1 - 15 maart 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mejosje, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papilio

Papilio Lid

25 jun 2014
    83
    0
    6
    Omg Rotterdam
    Gefeliciteerd!!! En al meteen aan het shoppen voor jongens kleren??

2. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Woehoe! Gefeliciteerd! En veel plezier met winkelen! :D

3. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Welkom modi :) leuk ja een tweeling!

Gefeliciteerd Moi dat jullie een zoon krijgen :D
    Nog paar weekjes geduld... dan weten wij het hopelijk ook ;)

We hebben vandaag kinderwagen besteld! Qute van de babydump, in het rood. Of beetje bordeaux is het eigenlijk. Erg blij mee! Ook boel anderen toch nog getest, maar die waren dan toch weer lastig met bak opklikken of gingen nu al moeilijk ingeklapt... deze blijkt incl bak in onze suzuki swift kofferbak te passen! Hij wordt mooi plat, wielen eraf, bak ernaast en de hoedenplank past er zelfs nog soort van boven :D Hij lijkt beetje Joolz maar dan voor ons betaalbaar ;)
    Ook gratis box van babydump meegenomen, erg leuke inhoud! Geeneens reclame, helemaal vol met spulletjes :D bakjes, bekertjes, lepeltjes, knuffel, rompertje, washandje. Helemaal tof!

4. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Leuk hoor Hanneke Lekker gewinkeld dus! Wij zijn vandaag ook naar de babydump geweest, hebben kinderwagen besteld, de mutsy transporter. En we hebben een kinderkamer besteld! Helemaal verliefd op alle spulletjes! Vooral alles wat je er gratis bij krijgt.. Matrasje gratis gehad box en een Maxicosi.. Over 2 weken wordt t al bezorgd.. Helemaal leuk!
    Klopt de gratis box van babydump is geweldig! Geen reclame maar gewoon spulletjes die je ook echt kan gebruiken! Super..

5. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Hoi meiden,

modi welkom hier! Wat leuk een tweeling, en ook spannend lijkt me. Heel veel succes joh, ik hoop dat je inmiddels een lakei hebt gevonden... Hahaha lijkt mij ook wel wat. Dan mag de lakei ook lekker onder m'n bed stofzuigen hihihi.

moi wat leuk dat je het geslacht al weet. Over ruim 2 weken weet ik het ook. Heb je het gewoon verteld of heb je er een feestje van gemaakt of hou je het voor jezelf tegen familie vrienden en bekenden?

Hanneke ik hoop nou binnenkort ook eens te gaan shoppen. Dan ga ik de babydump zeker een bezoekje brengen want die box wil ik ook! Leuk hoor lekker shoppen. Ik ben er nog niet aan toe gekomen. Wie weet krijg ik binnenkort manlief zover...

Verliefd, hoe gaat het met je? Heb je al een beetje rust gevonden of werk je nog steeds zo vreselijk veel? Heb je al moed gevonden om met je leidinggevende te praten? Ik hoop zo dat je je beter voelt.

Ik ben me vandaag rot geschrokken. Ik was m'n hond aan het uitlaten en er komt een gezin aan fietsen met een meisje wat niet zo goed kon fietsen. Het meisje was een beetje bang voor m'n hond en durfde niet langs ons heen te fietsen. Ik ging lekker aan de kant zodat ze erlangs kon. In de stress stuurt ze recht op me af ipv de andere kant. Ik sprong aan de kant maar niet ver genoeg dus kwam haar stuur recht in m'n buik. Ik was zo bang dat er wat mis was dus heb meteen bij thuiskomst de verloskundige gebeld. Die is langs geweest en gelukkig klopt het hartje nog en bewoog het ook. Ik kan jullie niet vertellen hoe blij ik was. Morgen hoor ik of de 20 weken echo vervoegt wordt. De placenta kan misschien beschadigd zijn en de vk gaat overleggen met de gynaecoloog of die het nodig vindt om een echo te maken. Ik wacht rustig af. Ik mocht niets meer doen vandaag en lig lekker op de bank. De schrik zat er echt goed in maar inmiddels heb ik wel het gevoeld dat het oké is en het goed komt. De vk zei wel dat mijn baarmoeder flink gegroeid was tot boven m'n navel. Nou ik moet je zeggen dat heb ik ook echt gemerkt. Vooral 's avonds heb ik echt een hele grote buik haha. Ik heb net een bod op een babykamer gedaan. Ik ga lekker hard duimen dat het wat wordt want hij is echt zooooo leuk...

Liefs Ger

6. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    O en Papilio, ik heb de afspraak om 11.20 uur staan. Spannend hè? Ik hoop zo dat alles goed is. Misschien gaat de afspraak helemaal niet door en moeten we dus eerder komen maar ik ga er voor het gemak even van uit dat het goed komt dus ik gewoon op 14 okt ga.

7. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Wow tjonge ger wat eng...! Fijn dat vk gelijk kwam. Was ook echt laag in je buik zeker? Gelukkig lijkt alles goed en houden ze het goed in de gaten!
    Fijn om te horen trouwens dat je baarmoeder al boven je navel komt en de vk dat prima vond. Je bent week verder dan mij en als ik mn buik voel komt ie bij mij volgens mij tot de navel nu. Heb di controle maar dan lees ik weer ergens dat normaal met 20 wkn pas bij navel komt... ;)

8. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Hoi Hanneke,

Ja was idd onderin m'n buik. Ik ben niet zo heel groot dus zo'n stuur komt dan onder in m'n buik terecht helaas. Ik wist niet dat het bij 20 weken pas was. Nou dan zal dat ook wel komen omdat ik klein ben. Zo'n baarmoeder moet toch ergens heen hè haha.
    Ik heb de meubels gekocht voor de babykamer. Vrijdag gaan we ze ophalen. Echt zo leuk. Hopelijk is het nog steeds leuk als ik het in het echt zie. Maar ja dat is altijd een gokje. ;)

9. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Het zal ook wel een gemiddelde zijn van die 20 wkn ja. Zit ook wel groot verschil per persoon hoe groot je buik wordt en hoe vroeg al en daar hebben mensen ook altijd wat over te zeggen haha.
    Leuk dat het kamertje gelukt is! Ik vond het er in het echt mooier uit zien als op de foto juist ;) Maarja je kan altijd afzeggen als t echt heel tegenvalt.
    Hier zijn de kasten die in de babykamer stonden eindelijk naar de berging, nu alleen dr inhoud nog en dan kunnen we behang trekken haha. Kan alleen nog niet echt goeie kleur behang vinden... we willen 1 muur iets van beige. Verven kan ook maar das weer dubbel werk. Nog even goed kijken maar :)

10. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Ger, wat heftig zeg.. Pff schrikken! Fijn dag alles goed is.. Ik ben vandaag t gesprek aangegaan op t werk en zoals ik al wel verwachtte, het wordt me niet in dank afgenomen.. Maarja de pijn die ik heb van t werken neem ik niet in dank! Nu moet er een gesprek komen met de bedrijfsarts, hoor woensdag meer,, hoop toch iets minder te kunnen gaan werken tijdelijk.. Dit is echt geen beroep voor zwangere mensen! Haha..
    Wat baarmoeder betreft zit bij mij ook al wel bij me navel hoor, en ben 18 weken zou ik dus ook te vroeg en vlot groeien? Had altijd een platte buik maar je kan t nu goed zien bij mij hoor,, heel mooi eigenlijk wel.
    Leuk hoor dat je vrijdag de meubeltjes kan halen.. Wij krijgen deze week bericht wanneer ze worden bezorgd.. Heb echt zin om er mee aan de slag te gaan!

11. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Hoi Verliefd,

Weet je, ik ben zo ongelofelijk blij voor je dat je er iig over gesproken hebt. Nou de bedrijfsarts zal je wel begrijpen hoor! Ik ben een tijd geleden ook bij de bedrijfsarts geweest en die heeft mij ook heel goed geadviseerd! Goed dat je voor jezelf kiest. Eigenlijk doe je het voor jullie tweetjes. Je lichaam moet hard werken dus moeten wij zwangeren er gewoon goed voor zorgen. Ik begrijp er niets van de je leidinggevende zo reageert. Sterker nog ik vindt het belachelijk. Zeker in de zorg zou je toch denken dat juist daar er goed rekening mee wordt gehouden.

Ja leuk hè die spulletjes. Nu begint het bij mij ook te kriebelen. Ik had m'n moeder opgebeld en we hebben samen gefantaseerd over de wieg. Dat is namelijk de wieg waarin ik ook heb gelegen en die moet opnieuw bekleed worden. Dus dat gaat nog een hele klus worden. O ik heb er zo'n zin in. Stofjes uitzoeken enz. Heerlijk! Nog ff de 20 weken echo afwachten en hoppa gaan met die banaan.

Succes morgen!

Liefs Ger

12. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Ger, ik was al bang voor deze reactie en dat is precies de reden dat ik t gesprek heb uitgesteld.. Maar vanmorgen op t werk werd ik weer als pingpongbal gebruikt, en hoewel me directe collega t voor me opnam deed ze er werkelijk niks op uit, vond ik dat ik t recht heb om voor ons kindje op te komen.. Nog niet eens voor mezelf.. Helaas heerst bij ons de neem maar een paracetamolletje en zeur niet cultuur.. Dus pijn of niet, mis gaan kan het altijd volgens mijn leidinggevende,, klopt, kan maar ik vergeef het mezelf nooit meer als t misgaat omdat ik me overwerkt heb met de pijn die ik nu al ervaar,, ben benieuwd nu naar t gesprek met de bedrijfsarts, zie er wel tegen op hoor.. Voel me nog een aansteller ook..

Ja nog 2 weekjes en dan hebben wij de 20 weken echo.. Zo super veel zin in maar vind het ook zo spannend.. Voor het geslacht gaan we niet maar wil zo graag weten of alles gezond is! En daarna! SHOPPEN! :)

13. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    O lieve verliefd, je bent geen aansteller. Je moet juist trots op jezelf zijn! Je zegt het zelf al, je komt voor je kindje op! Dan ben je geen aansteller maar dan verdien je gewoon een applaus! Echt ga naar de bedrijfsarts en wees eerlijk. Dus niet zeggen ik denk dat ik dit of dat wel kan maar eerlijk zijn! Niet je beter voordoen dan je je werkelijk voelt. Denk nu niet ze heeft makkelijk praten, want ik zat ook in zak en as toen ik mijn nieuwe werkgever moest bellen of ik 2 weken later kon beginnen met werken. Denk je dat het makkelijk was? Nee was het niet, maar ik heb er geen spijt van. Hij was er uiteindelijk alleen maar blij om dat ik mijn grens aangaf. Dus meis zorg goed voor jullie tweetjes. Daar hoort dit ook bij, aanstellen is iets heel anders hoor echt waar. Zie het maar als een grens aangeven. Je leidinggevende gaat anders over jou grens hen, dus nu moet de bedrijfsarts maar ingrijpen. Sterkte morgen, ik weet zeker als je echt eerlijk bent dat het helemaal goed komt!

Liefs Ger

14. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Verliefd vind het heel knap van je dat je gesprek aangegaan bent! Kan me voorstellen dat het erg moeilijk is als er zo'n mentaliteit heerst... Is goed om hard te werken en verzuim te voorkomen maar je kan ook tever doorschieten he.
    Even afwachten wat de bedrijfsarts zegt, spannend. Je kan ook nog eens met je vk gaan praten, vooral als je pijn hebt. Zij zal ook voor je opkomen dat je het rustiger aan moet doen als je klachten ervan hebt. Vriendin van mij mocht van gyn tot de zoveelste week niet werken. Kunnen ze klagen maar is gewoon klaar.

Ger wat gaaf dat je je oude wieg nog hebt en weer kan gebruiken! Wel heel speciaal als je kindje dan ligt waar jij ook hebt gelegen!

Ik had gelukkig weer goeie controle vanochtend. Maak me stiekum dan toch weer te makkelijk druk of alles wel goed is... maar bloeddruk was goed en hartje was mooi duidelijk! Heel verschil met vorige keer, toen was het nog maar zachtjes en moeilijk te onderscheiden van mijn hartslag. Nu luid en duidelijk hoorbaar :D

15. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Wacht nu inderdaad even af wat de bedrijfsarts gaat zeggen, maar met weken van 42 uur en 36,5 uur nog in t verschiet mag t van mij opschieten!
    Had ook gevraagd me even geen donderdag avonden in te plannen vanaf november, omdat ik een cursus zwangerschapsgym ga doen, wat denken jullie, meteen de 1e avond dat ik ga starten, heb ik een late dienst gekregen! :x

Heb als ik op me rug ga liggen met gestrekte benen een hele harde buik, heel duidelijk de baarmoeder te voelen dan en t trekt dan heel erg.. Vooral als ik heb gewerkt.. Is dit dan een harde buik of hebben jullie ook geen idee? Als ik dan op me zij draai( duurt altijd even met mijn rugpijn) gaat t strakke harde gevoel weer weg..

Zou zo blij zijn als we de 20 weken echo hebben gehad, ben zo benieuwd of alles goed is met onze kleine uk! Maandag over week is het zo ver! Spannend!
    En als t goed is komt volgende week onze prachtige babykamer, dan lekker samen met mijn lieverd die lekker in elkaar knutselen! Zo zin in!

16. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Weet je al wanneer je bij bedrijfsarts terecht kan dan?
    Ik weet niet goed nog hoe dat zit met harde buiken... soms voel ik mn baarmoeder wel best goed, soort druk erop, maar is bij mij niet mn hele buik en kan het niet relateren aan druk zijn, veranderd niet met rust. Dus ik denk bij mij meer groei van baarmoeder. Had wel laatst op trap die ik wat enthousiast opliep wat last van mn buik wat afzakte toen ik stil ging staan, maar of dat harde buik is...?
    Als je het duidelijk meer hebt als je druk bent geweest en het met rust beter wordt lijkt het me wel teken dat je te druk bent geweest. Anders vk eens bellen? Heb je nog controle voor 20 wkn echo?
    Vind t wel best lelijk dat ze je gelijk 1e donderdagavond gewoon inplannen, hopelijk is het gewoon pech/toeval/vergeten maar komt haast over als pesten...
    Leuk dat je kamertje bijna binnen krijgt! Heb er hier ook wel zin in! Maar ben nog in stadium behang aftrekken haha.
    We gaan volgende week midweekje naar centerparcs, wel veel zin in! Mooi nog even met zn tweeën op vakantie. Voor halve prijs met Prenatal code ;)
    En de week daarna alweer echo en dan hopen we geslacht te weten te komen :D

17. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Nee nog geen idee wanneer ik bij de bedrijfsarts terecht kom. Ik wacht gespannen af..
    Wat die donderdag avond betreft, is inderdaad in mijn ogen beetje pesten, omdat er ooit al eens door planner tegen mij is gezegd, jij vraagt ook veel aan.. Toevallig die maand inderdaad wat meer dingen als anders,, pfff had ik maar een vak gekozen! ;)

Die buiken, ik heb d'r niks geen last van bij drukte alleen wanneer ik gestrekt op bed lig, misschien inderdaad dat t groei is en nog niet heel veel ruimte in me buik? Moet voor de 20 weken echo niet meer naar vk, maar maandag over een week hebben we de echo al! Ben echt aan het aftellen nu! En de vrijdag daarna naar de verloskundige.. Dus vandaag over 2 weekjes,,

Kamertje wordt toch niet volgende week bezorgd, kreeg vandaag mail dat er door een fout de levering is verplaatst naar over 3 weken.. We hoeven verder niks te doen, wanden en vloer zijn 1,5 jaar geleden allemaal netjes gemaakt toen we in dit huis kwamen wonen.. Maar ach 3 weekjes is nog makkelijk te overzien en ruim op tijd..

Leuk joh dat je nog lekker even weg gaat.. En helemaal leuk als het voor de helft van t geld is! Ben groot fan van centerparcs en dan vooral van de aqua mundo! :D

Hebben jullie trouwens al t idee dat jullie de kleine kunnen voelen? Ik denk, weet natuurlijk niet zeker. Geen idee hoe het zou moeten voelen, maar dat is soms de kleine al een klein beetje kan voelen.. Vk zei wel dat mijn placenta achter lag en dus zou het wel moeten kunnen met dit termijn toch?

18. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Oke dan zal het vast wel meevallen met die buiken, zou alleen ff vk bellen als t pijnlijk of vaak wordt ofzo...
    Jammer van t kamertje maar gelukkig ben je vroeg ja! Met 30+ weken zou ik er wel stress van krijgen haha

Heb wel echt zin in centerparcs ja! Voor ons de eerste keer dat we dat doen, we gaan naar de Eemhof. Ben groot fan van zwembad dus heel benieuwd naar aqua mundo, gaan we uitgebreid gebruik van maken haha. Vind het heerlijk vooruitzicht om lekker alles bij de hand te hebben op een park en mooi zwembad, niks hoeven! We hebben wel stedentrip overwogen maar ben niet alle dagen zo fit en dan wil je toch de hele stad door lopen... dus helemaal goed zo haha.

Ik weet ook niet zeker of ik uk nu voel of niet... Soms denk ik van wel maar vind het heel lastig haha. Mijn placenta ligt wel voor. Vk had het over popjes... dat haal ik er toch niet uit eigenlijk. Meer lichte duwtjes, of zoals wanneer je in de achtbaan gaat dat gevoel dat je maag maakt, maar dan heel licht en onderin mn buik. Of net alsof gewicht in mn buik verschuift als ik me omdraai in bed ;)
    Heb een stetoscoop thuis en ben wel aardig zeker dat ik beweging kan horen :D Kleine schopjes ofzo en heeeel ver weg iets van hartje ;)

19. Papilio

Papilio Lid

25 jun 2014
    83
    0
    6
    Omg Rotterdam
    Leuk dat er nog steeds berichtjes worden geplaatst! Ik lees altijd mee maar reageer niet altijd.

Verliefd ik hoop dat je bedrijfsarts goed naar je luistert en anders naar het advies van je verloskundige. Ik denk dat een werkgever meer aan je hebt als je een paar uurtjes minder in de week werkt bv, dan dat je straks volledig uitvalt😉. Het belangrijkste is dat je naar je lichaam luistert, een ander weet niet wat je voelt. Succes ermee!

Hanneke wat heerlijk dat jullie op vakantie gaan! Lekker samen weg en genieten!! Straks is alles anders met een kleine erbij.

Ger, hoe gaat het met jou? Las dat je een flinke duw hebt gehad in je buik en dat de controles gelukkig goed zijn! Fijn om te lezen, je schrikt toch best wel!

Ik voel de baby al een week echt schoppen. Vaak een paar keer achter elkaar en mn vriend heeft het ook kunnen voelen. Zo leuk. Er zit ook wel enige regelmaat in. Het maakt het zwanger zijn wel extra leuk.

Verder haalt mn vriend vandaag de meubels op voor de baby kamer. Dan hebben we de grote dingen al binnen behalve de kinderwagen.

14 oktober hebben we de 20 weken echo om 1600 uur!! Echt aftellen net zoals iedereen:) ow en zijn jullie al aangekomen? Misschien is het wel leuk om wat buiken fotos binnenkort te plaatsen?

Groetjes en een fijn weekend

20. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Jaaaaa babykamer opgehaald gister. Hij is helemaal mooi en naar ons zin! Nu nog lekker klussen op de babykamer en dan kunnen die mooie meubeltjes erin! Nu staat alles in de woonkamer. Dat is ook wel grappig.

Deel Deze Pagina