@nana, wat erg voor je, jeetje.... Ik hoop echt dat het zo snel mogelijk weer raak is. @bloem, ja heerlijk he die afscheiding, kan echt mega veel zijn Hier ook de vk nog niet gebeld, komt ook omdat ik er een beetje tegenop zie, heb niet eens een idee hoe lang ik precies zwanger ben, komt vast lekker over haha
Juni 2013 Mama's Bevallingslijst 1. DaantjeM - 28 jaar - 2e kindje - ZH 2. Btje -30 jaar - 2e kindje - ZH - BV 3. Luca2504 - 23 jaar - 2e kindje - ZH - FV Nana86 - 26 jaar - 1e kindje Gizmobo - 22 jaar - 1e kindje - ZH - FV 4. 5. shay01 - 26 jaar - 2e kindje - ZH - FV 6. Baibey - .. - .. - .. 7. Lappie - 37 jaar - 2e kindje - ZH - ? Giraf - 29 jaar - 3e kindje - ZH - ? 8. 9. Nummertje 4 - 33 jaar - 4e kindje - thuis - BV PCOmama - 30 jaar - 2e kindje - manlief wilt ZH na Thuisbevalling 2007 - probeer BV 10. Zally - 32 jaar - 4e kindje - thuis/zh? - BV/FV? 11. Rikki - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV 12. Thalina - 26 jaar - 3de kindje - ZH - BV/FV? 13. Bloem89 - 23jaar - 1e kindje - zh - BV 14. 15. (?) Meisje, (?) Jongen, (?) Verrassing Afspraken Gizmobo - 8 oktober 2e echo PCOMama - 10 oktober eerste echo Ferti arts Luca2504 - 15 oktober eerste afspraak gyn Rikki - 15 oktober eerste echo vk Giraf - 18 oktober intake vk en echo Btje - 19 oktober eerste afspraak gyn Shay01 - 23 oktober eerste afspraak gyn bloem89 - 23 oktober eerste echo Lappie - 1 november eerste afspraak vk en echo Wil je de lijst aanpassen, zoek dan de laatste lijst op en haal de quotes weg zodat de opmaak behouden blijft.
Juni 2013 Mama's Bevallingslijst 1. DaantjeM - 28 jaar - 2e kindje - ZH 2. Btje -30 jaar - 2e kindje - ZH - BV 3. Luca2504 - 23 jaar - 2e kindje - ZH - FV Gizmobo - 22 jaar - 1e kindje - ZH - FV 4. 5. shay01 - 26 jaar - 2e kindje - ZH - FV 6. Baibey - .. - .. - .. 7. Lappie - 37 jaar - 2e kindje - ZH - ? Giraf - 29 jaar - 3e kindje - ZH - ? 8. 9. Nummertje 4 - 33 jaar - 4e kindje - thuis - BV PCOmama - 30 jaar - 2e kindje - manlief wilt ZH na Thuisbevalling 2007 - probeer BV 10. Zally - 32 jaar - 4e kindje - thuis/zh? - BV/FV? 11. Rikki - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV 12. Thalina - 26 jaar - 3de kindje - ZH - BV/FV? 13. Bloem89 - 23jaar - 1e kindje - zh - BV 14. 15. (?) Meisje, (?) Jongen, (?) Verrassing Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Nana86 - 5 wk Afspraken Gizmobo - 8 oktober 2e echo PCOMama - 10 oktober eerste echo Ferti arts Luca2504 - 15 oktober eerste afspraak gyn Rikki - 15 oktober eerste echo vk Giraf - 18 oktober intake vk en echo Btje - 19 oktober eerste afspraak gyn Shay01 - 23 oktober eerste afspraak gyn bloem89 - 23 oktober eerste echo Lappie - 1 november eerste afspraak vk en echo Wil je de lijst aanpassen, zoek dan de laatste lijst op en haal de quotes weg zodat de opmaak behouden blijft.
He dames! Wat is mij afvroeg.. Zijn er nog tips en trics wat je nu tijdens de prille zwangerschap juist wel of niet moet doen!? Behalve dan rauwe eieren/ vlees/ kaas eten?!
Juni 2013 Mama's Bevallingslijst 1. DaantjeM - 28 jaar - 2e kindje - ZH 2. Btje -30 jaar - 2e kindje - ZH - BV 3. Luca2504 - 23 jaar - 2e kindje - ZH - FV Gizmobo - 22 jaar - 1e kindje - ZH - FV 4. 5. shay01 - 26 jaar - 2e kindje - ZH - FV 6. Baibey - .. - .. - .. Raket78 - ik word deze maand 34 jaar - Hopelijk thuis - Hopelijk BV 7. Lappie - 37 jaar - 2e kindje - ZH - ? Giraf - 29 jaar - 3e kindje - ZH - ? 8. 9. Nummertje 4 - 33 jaar - 4e kindje - thuis - BV PCOmama - 30 jaar - 2e kindje - manlief wilt ZH na Thuisbevalling 2007 - probeer BV 10. Zally - 32 jaar - 4e kindje - thuis/zh? - BV/FV? 11. Rikki - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV 12. Thalina - 26 jaar - 3de kindje - ZH - BV/FV? 13. Bloem89 - 23jaar - 1e kindje - zh - BV 14. 15. (?) Meisje, (?) Jongen, (?) Verrassing Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Nana86 - 5 wk Afspraken Gizmobo - 8 oktober 2e echo PCOMama - 10 oktober eerste echo Ferti arts Luca2504 - 15 oktober eerste afspraak gyn Rikki - 15 oktober eerste echo vk Giraf - 18 oktober intake vk en echo Btje - 19 oktober eerste afspraak gyn Shay01 - 23 oktober eerste afspraak gyn bloem89 - 23 oktober eerste echo Raket78 - 23 oktober intake VK, bloedtest + plannen eerste echo Lappie - 1 november eerste afspraak vk en echo Wil je de lijst aanpassen, zoek dan de laatste lijst op en haal de quotes weg zodat de opmaak behouden blijft.
Jeetje wat is het allemaal toch spannend!! Ik had vanmiddag steken in mijn onderbuik, meteen helemaal gestrest, ben maar even op bed gaan liggen, toen was het weg. Ik was even in slaap gevallen en toen ik wakker werd en rechtop ging zitten kreeg ik weer een steekje.... pfffffffff word er gek van.... Beetje gelezen hier en daar en het schijnt er bij te horen, maar wat is het eng!! Heeft één van jullie er ook last van? Het zijn trouwens niet echt pijnlijke steken maar toch erg aanwezig. Wat zal ik blij zijn als het 1 november is en ik mijn eerste echo heb en er een perfect kloppend hartje te horen is!!! Kan niet wachten...
heb ik ook wel hoor, beetje ongesteldheids pijn in mijn onderug, wel anders als dat ik echt ongesteld werd (had dit ook bij mijn andere kinderen gelukkig) maar het maakt je wel heel onzeker!
Dames, ook ik mag mij hier melden! Ik ben Raket, woon sinds 1½ jaar in Canada met mijn grote liefde, met wie ik in de lente van 2011 getrouwd ben. Het is hier 6 uur vroeger dan in Nederland. Sinds zaterdag weten wij dat ik zwanger ben van ons eerste kindje, zomaar meteen raak geschoten in ronde 1! Zaterdagochtend heel vroeg (3 uur) heb ik een zwangerschapstest gedaan met een dipstick. Die viel positief uit, maar manlief vond de streep niet donker genoeg en geloofde het allemaal niet zo. Toen zijn we naar de nacht-drogisterij gereden om een Clearblue Digital en die gaf zowaar 2-3 weken aan. Toen moest ik hem nog gaan uitleggen dat je daar dus 2 weken bij optelt... Toen heb ik hem een lief klein boekje gegeven van Dr. Seuss (je weet wel, schrijver van The Grinch), speciaal bedoeld om een ongeboren kind in de buik voor te lezen. Maandag heb ik de verloskundigenpraktijk gebeld. Hier is er namelijk een behoorlijk gebrek aan verloskundigen dus als je er niet op tijd bij bent, kom je op een wachtlijst terecht waar je misschien wel nooit vanaf wordt gehaald. Dus liever moeten afbellen als het mis gaat, dan naast de pot piesen! Ik heb 23 oktober mijn eerste afspraak en ook dat heb ik er in de lijst bij gezet. Ze hebben een verloskundige met een Nederlandse achtergrond, die komt in januari terug van ouderschapsverlof, en dan kom ik bij haar terecht, zo is afgesproken. De symptomen zijn tot nu toe subtiel: Ik word bloedchagrijnig als ik niet op tijd eet (soort Raketzilla), de (.)(.) zijn nogal gevoelig, ik heb een darmenbuikje en ik voel vooral in de avond kleine krampjes en steekjes in mijn baarmoeder. De dipstick-testen worden keurig netjes steeds donkerder dus so far, so good. Tot zo ver mijn verhaal tot nu toe. Ik las het van Nana. Wat vreselijk rot. Duurt het 3 jaar voor je zwanger bent en dan gaat het nog mis ook. Ik leef mee met je meid en ik hoop dat de volgende poging gewoon weer raak is en dit maal blijft plakken. Juni mag misschien dan niet meer haalbaar zijn, maar wie weet is juli dat wel! Wat betreft de andere meiden: gefeliciteerd! Ik lees dat ik niet de enige ben die in het buitenland woont. Ook lees ik dat ik niet de enige ben die af en toe wat onzeker is. Je hebt per slot geen idee wat er precies gebeurt daarbinnen en iedere vorm van controle is in dit stadium volgens mij nog een illusie. Ik heb besloten om zo veel mogelijk te genieten van het idee dat ik zwanger ben, en hopen dat het gewoon blijft groeien! @rikki: Je bedoelt buiten alcohol en roken? Ik let een beetje op caffeine. Ik drink geen koffie maar wel cola, en hoewel ik daar heus niet helemaal mee ga stoppen, heb ik wel geminderd sinds ik weet dat ik zwanger ben. In chocola zit trouwens ook caffeine. Wat betreft eten: Eergisteren hebben we de ijskast/diepvries schoongemaakt en weggegooid wat we ook maar enigszins niet (meer) vertrouwen. Dan gisteren uitgebreid boodschappen gedaan. Sta je daar alle etiketten te lezen om erachter te komen wat er precies in zit... Maar goed, ik heb nu een lading eten wat ik gewoon mag eten, dat scheelt een stuk!
Raket78 gefeliciteerd! Ik zie dat je net als ik precies 5 weken bent (je uitgerekende datum is alleen een dag eerder). Spannend hoor je eerste... maar met de tweede is het ook heel spannend!!! We gaan er inderdaad maar vanuit dat het allemaal goed gaat, maar wat is het spannend. Had ik niet verwacht van te voren eigenlijk... hihi. Jeetje sinds anderhalf jaar in Canada... ik zou niet eens mijn provincie uit willen haha. Bevalt het daar? (let op de woordspeling )
Hoi Allemaal, Allereerst gefeliciteerd allemaal.. Had me al aangemeld bij juni 2013 mama's , maar zag dat er hier ook al 1 geopend was. Ik kwam er gisteren nadat het me opviel dat ik wat fel reageerde gisteren achter dat ik al minstens 5 weken zwanger ben. de clearbleu test gaf een 3+ aan. Omdat mijn vriend er nog niet volledig achter staat houdt ik me nog voorzichtig. Ik heb zelf al 3 kinderen uit een vorige relatie en hij ook 1. Maar voor mij is dit wondertje hartstikke welkom. Wel nog een beetje verbouwereerd omdat ik me alles behalve zwanger voel, nergens last van, het enige wat me opvalt is dat ik vaak moet plassen Hoop tot het eind met jullie mee te mogen kletsen.
@Lappie: Krampjes en steekjes heb ik ook hoor! De krampjes en steekjes zijn niet heel pijnlijk of zo, maar ze zitten heel diep, ze komen zeg maar uit de baarmoeder. Ik had al gelezen dat het erbij hoort dus ik heb besloten dat ik me daarover niet al te druk maak. Over Canada: Tot nu toe vind ik het super hier! Ik mis Nederland wel hoor, vooral mijn familie en vrienden, maar gelukkig is daar Skype en is Canada een superland om in te wonen! Of het hier ook goed bevalt, kan ik hopelijk over een maand of 8 vertellen! Ik weet dat het percentage keizersnedes hier behoorlijk hoog ligt. Je kunt hier ook gewoon voor een keizersnede kiezen. Ik vind het nogal wat, kiezen voor een buikoperatie zonder medische indicatie. Ik snap dat bevallen eng is, maar een operatie is dat op zich ook, en de nasleep lijkt me zelfs zwaarder, gemiddeld genomen. Maar ieder zijn meug. Ik hoop overigens op een thuisbevalling, en mocht dat niet kunnen, een ziekenhuisbevalling onder leiding van de vk.
Raket en Caat gefeiciteerd en welkom hier Raket leuk in canada wonen! Lijkt mij ook wel wat hihi In ieder geval wat meer civilisatie dan waar ik woon Daarom ben ik ook zo blij even in nederland te zijn, even gewoon winkels en mensen en openbaar vervoer en snelwegen etc. Caat spannend hoor voor jullie. Kan me voorstellen dat het wel een domper is dat je vriend er nog niet zo enthousiast over is.. Ik had trouwens op de dag dat ik ongesteld moest worden ook al 3+ op de digitale staan dus je hoeft niet perse al verder zwanger te zijn.. het ligt eraan of je snel hcg aanmaakt. Heb je al een afspraak gemaakt voor een echo? Als je niet weet hoe lang je zwanger bent mag je toch vrijwel direct langs voor een termijnbepaling? Lappie ik herken het ook hoor, heb het hier de hele dag door die steken en vind het ook eng maar zoals je zegt het hoort erbij, dus ik zeg maar steeds tegen mezelf dat het normaal is zodat ik niet elke keer naar de wc ren
Hoi Luca 2504 Dank je wel! Nou bij mijn andere kinderen was de test pas positief met 5 weken en vanaf de datum van mijn ongi (26 -08) gerekend zou ik toch al ruim 5 weken moeten zijn. Ik wil eerst duidelijkheid van mijn vriend voor ik voor de echo ga. 2504? is dat trouwens jou geboortedatum? ik ben namelijk van 2604
Caat nee dat was de uitgerekende datum van mijn eerste zwangerschap, die ik helaas niet heb mogen voldragen Wat zegt je vriend nu dan?
hoi Luca.. jeetje heftig ;( Al kan ik t wel een beetje delen... Bij mij zit alles beetje apart in elkaar. Ik ben in april na het overlijden van kindje 14 weken uit elkaar gegaan met ex. En nu pas paar maandjes samen met mijn huidige vriend. Mijn vriend heeft wat werk betreft nog het een en ander wat hij op orde wilt hebben (eigen bedrijf) ... was dus erg onverwachts voor beiden (door pil heen , alweer) Maar ook al is het onverwacht toch wil ik het wel graag, wat ik al zei april verloor ik mijn kindje met 14 weken na ook een onverwachtse zwangerschap, ik zou 21 oktober uitgerekend zijn deze maand dus.. dus erg dubbel allemaal. En nu ook weer door de pil heen zwanger geraakt .. Ik zei na de vorige zwangerschap, nooit meer zwanger te willen worden, maar nu toch het moment daar is , kan ik het ook niet loslaten. Ik ben iemand overal is een oplossing voor, huis groot genoeg, inkomen kunnen we het ook mee redden, relatie zit verders goed, maar wil ook geen ruzie.
Jeetje Caat wat moet dat ook zwaar zijn geweest je kindje met 14 weken verliezen Ik snap wel dat het even rauw op jullie dak valt hoor. Maar zoals je zelf ook aangeeft jij hebt meteen het 'gevoel' erbij dat je er toch voor wilt gaan. Je vriend heeft dit dus niet? Ik was eigenlijk ook pas 3 maanden samn met mijn vriend toen we voor de eerste gingen maarja dat was wel bewust dus dat is niet echt vergelijkbaar natuurlijk. Heb het wel al eens meegemaakt dat het dus niet gewenst was door de vader en uiteindelijk onder druk toch een abortus gehad, en dat zou ik dus nooit nooit nooit meer doen, nooit meer voor een ander iets opgeven wat ik zelf zo graag wil! Want ik heb er nog steeds heel vaak verdriet van Zowieso omdat het iets verschrikkelijks is maar als je er zelf ook nog eens niet achter staat dan heb je daar voor de rest van je leven spijt van. Ik hoop dat je vriend bijdraait en straks ook blij kan zijn. Het is wel zo dat mannen meestal even wat tijd nodig hebben om alles te laten bezinken, zo was het dit keer met mijn vriend ook, ondanks dat we toch samen met de pil zijn gestopt hij zag eerst beren op de weg en daarna kwam de blijdschap pas.
@ luca Ja was het idd ook, vandaar ook nu ook zo het gevoel deze hoort bij mij, ongeacht wat. En waar 3 mondjes zich vullen kunnen er ook 4 vullen. Maar schoonzus gaat een babbeltje met hem aan, ook zei staat niet achter een abortus. Ben ook wel heel benieuwd hoelang , volgens mijn laatste ongi 5 weken en 4 dagen nu dus afwachten.... En dat je zo kort bij je vriend was destijds, was ik ook bij mijn dochter, die wordt dit jaar 13, maar was zeker gewenst Mijn middelste zoontje was gepland , maar jongste ook door prikpil heen .. Soms ook wel lastig als ik lees hoeveel moeite sommige vrouwen moeten doen , en bij mij het er letterlijk door alles heen komt. liefs caat