1 - 15 maart 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mejosje, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    Ja hoor, zijn nog wel erg gevoellig;)

Vanmorgen even op de weegschaal gestaan en ik ben nu in totaal ongeveer 9 kg aangekomen. Ik heb gelukkig ook geen last van striae, bij de eerste zwangerschap ook niet. Hoop dat dat zo blijft!

De uitslagen van m'n suikertest waren goed, gelukkig geen zwangerschapssuiker:D Nu al twee mensen die me gevraagd hebben wanneer ik ben uitgerekend. Ze dachten dat ik nog maar heel even moest. Eentje dacht zelfs dat ik volgende week al uitgerekend ben:$

Hopen dat de fysio gaat helpen Hanneke!

Papilio, wij hebben een babyfoon zonder camera. Hadden we bij mijn eerste zoontje ook en ik heb eigenlijk ook geen camera gemist.

Jouw buik is ook mooi Ger, netjes hoor! Heel veel plezier met de echo!!

2. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Hoi meiden,

Vrijdagavond een prachtige echo gehad. Het was echt zo ongelofelijk leuk! Ik snap nu veel meer wat er allemaal gebeurd in m'n buik. We hebben zeker 3 kwartier moeten wachten voordat onze inimienie haar gezicht liet zien. Ze was de hele tijd aan het sabbelen op haar knuistje en met de andere hand hield ze de navelstreng voor haar gezicht. Verder schopt ze steeds haar voeten tegen haar gezicht aan daarom houdt ze waarschijnlijk ook haar handen tegen haar gezicht. Maar na een poos geduld liet ze zich wel zien en heeft ze zelfs gelachen. Ik vindt het zo bijzonder dat je al zoveel zien kunt. Vanaf vrijdag ben ik al aan het stralen. Ik heb een leuk filmpje en foto's eraan over gehouden. De echoscopiste zei meerdere keren zo dat is een felle tante! Haha en ze zei ook dat ze met me te doen had zo hard ze aan het trappen was iedere keer. Ik vindt het nu nog leuker omdat ik weet wat ze aan het doen is. Verder ben ik gister begonnen met de muurschildering. Wat een klus zeg! Wel echt superleuk! We gaan het morgen afmaken. Best spannend om de eerste verfstreep op de muur te zetten haha. Uiteindelijk durf je steeds meer en ben je verbaast wat je eigenlijk allemaal zelf kunt.

Papilio ik heb nog geen keuze gemaakt over een babyfoon. Ik weet het nog niet zo goed.

Hanneke, ik heb zelf ook een bekkenprobleempje. Voor m'n zwangerschap al maar nu in m'n zwangerschap wordt het er niet beter op. Het is super fijn dat je naar de fysio gaat. Vaak krijg je ook oefeningen voor thuis mee en til tips. Verder is het met rust goed te doen. Lekker gaan liggen zeg maar. Wanneer heb jij de intake voor kraamhulp? Ik de eerste week van m'n verlof. Spannend ja dat alles nu ineens zo hard gaat. Ik heb nu 2 weken vakantie, dan nog 2 weken werken dan verlof. Ja dat gaat zeker snel! Wel erg veel zin in allemaal!

3. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    @Rimase; gelukkig waren je uitslagen goed en heb je geen zwangerschapssuiker!
    @Pipilio; wij hebben de babyfoon al in huis maar gewoon een vrij simpele, zonder camera. Heb er wel even over nagedacht maar ik denk dat ik mezelf onnodig nerveus ga maken door dan de hele tijd naar zo'n camera te gaan loeren, dus heb daar niet voor gekozen. Daarbij hebben we een vrij oud en gehorige huis dus ga er vanuit dat ik de baby toch wel hoor en daarbij ligt hij de eerste tijd 's nachts natuurlijk in een wiegje bij ons op de kamer, dat scheelt ook.
    @Ger; wat mooi zeg zo'n uitgebreide echo! Lijkt me heel leuk om allemaal te zien zo.

Wij gaan morgen heerlijk een weekje naar Winterberg, zin in! Gelukkig is het na vorig weekend rustig gebleven in m'n buik. Afgelopen vrijdag voor de zekerheid wel nog een extra keer even naar de vk geweest, bloeddruk was goed en de baby doet het ook nog steeds goed. Die voel ik ook veel, dat is wel geruststellend. Vooral als ik in bed lig wordt hij lekker actief, is dat bij jullie ook zo? Nou moet ik zeggen dat ik gelukkig nooit echt harde schoppen krijg, lijkt meer alsof hij soms koprollen aan het maken is of aan het dansen ofzo! Zo beweegt hij dan en voel dan ook echt iets tegen m'n buik drukken (voet of elleboog?), grappig is dat.

Verder merk ik dat m'n buik wel steeds meer in de weg begint te zitten nu! Bijvoorbeeld met schoenen aandoen en net met teennagels lakken, wat een gedoe..! :D Heb ook het idee dat m'n buik sinds vorige week opeens echt weer een stuk gegroeid is, gaat hard nu..

Ik heb nu lekker aankomende week en de week erna vrij en moet daarna nog vijf weken werken, mijn verlof gaat in op 6 februari, dat is dan 4 weken voor de uitgerekende datum. Hoop dat dat gewoon allemaal goed gaat zo.

Fijne dagen allemaal!

4. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ger leuk van de echo zeg! Heel mooi om je kindje al zo te kunnen zien. Lekker genieten van filmpjes daarvan :)

Moi hele fijne vakantie!

Ben benieuwd met fysio, nooit eerder gehad ;) Heb meeste last met omdraaien in bed, maar best verschillend per dag. Heb geen baan dus kan wel makkelijk rustig aan doen, dat scheelt wel. Heb kraam intake 22 jan en dan 23 jan babyshower :D

Baby is hier 's nachts ook regelmatig actief, heel vroeg in de ochtend heeft hij me al paar keer wakker gehouden ;) trapt best hard soms hihi. Hij reageert ook vaak als ik gitaar speel, vooral ook als het nummer is met veel bas/drum. Gitaar moet al heel end aan de zijkant vanwege mn buik hihi. Benieuwd of baby nu ook muzikaal wordt :D

Zaterdag bij Ikea waterdichte molton gescoord en plankje voor boven commode met haakjes eronder. Zo Ikea door slenteren merk ik dan toch weer wel aan mn bekken... ;)

5. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Ger wat heerlijk dat je een mooie echo hebt gehad! Leuk hoor om zo alvast je wonder te leren kennen..

Moi, fijne vakantie! Heerlijk nog even samen er op uit. Vanaf nu zullen de vakanties wel heel anders worden, maar ook super leuk natuurlijk!

Wat babyfoon betreft, ik wil er geen een met camera, ken mezelf ga ik dag en nacht naar dat schermpje zitten turen, wil er wel een waar de temperatuur van de kamer op staat, dat vind ik zeker als zo zo klein zijn wel belangrijk..

Deze baby is niet echt heel druk, houd me gelukkig nooit wakker.. Voel ook meestal geen harde schopjes, meer een beetje gekriebel in de buik, alsof ie me aan het aaien(kietelen) is.. Opzich fijn dat t geen heel druk kind is, maar iets meer beweging zou soms wel fijn zijn, moet nu regelmatig geduld hebben als ik onzeker ben of ukkie t nog wel doet..

Kamertje is zo goed als klaar, gordijnen hangen schapje boven commode hangt en vloerkleed ligt er ook mooi bij.. Helemaal happy! Alleen manlief gaat nog een bord maken van steigerhout, daar moet ik nog even geduld mee hebben, hij is eerst heel druk, ons washok netjes af te timmeren..

Dit weekend ook de geboortekaartjes besteld.. Wat een keuze, en wat is t moeilijk.. Maar vooruit, we zijn er uit, net als dat we nu eindelijk uit de namen zijn gekomen dit weekend..

We hebben ook bij mijn ouders mijn doopjurkje gevonden, dus die gaat naar de stomerij, hopen dat ie er mooi vandaan komt, dan wordt ons kindje gedoopt in een jurk die ook mijn moeder zusje en ikzelf hebben aa gehad,, vind ik wel heel bijzonder..

Verder nu helemaal in de ziektewet, moet nog 5 diensten komen op al basis, en dan zaterdag 3 januari eindelijk verlof! Wat een heerlijk idee.. Hoewel.. Zal ook wel veel geduld moeten opbrengen, ben natuurlijk reuze benieuwd naar ons kindje, en ben hele dagen alleen thuis, maar wel lekker af ik niet meer naar t werk hoef dan! :D

6. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Hoi meiden,

Zaterdag en vandaag druk bezig geweest met de muurschildering. Hij is eindelijk af en ik ben er echt apetrots op! Dat wilde ik ff met jullie delen...

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,9 KB
      Weergaven:
      7
  7. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Haha op z'n kop. Dat ligt aan m'n telefoon. Sorry ik krijg het niet beter dan dit! Hahahaha

8. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Wauw Ger.. Wat mooi! Terecht dat je er trots op bent!

9. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Mooi Ger!! Vind het mooie kleuren en met die vlinders erg leuk!
    Vet grappig dat je zelfde voorbeeldplaatje gebruikt hebt als ik hihihi. En toch is ie ook weer helemaal anders :D

Verliefd wat bijzonder van dat jurkje, leuk ja! En superfijn dat jullie eruit zijn met de namen, vast hele opluchting ;)

10. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Hanneke,

Haha ik heb net gezocht naar jou kamertje. Heb het gevonden en idd hij lijkt er erg op. Het was met helemaal niet opgevallen! Had jij ook een plaatje met een beer met een glas drinken? Ik vond dat er niet zo goed bij passen dus heb die geschrapt. Hij is idd weer heel anders. We hebben vast dezelfde smaak. Hahaha.

11. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ja inderdaad! Ik twijfelde ook over het glas drinken maar mn man vond dat toch wel erg leuk dus toch gedaan ;) Bij een meisje had ik er ook vlinders en bloementjes bij willen doen maar dat vond ik nu toch niet helemaal passen voor jongen hihi. Had ook lamp met vlindertjes en bloemetjes gevonden, wel gekocht omdat ie zo leuk is maar die heb ik geruild met onze slaapkamerlamp haha.

12. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Dames.. Ik wens jullie allemaal een super gezellige kerst toe! ❤️

13. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Jij ook verliefd! Geniet ervan. De rest van de dames natuurlijk ook

Liefs Ger

14. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Hoi meiden,

Leuke dagen gehad? Wij hebben heeeeeeel rustig aan gedaan. Maandag de muurschildering afgemaakt zoals jullie vast wel gezien hebben. Dinsdag alles afgeschilderd en woensdag zijn we fijn naar babypark kesteren en prenatal geweest. Super leuk, maar wat is babypark duur zeg! Ze hebben wel mooie spullen. Gister gezellig bij mijn opa en oma geweest. Die zijn een beetje oud aan het worden want mijn oma had tegen mijn moeder gezegd dat ik er goed uitzag maar wel een beetje dik was geworden. Ze had me ook al een half jaar niet meer gezien dus dat kan kloppen hahahaha. Vandaag beetje een hang dagje. Wel lekker de babykamer ingericht. Alle kleertjes uitgezocht en opgehangen. Ook het wiegje opgemaakt. Moet alles nog uitwassen hoor maar ik was zo benieuwd hoe het stond. Ik ga pas wassen als de verflucht een beetje beter weg is. Met dit weer is het wat lastiger om te luchten maar morgen wordt het volgens mij beter. De afgelopen nachten heb ik erg slecht geslapen. Ik heb steeds steken onder in mijn buik. Ik denk dat het mijn banden zijn. Moet maandag weer naar de vk dus ga ik het meteen even vragen. Zelfs als ik nies doet het pijn. Ook als ik een tijdje gezeten heb loop ik helemaal raar omdat het zo'n pijn doet. Herkennen jullie dit?

Liefs Ger

15. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    Gisteren kreeg ik ineens vervelende krampen bij m'n harde buiken, verloskundige gebeld en die is meteen gekomen. Had een nagel en een stukje van haar topje ontsluiting. Moest meteen naar het ziekenhuis voor een CTG. Daar bleken het weeën te zijn, heb direct weeënremmers gekregen en een longrijpingsinjectie. Maar omdat dit ziekenhuis alleen kinderen vanaf 32 weken kan behandelen, moest ik met de ambulance naar een ander ziekenhuis. Meteen infuus met antibiotica, zoutoplossing en magnesium gekregen en om de 6 uur weeënremmers. Pas vannacht begonnen die hun werk te doen en sinds vanmiddag is het weer rustig in m'n buik. Vanmiddag nog een longrijpingsinjectie gehad, die heeft 24 uur de tijd nodig om z'n werk te doen. Morgen krijg ik de laatse weeënremmers en dan stoppen ze ermee. Dan dinsdag en woensdag meer gaan lopen en bewegen (mag nu alleen maar naar de wc en douchen) en dan kijken of het rustig blijft of dat ik opnieuw weeën krijg. Blijft het rustig, dan mag ik naar huis en als ik weeën krijg laten ze ons mannetje komen. Dus nog even spannend komende dagen!

16. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Wow rimase dat is spannend zeg. Ik help duimen dat ie nog fijn even mag blijven zitten! Hopelijk vier je oud&nieuw gewoon thuis. Sterkte meis.

17. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    Dank je, vanmorgen om 5 uur begonnen de weeën weer. Meteen een weeënremmer gekregen, die lijkt nu z'n werk te gaan doen....
    Vanmiddag krijg ik de laatste weeënremmer, dus erg spannend!

18. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Jeetje rimase, wat heftig en spannend! We gaan heel hard voor je meedeinen dat die weeenremmers hun werk doen en dat jullie kleintje nog mooi even blijft zitten bij jou.. Sterkte in ieder geval! 😘

19. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Tjonge Rimase heftig zeg!!
    Ik hoop echt voor jullie dat hij nog even mag blijven zitten! Gelukkig ben je in ieder geval wel op tijd in het juiste ziekenhuis en hebben de longrijpingsspuiten genoeg tijd gehad. Veel sterkte komende dagen!

Ger als de pijn in je onderbuik zit klinkt dat wel als banden denk ik... heb dat nu niet, wel tijdje gehad met bepaalde bewegingen. Misschien is het ook door indalen, dat er dan weer opnieuw spanning op je banden komt? Heb wel last van mn bekken met lopen, maar dat zit meer bij schaambot en onderrug.

20. Papilio

Papilio Lid

25 jun 2014
    83
    0
    6
    Omg Rotterdam
    Hoe gaat het nu met je Rimase?? Wel erg schrikken lijkt me! Ik hoop dat alles rustig blijft bij je en dat de beeb nog even blijft zitten!!

Deel Deze Pagina