hallo allemaal ben inge 26 jaar uit alkmaar en ben op 11 maart uitgerekend van de 1e, het is een jongetje gisteren naar vk geweest, gaat goed alleen last van harde/pijnlijke buik vandaag urine ingeleverd bij HA maar was geen blaasontsteking ze gaan nu een kweekje maken want ze vonden wel witte bloedcellen dus morgen maar bellen wat eruit is gekomen maar voor de rest gaat alles super, net vorige week verhuisd super leuk huisje gekocht, ons jaar kan al niet meer stuk
Ger, heb ons kraampakket nog niet binnen, maar komt volgens mij ook pas ergens bij de 35 of 36 weken,, ach heb al wel heel wat spullen gekregen van me tante die alles voor me had bewaard, neefje is pas 4.. Hanneke, hebben veel mensen last van hoor, wittejassenhypertensie.. Mooi woord ook hè,, mijn oma zou bijna dood gaan als ze bloeddruk wordt gemeten door ha, maar als ik het doe voor haar is er niks aan de hand.. Gelukkig ben ik er elke vrijdag om ze te helpen met het huishouden dus ik kan t prima in de gaten houden voor haar,, Fijn dat je vk er nu iets nuchterder over deed, ik vindt het overigens ook geen schokkende bloeddruk hoor,, Dat eend voelen herken ik wel.. Helaas,, vooral op dagen dat ik werk loop ik er echt wachelend bij op dagen dat ik vrij ben wil t wel.. Ben gister begonnen met zwangerfit, haha de pufclub zoals ik t zelf maar noem, nog niet helemaal mijn ding maar wel goed om me er in toe verdiepen zo veel weet ik ook weer niet van alles wat me te wachten staat,, Leuk, nog een nieuw lid bij ons kleine groepje! Welkom..
Welkom Inge Leuk, ik ben ook 11 maart uitgerekend, 1e kindje en een jongen Goed dat ze je urine nog op kweek hebben gezet, heb wel vaker gehoord dat het kan als je zwanger bent dat ze blaasontsteking met normaak onderzoek niet vinden maar met kweek toch wel blijkt te zijn. Verliefd, ik vond het zelf inderdaad ook geen schokkende bloeddruk maar ik zat dan weer erg te stressen dat protocol zegt bij 140 doorsturen, vind dat best strenge waarde. Dus zat me vooral op te vreten daarover dan dat ik echt dacht dat mn bloeddruk niet goed is als het nodig is naar de gyn te gaan dan is dat maar zo hoor, maar als het kan zou ik toch wel heel graag bij vk blijven... Ik dacht ook nog aan zelf thuis meten, maar dat vinden ze niet zo'n goed idee omdat je dan ook zelf gaat dokteren. Ze hadden laatst een huisarts die zelf ging meten maar met onderdruk 90 niet belde omdat ze zich nog prima voelde... tja Het zal wel weer loslopen ook. Ik heb hier in de buurt helemaal geen pufclub ofiets gevonden, alleen yoga dingen maar das echt niks voor mij... pufclub weet ik ook niet zo zeker lol. Ik hou het wel op zwangerschapszwemmen... en denk dat ik het verder wel zie. In jan heeft de vk nog voorlichtingsavond over de bevalling, en ook een over borstvoeding, dus daar ga ik wel heen. Verder denk ik internet/youtube en op me af laten komen...
Hoi Inge welkom bij ons (kleine) clubje! Wat leuk dat je in Alkmaar woont, daar heb ik ook een periode gewoond en ben in een dorp vlakbij opgegroeid. Nu woon ik in Zwijndrecht, dat is wel anders maar ook zeker leuk. Dat waggelen als een eendje begint bij mij ook wel meer te komen. Ik vind vooral het gevoel dat mn buik een soort van op/uitgerekt wordt niet echt fijn. Hebben jullie dat ook? Of komt dat meer omdat het de eerste is en ik redelijk slank ben van mezelf? En hoe gaat het slapen bij jullie? Vandaag is de kraamzorg voor een intake geweest (ben nu 26 bijna 27 weken) Best vroeg, maar ach dan hebben we dat ook weer gehad en kan ik mij weer wat beter voorbereiden. Veel informatie gekregen, maar gelukkig staat alles genoteerd in de map. Belangrijkste tips: - bij borstvoeding koop in de 8ste maand pas een voedingsbh en koop er maar 1. Zonde om meer te kopen: A: je weet niet of het lukt en B: dan weet je de maat beter. - koop niet op voorhand een kolf apparaat om dezelfde reden, je weet niet of het lukt en je kunt het ook huren om te kijken of je het wat vindt. - Qua flesjes en flesvoeding, hoeft ook nog niet aangeschaft te worden bij BV. Vaak zit er al wat in de gratis baby dozen etc. - Meer dan 12 hydrofielen is wel handig. - wij krijgen gratis 6 bedklossen die gebracht en gehaald worden (ideaal) - leg op tijd het zeiltje op je bed omdat je vliezen ook eerder kunnen breken dan 37 weken en doe boven op het zeiltje een badlaken, dan kraakt het minder. - maak ook je 'vlucht tas' eerder in orde dan 37 weken als het kan omdat je dus eerder kan bevallen. Wellicht dat jullie al wat hebben aan de tips. Als jullie nog nieuwe horen dan hoor ik het graag! Wat betreft een babyshower, geen idee of ze het organiseren voor mij. Misschien wel, ik wierp laatst een blik op de mobiel van mn vriend toen hij emails aan het lezen was en toen zag ik als onderwerp GEHEIM!!! staan of zo iets. Dus misschien wel, maar t kan natuurlijk ook wat anders zijn. Ik lig er iig niet wakker van want ik hoef het niet perse. Ik zit wel te twijfelen of ik het voor mn zusje moet organiseren of niet. Die is 4 dagen na mij uitgerekend, maar ik heb niet zo de energie om het allemaal te regelen+ ik heb geen idee wie ze allemaal erbij wil en zij zitten ook nog midden in een verbouwing :S Dus beetje lastig. Ow en ik zag nog een hele mooie baby kamer voorbij komen, weet even niet meer wie, maar echt heel lief en mooi! Ik wil nu ook wel vorderingen gaan maken, maar mn vriend is nu aan zet, die wil nog een muur behangen. Daarna kan ik mij uitleven met accessoires enzo Kan niet wachten! Verder gaat het met mij wel redelijk, beetje wisselend. Vandaag ben ik erg duizelig en moe dus doe ik het maar rustig aan en drink meer dan normaal. Heb niet het idee dat ik zout te kort heb of mn bloedsuiker wisselt omdat ik regelmatig eet. Hoe gaat het met jullie? Wel bijzonder dat de meeste van ons nu de magische grens van 26 weken bereiken, dan zijn onze kindjes levensvatbaar mocht het onverwacht toch eerder komen. Niet dat we daar op zitten te wachten, maar vindt het wel een mijlpaal! Groetjes en een fijn weekend!
Hoi Meiden, Hanneke, ze denkt dat omdat ik in korte tijd veel ben aangekomen, omdat ik mega dorst heb 3 liter op een dag is niks voor mij, en omdat ik veel te veel snoep. Nou volgens kan zo'n suikertest veel eenvoudiger. Even bloed prikken en urine inleveren. Dus wacht ik gewoon totdat mijn verloskundige er zelf weer is. Ik moet de suikertest sowieso in het ziekenhuis doen. Daar heb ik gewoon echt geen zin in. Ze denkt niet aan zwangerschapsuiker maar echt aan diabetes. Nou dat vindt ik nogal overdreven. Mijn bloeddruk is altijd helemaal in orde. Dat komt vooral omdat ik vaak erg lang moet wachten voordat ik aan de beurt ben. Ik kan me voorstellen dat je je druk maakt voor zo'n afspraak. Gelukkig heb je een goede verloskundige. Meestal schatten ze het wel goed in hoe iemand is. Dat vindt ik altijd knap. Ja dat pinguïn gevoel ken ik wel. Helemaal aan het eind van de dag ga ik echt waggelen. Of als mijn blaas vol is. Manlief lacht me steeds uit. Ik heb het vaak niet eens door.... Inge, welkom! Leuk dat je mee kletst! Ik ben benieuwd naar de uitslag. Ja genieten hè zo'n wonder in je buik. Ik ben 1 maart uitgerekend en verwacht een meisje. Grappig dat jij en Hanneke dezelfde datum hebben en allebei een jongen verwachten. Verliefd, leuk dat je op zwangerfit zit. Ik doe het ook. Wij hebben een erg leuke lessen al gehad. Papilio, grappig dat ze bij jou al geweest zijn. Bij mij konden ze pas in januari komen. Nou prima want ik heb de boel nog lang niet op orde haha. Over die tip van de voedingsbh. Ik was laatst naar de lingerie winkel gegaan. Ik pas namelijk geen enkele bh meer. Dus vroeg ik wat ik het beste kon doen. Die mevrouw zei dat ik het beste pas een voedingsbh kan kopen als ik bevallen ben. Omdat de omvangsmaat afneemt na de bevalling. Ze zei dat ze het zonde van mijn geld zou vinden als ik er nu één kocht. Ook zei ze dat je wel het voornemen kon hebben borstvoeding te gaan geven, maar dat het niet altijd lukt. Dan zit je dus met een voedingsbh terwijl je die geeneens nodig hebt.... Ik was erg blij dat ze eerlijk was dus heb een goedkope gewone bh waar ik nu in pas gekocht en ben echt zo gelukkig want o wat zit dat lekker zeg. Ik ben van 75 E naar 90 D gegaan. Niet normaal meer maar iedereen zegt dat het weer goed komt... We gaan het meemaken... Idd het is bijzonder die magische grens. Maandag tik ik de 27 weken alweer aan. Voor m'n gevoel gaat het nu ineens heel erg snel. Over 13 weken is het al zover. Misschien wat eerder of wat later, maar dat het nu al kan is een gek idee. Ik heb afgesproken dat ze nog heerlijk in m'n buikje blijft zitten want de kamer is nog niet af... Haha en in m'n buik is het warmer dan erbuiten, want brr wat is het koud nu zeg! Gister is de kinderwagen eindelijk binnen gekomen de maxicosi zat er ook bij. Zo leuk. Ik ben helemaal happy. Ik heb al 10 rondjes gereden door de kamer zo blij ben ik. Ik wist al voor de zwangerschap dat deze kinderwagen het zou worden, en daar is ie dan. Genieten! Verder ben ik van de week even langs de Hema gegaan om wat praktische dingen te halen. Maken jullie gebruik van een aerosleep? Waarom wel/niet? Ik ben nog in de twijfelfase. Voor de wieg doe ik het sowieso niet, maar het ledikant misschien wel. Iedereen een fijn weekend! Liefs Ger
Handige tips papilio! Hier geen idee wanneer kraam langskomt nog, dacht na week 30 gelezen te hebben. Ger wat leuk van je kinderwagen ja! Kan me ook helemaal voorstellen dat ik niet kan wachten ermee te gaan rijden haha. De onze komt januari dus even geduld nog. Vind het wel beetje apart van dat suikerziekte verhaal ja... veel drinken kan er wel bij passen. Maar veel snoepen als signaal van suikerziekte? Tja en als je veel snoept logisch dat je ook aankomt... Ik begreep dat die glucosetolerantietest wel gevoeliger is, speciaal voor zwangerschapssuiker, in je urine zie je pas later. Maar als je voorheen al suikerziekte zou hebben gehad, hadden ze dat ook gevonden met bloedprikken met 10-12 wkn toch? Kwam tijdje terug in opruiming ook goedkope grotere bh tegen, pf wat een opluchting haha. Heb in januari avond met voorlichting over borstvoeding, hoop dat ze me daar kunnen adviseren welke maat voedingsbh ik straks moet hebben. Ik heb geen aerosleep... vind ze nogal duur en beetje dubieus of het nu echt helpt/nodig is... Hoorde dat het getest was op volwassenen, wat ergens wel logisch is dat ze geen baby daarvoor kunnen gebruiken, maar wiegendood is van veel meer factoren afhankelijk, ben niet overtuigd dat het niet kan gebeuren als je maar aerosleep hebt eigenlijk.
Ger, herkenbaar hoor dat van de kinderwagen! Hier staat ie op zolder helemaal opgemaakt en al, sta er soms ook een hele poos achter en maar dromen over ons kindje.. Jij ook 1 maart uitgerekend? Ik ook, maar dan tik je morgen al de 27 weken aan hoor, en niet maandag haha.. Wat de suiker betreft vind ik ook een vreemd verhaal, als t geen zwangerschapssuiker is maar gewone suiker hadden ze dat moeten herkennen bij bloedprikken van 12 weken.. Hopelijk wijst de test toch uit dat je t niet hebt.. Hoop ik voor je! Wat betreft aerosleep, ook wij kiezen er niet voor, ik betwijfel of t daad werkelijk wel zo belangrijk is als dat ze doen overkomen, blijkt nou dat ons kindje een buikslaper is, dan ga ik het misschien alsnog wel overwegen, maar eerst nog even niet nee..
Verliefd en Hanneke, ik ben het helemaal met jullie eens. Ik vond het ook een raar verhaal dus ga ik het ook niet testen. Tnx voor jullie meningen over aerosleep. Ga ik zeker meenemen in mijn overweging. Want manlief is helemaal overtuigd van aerosleep. Vandaar dat ik met goede tegenargumenten moet komen. Gister heeft hij eindelijk de wanden gestuucd. Ik ben er echt zo blij mee. Zodra ze droog zijn kunnen we saucen en kan ik eindelijk de muurschildering maken. Ik heb er zo'n zin in! Dan de babykamer inrichten en genieten.... Wegdromen enzo hahaha. Vanmiddag worden er weer buikfoto's gemaakt. Ben zo benieuwd. Als er een mooie tussen zit zal ik hem delen. Liefs Ger
@ger, wat betreft aerosleep en veel meer producten kun je juiste informatie vinden op veilig slapendaar staat hoe het onderzocht is. Conclusie: geen hard bewijs tegen wiegendood ed. Dus eigenlijk is het gebakken lucht en zonde van je geld! Succes en ben benieuwd naar buik fotos! Zal er binnenkort ook weer een maken Groetjes
Oe lieve meiden... Morgen gaat het echt gebeuren, ik ga trouwen met de grote liefde van me leven.. Zo zin in.. Heerlijk idee straks echt man en vrouw te zijn.. Vanmiddag maar eens me nieuwe handtekening getest, haha.. Ik heb er zo ontzettend veel zin in.. Om vandaag maar zo snel mogelijk te laten gaan ben ik druk aan de poets geweest, Sint kado's ingepakt, gedicht gemaakt, en toen omdat ik toch de pen al in de hand had, meteen alvast de kerstkaartjes van dit jaar beschreven.. Haha,, tja je doet wat als je wil dat de tijd snel gaat.. Vanavond mijn nagels lakken en dan maar vroeg d'r in om morgen te hopen dat ik een beetje beter kan lopen als vandaag, want helaas dat wil vandaag voor geen meter,, rot rug.. Maar die ga ik morgen mijn mooie dag niet laten verpesten! Moest t even met jullie delen..
Hoi meiden, mag ik me ook bij jullie clubje voegen? Ik ben 14 maart uitgerekend van een tweede jongen Ik mag al 2 weken niet meer werken van de verloskundige, vanwege harde buiken en krampen. 2 weken gelden ook lichte weeën gehad, dus ik zit nu thuis alles heeeeeeeel rustig te doen. Aangezien mijn eerste zoontje 5 weken te vroeg is geboren nemen ze geen risico. Mijn urine is op kweek gezet en daar kwam de bacterie streptokokken b (gbs) uit. Ik moet in het ziekenhuis bevallen met een antibiotica infuus. Lijkt me gezellig om met jullie mee te lezen en te kletsen.
Natuurlijk mag je je bij ons voegen.. Alleen maar gezellig toch! Welkom, en sterkte met je rust pakken! Als ik mezelf na ga, dat valt nog niet mee!
Welkom Rimase! Gezellig dat je erbij komt. Goed rustig aan doen de komende tijd!! Wat vervelend van de bacterie streptokokken, ik heb er wel eens van gehoord maar wist niet wat het precies was dus net even gegoogled. Vind je het vervelend dat je nu in het ziekenhuis moet bevallen of wilde je dat al? Verliefd hoe was je trouwdag??? Met mij gaat verder alles goed. Vandaag nog op controle geweest bij de VK. Alles is goed, ook mn glucose test was negatief. Ik wist alleen niet dat het in totaal 3 keer moet tijdens de zwangerschap, dus vlak voor kerst mag ik weer op glucose prikken Fijne avond nog!
Dank je! Valt inderdaad niet mee rust pakken, maar m'n lichaam fluit me direct terug zodra ik te veel doe. Ik denk dat ik maar een hobby ga zoeken voor de komende tijd
Dank je! Ik heb al een kraamkamer in het ziekenhuis gereserveerd, dus hoop dat ik daar evengoed nog kan bevallen. Met 32 weken moet ik naar de gynaecoloog en dan bespreken we verder alles. Waar ik me nu het meeste zorgen om maak is dat ik hoop dat ik op tijd in het ziekenhuis zal zijn voor het infuus.
Papilio, we hebben een heerlijke dag gehad, en de dag erna waren we ook nog samen vrij dus lekker dagje wezen winkelen in Duitsland.. Erg leuk en kunnen we samen goed opmerkt kijken.. Nu heel hard aan het wennen om de telefoon op te nemen met mijn nieuwe achternaam!