog steeds 12 juni uitgerekend!
Bloem fijn dat alles weer ok was! Leuk he om af en toe te gluren. Zoo meiden aan het eind van deze week mag het grote genieten beginnen hoor Ik ben even weer begonnen met mijn haakhype, heb vanochtend garen besteld voor mijn granny deken en was nu bezig met een kerstster mar volgens mij is ie mislukt haha Moet 'm nog even afmaken maar ik geloof dat ik ergens de mist in ben gegaan met tellen. Achja kan het beter bij de kerstster mis gaan dan bij de deken toch
Pff ik moet even klagen hoor meiden! Ik word een beetje moe van de familie en schoonfamilie. Het lijkt wel of iedereen maar iets van ons wil maar er staat nooit iets tegenover als wij iets nodig hebben. Mijn schoonmoeder woont hier niet in de buurt dus die heeft onze dochter nu een klein maandje niet gezien. Ze komt hier bijna om de maand twee weken heen en komt dan elke dag langs. Dat is doodvermoeiend want het is niet als wanneer ze in de buurt woont en je elkaar af en toe ziet, het is heel intensief en je moet steeds maar de deur open hebben staan ongeacht of je moe bent of plannen hebt oid. Toen ze hier vorige keer was stelde ik voor om bij hun te komen eten nou er werden eerst hele schele gezichten getrokken en toen pas toegestemd. Stuurt ze me van de week een mailtje of ik haar wat foto's op wil sturen, want sinds september(?) zal onze dochter wel zooo veranderd zijn.. Nou ze heeft haar eind oktober nog gezien, zit nog minder tijd tussen dan dat mijn eigen ouders haar zagen en die zeuren nooit om foto's. Ik snap wel dat ze haar mist maar dat heb je als je op afstand woont. En zij is altijd degene die klaagt terwijl mijn ouders hun kleindochter misschien maar eens in de zes maanden zien ofzo. Dan denk ik echt waar zeur je om!? Kom je toch lekker hier wonen als je haar zo belangrijk vind? Mag je elke dag oppassen hoor! Maar nee want dan zijn d'r andere kleindochters ineens belangrijker omdat ze daar regelmatig op past waar ze nu woont. En dan mijn schoonvader. Die woont pal naast ons met zijn vriendin, en ze hebben nu opeens besloten dat zij ons elk weekend opbellen om te melden dat ze onze dochter meenemen. Het wordt dan ook niet gevraagd ofzo en alleen als het hen uitkomt. Van mijn vriend mag ik dan geen nee zeggen want die is veel te bang dat het kleine beetje band dat ie met zn vader heeft kapot gaat. Ben dat nu ook spuugzat elke keer, ze droppen hier elke keer langs net als ik met het eten wil beginnen, ook zonder aankondiging maar we zijn nu al 3 maanden niet bij hen uitgenodigd om te komen eten/koffiedrinken oid. En de dochter van de vrouw van mn schoonvader komt dus wel elke zondag met haar vriend daar eten. Dus ik ga denk ik bij de volgende keer ook mezelf maar uitnodigen aangezien zij daar ook kampioen in zijn. Dan zeg ik wel nou nemen jullie d'r maar zaterdag en dan komen we daarna bij jullie eten! Als wij een keer oppas vragen op een dag dat wij het nodig hebben zijn ze altijd druk of weg.. op moederdag hebben ze mijn dochter gewoon bij zich gehouden terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ik haar om een bepaalde tijd kwam ophalen, waren ze gewoon niet thuis. En dan nog verontwaardigd reageren als ik er wat van zeg ook! Ze hebben een keer opgepast op een dag dat wij zelf met zijn tweeen weg wilden, maar we moesten absoluut voor een bepaalde tijd weer terugzijn want meneer had een afspraak. Tja kan gebeuren maar wij moeten onze afspraken dus wel nakomen en zij mogen maar doen wat hun blieft? Ben ik dus ook echt zat. Mijn zwager (broertje van mijn vriend) is een jaar jonger dan ik en ook een geval apart. Hij laat zijn gezicht nooit zien, ik denk dat onze dochter niet eens weet wie hij is. Toen ik zwanger was van haar kan ik me niet herinneren dat hij ooit heeft gevraagd hoe het ging oid. Maar toen mijn vriend na haar geboorte een groepssms verstuurde ipv een persoonlijk berichtje was ie helemaal beledigd. Tja dan moet je ook maar wat meer investeren toch lijkt me? Maar als hij eens iets nodig heeft van mijn vriend nou dan weet ie hem altijd te vinden hoor! En dan nog mijn eigen ouders en mn zus. Daar heb ik in het algemeen niet veel over te klagen maar af en toe erger ik me daar ook dood aan. In maart had ik nog geen opvang voor mn dochter toen ik ging werken. En wilde als noodoplossing mijn zusje vragen dan 2 weekjes op te komen passen. Leuk dacht ik, heeft ze meteen vakantie en vliegticket wordt betaald. Nee wilde ze niet want ze vond het te eng om alleen te komen. Nou dan niet maar dat heeft ons dus wel een hoop extra stress opgeleverd omdat we binnen 48u een oppas moesten vinden. Nu met kerst dacht ik dat ze zouden komen, hoor ik opeens vorige week dat ze niet komen want mijn moeder moet werken en ze vinden het te druk met kerst met andere familie erbij dus niet genoeg tijd om echt samen te zijn. Er komt helemaal niemand naar ons dit jaar met kerst dus dat klopt sowieso al niet (conclusie al getrokken voor informatie in te winnen) en dat mijn moeder dan ook niet even wat extra moeite kan doen om vrij te krijgen vind ik ook zo stom. Je ziet je kind en kleinkind 2x per jaar en dan kun je niet een dag extra vrij vragen? (ze heeft het dus niet geprobeerd want ze is te bang om collega's voor het hoofd te stoten) Nou lekker dan. Nee dan kwamen ze wel begin januari. Ja uhh komt mij dat uit? Waarschijnlijk heb ik dan net mijn nieuwe baan en ben ik doordeweeks gewoon aan het werk. Heeft dan dus ook geen nut als ze hierheen komen want dan zie ik ze helemaal niet Af en toe is het echt rot om geen familie om je heen te hebben.. Je mag wel alles alleen doen en aan ieders eisen en wensen voldoen (hier een foto opsturen, op die en die datum open huis houden) maar je wordt zelf nooit eens een keer uit de brand geholpen als je het nodig hebt. Ik zou het ook wel fijn hebben gevonden om een vaste oppasoma te hebben, of een moeder die komt helpen schoonmaken, of een schoonvader die ons uitnodigt te komen eten. Maar ieder denkt alleen maar aan zijn eigen behoeften en wij zijn er steeds de dupe van En pas maar op dat je niks weigert want anders ben je ook een heks hoor. Ik maak me nu ook al druk voor straks, want mijn schoonmoeder wil natuurlijk in juni en juli hier zitten omdat ze dan de geboorte van het tweede kleinkind van dichtbij mee kan maken EN de tweede verjaardag van mijn dochter eind juli. En dan zitten wij dus 2 maanden lang met haar elke dag in huis. en ik zie de bui al hangen als ik onverhoopt weer bedrust opgelegd krijg, ik vraag me af of ze dan hierheen zou komen om me te helpen.. Straks lig ik hier.. moet mijn vriend dan maar ontslag gaan nemen ofzo? Ik vind (bijna ) alle (schoon)familieleden echt schatten en ze doen natuurlijk ook hele lieve dingen maar het zit me momenteel echt even tot hier. Zo lang verhaal, als je het niet leest geeft ook niet hoor wilde het gewoon even opschrijven
Rikki en bloem wat een mooie echo's! Mamakwebbel veel plezier zometeen, je laat wel ff fotootje zien hè! Luca wat een rotsituatie inderdaad... Ik zou sowieso goed voor mezelf opkomen als ik jou was, als het jou niet uitkomt dan komt het jou niet uit, punt. Daar moeten ze maar mee leren leven. Vooral komende zomer, ik zou echt aankaarten dat net na de geboorte 2 maanden lang bezoek veel te lang is, dat ze bijv een weekje kan komen als het kindje er is,en dan een weekje met je dochter haar verjaardag. Maak het jezelf niet te moeilijk, je bent dan net bevallen je hebt dan belangrijkere dingen aan je hoofd dan je logees verzorgen! En je zwager, tja... Zulke types hebben wij hier ook, zien we bijna nooit maar wensen wel persoonlijk al het nieuws te horen ipv via groepssms of Facebook. Getver ik ben echt niet vooruit te branden vandaag, ik heb de meiden van de peuterspeelzaal gehaald en boodschappen gedaan en gegeten maar nu lig ik weer uitgeteld op de bank, even genoeg gehad... Heerlijk nog vanavond en morgen vrij en dan t weekend weer werken, dat is hartstikke gezellig de laatste tijd, wij hebben nu 9 zwangeren op de werkvloer die uitgerekend zijn in 2013. Volop gezelligheid!