1 - 15 maart 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mejosje, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Hoi meiden,

Verliefd, van harte gefeliciteerd met je huwelijk! Leuk dat je een mooie dag hebt gehad!

Rimase, welkom bij de club! Wat vervelend joh van die bacterie. Ik had er nog nooit van gehoord dus heb net ff opgezocht wat het precies inhoud. Dat is niet niks. Sterkte met rustig aan doen. Heb je al een hobby kunnen vinden? Pff lastig hoor. Nou als je ff je hart wil luchten dan kan dat hier dus mooi. Doe ik ook altijd haha.

Hier gaat het goed. Ik heb eindelijk het wondermiddel tegen jeuk gevonden en ben echt helemaal gelukkig! Tuurlijk kriebelt het af en toe nog maar ik kan me veeeeeel beter beheersen. Het is gloves in a bottle. En geloof het of niet het werkt en er zitten geen hormonen in! Mijn schoonmoeder kwam ermee. Ik moet wel helemaal naar haar toe rijden om een fles te halen, maar dat heb ik ervoor over. Verder is, jaja trommelgeroffel, eindelijk de babykamer gestuucd en gesaust. De tekening staat er ook al op. Die moet alleen nog even ingekleurd worden en dat gaat volgende week zaterdag gebeuren. Van het weekend nog even de kozijnen en deur schilderen en dan is het klaar. Ben nu druk gordijnen aan het uitzoeken en een lamp. Dat vindt ik best moeilijk! Volgende week vrijdag hebben we de 2D/3D/4D echo. Dat vindt ik best spannend. We hebben heel lang getwijfeld wel of niet. Maandag hebben we de knoop doorgehakt. Ik ben zo nieuwsgierig hoe ze eruit gaat zien. Dus hoppa maken die echo hahaha. Hebben jullie ook zo'n pretecho laten maken?

Liefs Ger

2. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    Dank je Ger, ik heb nu Netflix, dus mijn nieuwe hobby is series kijken:D
    Volgende week word ik getest of ik ook nog zwangerschapssuiker heb, heb namelijk veel vruchtwater. Zooo geen zin in om ook nog te hebben, maar misschien valt het allemaal wel mee.
    Vervelend dat je zoveel jeuk hebt, gelukkig heb je er iets voor gevonden. En wat leuk dat jullie babykamer al bijna af is! Wij hebben afgelopen zaterdag een 3D/4D echo laten doen, leuk hoor!

Verliefd hoe is het met jou? Zag in een ander topic dat je de kleine niet zo goed voelde? Inmiddels wel weer? Ik hoop dat alles goed is.

3. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Ger, wat fijn dat je eindelijk iets hebt gevonden wat je jeuk een beetje verlicht..
    Wat de echo betreft, wij gaan er niet voor, we willen natuurlijk niet weten wat t word en dan lijkt het me niet ontpannen kijken omdat je bang bent iets te zien wat je niet wil zien..
    Gister naar het ziekenhuis doorgestuurd na het voelen van minder leven van ons kindje.. Echo gehad daarop was alles goed en waren er voldoende bewegingen te zien.. Pff wat een opluchting.. Daarna nog een uurtje aan de ctg gelegen, en gelukkig was alles goed, alleen veel harde buiken en ook met regelmaat, maar dat heb ik al wel een aantal weken.. Nog even getest op blaasontsteking en die is gelukkig ook negatief, dus dat is t niet.. Toen zei die verpleegster dat ik toch echt meer rust moest pakken en voortaan niet zo lang moest wachten met bellen.. Zeker als de harde buiken pijnlijker worden meteen weer aande bel trekken.. Gelukkig is ons kindje vandaag eindelijk weer een beetje actief geworden..
    Zelf helemaal kapot nu van de spanning die er nu uit komt.. Vanavond maar met een kruik en een dekentje op de bank..

4. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    Gelukkig is alles goed!! Vervelend die harde buiken, weet er alles van :( Inderdaad goed je rust pakken hoor (is heel moeilijk, ook daar weet ik alles van :() En inderdaad goed in de gaten houden of ze pijnlijker worden, moet ik ook doen. Wat ook kan helpen is om een half uurtje in een warm bad te liggen, moet ik nu iedere avond doen om m'n baarmoeder te laten ontspannen. Heb er alleen niet altijd zin in, maar m'n man houdt me scherp in de gaten ;)

5. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Verliefd wat een naar bericht, dat moet echt behoorlijk schrikken zijn geweest! Viel het je gewoon op dat je de baby zeg maar opeens minder voelde dan voorheen? En dat in combinatie met de harde buiken waarschijnlijk? Goed dat je even aan de monitor bent gelegd en gelukkig is alles goed, wat een opluchting! Ik merk het zelf nu ook hoor, dat je toch gewend bent dat je baby op een soort van vaste momenten wel voelt en als dat niet zo is dan zit je toch even gespannen zo van 'wanneer voel ik weer iets, hallo ben je daar nog'?..

Ik ben dinsdag weer op controle geweest bij de vk en gelukkig was alles weer goed, ze kon nu ook voelen hoe de baby lag! Toevallig was dit toen met het hoofdje naar beneden, maar aangezien ik de baby nog overal voel draait hij nog volop, daar is nu natuurlijk ook nog de ruimte voor. Hartje weer gehoord en mijn bloeddruk was ook goed, dus mag oudejaarsdag weer terugkomen.

Tot wanneer werken jullie eigenlijk? Ik plan gewoon tot 36 weken, hoop dat het allemaal gaat lukken. Voel me nu nog steeds eigenlijk prima alhoewel ik wel merk dat mijn buik gewoon zwaarder wordt en zeker ook met lopen merk je het en dan je wat sneller buiten adem bent. Verder heb ik veel last van maagzuur, maar dat had ik al heel vroeg in de zwangerschap, vanaf een week of 19/20 denk ik. En ach, als dat het ergste is.. En straks heerlijk even kerstvakantie, kijk ik echt naar uit, even niet werken! We gaan dan ook het kamertje verder afmaken, helemaal leuk!

Hoop dat het met jullie verder goed gaat en Ger, wat fijn dat je eindelijk iets tegen de jeuk hebt gevonden wat lijkt te werken!

6. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Oh ja en vergeet ik nog helemaal, verliefd van harte gefeliciteerd met je huwelijk, hoop dat jullie een super dag hebben gehad!

7. Papilio

Papilio Lid

25 jun 2014
    83
    0
    6
    Omg Rotterdam
    Hey meiden,

Wat een weertje he vandaag? Hier hagelde het flink en alles is nu wit!! Ik ben benieuwd of we een witte kerst hebben dit jaar, wat denken jullie?

@Ger wat fijn dat je nu eindelijk minder jeuk hebt, wat voor wonder middel is het precies?
    Gordijnen en accessoires zijn inderdaad super lastig om uit te zoeken, zit het met hetzelfde probleem. Maar het is wel super leuk om er mee bezig te zijn. Ik denk dat wij dit weekend ook een heel eind gaan komen.

@Verliefd Dat lijkt mij best schrikken dat je dan naar het ziekenhuis moet. Gelukkig dat alles goed is! Nu rustig aan blijven doen he?

@Moi Fijn he die controles en de check om te horen dat alles goed is!

@Rimase, welke series kijk je momenteel?

Ik neem 6 weken vooraf verlof op van mn vrijwilligerswerk, dat betekend dat week 2 de laatste week is, en dat ik dan alle tijd heb! Gelukkig zijn dan mn zusje en schoonzusje ook met verlof, dus heb een aantal mensen waarmee ik kan afspreken! Wanneer ik weer ga beginnen laat ik afhangen van hoe alles gaat, dat kan natuurlijk ook met vrijwilligerswerk. Dat vind ik wel een lekker idee.

Verder doen wij geen 3d/4d echo, we hebben een aantal extra echo's gekregen en met 31 weken heb ik weer een echo voor mn placenta (of deze voor de uitgang ligt). Dus wat dat betreft zien we de baby vaak genoeg. Maar anders zou ik het wel begrijpen hoor!

Bijgevoegd nog een foto van mijn buik!! Wie volgt? :)

Bijgevoegde bestanden:

8. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    Op het moment kijk ik naar Once upon a time seizoen 3 (vandaag 4 afleveringen gekeken;)) Daarna wil ik gaan starten met Merlin, kijken of dat leuk is. En daarna zie ik weer verder;)

Mooie buik Papilio!
    Dit is mijn buik, al vanaf het begin denken mensen dat ik een tweeling krijg:$

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      13,5 KB
      Weergaven:
      4
  9. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Wauw Rimase :D
    Welkom trouwens!
    Ik heb ook al aardige toeter vond ik zelf maar die van jou is helemaal mooie bal hihi
    Ik krijg ook al verhalen over tweelingen wat ze niet gezien hadden op de echo of dat mensen zeggen dat ik nog om ga vallen straks haha. Vriendin van mij is nu 37 weken en ik zou haar bijna voorbij groeien ;)

Van de week nog extra echo gehad bij verloskunde academie. Hij lag heel mooi met de knietjes gebogen zo van daar komt zometeen een flinke schop, en ja hoor :D
    Even later lag hij dubbelgevouwen met zn voetjes boven zn hoofdje, lenig mannetje ;) En ik maar denken, als ik aan ene kant schopje voel dan ligt zn hoofd aan de andere kant, echt niet dus hahaha

Bijgevoegde bestanden:

10. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Mooie foto's allemaal! Ik zal snel weer proberen een foto van mijn buik te plaatsen.. :)

Dit weekend was hier even wat minder, ik had zaterdagavond opeens weeen..! Zaterdagavond zaten we gewoon op de bank tv te kijken en hadden ook niks geks gedaan die dag, maar opeens begon het met echt enorme pijn in m'n benen, vreselijk gevoel. Daarna zakte dat wat af en verplaatste het naar m'n buik en vooral ook heel erg naar m'n onderrug. Ik had eigenlijk nog niks door, tot het op een gegeven moment om de paar minuten terug kwam en ik echt dubbelgevouwen over de bankleuning hing om de pijn 'weg te puffen'... Toen zei ik op een gegeven moment tegen mijn vriend 'kan dit niet wat anders zijn..?!'. Dus nou ja, uiteindelijk toch maar de vk gebeld die gelukkig snel langs kon komen. Op het moment dat zij langskwam was de pijn alweer heel wat minder gelukkig, dit had zo'n drie kwartier aangehouden. Zij heeft gelijk wat checks gedaan zoals bloeddruk meten, hartje geluisterd (en dat deed het gelukkig nog gewoon), buik gevoeld en ook inwendig gevoeld of m'n baarmoeder nog goed dicht zat en dit was gelukkig ook het geval. Dus eigenlijk hebben ze geen idee hoe dit opeens kwam of wat ik eraan kon doen. Omdat het eigenlijk weer zo goed als weg was toen de vk er was hoefde ik verder niet naar het ziekenhuis. Wel zou ik gelijk weer moeten bellen als het weer terug zou komen. Dit is gelukkig niet gebeurd en heb tot nu toe ook geen last meer gehad. Maar het was wel erg eng... Voel me verder de hele zwangerschap al prima dus geen idee waar dit opeens vandaan kwam, maar het besef dat het toch al weeen zijn geweest vind ik best eng. Ik hoop in ieder geval dat het bij deze ene keer blijft!

Gister dus maar dagje rustig aan gedaan voor de zekerheid. :)

11. Papilio

Papilio Lid

25 jun 2014
    83
    0
    6
    Omg Rotterdam
    Ow wat naar zeg Moi!! Pfff ik zal ook enorm schrikken!! Gelukkig is alles goed, maar hoop voor je dat het rustig blijft totdat de bevalling echt mag beginnen 😉

12. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Moi, wat schrikken zeg! Heftig lijkt me dat.. Gelukkig dat alles goed is en dat jullie kindje het nog goed doet.. Inderdaad lekker rustig aan doen, je wil natuurlijk gewoon nog een x aantal weken je kindje in je buik dragen! Sterkte en denk aan jezelf en je kindje!

13. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Tjonge wat eng moi... gelukkig dat het zelf weer ophield en alles nog goed dicht zit!

Vriendin van mij is nu 37 wkn en loopt al tijdje met 4 cm rond, ze hoopt voor kerst nog te bavellen, spannend! En dan ben ik de volgende, gaat toch ineens snel nu zeg! ;)

Moet nog eens goed kijken wat ik ga koken met kerst hihi, heel groot deel van de recepten is met wijn of rauw vlees of rauw ei... ow die plaatjes in de folders van carpaccio enzo hmmmm ;)

14. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Hi allemaal, ja was inderdaad wel even goed schrikken ja! Volgende week gaan we lekker een weekje op vakantie maar voor de zekerheid heb ik net gebeld en mag ik vrijdagochtend nog even langskomen bij de verloskundige voor een extra bloeddruk check en om even naar het hartje te luisteren. Meer ook voor m'n eigen gemoedsrust denk ik om er zeker van te zijn dat alles goed en rustig is :). Ik voel de baby wel heel goed dus dat is ook wel een geruststelling, voel hem vandaag zo'n beetje de hele dag door. Helemaal niet hard of pijnlijk hoor, maar gewoon veel bewegingen ofzo :D.

@Hanneke met kerst is het inderdaad even goed kijken wat wel en niet kan, helaas mogen heel veel lekkere dingen nog even niet! Wat dat betreft kijk ik wel uit naar na m'n bevallig, lekker weer een rosetje etc.. :)

Hoeveel zijn jullie nu zo'n beetje aangekomen? Ik heb gister even gewogen en ben nu ruim 9 kilo aangekomen, schrok ik best van! Is volgens mij wel prima met dit termijn en vk zegt ook dat ik gewoon een mooi gevulde buik heb voor dit termijn en m'n buik prima groeit dus maak me er verder ook niet druk over, gaat er na de zwangerschap vast allemaal weer af.. ;):D

Hebben jullie nu verder al alle spulletjes in huis? Ik moet nog op zoek naar een luiertas, een wiegdekentje en wat ander kleine dingetjes, maar het meeste is er gelukkig. In de kerstvakantie gaan we het kamertje verder afmaken en ook het geboortekaartje definitief kiezen, leuk! Alleen de naam is nu nog een dingetje, nog steeds 2 namen die we beiden erg leuk vinden..

15. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Hoi allemaal,

Moi, ben blij dat het zo is afgelopen. Toch wel griezelig dat het ineens op kan komen. Ik heb nog lang niet alle spulletjes in huis. Vrijdagmiddag krijg ik vakantie dus dan heb ik lekker 2 weken de tijd om zoveel mogelijk te halen. Succes met het eens worden van de naam. Ik ben super blij dat wij het eindelijk eens zijn geworden. Het geboortekaartje hebben we ook al uitgezocht. We zijn nog bezig over een tekst. Ik ben tot nu toe 10 kg aangekomen. In het begin lette ik nog wel op. Toen had ik er een tijdje maling aan en nu let ik ook weer op dat ik niet teveel snoep. Gezond eten lukt me best alleen dat met mate is een dingetje...;) Lekker dat je nog even ertussen uit gaat. Fijne vakantie en geniet ervan!

Hanneke, tja lastig hè al die gerechten. Rauw ei kun je vaak vervangen voor heel ei. Dat is te koop bij groothandel Sligro of Hocras bijvoorbeeld. Ik droom ook steeds over een broodje rosbief. Verder kan ik alles makkelijk laten liggen, maar rosbief is een obsessie aan het worden. Dus hebben we afgesproken dat meteen na de bevalling m'n lief een broodje rosbief gaat halen. Hahaha. Ja sommige dingen moet je RUIM van te voren regelen hè haha.

Papilio hoe is het met je kamertje? Alweer een stukje opgeschoten? Ben jij er al uit welke gordijnen het worden? Van het weekend gaan wij de muurschildering maken. Zo'n zin in. Lekker met verf kliederen met 3 meiden. Dat moet helemaal goed komen haha.

Hier gaat het goed. Vandaag bij de vk geweest. Alles was goed, kind groeit goed en is erg bewegelijk. Gister bij zwanger-fit geoefend hoe je moet persen. We hebben zo vreselijk gelachen. We hebben een leuk groepje meiden. We moesten allemaal om beurten op de grond liggen om te persen. Je zag echt dat iedereen het kindje naar voren duwde. Zo bijzonder. Daarna zittend geoefend en op handen en voeten en toen waren alle kindjes wakker. Zo grappig. Vrijdag staat de 2d/3d/4d echo gepland. Ben heel benieuwd. We hebben heel lang getwijfeld of we het zouden doen, maar uiteindelijk hebben we de knoop doorgehakt. Ik vindt het super spannend. Op naar vrijdag dus... Dan krijg ik ook vakantie dus het moet wel een superdag worden haha.

Liefs Ger

16. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    Gelukkig is alles goed Moi! Goed je rust pakken en lekker genieten van de vakantie.

Ik heb maandag de gtt test gehad voor zwangerschapssuiker, ben benieuwd naar de uitslag. Zoals jullie op m'n foto zagen heb ik een behoorlijke bal als buik haha ;)
    Ben op de parkeerplaats nog gevallen, resultaat twee kapotte knieën, AU!:) Moest nog een tetanusprik halen ook, dus ging weer lekker;)

Wij hebben bijna alles, ook omdat we nog spullen hadden van onze eerste zoontje. Dat scheelt weer een beetje. We zijn druk bezig met de babykamer, wil het nu weer compleet anders dan het was haha!

Ger heel veel plezier met de echo!!

17. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Mooie buikfoto's trouwens van iedereen. Hierbij die van mij.

Bijgevoegde bestanden:

18. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Doe je voorzichtig Rimase? We gaan steeds meer pinguïns worden met z'n allen hè dan ga je struikelen soms over de gekste dingen! Dat herken ik wel. Je hebt wel een mooie buik hoor. Ik ben benieuwd wanneer het een beetje gaat zakken. Iedereen draagt nog mooi "hoog". Nog 2 daagjes werken dan eindelijk vakantie. Heb er zo'n zin in!

Liefs Ger

19. Papilio

Papilio Lid

25 jun 2014
    83
    0
    6
    Omg Rotterdam
    Auw!!!!! Echt balen zeg en herstellen je knieën een beetje?

Hier alles redelijk goed.... Hormonaal merk ik dat de boel aan het veranderen is; minder energie, HOOFDPIJN (niet leuk!) en aambeien (irritant is dat zeg!). Komt door de progesteron die aan het toenemen is. Ik hoop dat het hierbij blijft en niet erger.. Wie heeft ook deze klachten?

In totaal ben ik nu 6 kilo aangekomen, ik ben heel benieuwd hoe snel het de komende tijd gaat omdat het dan het meeste groeit. Tot nu toe nog geen striae en ik hoop dat het zo blijft!! Hoe is dat bij jullie?

De basis van de babykamer is af!! Nu alleen de boel nog aankleden, het leukste gedeelte als zeg ik het zelf! Ben echt blij met hoe het nu is en kan niet wachten totdat het af is. Verder qua aanschaf moeten we vooral nog de verzorgingsproducten enzo nog halen; spuugdoekjes, thermometer en dat soort dingen.
    Owja en het geboorte kaartje hebben we eindelijk ook uitgekozen en een proefdruk laten maken. Zo leuk!! Ben wel blij dat we iets gevonden hebben wat we allebei leuk vinden, was in het begin nog wel lastig namelijk.

Schaffen jullie al een babyfoon aan? En nemen jullie dan met of zonder camera?

@Ger; veel plezier met de echo morgen en een mooi buikje heb je ;)
    @Moi; waar gaan jullie heen op vakantie? en blijft de baby rustig zitten, geen weeën meer gehad?

20. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik ben al halve tijger haha. Helaas helaas. Nog wel allemaal ruim onder de navel, hopelijk komt het niet te hoog ;) Dacht al wel dat ik er gevoelig voor ben en mn buik is ook snel gegroeid...

Ik ben sinds intake 6kg aangekomen, maar weet startgewicht niet precies... totaal max 9 denk ik. Het is wel voornamelijk mn buik gelukkig. Maar vind die weegschaal echt niet leuk toch!

Baby heeft feestje gebouwd vannacht, was al voor 5 wakker ;) Vond mn maag heel leuk haha. Vanochtend controle gehad, vk denkt dat ie met hoofdje beneden ligt nu dus dan denk ik dat hij aan het draaien was vannacht. Ben doorgestuurd naar fysio. Omdraaien in bed gaat nogal moeizaam/pijnlijk, ik dacht van spatader ofzo, maar ik zei 1 zin en ze zei gelijk bekken ;) Ben ik blij dat het bijna einde jaar is en ik geswitched ben van verzekering en voor komend jaar mooi aanvullend pakket heb afgesloten!

Vinden jullie ook niet dat de tijd ineens ontzettend hard gaat? Bijna kerst en oud en nieuw, dan is het zo alweer januari en dan begint het er toch echt al op te lijken! Heb januari alweer allemaal afspraken staan, voorlichting bevalling en borstvoeding, net gebeld voor kraamzorg intake ook, fysio dus, krijg babyshower ook, drukke boel haha. Mn vriendin is van de week bevallen, is nu toch wel spannend, nu ben ik de volgende haha!

Papilio volgens mij moet je met hoofdpijn wel even in de gaten houden dat het niet van je bloeddruk is?
    Ik heb een babyfoon gekregen van iemand :) Is zonder camera maar vind ik helemaal prima. We hebben flat ook, dus niet eens zeker of het echt nodig is. Maar het lijkt me wel handig de baby te kunnen horen voordat hij echt hard gaat huilen.

Ik heb grootste gedeelte van de uitzet wel compleet, maar wacht verder even babyshower af ;) Mocht lijstje met wensen inleveren dus verwacht dat ik wel een en ander krijg nog.

Ger heel veel plezier met de echo morgen! Hoop dat jullie uk zich goed laat zien en je hele mooie foto's krijgt!

Deel Deze Pagina