1-15 juni 2013 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door luca2504, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotter

Trotter Actief lid

26 okt 2011
    377
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zally, vervelend hè die misselijkheid. Hopelijk zakt het na de 12 weken wat af... Dat zou wel moeten gezien de hormonen.

Mamakwebbel, heel herkenbaar die emoties voor ons zwangeren denk ;). Maar voor mannen maar een vreemd iets!

2. Luja

Luja Niet meer actief

#1542 Luja, 26 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 nov 2012
    Trotter welkom!!

Luca ik had dat ook, die verweekte baarmoedermond, met 28 weken. Toen ben ik 3 weken opgenomen geweest, weeenremmers en longrijpingsprikken gehad, de gyn was er vrijwel van overtuigd dat ze gelijk na mijn opname zouden komen. Na 3 weken zaten ze gelukkig nog veilig in m'n buik! Ik had toen een pessarium gekregen, jij ook? Om de laatste millimeters baarmoedermond bij elkaar te houden.
    En na zo'n heftige tijd is t toch niet te begrijpen dat het dan nog zo lang duurt voor ze daadwerkelijk komen, had jij dat ook? Hier zijn ze met 37+5 geboren met spoedkeizersnee omdat 1 vd niet meer gegroeid was in 2 weken tijd en haar vruchtwater was bijna op.

@ Zally, Nath en nummertje4 wat spannend dat jullie afspraak voor de geslachtsbepalende echo gemaakt is!! Wat zegt jullie voorgevoel dat het is?

Hier is me de keuze gesteld door m'n vriend: of geslachtsecho of met 28 weken 3/4d echo. Nou, dan liever dat! Dus ik wacht ongeduldig op de 20 weken echo voor het geslacht van ons ukkie;)

@mamakwebbel jij bent dus ook al van de rare combinaties?? Hahaha ik dus ook al volgens m'n vriend! Vandaag had ik zo'n trek in een biefstukje, dus ben even langs de slager geweest en heb hem heeeeel goed doorgebakken. Alleen champignons had ik geen zin in, nee ik had trek ik bloemkool met witte saus en aardappels!
    Klinkt niet ongewoon maar hier in dit huis zijn behalve op de stamppotdagen nooit aardappels in huis, nou nu wel weer;)
    Heb zalig gegeten, nu lekker uitbuiken op de bank.
    Oh, en als toetje zelfgemaakte rijstepap met een beetje straciatella ijs erdoor. Schijnt ook niet heel normaal te zijn haha.

Hier is de misselijkheid helemaal weg! Ben er ontzettend blij mee. En moeheid begint 'pas' om 23:00 uur in plaats van 21:00 en dat zonder middagdutje. Hier gaat dus duidelijk het beter tweede trimester bijna in.

3. Ohh Larissa ik krijg trek in rijstepap! Wat is het recept?? Pap kennen ze hier natuurlijk weer niet, zo irritant want ik ben ook gek op griesmeelpap en havermoutpap van Campina haha.. Dus komaan op let die paprecepten ;)

4. Luja

Luja Niet meer actief

Ik doe het heel makkelijk, ik ben zelf dol op jasmijnrijst.
    Ik kook in een pannetje 500 ml melk
    Daarna gooi ik een klein kopje rijst in de pan, en dan laten koken tot de rijst niet hard meer is, en de verhouding melk/rijst klopt.
    Zodra dit zover is het vuur uitdraaien en 25 gram roomboter erdoor mengen. Dan koelt het al behoorlijk af. En dan (jaaaa van mijn vk mag het) 3 klopjes kaneel erover, en twee theelepels bruine rietsuiker.
    Even een paar minuutjes laten staan en overgooien in een kom.
    (dan gooi ik er dus nog een bol ijs op maar dat hoeft niet haha!!)
    En dan lekker smullen;) zo doe ik het altijd. Vind die uit de winkel echt goor, lust het alleen als ik hem zelf maak

5. Hmmm klinkt heerlijk ga het morgen meteen maken! Lekkurrrr

6. Nath88

Nath88 Niet meer actief

@ mamakwebbel , ik heb ook heel erg last van hoofdpijn ... Moet dan meer drinken van de vk dus drink me elke dag een lek aan water haha.

@zally ja toch een geslachtsbepaling ! :D vriendlief kon er toch niet onderuit hihi

@ Larissa , jaaaaa erg spannend maar ook erg gek ! Lijkt als vorige week dat ik een positieve test in handen had, vol ongeloof .. En over 4 weken hooen we dus het geslacht te weten!
    Ik hoop een meisje maar iedereen denkt een jongen .... Dus we zullen bet zien!

( sorry voor de spelfouten, stomme iPad )

7. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Dames ik heb even een dipje. Zit niet zo lekker in me vel.
    Geen idee waarom?! Voel me verschrikkelijk moe, zit onder de pukkels, voel me nog steeds misselijk. Ik weet dat het erbij hoort maar voel me gewoon niet zo blij.
    En dat terwijl er een wondertje in me groeit!! Zo iets bijzonders maar waarom geniet ik dan niet, voel ik me niet blij en kan ik om alles janken..

Ik ben ook alleen maar druk of ik alles wel goed doe, goed eet en of me kindje gezond zal zijn. Weet dat ik het niet moet doen maar onbewust doe ik het toch.. Zucht word gek van mezelf!

8. btje

btje Actief lid

24 nov 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als ik hier al die verhalen hoor over (dreigende) vroeggeboorte dan had ik niks te klagen met mijn anderhalve week over tijd lopen!

@Trotter: welkom! Vreselijk dat jullie je kindje verloren hebben! Geen zorgeloze zwangerschap dus, maar wel fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden!

@hoofdpijn: hier ook hoofdpijn. Bij de vorige zwangerschap had ik daar bijna geen last van nu helaas wel. Maar ik heb wel het idee dat het sneller over is, het is spanningshoofdpijn bij mij, zou eigenlijk weer eens naar de fysio moeten ;)

Zaterdag was ik in een kinderkledingwinkel waar ik nog een bon van had. Kon het niet laten maar heb vast een shirtje gekocht voor de kleine :D
    En net wat positiebroeken online besteld. Ik zal ze binnenkort wel nodig hebben want als ik op mijn rug lig kan ik duidelijk een bolletje voelen :D

@bloem: vervelend dat je, je zo voelt. Zal wel te maken hebben met de hormonen en je misselijkheid en vermoeidheid. Een zwangerschap is echt bij lang niet alle vrouwen een grote roze wolk hoor! Dat geld trouwens ook voor de kraamtijd, dan kunnen je hormonen je ook flink te pakken hebben weet ik uit ervaring!
    Als de misselijkheid en de vermoeidheid over een tijdje verdwenen zijn lukt het misschien ook beter om die vervelende gedachten van je af te zetten.

9. Bloem eerste waar ik ook aan dacht; hormooooooonen!
    Soms heb je gewoon een dipje, overkomt de beste. Kijk maar naar kwebbel die zit alleen maar te janken hahahahaha :D
    Lekker jezelf een beetje verwennen en morgen weer blij opstaan! Probeer je te richten op alle leuke vooruitzichten, dat helpt! Zwanger zijn is echt niet alleen rozengeur en maneschijn, het is net zo vaak zwaar en belemmerend maar het komt echt goed ;) dan voel je het kindje straks bewegen en dan heb je zo weer een paar dagen vergeten dat je je een oude waggelende zeekoe voelde :D

10. rikki

rikki Bekend lid

6 aug 2012
    739
    27
    18
    Hey bloem! T zijn denk ik indd hormonsters! Het druk maken herken ik zoooo! Ik heb Vorige week een springend kind gezien op de echo.. Maar maak me dan toch nu weer zorgen of alles nog wel goed gaat.. Was er maar een echo app op je mobiel!! Haha
    Ook hier nog steeds last van misselijkheid.. Vermoeiend is dat hè??
    Zowel jij als ik zijn meteen na een miskraam weer zwanger geworden... Dat is iets moois! Maar ook soms moeilijk omdat je het nog vers is je geheugen staat dat het mis ging..
    Meis we zijn nu bijna bij de 12 weken en mogen er nu dus wel vanuit gaan dat dit wondertje wel bij ons blijft en dat we in juni trotst moeders zijn! :)
    Kop op! Laat je niet gek maken en probeer te genieten!

11. hellooo girlies!

rikki je hebt een gat in de markt gevonden, een echo app :D Als dat zou bestaan zou je geen zwangere vrouw zonder smartphone meer zien hahaha :D

Ahh meiden ik herken jullie onzekerheid wel hoor, van de eerste vooral. Maar inderdaad zet het van je af want al die zorgen kunnen ook dingen met je doen die nit goed zijn voor je kindje! Kijk maar naar mijn verhaal van gister! Ik was toen de hele zwangerschap zo gestresst dat ik er spontaan bijna te vroeg door ben bevallen! Dat wens ik helemaal niemand toe en dat is nog veeeel enger! Dus relax, je kindje zit veilig bij je en alles gaat goed met 'm. Jullie zitten in de veilige zone en we gaan er voorlopig vanuit dat ze ook gewoon blakend gezond zijn!

Ik moet weleens denken aan de verhalen van vroeger, om te relativiseren. Nu wij allemaal zo angstig zijn voor een mk, vroeger waren er vrouwen die wilden niet nog een kind en deden alles om een mk te krijgen, gooiden zichzelf van de trap ed. En die kinderen zijn desondanks gewoon ter wereld gekomen, want als het goed zit, dan kan niks hem zomaar uit jouw buik krijgen!
    Of dat programma "i didn't know i was pregnant", die vrouwen dronken, rookten, feesten, aten alles wat niet mocht etc en die bevielen uiteindelijk toch op termijn van een gezond kindje. Als dat allemaal mogelijk is, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat jullie kindjes, waar jullie nu al zo goed voor zorgen, spontaan niet meer bij jullie zouden blijven!

Dusss girlpower op deze dinsdag :D

Pff ik heb echt slecht geslapen. Mijn vriend heeft besloten dat hij opeens 's nachts kan gaan zweten als een otter. En dan is dus het hele bed zeik en zeiknat. En hij had ook besloten dat hij wel lekker door het hele bed heen kon gaan rollen waardoor er nog een 20 cm droog overbleef voor mij om op te slapen. En aangezien hij ook alle deken naar zijn kant had getrokken had ik ook wel 10 hele cm droge deken. En ik kon alleen op mijn linkerzij liggen want als ik me omdraaide was de stank niet te houden. Gatverdamme echt vies, snap het ook niet want hij heeft dit nog nooit zo erg gehad :( En opeens kwam het opzetten een paar weken geleden! Ik weet niet wat ik eraan moet doen hoor :( De slaapkamer is altijd ijskoud, er staat nooit verwarming aan 's nachts.. Beetje raar!

12. Webje

Webje Bekend lid

6 okt 2012
    503
    100
    43
    2012-11-27 09.11.14.jpg
    2012-11-27 09.58.36.jpg

Echo van ons wondertje 13 weekjes vandaag:D

13. Mooi hoor webje :)

Ohhja ik moet nog even mijn nieuwe buikfoto uploaden! En even mijn gehaakte kerststerretje showen, vind 'm toch wel leuk staan zo bij het raam hihi :D

14. Even kijken of ze nu niet gekanteld komen te staan..

15. Trotter

Trotter Actief lid

26 okt 2011
    377
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, mooie buik al! Valt t ook al op als je aangekleed bent? Ik liep op m'n werk m'n buik in te houden, maar omdat niemand t verwachtte zag ook niemand iets, terwijl ik echt heel dun ben normaal :p

Cool die kerstster, ben ook aan het proberen te haken, maar vind het lastig. Wat voor soort wol gebruik je? Heb een beetje het idee dat ik daar verkeerd gekozen heb.

Ik wil ook een echo app! ;)

16. Trotter het ligt eraan. Deze foto's zijn van 's avonds en dan is mijn buik altijd dikker. Dan zie je het wel door de kleding heen maar 's ochtends zie je het niet echt. Volgens mij zit ik wel in een groeispurt want sinds gister heb ik weer hele erge bandenpijn, echt felle steken steeds, auwww :(

Qua wol kun je volgens mij alles wel gebruiken, maar het makkelijkst is katoen. Ik haal het bij phildar omdat ik in frankrijk woon ;) maar je kunt het overal wel halen. Zeeman garen schijnt ook prima te zijn bijvoorbeeld. In van die hobbywinkels verkopen ze vaak phildar garen. Kost iets meer maar is goede kwaliteit. Lastig valt wel mee maar het is met zoals de meeste dingen; je moet het even doorhebben en daarna ga je als een trein ;) Om te beginnen kun je beter met dikke garen en dikke naalden haken want dan zie je je steken makkelijker. En scheelt een hoop gepiel haha. Ik ben gewoon op internet naar filmpjes gaan kijken en heb het zo mezelf geleerd. Je kunt eventueel op de site van drops kijken, die hebben een heleboel patronen staan (waaronder de kerstster ;)) en voor elke techniek hebben ze filmpjes gemaakt waar je het goed op kunt zien.

17. Webje

Webje Bekend lid

6 okt 2012
    503
    100
    43
    Mooi buikje!! :)

18. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    @luca, crea hoor je sterretje, ik ben gek op kerstprullen. En al zeker een flink buikje, hier nog weinig te zien. Zal binnenkort ook eens een fotootje plaatsen

Hier vandaag toevallig ook erge hoofdpijn, zo erg zelfs dat ik 2 paracetamol heb genomen, want ik moet zo naar mn werk.

@bloem, ik heb hier hetzelfde. Zit ook echt niet lekker in mn vel. Ik slaap slecht, ben misselijk, doodmoe en met een fulltime baan erbij vind ik het loodzwaar. Ik zie ook echt niet voor me hoe ik dit ga doen met de nieuwe baby erbij.
    Ik hoop voor ons dat het een fase is, en dat we straks weer blije hormoontjes krijgen!

19. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Hier mijn buik van gisteren, 11w1d .. Pfff wat een pens he ?!

Deel Deze Pagina