1 - 15 maart 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mejosje, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Ger, hier alles nog rustiger als rustig.. Niks geen voortekenen.. Ik kom net bij de vk vandaan, uk is nog altijd niet ingedaald, verre van dat zelfs.. Nu wachten op een oproep van de gyn om te kijken of er een reden is dat uk niet in wil dalen..
    Ik kom de dagen opzich nog prima door, verveel me niet echt veel. Soms even een baal momentje dat ik zo veel alleen thuis zit en me man dan zo erg mis maar hè, met mijn al ruim 6 weken thuis ook niet heel gek toch?
    Verder merk ik ook dat ik het spannend begin te vinden, wanneer komt t, hoe voelt het dan, voel ik het wel op tijd, enzenz..
    Nog maar even heerlijk genieten van al mijn nacht rust, zal straks wel heel anders zijn! :D

2. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    Goed nieuws, Dani mocht zondag mee naar huis. Hij doet het super. Voorwaarde van de kinderarts was wel dat hij moest groeien. In het ziekenhuis is hij ook al iets gegroeid, dus hij kreeg het voordeel van de twijfel. Heb nu een echte baby weegschaal in huis en hij groeit gelukkig iedere dag!

Die Streptokokken B bacterie is een bacterie die schadelijk kan zijn voor de baby. Deze kan een infectie of nog erger veroorzaken. 1 op de 3 zwangeren is draagster. Bij mij is het met toeval ontdekt toen m'n urine op kweek werd gezet om een blaasontsteking uit te sluiten. Ze kunnen deze bacterie ook alleen met een kweek vinden. Je bent dan meteen medisch en moet met antibiotica becallen.

Nu komen voor jullie allemaal ook spannende weken. Nog even en dan heerlijk allemaal een baby:D Hier is het genieten na die verschrikkelijke zwangerschap eindelijk begonnen. Ik slaap op dit moment zelfs beter dan tijdens m'n zwangerschap.

3. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Gaaf dat jullie zoon thuis is Rimase! Lekker van genieten!!

Ik heb de 37 wkn nu ook gehaald, dus hij mag :D
    Vind het wel echt heel spannend worden allemaal. Hoe gaat het allemaal zijn, ga ik het wel goed doen, zou ik niet te hoge verwachtingen hebben...?
    Heb morgen weer controle, denk wel dat hij helemaal ingedaald is nu. Vorige week was hij nog niet vast met hoofdje, maar mn buik is lager nu en heb meer druk/steken onderin. Af en toe veel harde buiken ook, heel vaak bij omdraaien in bed of in de auto over een drempel, maar ook wel als ik gewoon zit. Doet geen pijn, soms menstruatie achtig wel, geen idee of het ook wat doet dus. We wachten nog maar even af... hopelijk niet te lang haha. Heb echt wel boel last van bekken, fysio helpt nog wel beetje. Ben het wel beetje zat nauwelijks de deur uit te kunnen en in huis ook niks te kunnen doen... Nesteldrang? Tja ik zie een heleboel wat schoon moet maar t lukt niet ;)
    Ik hou ook erg veel vocht vast trouwens, jullie? Kom ineens een kg per week aan?! Mn enkels zijn echt erg 's avonds en durfde mn trouwring niet langer om te houden...
    Jaja laatste loodjes... het hoort er allemaal maar weer bij. T is voor het goede doel, maar leuk vind ik het niet meer... ;)

4. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Rimase super zeg dat de kleine man thuis is. Geniet er maar lekker van en laat de Dani maar flink groeien!

Verliefd, al wat gehoord van de gyn? Ik hoop dat er geen gekke dingen zijn!

Hanneke, ja fijn hè die dikke benen? Haha. M'n collega's zeiden dat het na de bevalling heel gauw weg is. Dus we gaan het zien. Ik heb het gelukkig alleen in m'n benen. M'n handen gaan nog wel.

Hier gaat het goed. Gisteravond weer weeën. Zette weer niet door. Ook heel onregelmatig dus ben maar weer op de bank gaan zitten. Zou ik nu de 2 cm al voorbij zijn? Ik heb geen idee. Morgen weer afspraak in zkh. Ben benieuwd. Ik ben het nu ook echt zat. Nooit gedacht dat ik dat ooit ging zeggen. Ik heb zo lang verlangd om zwanger te raken en nu is het zover en wil ik ervan af zijn. Ik durf het ook niet echt tegen m'n omgeving te zeggen. Ik ben gewoon op. Heb het idee dat ze ook tegen m'n longen aan ligt. Het voelt zo vol. Slapen likt nauwelijks en m'n kleding zit ook niet meer lekker dus kom ik maar nergens meer. Nu zit ik in m'n joggingbroek in het zonnetje voor aan de straat. Voel me grieperig dus ik dacht hup even het huis uit. Achter is geen zon dus dan maar voor haha. Nu heb ik ook weer harde buiken. Ik hoop echt dat het nou eens gaat doorzetten. Klinkt gek maar ik geb gewoon zin in de bevalling haha. Sorry voor m'n klaagzang, het lucht me gewoon ff op!

5. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Hai meiden, het begint er steeds meer op te lijken dat we er allemaal wel een beetje klaar mee zijn.. :D. Ik heb het ook hoor, vooral dat je hoofd nog wel allerlei dingen wil doen maar je lijf gewoon niet mee werkt, heel frustrerend is dat... Maar volgens mij zijn we nu ook allemaal de 37 weken grens gepasseerd dus laat de babies maar komen! ;)

@Rimase, wat fijn dat Dani nu thuis is en het goed met hem gaat, lekker genieten nu!

@Verliefd, weet je al wanneer je weer naar de gyn moet? Hopelijk is er niks aan de hand en daalt de baby alsnog goed in. Ik vind het ook erg spannend hoor en kan me er ook nog niks bij voorstellen. Geen idee hoe het gaat beginnen en of je het dan gelijk door hebt, ik zou het in ieder geval fijn vinden als het gewoon overdag begint ipv bijvoorbeeld midden in de nacht, maar ja, we hebben het niet voor het uitkiezen :).

@Hanneke, ja, dat vocht vasthouden heb ik ook last van, vooral dus in m'n handen/vingers maar merk het ook echt aan m'n benen en enkels, 's avonds staat de afdruk van m'n sokken gewoon in m'n benen..! Merk ook dat m'n gezicht opgezetter is dan anders... Maar goed, als het goed is verdwijnt dit inderdaad weer na de bevalling, daar gaan we dan maar van uit. Nesteldrang heb ik ook, ben de afgelopen weken flink aan de poets gegaan:D. Gelukkig heb ik nog een werkster die 1x in de week komt, die ga ik morgen denk ik maar de ramen laten zemen, viel me opeens op dat die toch echt weer eens nodig zijn.. ;). Het meeste is nu ook wel van m'n lijstje, dat geeft ook wel weer rust merk ik, kan anders maar lastig stil zitten.

@Ger, heel begrijpelijk hoor dat je je nu zo voelt, denk dat we dat allemaal wel een beetje hebben! Hoop in ieder geval dat je griep niet doorzet, kijk maar goed uit want er heerst nog van alles.. Ik heb ook het idee dat de baby nog steeds vrij hoog ligt want heb nog steeds erg veel last van maagzuur, bah, wat zal ik blij zijn als dat straks over is!

Hier verder nog alles rustig, heel af en toe voel ik opeens wat krampen richting rug en een wat menstruatieachtig gevoel maar dat zakt ook heel snel weer weg. Zoals het er nu naar uit ziet zal het vast nog even duren voordat de baby zich meldt, maar goed, you never know:).

Morgen ook weer controle bij vk, ben benieuwd of hij nu helemaal ingedaald is.

6. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Zo meiden, ik ben net terug van de gyn.. Echo gehad en ons kleintje doet t nog goed. Er is geen aanwijsbare reden dat ons kleintje niet in wil dalen.. Ligt wel op de goede plek maar gewoon nog lekker los.. Meteen een groei echo gehad en kleine loopt op alles netjes op t lijntje alleen gewicht ietsje d'r onder.. Maar hee t moet er ook nog uit, dus ik zeg, geen probleem! Haha.. Nu maar hopen dat onze uk gewoon kiest voor de makkelijke weg en met de kracht van de weeën gewoon lekker indaald.. Kans op een ziekenhuisbevalling is nu wel aanzienlijk groter geworden.. Maar ach..

Het vocht vasthouden heb ik gelukkig maar heel minimaal last van. Heel iets in me voeten maar verder niet.. Kom ook helemaal niet meer zo veel aan op t moment.. Dus daar mag ik blij mee zijn en dat ben ik natuurlijk ook!
    Wel vind ik het vooral s avonds zwaar worden. Buik is ondertussen toch een behoorlijk gewicht geworden. En na een goede nacht nog wel te dragen maar na een lange dag toch wel wat zwaar..

Vannacht heel akelig gedroomd. Mijn vliezen waren gebroken, vk gebeld kwam er een of andere man die een drain in me been stopte om alle vocht er uit te laten en na een wel heel makkelijke bevalling een dood geboren jongetje gekregen! :( bah wat was ik blij wakker te worden en te beseffen dat ik nog lekker droog in me eigen bedje lag me ukkie nog gewoon lekker in me buik..
    Hebben jullie ook wel van die nare dromen?

7. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ow ja die dromen... volgens mij ben ik ook heel raar bevallen vannacht maar weet het niet meer precies ;) Maar hele zwangerschap al hele vreemde en levendige dromen. En vannacht dan helaas weer halve nacht wakker gelegen... ben nog op zoek naar knopje om mn hoofd uit te zetten ;)

Gelukkig is alles goed met de kleine Verliefd! Vervelend van dat indalen... hopelijk gebeurd dat nog dan!

Hier ligt hij inmiddels vast, klaar voor de start :D Nu nog zien wanneer hij eruit wil... harde buiken worden af en toe wat vervelender wel, maar kan nog niet zeggen dat het nou pijn doet.

Zo proefdruk geboortekaartje met enveloppen ophalen. Dacht dat het door de brievenbus zou komen, had ook geen melding van post.nl app gehad dus was net even niet thuis. Normaal geven ze altijd wel bij een van de buren af, maar nu moet ik zelf ophalen... zucht ;) Is niet heel ver weg op zich maar op t moment voelt alles als ver...

8. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Hoi meiden, net terug van klinisch verloskundige. En wat denk je. Ben gestript. Haha weet ik ook eens hoe dat voelt. Ik heb al 3cm ontsluiting dus ik hoop dat het gaat doorzetten. Gisteravond ook weer flinke weeën gehad maar zette ook niet door. Als het vannacht niet uit zichzelf begint wordt ik morgenochtend ingeleid. Anders zou het maandag zijn maar de vk vond het geen goed idee om het over het weekend te tillen. 2 weken lang weeën vond ze lang genoeg. Ze doet het morgen zelf dus ik vind het wel prettig dat ik weet wie ik aan m'n bed heb staan. Heel spannend allemaal. Nu is het ineens zover. Raar idee dat dit ons laatste nachtje samen is. Morgen ben ik mama. We hebben het bijna niemand verteld. Iedereen denkt dat het ergens volgende week is. Best grappig. Alles staat spil en span en morgen moeten we er om half 7 al zijn.

Moi, hoe was het bij de vk?

Verliefd, fijn dat alles goed is. En idd ietwat aan de kleine kant ach wat geeft het? Genieten juist zo'n klein humpie. Bij mij is ze niet klein. De vk zei dat ik zeker maat 56 mee moest nemen. Hahaha. Ik hoop dat ze ernaast zit met d'r voorspelling. Want idd het moet er nog uit... Die dromen. Oh je wil niet weten hoe vaak ik al bevallen ben in de auto of supermarkt. Dat ik alleen was. Maar ook hele onrealistische romantische bevallingsdromen. Tja we gaan het beleven. Ik denk een onze hoofden ons aan het voorbereiden zijn...

Hanneke, balen is dat hè. Hele dagen zit je thuis en net als je ff je uitje hebt komen ze. Hahaha. Heel herkenbaar. Is het nog gelukt? En zijn ze mooi geworden?

Meiden heel veel succes met jullie laatste loodjes. Mijn eindstreep is morgenochtend om half 7. Dan gaat het echt beginnen. Dus ja later meer....:)

9. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Ger wat spannend!! Heel veel succes alvast voor morgen!

10. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    O wauw Ger wat spannend zeg! 3 cm al, dan doen ze morgen gelijk je vliezen breken dan? Of het begint vannacht al natuurlijk, hoop het voor je! Hoop dat je nog beetje kan slapen! Kan me voorstellen dat ik helemaal te hyper zou zijn om in slaap te komen... had ik al de nacht voor ik ging trouwen, maar morgen mama worden is ergens nog een stuk spannender haha ;) In ieder geval heel veel succes!

Geboortekaartje is mooi :D Ben er helemaal trots op. Heb de enveloppen ook gelijk geschreven dus dat is allemaal mooi klaar. Nu lekker op tijd bedje in voor hopelijk betere nacht :)

11. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    Spannend Ger! Heel veel succes!
    Alle andere meiden jullie ook veel succes met de laatste loodjes!!

12. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Ger wat spannend.. Heel veel succes en ik ga voor je duimen dat t vannacht toch spontaan begint/doorzet! Wat een heerlijk idee dat je jullie kleintje over 24 uur misschien wel in je armen hebt liggen!

13. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Hoi meiden.

Dank je wel allemaal. Het heeft niet doorgezet vannacht. Dus wordt straks ingeleid. Heel spannend maar gelukkig heb ik nog een beetje kunnen slapen!

Liefs Ger

14. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Ben benieuwd hoe het met je gaat Ger! Ben je inmiddels al mama geworden?:)

15. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Hoi meiden,

Nou hier is ze dan! Dit is Roos. Ze is vrijdag om 12.55 uur geboren. Ben om 6.30 uur ingeleid. Vanaf 7 uur tot 12.30 uur had ik een heftige weeënstorm en daarna mocht ik persen en daar was ze. Het was heftig maar een hele mooie bevalling. Mijn man heeft haar er zelf uitgehaald en dat was heel bijzonder. Roos doet het super goed en heeft gelukkig geen hinder van de suiker gehad. Ze weegt 3570 gram en is zo gezond als een vis! Wel moesten we een nachtje blijven en heb ik voor 3 dagen een katheter. Tja das een oud kwaaltje. Over 3 dagen worden we weer opgenomen en gaat hij eruit. Hopelijk kan ik dan wel zelf plassen. Meiden ik geniet van een prachtig meisje. Ik hoop voor jullie dat de bevalling ook een hele mooie ervaring wordt.

Liefs Ger

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,9 KB
      Weergaven:
      4
  16. Papilio

Papilio Lid

25 jun 2014
    83
    0
    6
    Omg Rotterdam
    Van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje!!! Lekker genieten nu ;)

17. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Wauw mooi meisje Ger, van harte gefeliciteerd!!!

18. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Heel mooi meisje Ger en leuke naam ook! Van harte gefeliciteerd en lekker genieten nu!! :)

19. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Ger van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige dochter!

20. EchtLief

EchtLief Lid

22 feb 2015
    74
    31
    18
    Volwassn kleuren
    NULL
    Van harte gefeliciteerd met je kleine meid!

Deel Deze Pagina