1 - 15 maart 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mejosje, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Papilio,

Ik heb me toevallig vanmorgen gewogen, en ben nu bijna 1 kilo aangekomen,, voor dit termijn niet heel erg denk ik zo?
    Jij zelf dan? Jij al wat aangekomen? Wel leuk inderdaad om buikfototjes te gaan plaatsen.. Zal vragen of vriendlief er eentje voor me maakt, ik vind t wel grappig om te merken, s morgens nog niet echt een buikje, maar tegen de avond is t niet meer te verbergen dat ik zwanger ben! Wat natuurlijk ook helemaal niet hoeft. Ben trots op ons wondertje en dus ook op me buik!
    Leuk joh, meubeltjes lekker in huis vandaag, ik moet nog 3 weekjes wachten.. Paar ach dan ben ik nog ruim op tijd!
    Ger ook leuk dat jij de meubeltjes al hebt, en helemaal dat ze in de woonkamer staan. ;) kun je er mooi van genieten! Ben benieuwd wat jullie gaan maken van de kamertjes.. Misschien ook leuk om daar foto's van te posten in dit forum?

Ik ben nu terug van een heel heftig dagje werken, dus ga nu eerst me rug maar weer flink rust gunnen voor ik weer aan t koken sla.. Lekker tortellini voor mezelf en spaghetti voor vriendlief. Dat is nogal een moeilijke eter dus voor hem niks bijzonders.. Maar ben zelf zo gek op tortellini dat ik maar even twee soorten paste kook vandaag.. Morgen weer lekker makkelijk, patat met spareribs!

2. Papilio

Papilio Lid

25 jun 2014
    83
    0
    6
    Omg Rotterdam
    Wat leuk Ger!! Bij ons staat nu alles verspreid in delen over twee slaapkamers hahaha!!

3. Papilio

Papilio Lid

25 jun 2014
    83
    0
    6
    Omg Rotterdam
    @Verliefd, 1 kilo is denk ik netjes ja. Ik schat dat ik ook 1-2 kilo ben aangekomen. Ik heb een ikea weegschaaltje, nou die is niet echt nauwkeurig.

Goed dat je even tijd voor je zelf neemt na een lange dag!! Heb je vandaag vrij?

4. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Helaas niet, ben al weer vanaf 7 uur hard aan het werk.. En van rust en tijd is t gister middag ook niet meer gekomen.. Dat moet ik nu bezuren..

5. Papilio

Papilio Lid

25 jun 2014
    83
    0
    6
    Omg Rotterdam
    Ow balen zeg!! Heb je deze week een dag of middag dat je even tijd voor jezelf kan nemen?

6. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Jawel ben morgen vrij en de rest van de week late diensten, dat geeft altijd iets meer lucht,, en vandaag met leidinggevende een goed gesprek gehad. Ga vanaf volgende week 50% werken.. Dus iets meer vrij tussendoor! En op die manier hopen dat ik door kan tot me verlof!

7. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Oh wat leuk dat je de meubeltjes al in huis hebt! Wij hebben de laatste tijd ook al een en ander gekocht, zeker nu we weten dat het een jongetje wordt maakt dat het toch wel makkelijker, zondag een aantal heel leuke kleertjes gekocht :). Voor een ledikantje en commode moeten wij nog kijken, komt binnenkort.

Ik lees dat jullie nog niet zoveel zijn aangekomen, 1 a 2 kilo max? Ik heb me ook even gewogen en zie dat ik inmiddels 3 kilo ben aangekomen! Woog 54kg en nu dus 57kg. Ach ja, het hoort erbij denk ik maar en krijg een mooi buikje nu, je kunt nu wel echt zien dat ik zwanger ben en daar ben ik natuurlijk ook best trots op!

Hoe voelen jullie je verder? Nog last van gekke kwaaltjes? Ik voel me eigenlijk prima, maar merk wel dat ik sinds ongeveer een week wat regelmatig last heb van maagzuur. Bah, vies is dat! Zakt gelukkig wel heel snel af en hoef er dus ook niks voor in te nemen gelukkig. Verder nog steeds lekker vaak plassen en af en toe wat duizelig, maar mijn bloeddruk was ook 100/60 wat best laag is. Maar als het hier bij blijft teken ik er voor! ;):)

Over twee weken de 20-weken echo, vind ik nog wel heel spannend. Zat wel te denken dat we gewoon al bijna op de helft zijn! Als die tweede helft ook zo snel gaat als de eerste tijd..! ;)

8. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0

Ja gaat goed. De gynaecoloog vond het niet nodig om een echo te maken. Als er een gaatje in de placenta zou zitten kunnen ze er toch niks mee. In dat geval vond ik het beter om het maar niet te weten. Nu gaat het heel goed. Volgende week 20 weken echo wat ik heel erg spannend vindt. Dan weten we zeker of alles heel is en of de baby gezond is.

Iedere ochtend wordt ik wakker om 5 uur van gekriebel in m'n buik. Heel bijzonder. Mag van mij ook best een uurtje later zijn hoor maar daar schijnt de kleine zich niet aan te storen. Gisteravond voelde ik voor het eerst een klein schopje. Tenminste dat dacht ik. Als het m'n darmen waren ben ik lelijk gefopt dus ik hou het op een schopje. Ik lag met m'n hand op m'n buik en ik schrok er echt van haha. Manlief heeft ook geprobeerd te voelen maar de kleine liet niets meer van zich voelen. Helaas voor hem.

Ik ben heel erg aangekomen. Ik was natuurlijk veel afgevallen tijdens de 1e periode. Alleen nu vliegen de kilo's eraan. In 2 weken tijd ben ik 8 kg aangekomen. Dat mocht ook wel natuurlijk. Inmiddels ben ik 3 kg zwaarder dan voor m'n zwangerschap. Ook is m'n buik heel erg gegroeid en staat strak. Ik moest er eerst aan wennen, maar nu ben ik er apetrots op!

Papilio nu staat onze babykamer uit elkaar boven. Alleen de commode staat beneden. Heel handig voor de tv haha.

Verliefd, goed dat je 50% gaat werken! Je zal je vast beter gaan voelen!

Moi, gelukkig geen last van gekke kwaaltjes, alleen vergis ik me steeds met bukken, benen scheren en teennagels lakken. M'n buik zit een beetje in de weg. Manlief vindt het heel erg grappig om te zien en staat me ook hartelijk uit te lachen. Nou hij doet maar ik blijf wel een vrouw hoor. ;)

Binnenkort zal ik ook ff een buikfoto maken, goed idee!

Weten jullie al hoe je het straks gaat doen met werken? Kinderopvang enz? Blijven jullie dezelfde uren aanhouden of gaan jullie juist minder uren werken? Ben zo benieuwd...

9. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Behalve dan de pijn in me rug mag ik ook niet klagen.. Verder niks geen gekke kwaaltjes als alleen inderdaad dat ik begin te merken met bukken dat er een buik(je) in de weg begint te zitten..

Gister inderdaad echt duidelijk schopjes gevoeld, en zo nu en dan ook wat lichtere bewegingen.. Van buiten heb ik t nog niet kunnen voelen, hoop dat dat ook snel komt, wel zo leuk voor vriendlief toch?! Gun het hem ook een eerste keer ons wondertje te voelen! Heerlijk idee dat ik nu iets minder gestresst hoef te zijn of t nog wel leeft, omdat ik het zo nu en dan (denk ik) voel..

Met werken, ik blijf werken wat ik nu werk, vriendlief neemt t eerste jaar 1dag in de week ouderschapsverlof op.. En daarna kijken of hij de gene is die minder gaat werken,, mijn werk levert door de onregelmatigheid gewoon meer op als dat van hem, en gun hem ook zo een dagje met ons prachtige wondertje!

Ik ben echt aan het aftellen tot de 20 weken echo.. Hebben we a.s maandag.. Spannend en tegelijk zo veel zin in! We hebben t om 17.15 en als alles goed is gaan we daarna lekker samen uit eten om te vieren dat alles goed is met onze ukkie! :)

10. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Ik werk nu 40 uur per week en wil vier dagen gaan werken zodat ik 1 dag in de week thuis ben bij de baby. Mijn vriend werkt ook fulltime maar dat is bij hem 36 uur, hij wil nu 4x9 gaan werken zodat hij gewoon hetzelfde salaris behoudt en toch ook 1 dag in de week thuis is. Twee dagen gaat de baby dan naar de kinderopvang en 1 dag past mijn moeder op, vind het wel prima verdeelt dan zo.

Wat leuk om te horen dat jullie al de eerste schopjes gevoelt hebben! Ik voel af en toe wel wat, maar kan niet goed uitleggen hoe het voelt. Nog niet echt als een schopje in ieder geval, meer even als een soort fladdertje of elektrisch schokje of iets dergelijk, kan het niet goed uitleggen:D. Zie ook dat jullie ongeveer een week op mij voorlopen dus ben benieuwd wanneer ik het eerste echt duidelijk schopje voel!

Hebben jullie trouwens ook wel eens dat als je bijvoorbeeld opeens opstaat of je omdraait in bed dat je dan even zo'n scherpe pijnscheut voelt? Volgens kunnen dat je banden zijn toch? Is even pijnlijk maar trekt daarna ook gelijk weer weg, meer bij plotselinge bewegingen.

11. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Speciaal voor Verliefd hier een fotootje van onze commode. De rest is dus al uit elkaar haha.

Bijgevoegde bestanden:

12. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18

Mooi hoor! Erg leuk..

Moii ik herken die pijnlijke steek ook wel, gister paar keer gehad, vandaag weer nergens last van.. En het niet kunnen beschrijven van de schopjes. Ik vond het een gevoel van een trekkend spiertje.. Maar dan elke keer op een andere plek in me onderbuik..

13. Papilio

Papilio Lid

25 jun 2014
    83
    0
    6
    Omg Rotterdam
    Mooi zeg!!

14. Papilio

Papilio Lid

25 jun 2014
    83
    0
    6
    Omg Rotterdam
    Fijn dat je late diensten hebt deze week en goed dat je gepraat hebt met je leidinggevende. Hoe voelt het nu je meer lucht krijgt?? En hoe zijn de reacties van je collega's?

15. Papilio

Papilio Lid

25 jun 2014
    83
    0
    6
    Omg Rotterdam
    Fijn dat het goed gaat Ger!! Echt aftellen tot de 20 weken echo :)
    3 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap lijkt mij ook nog steeds netjes hoor!

Wat betreft werk; ik werk geen vaste uren omdat ik oproepkracht ben voor weinig uur per week ivm beperkte belastbaarheid (ik heb aangezichtspijn). En ik doe 2 keer per week vrijwilligerswerk. Na mn verlof periode ga ik het aankijken hoe het gaat. Qua financiën kunnen we het gelukkig doen met 1 salaris, maar ik wil wel graag werken. Als ik ga werken dan gaat het kindje of naar mn schoonouders of naar een gastouder.

@ Moi; ja herkenbaar die pijnscheuten bij een verkeerde/gekke beweging. Ik probeer er maar een beetje op te letten, dan heb ik er geen last van!
    En maagzuur heb ik eigenlijk alleen als ik ga liggen, dus op zich valt het nog mee...

Nog even een totaal andere vraag (ik weet niet of jullie hierover willen praten?): hoe zit het met jullie sexdrive op dit moment? Soms hoor je dat het in het tweede trimester sky high kan zijn omdat alles goed doorbloed is. Hoe is dat bij jullie? Ik merk bij mezelf dat ik gelukkig af en toe wel zin heb (het eerste trimester totaal niet), maar het is niet zo dat ik alleen maar daar aan denk ofzo. En als ik klaar kom dan trekt meestal mn baarmoeder samen wat pijn doet, hebben jullie dat ook? Ik ben benieuwd hoe jullie het ervaren :D

16. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Pff tja, papilio, wat zal ik er eens van zeggen? Ik vind het helemaal niks. Alles doet zeer en de vorige keer ben ik in janken uitgebarsten. Dus ja iedere keer maar proberen, maar van dat je nu als vrouw zijnde dubbel zoveel zin in seks zou hebben heb ik weinig van gemerkt. Sorry voor m'n lief. Hahahaha. Misschien komt het nog hoor. Ik had me voorgenomen om het te bespreken met m'n verloskundige. Op de één of andere manier vindt ik dat toch lastig dus ik dacht laat maar. We modderen zelf wel wat aan....;)

17. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Ook hier niet echt veel zin, dus het verhaal dat vrouwen meer zin hebben, gaat hier helaas voor vriendlief ook niet op.. T doet gelukkig geen pijn dus 2 keer per week probeer ik me er wel even overheen te zetten, maar voor nu zou t me ook niks uit maken als we t een poos niet meer zouden doen..

18. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Hier sluit ik me bij aan.. Misschien wordt het toch nog beter later in de zwangerschap? :):(

19. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Ger en Verliefd, jullie hebben morgen de 20-wekenecho toch? Spannend! Willen jullie eigenlijk weten wat het wordt of laten jullie dat een verrassing?

Ik voel me beroerd, heb dit weekend buikgriep gekregen dus voornamelijk op het toilet gezet.., bah! Nu flinke spierpijn in m'n rug, waarschijnlijk van het overgeven. Toen ik zo had overgegeven en weer in bed lag voelde ik de baby gelijk, met van die hele kleine 'plop schopjes', zo schattig.. Die sneuerd is vast helemaal heen en weer geschud!

20. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Wij hebben vandaag de 20 weken echo! Om kwart over 5 aan de beurt.. Ben er best mee bezig, maar de zenuwen zijn te doen.. Zorg dat ik lekker bezig blijf vandaag.. Gewerkt boodschappen gedaan en nu t huis blinkend schoon aan t maken.. Wij willen niet weten wat t wordt, dus we hebben nog 20 weekjes geduld nodig! Haha..
    Balen zeg dat je zo hebt over gegeven en je zo beroerd voelt! Beterschap!

Deel Deze Pagina