1-15 juni 2013 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door luca2504, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Giegel1989

Giegel1989 Actief lid

17 jul 2012
    350
    0
    16
    Opticien
    Drenthe
    Wat een gedoe Luca! Tjah, familie in de buurt is handig maar zelfs dan is iets af en toe te veel gevraagd. Mjah, zomaar binnen komen vallen wanneer wij daar totaal niet op zitten te wachten doen ze gelukkig niet, alleen als er echt iets bijzonders is... En dan nog vooral mijn ouders, mijn schoonouders laten ons meer met rust... Nou ja, familie dichtbij of niet, alles heeft voor en nadelen...

Rustig aan meid!!! Laat je niet gek maken! Stuur des noods een mailtje rond met dat je er van baalt hoe het gaat... Misschien lucht dat op, en ze weten dan in ieder geval hoe je er over denkt en dat je er mee zit.

2. Haha Larissa er blijven geen mensen meer over op jouw werk straks :D Heel de afdeling met verlof!

Oh ik kom wel voor mezelf op hoor, heb mijn mondje altijd wel klaar staan :) Meestal kan ik er ook prima mee leven want ik ben ook niet een zwaan kleef aan wat familietoestanden betreft maar soms baal ik er gewoon enorm van. Als ik dan op de fb van mijn zusje lees dat ze weer gezellig met mijn moeder is gaan lunchen, dan denk ik kon ik dat ook maar! Of gewoon simpel op de koffie bij iemand, een avondje naar de bios met mijn zus oid. Een keertje bij mijn schoonmoeder eten als ik te moe ben om te koken.. dat soort kleine dingen. Ik heb een hele gezellige moeder en schoonmoeder dus dat had ik dan echt leuk gevonden om gewoon af en toe langs te gaan enzo. Dan had ik misschien ook wel weer meer gezeur aan mijn kop want geen situatie is ideaal maar er staat dan tenminste nog wat tegenover. De enige persoon die dan weer wel in de buurt woont daar hebben we geen hol aan :p

En soms dan hoor je van anderen van; na het werk gaan we altijd op vrijdag bij schoonmoeder eten, of in de trant van; we zijn even gezellig bij mijn moeder op de koffie geweest en daarna gaan shoppen oid. Dat mis ik echt en al helemaal als ik zwanger ben. Zou het zo leuk vinden om bijv mijn zusje mee te nemen naar een echo oid, maar dat kan allemaal niet :(

Ik heb net mijn kerststerretje afgemaakt haha. Hij is nog best leuk geworden! Ligt nu op te stijven kan ie mooi volgende week in de boom ;)

3. btje

btje Actief lid

24 nov 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Luca, wat lastig allemaal. Ik denk dat ook je vriend hier duidelijk moet zijn tegen zijn vader en moeder. Ik heb het idee dat hij het allemaal maar prima vindt, maar jij hebt er echt last van! Hij zal toch voor jou op moeten komen. Ik zou niet graag elke dag mijn schoonmoeder op bezoek krijgen. In de kraamweek zullen mijn schoonouders wel bijna elke dag even komen kijken maar die zijn dan binnen een half uur weer weg en als ik bezig ben dan ga ik daar gewoon mee door.
    En je dochter even op komen halen als het hen uitkomt? Leuk als het toevallig kan maar ze horen ook rekening te houden met jullie plannen!

En het gedoe met je moeder en zus komt dat niet eigenlijk omdat je het mist ze in de buurt te hebben? Ik vind het namelijk niet zo raar dat je zus niet wilde komen oppassen. Wel jammer dat je moeder niet meer moeite doet om vrij te krijgen maar het is ook wel de tijd van het jaar dat iedereen vrij wil hebben. Maar ik snap wel dat je ze graag wilt zien met kerst. Ik zou even met je moeder overleggen wanneer het jullie beide goed uitkomt.

Succes ermee! Komt vast wel goed.

4. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Weten jullie trouwens of je baby er iets van merkt al je schrikt?
    Ben me net kapot geschrokken van iets, hartslag meteen naar 200+ pff.. Had gelijk naar gevoel in me buik!

5. Luja

Luja Niet meer actief

@ Luca dat scheelt weer dat wij een afdeling van 194 man hebben.. Dus 10 meer of minder merk je niet zo:p maar er komen er vast nog wel wat bij zoals het er nu naar uit ziet, leuk!!

Ik heb zelf ook geen moeder om lekker mee de stad in te gaan oid hoor. Gelukkig wel een boel vrienden en m'n vriend en z'n familie;)
    Maar ik snap je goed, vooral nu met je zwangerschap en de feestdagen die eraan komen zou het zo gezellig kunnen zijn om even wat leuks met familie te gaan doen....

Ik hoorde zojuist dat een vriendin van me ook net een goede echo heeft gehad, zij is nu 6+6 weken zwanger.. Woooeehooee krijgen we allebei een zomerkindje 2013!

6. btje

btje Actief lid

24 nov 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    @luca: lijkt me ook lastig hoor, dat je familie ver weg woont!

@ larissa: leuk om samen met een vriendin zwanger te zijn :D

7. Mamakwebbel

Mamakwebbel Actief lid

9 nov 2012
    342
    0
    0
    Ik ben een trotse huismoeder!!
    Zoetermeer
    Hi meiden!

Jeetje, kletskousen haha ;)

Nou mijn baby is erg verlegen Hihi zij/hij zat constant met zijn handjes voor zijn/ haar gezicht! Alles was perfect ! :)

Alleen een klein minuscuul rekenfoutje Ehh... Ik ben nu op 23/05 uitgerekend of mijn baby groeit een beetje hard haha
    Ik ben nu 14 weken.
    En de 20 weken echo heb ik de 24ste dec om 10:00
    Dan ben ik net 18 weken maar het kan al en ze vond het een mooi kerst cadeautje :)

Nou ben ik bang dat ik deze gezellige clubje moet verlaten :(
    Ik beloof het, ik zorg ervoor dat het gewoon te laat komt Hihi
    Hou mijn benen gewoon dicht! ;)

Foto's plaats ik vanavond of anders morgenmiddag, ik ga met een vriendin uiteten vanavond, onbeperkt gamba's eten mmmm lang leven groupon!

Even richtend naar Luca:

Ik begrijp je volledig, ik heb jaren ( lees 6) heel hard op mijn tong moeten bijten wat betreft schoonfamilie.
    Puur uit respect naar mijn vriend want het blijft zijn moeder/ broer/ nicht blablabla... Totdat ik er echt genoeg van had en ik besloot om te zeggen wat ik vond ... Eind resultaat, ik loop met geheven hoofd, stiekem vind iedereen mij een heks( don't care) en ze weten nu allemaal mijn grenzen... Mijn vriend vond het aan het begin moeilijk omdat hij niet in het midden wilde zitten maar nu is die opgelucht.
    Kom op! Als ik 2 draakjes in mijn huis in het gereel kan houden dan zeker een paar los geslagen schoon- flipo's haha

Ik zou zeggen, rug strekken, schild omhoog en op je punten gaan staan!
    Wat jouw familie betreft, het is heel moeilijk om geliefd te zijn op afstand, maar met ons kan je zoveel mogelijk delen!

Kom op! Girl power! Zou mijn dochter zeggen ;)

Liefs,

8. Bedankt voor de adviezen meiden :) Had net mijn schoonmoeder aan de tel, die is jarig vandaag en meteen een beetje met haar besproken, zij vindt het ook zo jammer dat we niet meer in de buurt wonen, dan heb je toch een heel andere band. Mijn schoonmoeder deelt ook mijn creatieve hobby's dus daarom vind ik het extra jammer dat we elkaar niet veel zien, kan nog veel van haar leren namelijk haha ;)

Kwebbel wow je hebt een spurtbaby! Hoe kon het dat je je een paar weken had vergist? Heb je een onregelmatige cyclus of was je al stiekem een maandje eerder zwanger geraakt? Wel leuk zeg, zo vliegen de weken vooruit haha! Jammer dat dat hier niet is, weet echt op het uur na precies wanneer mijn eisprong was haha.
    Enne ophoepelen jij! Neehoor, van mij mag je gezellig blijven mits je dat zelf ook wilt natuurlijk ;)

Larissa oh dat scheelt haha zoveel!! Gezellig een hele werkvloer vol waggelende zwangeren :D En leuk zeg samen zwanger met een vriendin! Hier nog geen een keer gebeurd, niemand van mijn omgeving is daar al mee bezig en de anderen zijn al klaar haha :D

Bloem nee sorry ik weet dat chronische stress uberhaupt niet goed voor je is, maar ik denk niet dat het echt kwaad kan als je een keer flink bent geschrokken. Gewoon even rustig aan doen de rest van de dag, even lekker ontspannen :)

Heb mn dochter opgehaald, die is inmiddels alweer door het huis aan het rauschen :) Maar even bedenken wat we gaan eten vanavond..

9. rikki

rikki Bekend lid

6 aug 2012
    739
    27
    18
    Volgens mij heb ik een nieuwe verslaving... Zure matjes!!! Hamme heerlijk!!

10. Luja

Luja Niet meer actief

@ Rikki ooh ik ben dus niet de enige die nu GEK op zuur is..
    Zuurkool, Zuurvlees, zure matjes, zure haring, alles met citroen erin..
    Heerlijk! Met name het sorbetijs citroen van de AH..daar vreet ik elke dag een bak van leeg sinds ik hem maandag heb ontdekt om de bonus.

@Kwebbel wauw hee wat groeit je ukkie dan hard! Wat doe je inderdaad, blijf je hier of zoek je het eind mei topic op?

@Luca, wel gezellig indrdaad alle zwangeren bij ons bedrijf.. We gaan ook vaak met z'n allen op een rijtje zitten hahaha.

Ik hoorde vanochtend zoiets achterlijks toen ik de meiden ophaalde van de peuterspeel.. Blijkbaar vertikken ze nu bij de echopraktijk bij ons in de buurt om met de 20 weken echo het geslacht te achterhalen, want "daarvoor moet je maar een pretecho boeken"... Wtf... Bij de meiden keken ze nog wel gewoon naar het geslacht bij de 20 weken echo.. Hoeveel extra werk is dat nou.. Vanaf 14 weken mag ik een afspraak voor de 20 wk echo maken, dus dan vraag ik dat mooi na.. Anders maar 20 km verder rijden naar een ander echobureau waar je de keus uit hebt. Daar kijken ze sowieso naar het geslacht.

11. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Hoe zit het trouwens met jullie sexleven nu jullie zwanger zijn? Brutale vraag :)

12. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Haha hier lijkt t wel alsof vriendlief zwanger is ipv ik :p
    Door z'n ploegendiensten werkt hij dus onregelmatig en is vaak moe. Arme ik! Max 2 x per week en dan is 1 daarvan een vluggertje hahaha

Maargoed :) niks aan te doen :)

13. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Bloem: hier zijn we van ongeveer 4 x naar 1 a 2 x per week gegaan... Niet omdat het niet goed is maar ik ben blij als ik s avonds in met bed lig en ik slaap ook vrijwel direct... Ik voel me nog steeds de hele dag misselijk en dan wil ik het liefst alleen maar stil liggen in de hoop dat het over gaat... Dus de zin is er niet zo... Van mij. Vorige zwangerschap weet ik dat dat in de tweede periode wel anders was en mijn man moest zeggen nu ben ik een keer moe... Dus ben benieuwd of dat nu weer gaat komen...

Hier: morgen de nekplooimeting...Als het allemaal goed is gooi ik het daarna maar op facebook dan is iedereen weer op de hoogte..

14. Bloem wat is dat, een seksleven?

15. rikki

rikki Bekend lid

6 aug 2012
    739
    27
    18
    Haha Luca! Je haalt de woorden uit mijn mond! Haha! Moet ook zeggen dat ik na mijn miskraam ook gewoon te bang ben.. Plus daarbij dat mijn libido ver te zoeken is! Als ik de 12 weken voorbij ben wordt t vast beter! Hoop ik dan! Vooral voor manlief! Haha

16. Hier komt het alleen van mijn vriend, ik wil wel maat hij heeft geen libido Ofzo.. Maar ons seksleven houdt al een winterslaap sinds de zwangerschap van mijn dochter (toen durfde ik niet).. Als ik geluk heb is het 2x per maand maar kan soms ook makkelijk 2 mnd tussen zitten :( laatste keer is nu ook weer twee weken geleden :( nog een wonder dat ik zwanger ben geworden :p

17. Mamakwebbel

Mamakwebbel Actief lid

9 nov 2012
    342
    0
    0
    Zoetermeer
    Hi,
    Ik ben net terug van een heleboel spareribs mmm Hihi

Als jullie het goed vinden, blijf ik wel gezellig hier, bij jullie :)
    Ik ben nou benieuwd naar jullie baby's ;)

En eh, seks tja... Bij mij is het alleen maar meer geworden, lief heeft sinds kort een nieuwe baan en is nog een beetje moe s' avonds maar ik denk zeker 4/5 keer per week en zondag ochtend dat is eigenlijk sinds onze jeugd zo... We zijn geen verslaafden ofzo hoor Hihi

Ze zeggen dat zwangere vrouwen vrijen als veel fijner ervaren door onze bloedsomloop ;)

Ik ga nu douchen voor 1 uur... Ik heb het zooo koud! Brrr

18. Oké nu voel ik me helemaal Kansloos :)

19. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    Nou hier is een seksleven ook ver te zoeken hoor ik wil niet. Ben moe etc helaas voor vl, maar wordt vastbeten na volgende week hoop ik.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar bij mij hebben ze het wel zo vroeg getest aangezien ik bij mijn dochter ook zw suiker heb gehad. En nu dus ook weer helaas vind het niet sleuf en brengt toch wel weer zorgen met zich mee maar het is helaas niet anders.

20. Mamakwebbel

Mamakwebbel Actief lid

9 nov 2012
    342
    0
    0
    Zoetermeer

Nee hoor!
    Wij hebben ook een flinke min tijd gehad.
    Alleen ik ben ervan overtuigd dat libido ook opgewekt kan worden.
    Misschien gewoon aan het begin "verplichte" seks dat komt de zin misschien vanzelf!
    Hij moet gewoon tijd maken voor je :)

Of misschien flinke ruzie krijgen, en dan goed maken?? ;)

Deel Deze Pagina