Hey allemaal, Hier gaat alles goed! Ook al aan het aftellen naar de 20 weken echo op 14 okt!!! Zo leuk en spannend tegelijk. Ik ben ook erg benieuwd welke kinderwagens er straks bij de prenatal in de aanbieding zijn met de mama mazzeldagen. Ben bang dat de Nuna er niet bij zit. Ik heb vandaag een lange dag met workshop. Hoop dat ik het vol kan houden. Fijne dag iedereen!
Ger mooi dat het goed gaat op je nieuwe werk! En Pauwlien van harte gefeliciteerd met je dochter! Ik heb 23 okt 20 weken echo, maar week eerder nog echo van onderzoek dus hoop dat we dan al weten wat het wordt vind t wel fijn om nog een leuke luchtige echo te hebben voor de 20 wkn echo. Ze kunnen daar ook afwijkingen vinden natuurlijk... maar de sfeer is tenminste ontspannen en vriendelijk en ze nemen alle tijd. Vond de brief voor 20 wkn echo niet wat... zo zakelijk, geen gefeliciteerd met de zwangerschap, alleen een rijtje met wat de echo niet is en wat niet mocht, soort van verdediging allemaal. Op zich logische dingen allemaal, ik weet best dat het doel is afwijkingen op te sporen. Maar hoop toch dat de echoscopiste wat relaxter gaat zijn dan de brief haha Ik begin toch ook licht streepje op mn buik te gaan zien En soms denk ik wat te voelen! Maar ben er nog niet zeker van haha Heb nog wat kleding bij c&a gescoord in de opruiming, leuke dingen voor paar euro En dinsdag voor t eerst zwangerschapszwemmen gedaan, was leuk wel! Klein clubje en tempo goed vol te houden, in het water heb ik tenminste niet zo snel veel te heet. En vervolgens nog half uur hele zwembad incl bubbelbaden voor dat kleine groepje hebben is erg relaxed haha. Kon ik toch weer beetje normaal slapen. Heb wel vreemde nachten steeds, behalve vaak naar toilet en te warm hebben echt achterlijke dromen...? Vannacht werd het land gebombardeerd, veel angst om waar zijn we veilig, vooral onze baby... opgelucht wakker worden, toiletbezoek en verder slapen, waarna de droom gewoon verder gaat... hoor wel vaker van vreemd en levendig dromen tijdens zwangerschap maar moeten het nu echt steeds halve nachtmerries zijn :x
Hallo meiden, Ik ben er een tijdje tussenuit geweest ivm vakantie, heerlijk even helemaal weg! Dus ook een tijdje offline geweest op dit forum, zal proberen eea bij te lezen. Ik heb zelf eind augustus de nekplooimeting gehad en op vakantie werden we gebeld met de uitslag, gelukkig laagst mogelijke risico; 1:5000. Blij mee dus! Tijdens de echo voor de nekplooimeting hebben we ook voor het eerst het hartje gehoord, dat was wel heel mooi! Aanstaande woensdag moet ik weer naar de vk en hoop het dan weer te horen. Verder voel ik me goed. Ben gelukkig een stuk minder moe en heb weer meer energie. Moet wel heel vaak plassen, ook 's nachts..! Maar goed, als dat alles is.. . M'n buik begint nu ook echt wel te groeien, kan m'n normale broeken nog wel aan maar die zitten echt super strak wat niet lekker zit bij m'n buik dus tijd om te shoppen voor zwangerschapsbroeken!
Oh ja, nog vergeten door te geven. Mijn 20 weken echo is gepland op 20 oktober. Maar omdat ook wij erg benieuwd zijn naar het geslacht hebben we op een 4 oktober een geslachtsecho gepland, nog twee weken wachten dus. Ben zo benieuwd!! (kunnen we eindelijk echt flink gaan shoppen! )
Moi85.. Spannend.. Wij gaan voor niet weten wat t wordt, maar kan me toch wel voorstellen dat er mensen zijn die t wel willen weten, ben zelf ook al best nieuwschierig! Haha.. Ik mag vanmiddag weer naar vk, hoop natuurlijk weer een prachtig kloppend hartje te horen.. De angst dat er iets mis is, stak vannacht toch echt weer de kop op dus ik heb veel wakker gelegen.. En als ik slaap heb ik ook nog eens de gekste dromen! Haha vandaag moest ik opnieuw samen met mijn vriend naar de kleuterschool.. Hoe kom ik erbij?! Nu maar lekker aan de poets in huis, want met 6 werkdagen deze week moet ik vandaag me eindige vrije dag benutten met poetsen! maar.. Dan gaat de tijd wel sneller en mag ik dus ook sneller naar de verloskundige!
Hoi meiden, Hier gaat het goed! Jaaa dat is dus heel leuk om te zeggen. Eindelijk! Lekker gewerkt deze week en ben weer heerlijk positief in m'n koppie. Verliefd hoe is het gegaan bij de verloskundige? Moi1985 leuk dat je weer gezellig meekletst. Fijn hè 's nachts uit je bed? Haha ik herken het wel. Ik heb ook een heleboel energie gekregen. Rare dingen die hormonen! Hahaha. 14 oktober hebben wij de echo en ik ben letterlijk streepjes aan het zetten op de agenda. Hanneke, idd die dromen! Om gek van te worden. Volgende week gaan manlief en zwager de zolder schilderen om vervolgens alles van babykamer naar zolder te verhuizen. Dan kunnen we de babykamer schilderen en opknappen. Daar heb ik zoveel zin in! Inmiddels hebben we zoveel ideeën opgedaan hoe we het willen hebben dat we helemaal enthousiast zijn en gauw willen starten. 20 oktober start mijn zwangercursus. Bewegen en theorie. Ben heel benieuwd.
Ger, wat fijn dat je lekker hebt gewerkt en dat je weer lekker Positief bent! Hou dat gevoel vast! Gister bij mij was alles goed, hartje klopt nog prachtig en baarmoeder groeit goed.. Zit nu weer op start gewicht dus zal nu wel beginnen met aankomen! Vk vind alleen dat ik op t werk iets rustiger aan moet doen, ze vond mij er zelf slecht uit zien, witjes en extreem vermoeid, dit weekend helaas ook werken maar dinsdag toch even gesprek aangaan met leidinggevende..
Fijn dat je weer meer energie hebt gekregen Ger! Merk zelf ook dat de ergste vermoeidheid gelukkig alweer voorbij is, hopelijk blijft het zo . En Verliefd91; fijn dat je het hartje weer even hebt mogen horen! Ik mag woensdag weer!!
Heel fijn, weer even gerustgesteld, kan alleen niet zeggen dat de vermoeidheid bij mij al verdwijnt.. Op dagen dat ik vrij ben misschien, maar met werkweken van 6 dagen per week in een verpleeghuis ben ik werkelijk kapot! Dinsdag maar even babbelen op t werk.. Kan me ene been niet meer voor de andere krijgen..
Verliefd, super zeg dat je echo goed was! Heb je lekker gebabbeld vandaag op je werk? Ik vind 6 dagen best pittig hoor. Moi, veel plezier morgen als je naar het hartje gaat luisteren. Ik vindt dat altijd zo'n kadootje van een verloskundige bezoek haha. Han, hoe ist met jou? Nog steeds last van halve nachtmerries? Papilio, volgens mij hebben wij op 14 oktober de 20 weken echo. Leuk zeg. Hoe laat mag jij? Ik vindt het zo spannend. Ben ook aan het aftellen. Letterlijk zeg ik iedere dag een streepje op de kalender haha. Hier gaat alles lekker. Zondag volgens mij voor het eerst iets gevoeld. Voor het zelfde geld waren het mijn darmen hoor maar het was zo apart dat ik gewoon van de bank schoot van schrik. Manlief lag op de grond van het lachen natuurlijk. Het is echt leuk om te zien hoe betrokken hij is. Had ik eerlijk gezegd van tevoren niet bedacht dat het zo zou gaan. Ben er natuurlijk erg blij mee. Zakken jullie gekke eetgewoontes een beetje af of nemen ze alleen maar toe. Ik zit hier weer miniloempia's met appelmoes te eten. Het is héérlijk!!
Gaat goed hier hoor Afgelopen nachten wel apart gedroomd maar waren geen nachtmerries jeeee Af en toe denk ik ietsje meer energie te hebben weer. Vanavond ook weer zwangerschapszwemmen gedaan, is toch wel leuk! Die houden we erin. Nog weekje en weer hartje luisteren. Soms denk ik misschien wat te voelen maar weet het niet zeker... Kan wel aan mn buik voelen tot waar mijn baarmoeder zit, die groeit mooi. Heb stetoscoop thuis, ik denk dat ik soms schopjes kan horen Maar weet het niet zeker want hoor ook darmgeluiden. Maar af en toe iets wat toch anders lijkt hihi. Heb placenta voor dus zal ook nog wel even duren voor ik echt goed schopjes voel. Ik zie dat zo voor me dat je van de bank springt trouwens en je man daarom in een deuk ligt, geniaal Gekke eetgewoontes vallen bij mij nog wel mee haha. Loempia met appelmoes lol Soms wel echt geen zin in brood of warm eten... en soms weer heel erg haha. Verliefd wel goed op jezelf passen hoor! En op je kindje natuurlijk! 6 dagen in de week zwaar werk... pfoe... klinkt al als heftig als je niet zwanger bent. Hopelijk heb je wat kunnen bespreken dat je het rustiger aan kan doen.
Hey allemaal, Ik lees voorzichtig aan positieve berichten over hoe jullie je voelen!!' Fijn zeg. Ik merk bij mezelf ook dat het zo leuker zwanger is dan super misselijk en geen energie Ik droom echt super veel de laatste tijd. Vanacht droomde ik dar ik bevallen was van een meisje zonder enige hulp. En ik was helemaal in paniek omdat de kraamzorg maar niet kwam. Daar had ik map voor nodig en die was ik kwijt!!! Hahaha helemaal in de stres was ik. Pfff Kopen jullie nog wat tijdens de mama mazzel dagen? Wij alleen de stokke trip trap met zitje en kussen. Vind het eigenlijk nog wel tegenvallen. Maar het is ook nog wel vroeg om allerlei dingen aan te schaffen Sommige hebben de kleine dus al gevoeld? Wat bijzonder moet dat zijn!! En enige wat ik voel zijn mn darmen en af en toe lichte steken in mn onderbuik. Ben zo benieuwd hoe het voelt!! En gekke eetgewoonten heb ik nog niet. Ik vind zoetigheid erg lekker maar dat had ik al. En ik heb wel echt meer eetlust. Maar goed ook was twee kilo afgevallen en ik ben wel slank van mezelf. Hoop eigenlijk dat na de bevalling ik wat voller blijf @ger inderdaad op 14 okt de 20 weken echo. Wij zijn om 16.00 uur aan de buurt en jullie??? Nou meiden pas goed op jezelf en tot spreeks!
Ben het gesprek nog niet aangegaan.. Ik ben bang voor reacties van leidinggevende,, en voor mezelf wil ik er niet aan, voel me dan een slappeling die collega's tekort doet,, heb volgende week functionerings gesprek en hoop dat ik het dan kan aankaarten.. Heb nog geen gekke eet gewoontes, maar ben dan ook nog lekker op me start gewicht.. Dromen wel, maar moet zeggen dat ik die voor de zwangerschap ook al wel had.. En die waren al net zo vreemd als nu ik wel zwanger ben.. Soms denk ik dat ik onze ukkie al heb gevoeld maar echt duidelijk nog niet,, baarmoeder voel ik wel heel goed, vooral tegen de ochtend als ik nog in bed lig.. Zaterdag gaan we de baby kamer bestellen en de kinderwagen.. Leuk! 13 okt hebben we de 20 weken echo! Zoo zin in! Maar vind het ook wel spannend hoor! Zo voor nu maar weer klaar maken voor een late dienst,, ben nu al moe, maar weer zien hoe we die dienst weer door gaan komen!
Ohw lieve verliefd, Je bent helemaal geen slappeling! Kindje dat in je buik groeit kost nu eenmaal erg veel energie. Was daar zelf ook verbaasd van... Als ik dat zo hoor werk je juist keihard. Maar je moet je nu even niet druk maken om collega's tekort doen, maar om jezelf en je kindje tekort doen! Kan me goed voorstellen dat het moeilijk is... ik ben zelf ook zoiemand die altijd maar door gaat, hard werken, opofferen voor een ander en stiekum over mijn eigen grens heengaan. Maar nu ben ik niet alleen verantwoordelijk voor mijzelf, maar ook voor mijn kindje... dus toch maar stapje terug. Als je nu het gesprek aangaat kun je misschien nog iets bespreken met wat minder uren, uren anders indelen zodat het voor jou beter te halen is, misschien kun je meer administratieve taken doen of even de minder 'zware' bewoners doen. Als je doorloopt terwijl het eigenlijk niet gaat, stort je straks in en daar heeft niemand wat aan... Jij niet, je kindje niet, je collega's en leidinggevende niet. Hoeveel uren werk je nu? Ik twijfel nog om te gaan kijken bij de mama mazzeldagen, gewoon voor de leuk, Prenatal zit hier vlak achter. Maar denk niet echt dat ik wat ga kopen... Kinderwagen is bij babydump toch goedkoper en kamertje en kinderstoel hebben we al. Voor kleertjes wil ik toch wel graag weten wat het geslacht is eerst... En we moeten nog behang uitzoeken, wil dekentje enzo daar wel graag bij laten passen, maar weet nog niet welke kleur dat precies wordt. Donderdag gaan wel de kasten uit de babykamer die daar nog stonden naar de berging dus dan kunnen we wel mooi beginnen met behang en meubeltjes straks in mekaar zetten
Hier vandaag weer op controle geweest en het hartje klopte gelukkig nog steeds heel mooi! Echt bijzonder om te horen... . Over vier weken moet ik nu weer terug komen, net na de 20 weken echo. Ze voelde m'n baarmoeder ook die ook al goed gegroeid was. Wij willen ook de stokke tripptrapp kopen die nu bij prenatal in de aanbieding is. Samen met kussentje en babyzitje. Dat newborn zitje kunnen we van m'n zus lenen, is echt super leuk omdat de baby dan heel snel ook gezellig aan tafel kan zitten. Vrijdag geslachtsbepaling echo, zo spannend!!
Hallo meiden, Ik zou mij ook graag hier willen melden: Modi, 33 jaar, derde en vierde kindje... we krijgen een tweeling!! Verwacht op 14 maart. In april dit jaar een pijnlijke miskraam, en nu dubbel geluk. We zijn heel erg blij. Over vier weken hebben we de 20-weken echo, 24 oktober. Dan hopen we ook de geslachten te weten . Ben al best bol, vandaag een zware, vermoeide dag. Er zijn dagen dat ik het liefst de he-le dag op bed wil liggen. Met grote schalen en borden vol voedsel ernaast. En een lakei, om het me te voeren.... Ik schrijf niet vaak maar lees des te meer. Mocht je me gaan missen (in één van de vorige bevallingslijsten bleek ik er opeens te zijn afgegooid omdat ik een paar weken niets van me had laten horen , heel vervelend...), pb me dan . Fijne avond!
Gefeliciteerd Modigliani! Wat leuk een tweeling! Zeker dubbel geluk. Maar om eerlijk te zijn ben ik blij dat het er bij mij maar 1 is, het is al druk genoeg met een dreumesje van 1 jaar erbij.
Hoi modigliani! Gefeliciteerd met jullie twee kleine wondertjes!! Ik hoop dat deze zwangerschap beter verloopt! We houden trouwens geen lijstjes bij omdat het groepje active dames niet groot is. De meeste zitten nu op facebook in een prive groep. We zullen je er niet zomaar vanaf gooien, wist niet dat dat mogelijk was? @moi, veel succes met de echo vandaag. Hoor graag hoe het was gegaan!! Groetjes
Welkom modigliani.. En heel erg gefeliciteerd met de zwangerschap van maar liefst twee wondertjes,, hoewel ik me aansluit bij Pauwlien dat ik blij ben dat het er bij ons maar eentje is.. Ik hoop voor je dat deze zwangerschap goed verloopt!