hey Dames, bij ons was de Echo ook helemaal goed!! alles zat er op en dr aan! verliefd wat leuk dat je vanalles in een keer krijgt..kun je lekker gaan rommelen... trouwen dat willen wij ook heel graag...ik moet nog even een afspraak maken. wel gewoon op een maandag en echt alleen een handtekening zetten en klaar... ik wil ook heel graag de zelfde naam als mijn vriend en Kindje... en Moi...fijn dat het bij jullie ook helemaal goed was!
Hoi meiden, Moi en molly fijn dat jullie echo's goed waren! Molly en verliefd wat leuk dat jullie gaan trouwen. Gefeliciteerd! Verliefd, nog 2 nachtjes slapen dan is het zover. Leuk hoor, is het kamertje ook al af of moet je nog veel doen? Hier is het dan zo ver, dikke opgezette benen. En het jeukt!! Niet normaal meer. Heb m'n benen helemaal kapot gekrabd. Ik drink nu extra veel en sproei m'n benen met koud water smeer het in met calendula zodat m'n huid weer een beetje rustig wordt. Iemand nog tips? Gister naar de babydump geweest. Helaas niet geslaagd voor een box maar wel voor andere leuke dingetjes. Ook een heel lief lakentje voor in de wieg. Te leuk echt. Boxkleed hebben we ook uitgezocht maar nog niet gekocht. Misschien wordt het wel een ronde box dan is zo'n vierkant boxkleed wellicht wat onhandig. Verder bij prenataal nog wat uitverkoop kleding gekocht. Dan heb ik wat meer kledingkeuze want iedere week maar 3 setjes kleding wordt ook een beetje saai! Manlief en ik waren het al lang eens over de namen. Zowel jongen als meisje wisten we allang. Komt ie vandaag dat de meisjesnaam ineens niet meer goed is. Lekker is dat! Wat moet ik daar nou weer mee. Ik hoop maar dat het overwaait want iets nieuws bedenken als je ergens helemaal weg van bent is best lastig. Maar ja we zijn wel samen he dus moeten we het wel eens zijn. Bovendien geeft hij het aan.... Hahahaha. De tijd zal het leren....
Wij ook 20 wkn echo gehad en alles was goed! En het is een jongen! Viel niet te missen nu hahaha Was even spannend, echoscopiste helemaal vast in file... maar gelukkig werd het alleen wat later en ging het wel door. 1 slapeloze nacht wel weer genoeg Gister ook eerste echt duidelijke schop gevoeld eerder al wel schuiven en subtiele beweging en dit was wel echt schop hihi. Hij is nu ook lekker aan het rommelen, hij zal wel denken al dat geduw met die echo nu lig ik niet lekker meer Gaaf dat jullie gaan trouwen verliefd en molly Ger lastig van die naam... hoop dat hij nog van gedachten verandert! Lastig wel als je al helemaal besloten hebt, ik zou het best moeilijk vinden nog aan een andere naam te moeten wennen. We hebben net nog keertje betekenis van onze jongensnaam opgezocht en het is toch wel helemaal duidelijk dat dat hem moet zijn
Wauw! Hanneke, prachtig! En gefeliciteerd dat alles goed is.. Nu heerlijk genieten! Ons kindje was na de echo ook even wat drukker inderdaad.. Vond t duidelijk ook niet leuk dat ie gestoord werd.. Ger, nee bij ons hoeft er verder niks te gebeuren aan t kamertje.. We wonen nu ruim 1,5 jaar in dit huis en hebben toen van boven tot onder alles aangepakt, dus muren zijn Strak vloer ligt er prachtig in dus meubels in elkaar schroeven en inrichten maar! Zoooooo zin in.. Jammer dat je niet geslaagd bent voor een box. Wij kregen m gratis bij de kinderkamer, hebben box lieke met lade, prima voor mij.. Inderdaad helemaal leuk dat we gaan trouwen! Zo zin in, om me liefje te beloven dat ik altijd bij hem blijf! Maar eerst aftellen naar zaterdag, dan gaan we samen(stiekem met ons drietjes dus) naar marco borsato! ook helemaal zin in! Wat een leuke dingen staan me allemaal te gebeuren en wat ben ik een dankbaar mens daarvoor!
Ik heb helaas geen tips voor je qua jeuk en opgezette benen, misschien dat de verloskundige of andere wat voor je weten?? Lijkt mij iig erg vervelend :S Waarom vindt je vriend de meisjesnaam niet meer leuk?? Succes ermee, misschien draait hij nog bij als er geen leukere naam is?
Inderdaad erg mooi om ook zijn naam te dragen en die van je kindje. Wij doen het denk ik niet, maar we hebben wel een relatie ring uitgezocht voor de symboliek! Ooit gaan we nog eens trouwen als we genoeg centjes op de bank hebben staan!!
Het is waarschijnlijk een allergische reactie die niet weg kan doordat ik zwanger ben. Omdat mijn benen vocht vasthouden kunnen de witte bloedcellen de allergie niet afvoeren. (zoiets was het) Dus heb ik pillen gekregen. Verder draag ik nu van die vliegtuigsokken tegen de opgezette benen Hopelijk helpt het want oeiiii die jeuk... Hahaha. Gister een babybad gekregen en de wieg opgehaald bij m'n moeder. Kunnen we die mooi opknappen. Ben zo benieuwd. Ook alle oude kleertjes van m'n zusje gezien. Zo grappig haar reactie. We hebben meteen een foto van de sokken gemaakt. Sok van toen ze net geboren was en en een sok van nu. Hanneke wat leuk dat je een jongen krijgt! Mooie echo ook hoor! Gefeliciteerd allemaal met de mooie echo's! Toch heerlijk weer als alles goed is. Verliefd, wat leuk te lezen dat je zo geniet en dankbaar bent! Heerlijk dat je weinig hoeft te doen. Papilio, wij hebben ook gewoon een handtekening gezet op het gemeentehuis. Als we ooit centjes hebben kopen we ringen en gaan we een mooie strandceremonie houden in een warm land... Zo ik ga weer verder weg zwijmelen bij alle mooie meisjes cadeautjes die ik heb gekregen.... Hopelijk kunnen we gauw aan de kamer beginnen, dan kan ik alles eens inrichten en uitwassen. Samen met mijn zusje ga ik een muurtekening maken dus ik heb nog een hoop te doen. Eerst moet manlief nog de muur glad stucen. Daarna moet ik uit alle plaatjes gaan kiezen welke het wordt. Ze zijn zo leuk allemaal....
@Hanneke gefeliciteerd met jullie mooie echo en jongen, wat leuk dat je nu ook weet wat het wordt!! @Ger, jeukende benen heb ik (gelukkig) geen ervaring mee, maar klinkt wel heel vervelend! Hoop voor je dat die kousen snel helpen en het minder wordt, lijkt mij heel irritant.. Hoe voelen jullie je verder? Ik ben net twee weken aan het kwakkelen geweest (buikgriep inclusief overgeven en diaree, en verder snotverkouden, blafhoest en keelpijn). Echt ideaal dus.. Gelukkig lijkt het nu eindelijk weer een beetje de goede kant op te gaan. Qua zwangerschap heb ik gelukkig niet veel kwaaltjes, enige waar ik regelmatig last van heb is maagzuur, zo vies..! Vorige week heb ik ook een proefles zwangerschapsyoga gedaan, kijken of dat wat voor mij is. En daar ben ik eigenlijk nog niet over uit. Op zich was het wel goed voor een uurtje ontspannen maar het was ook wel aardig zweverig en zo ben ik helemaal niet. Heb toch met mezelf afgesproken het nog een kans te geven, misschien is het gewoon een kwestie van wennen... Gisteren kwam een vriendinnetje van mij langs met een mand vol cadeautjes, voor elke maand zwanger zijn 1! Echt zo lief! Mocht er dus al gelijk vier open maken en de rest dus elke 8ste van de maan aangezien ik op 8 maart uitgerekend bent. Echt helemaal super. Nu weer aan het werk en heb nog zo geen zin... Bah, echt weer maandag waarbij je weer even zin moet maken. Maar ach, is niet anders, even doorzetten en dan is de eerste dag alweer voorbij..
een relatie ring dat is ook bijzonder!! en idd trouwen kan altijd nog he ik kom net van de verloskundige..we hebben samen de 20 weken echo bekeken alles was perfect..op het buikje na van de kleine...veel te dik in verhouding nou ging ze meteen mijn suikers meten en bleek dat die veel te hoog waren... ze begon er meteen over dat er een kans in zit dat ze de kleine eerder gaan halen( vind het nogal snel om deze conclusie te trekken maar goed) morgen vroeg moet ik op nuchtere maag terug komen en dan prikken ze meteen weer... daarna naar huis, ontbijten en weer terug..maak me toch wel een beetje zorgen... het lijkt een beetje op zwangerschapssuiker.. pff dames ik ben zo benieuwd morgen
Jeetje Molly dat is wel even schrikken! Klinkt inderdaad als zwangerschapssuiker... Aan de andere kant is het goed dat ze daar nu al achter komen zodat ze het in de gaten kunnen houden. Mijn zus heeft het bij haar eerste zwangerschap ook gehad en daar kwamen ze er pas met ongeveer 34 weken achter! De kans bestaat dan inderdaad dat ze de baby een week of 2 eerder halen omdat hij anders te groot wordt. Ben benieuwd wat er uit komt, succes alvast morgen!
hey, zo dat is inderdaad wel heel laat, en was/is de kleine van jou zus verder wel helemaal gezond en heeft de baby en jou zus er niks van over gehouden?? ik had ook al best snel zelf een buikje en dat heeft er schijnbaar nu ook mee te maken... we wachten morgen maar even af laat het weten als ik ben geweest!!
Molly, wat balen voor je! Ik ga heel gard voor je duimen dat je het toch niet hebt! Ik moet over 3 weekjes ook de glucosetolerantietest doen omdat me vader diabeet is.. Dus ik val onder de risicogroep.. Moi, gelukkig behalve me rug geen echte klachten,, beetje snel moe maar gelukkig niet extreem.. Dit weekend hebben we de kinderkamer in elkaar gezet.. Zo leuk geworden.. Kinderwagen kwam ook mee dus die staat op zolder te wachten tot ie in gebruik mag.. Kinderkamer nu eerst van een goed sopje voorzien en dan kleertjes wassen en beginnen met inrichten maar.. Zo leuk om te doen! Bedje is al opgemaakt, staat leuker.. Gelukkig had ik zo weer door hoe je een kinderbedje ook al weer goed opmaakt, toch handig die ervaring in de kraam..
Tjonge spannend Molly... hopelijk valt het mee! Vind het ook wel beetje snelle conclusie op alleen grote buikomvang en 1 suikerwaarde... maar goed dat ze er allert op zijn. Hopelijk heb je het niet of kun je het met dieet onder controle houden. Ik moet ook nog keer extra suiker prikken ivm bmi zei ze, geen idee of dit eenmalig prikken is of tolerantietest... hoop het eerste Woensdag heb ik weer controle maar volgens mij was suiker test pas keer daarna. Moi wat lief van die vriendin zo'n mand met cadeautjes! Net zoiets als kraammand maar dan anders, leuk joh. Ger vond ik ook best moeilijk ja, kiezen voor muurschildering. Maar voor mn man was het vrij snel duidelijk welke de leukste was, en hij is ook wel heel erg leuk! Dus moet alleen nog beetje nadenken over kleur/details. Kreeg laatst van mn zusje boel potten acrylverf dus ik kan vooruit Moet alleen eerst behang nog afmaken, en moet nog laagje witte verf overheen eerst want plekjes beton schijnt beetje door... En meubeltjes eerst in mekaar, anders verdwijnt mn plaatje misschien per ongeluk deels achter de kast Verliefd jij bent ook lekker vlot al met kleertjes en bedje, heerlijk haha. Moet dat nog eens goed opzoeken hoe dat werkt met bedje opmaken, wordt nog niet geheel wijs uit beschrijving in het boekje van de kraamzorg Iets met dat ze schrijven dat moltonzeiltjes en hoofdbeschermers niet mogen maar ze vervolgens wel over het onderste deel een moltonzeiltje willen en nog een hoofdluier Voel me wel weer aardig oke gelukkig, nog niet zoveel energie als normaal maar t gaat weer aardig. Soms maagzuur wel. Af en toe aardig bandenpijn, vooral na verkeerde beweging. En nog steeds erg vaak naar de wc haha. Af en toe drukt de baby nogal op mn blaas... Kreeg gister tijdens kerkdienst echt flinke schop in mn blaas, moest hard lopen naar toilet hahaha Wel erg leuk dat ik nu kan voelen wanneer hij wakker is!
Ja gelukkig wel, de baby was helemaal gezond en mijn zus ook en heeft er verder ook geen suiker aan overgehouden gelukkig.
Hoe was het met je suiker Molly? Ik moet volgende week glucose tolerantie test doen ivm verhoogd bmi. Op de echo was groei mooi gemiddeld maar ze moeten t toch maar in de gaten houden... Ze had het helaas over 1x nu en nog eens met 30 weken Hoop dat ik er niet al te misselijk van wordt. Ze komen aan huis hier, das op zich wel prettig aangezien je 2 uur alleen mag zitten/liggen en niks doen en dat drankje schijnbaar nogal naar kan vallen op nuchtere maag. Nouja we gaan het zien Controle was verder prima gelukkig. Hij is lekker bewegelijk haha. Baarmoeder groeit hard, 2 vingers boven navel al. Zo even naar action voor nieuwe behanglijm en eens zien of ik t kamertje af kan krijgen dan
Hey meiden, @molly, vervelend van dat de buik van je baby te groot is in verhouding. Ik hoop voor de dat het geen suiker is en gewoon verkeerd gemeten. Aan de andere kant, mocht het zo zijn, dan ben je in goede handen en kunnen ze het beter nu weten dan bij de bevalling! Ik ben benieuwd naar je uitslag. Zo te lezen houden ze het bij meer meiden in de gaten op dit forum. @ moi, wat leuk van de cadeautjes dat je er elke maand 1 mag uitpakken, wat een feest! Ben je al een tweede keer naar yoga geweest? en hoe vond je het nu? @ verliefd, heerlijk om zo al bezig te zijn met de kamer. Waarschijnlijk gaan wij dit weekend ook beginnen met 1 muurtje. De structuurverf zit er daar niet mooi op dus dat gaan we veranderen. Beetje schuren en dan glasvezelbehang erover heen en dan een grijs kleurtje geven. En we gaan even testen of de wagen die we op het oog hebben past in mijn kleine peugot 107... Ik hoop het wel @hanneke, mooi dat je baarmoeder zo aan het groeien is. Heb je ook last van pijntjes doordat het zo groeit? En een muurschildering is echt super vet! Laat je een foto zien zodra het af is En Ger natuurlijk ook!! Ik heb momenteel echt flinke pijn in mijn linker onderbuik, bij mijn heup:x. Ik vermoed dat het mijn dikke darm die flink in verdrukking is gekomen nu de kleine zo aan het groeien is. Maar het gekke vind ik dat de pijn de hele tijd constant is zonder af te nemen. Ik had wel vaker even een kramp ofzo, maar na de ontlasting was het dan weer weg. Nu houd het al twee dagen aan, dus om 1300 uur maar even de verloskundige bellen als er spreekuur is. Ik kan niet eens normaal recht op staan :S Beperkt me lekker in mn bewegingsvrijheid, vandaag maar even een rustdagje! Hebben jullie dit wel eens gehoord?