1 - 15 maart 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mejosje, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GelukkigeDaphne

GelukkigeDaphne Actief lid

13 jun 2012
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ger, van harte met de geboorte van jullie prachtige dochter!!

Vandaag presies 39 weken en alles rustig. Hoe gaat het met de rest? Ik begin het zitten wachten wel een beetje zat aan het worden. Ga nog wel de deur uit hoor, vandaag naar monkeytown geweest met dochter en man lief.

Ik krijg nu steeds aker de vraag of alles nog rustig is, pf... ze merken het vanzelf wel toch?

Merk dat ik niet zo veel meer kan hebben, kan erg heftig reageren. Meer mensen last van?

2. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Hier ook iemand die het erg vervelend begin te vinden dat iedereen uit aan het zoeken is of alles nog rustig en binnen is. JA alles is nog binnen en als ik bevallen ben horen jullie het echt wel! Grrr.. Collega's waar ik t hele verlof niks van heb gehoord gaan nu ineens om de dag appen of ie nog binnen is.. Ja onze ukkie is nog binnen en als je t nu nog een keer vraagt ga ik je lekker niet op de hoogte brengen als ik wel bevallen ben! ;) whaha.. Hormonen he.. Merk inderdaad dat ik een beetje meer chagrijnig ben, maar over het algemeen valt het erg mee volgens mijn man.
    T wachten wordt wel wat vervelender. Ik wil gewoon lekker me ding weer kunnen doen en dan zonder een veel te hoge buik die mega in de weg zit.. Ukkie is nog niks ingedaald dus je kan je voorstellen hoe hoog mijn buik nog zit? Daarbij wordt ik nu echt stront nieuwschierig of we een jongetje of een meisje mogen gaan verwelkomen..
    Gelukkig verder eigenlijk vrij weinig klachten dus wat zeur ik nou! *schop onder me kont en weer aan de poets!*

Ger hoe is t met jou en je dochtertje? En rimase met jou en je zoon?

3. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    Ger gefeliciteerd! Lekker genieten!

Met ons gaat het super. Dani slaapt heel veel, moet 'm voor iedere voeding wakker maken en valt dan weer als een blok in slaap. Ken dat helemaal niet, m'n oudste zoon was een huilbaby en brulde om de drie kwartier. Dus nu echt genieten! M'n oudste zoon vindt het geweldig om te helpen, zo lief:D

4. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Mooi dat het goed gaat met Dani en dat je er lekker van kan genieten!

Gister weer controle gehad. Vond eigenlijk dat er soms wel heel veel uur tussen zat dat ik hem voel, maarja het was nog best wel 10 bewegingen per dag... eerst voelde ik hem hele dag door en altijd na het eten en nu stuk minder momenten op een dag. Dus toen heeft ze me doorgestuurd voor CTG. Alles helemaal goed natuurlijk ;) Vraag me af eigenlijk of hij CTG en echo kan voelen, hij was hele tijd wakker en heb hem rest van de middag en avond weer bijna continu gevoeld hihi. In ieder geval doet ie het dus super en heeft het nog prima naar zn zin, genoeg vruchtwater ook, dus weer gerustgesteld ;)
    Heb wel periodes van elke 5 min harde buik, maar niet dat het echt pijnlijk wordt ofzo... ben erg benieuwd wanneer het door gaat zetten.

5. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Hallo meiden,

Alles bij iedereen nog rustig.. Hier ondertussen de uitgerekende datum voorbij. Voel me nog prima en slaap gelukkig ook nog goed maar jongens wat wordt ik nieuwschierig! We weten natuurlijk nog altijd niet wat t wordt, en iedereen die je probeert uit te horen of zelfs vinden dat je wel of niet op een bepaalde dag mag/moet bevallen omdat het hen wel of niet uit komt.. Super irritant.. Maar goed net bij vk geweest, en zij heeft het al over volgende week gaan we je wel strippen.. Denk dat zij ook inschat dat ons kleintje nog niet uit zichzelf gaat komen. Tot die tijd afwachten maar en nog lekker genieten van t zwanger zijn.
    Kunnen jullie ook allemaal nog genieten of zijn jullie het echt goed zat?

6. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Ger en Rimase, hoop dat het allemaal goed gaat met zowel jullie kindjes als jullie zelf! Zijn jullie er inmiddels al een beetje aan gewend? :)

@Verliefd bij jou dus ook nog steeds rustig en al overtijd inmiddels! Kan me voorstellen dat je nu wel erg benieuwd wordt..! Fijn dat je nog goed slaapt zodat je hopelijk een beetje uitgerust aan de bevalling kunt beginnen. Mijn nachten zijn heel wisselend, ene nacht gaat het prima en hoef ik er maar twee keer uit, volgende nacht moet ik er wel vier keer uit en zijn mijn handen de hele nacht aan het tintelen wacht echt heel a-relaxt is.. Maar ja, kan ik alvast wennen aan het ritme straks met de baby.. ;)

@Hanneke, Papilio en GelukkigeDaphne, hoe is het nu met jullie? Ook nog alles rustig?

Hier nu de 39 weken gepasseerd, aanstaande zondag 8 maart ben ik uitgerekend maar ben erg benieuwd! Morgen weer naar de vk voor controle, tot nu toe nog geen signaal dat de baby snel zal komen maar wie weet. En daarbij is het donderdag volle maan! :D;)

Verder voel ik me ook nog prima, wel wat moeier en wat lastiger lopen enzo, gewoon echt van die kwaaltjes waar we vast allemaal last van hebben nu. Buik zit in de weg met aankleden/schoenen aandoen etc, lekker veel maagzuur en voel me af en toe lopen alsof ik een waggelende eend ben, maar verder gaat het nog super en mag ik echt niet klagen:). Wandel nog elke dag lekker met de hond en ben verder ook nog vrij actief. Ben wel erg benieuwd wanneer het nu gaat beginnen, vind het ook echt wel heel spannend worden nu allemaal. Niet eens alleen de bevalling (hoewel ik daar ook niet al te lang bij stil wil staan..), maar zeker ook de periode daarna. Hoe zal het allemaal gaan? Gaat het goed met voeden/slapen etc? Hebben we snel een ritme gevonden en zijn we snel aan elkaar gewend? Dat soort dingetjes eigenlijk. Nog steeds heel gek idee ook dat we straks niet meer met z'n tweeën zijn!

Nou meiden, succes allemaal nog met de laatste loodjes, ik ben benieuwd wie de volgende is!

7. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik ben het goed zat haha.
    Maar komt ook vooral omdat ik vrijwel niks meer kan... door bekken en ook veel vocht vasthouden nu. Kan maar kort staan, zitten doet al gauw zeer, liggen kan niet lang in zelfde houding, ontzettend snel moe... terwijl ik in mn hoofd wel vanalles zou willen doen. Vandaag aardige nacht en wat betere dag, nouja dan doe ik wasje draaien en lukt het om te koken en dat was het dan weer ongeveer. Punt is denk ik vooral dat ik van mezelf best actief en ondernemend ben en nu zit ik echt beetje opgesloten in huis in mn eentje...
    Het rommelt hier al tijden, harde buiken/voorweeën en soort menstruatiekramp, maar niet dat het regelmatig wordt en echt pijnlijk, meer irritant. Nog geen slijmprop gezien ofzo. Maar begreep dat het allemaal vrij weinig zegt...
    Morgenochtend weer controle.
    Probeer heel hard niet te denken aan dat het misschien nog ruim 3 weken moet zo en nog weer erger wordt.
    3-3 is mooie datum...? :D

8. GelukkigeDaphne

13 jun 2012
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gister was mijn uitgerekende dag, begon met wat lqst van harde buiken. smiddags nog naar een vakbeurs geweest, wil niet thuis zitten wachten.

Gisteravond niet lekker naar bed gegaan, harde buiken en misselijk.

Vandaag een paar keer harde buik, van mij mag het nu wel gaan doorzetten.

Wat ik eerder nog niet had is dat ik smiddags wanneer mn dochter naar bed gaat, ik ook lekker op bed ga!

9. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Hoi meiden,

Hahahaha wat zijn jullie allemaal naar de bevalling toe aan het leven zeg. Super leuk om te lezen. Ja die laatste loodjes vallen niet mee hè?

Dank jullie wel voor de lieve felicitaties. Het gaat hier eindelijk goed. We hadden even een opstartje nodig maar vanaf afgelopen woensdag heb ik echt het idee dat ik een kraamvrouw was haha. Nu zit ik weer beneden met de wonderschone Roos. Ze doet het erg goed en weegt nu al 170 gram zwaarder dan d'r geboorte gewicht. Lang leve de moedermelk ;) Ik geniet iedere dag van m'n lieve meisje. Ze komt nu 1x per nacht dus ik mag niet klagen. M'n ritme hangt nu helemaal af van haar en dat is wel grappig. Ik hoor mezelf dingen zeggen die voorheen nog nooit in me op waren gekomen. Ik ben echt een sjappie geworden. Wel mooi hoe moederschap een mens kan veranderen haha. O ik gun jullie het allemaal en kijk ook iedere dag ff op het forum hoe het met jullie gaat. Zet um op dames nog even geduld. Sterkte met alle kwaaltjes. Ik hoop dat het gerommel bij een aantal van jullie doorzet. Je wilt er ook vanaf zijn op een gegeven moment. Laat iedereen maar lekker kletsen en vragen wanneer de baby komt. Ik zei steeds o nou dit meen je niet nou breken acuut m'n vliezen... Whahaha dan komt het vaak wel aan.

Liefs Ger

10. GelukkigeDaphne

13 jun 2012
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ger, wat fijn dst het goed gaat met jullie! 1x per nacht is heerlijk!!!

Vandaag de hele dag wat weeen gehad, ongeveer 1 a 2 per uur..... schiet niet echt op zo.... maar wie weet
    ... bij mijn eerste ook hele dag weeen gehad en snachts werd ze geboren.....

Hoe gaat het bij de anderen?

11. GelukkigeDaphne

13 jun 2012
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op 04-03 is onze zoon Joaz geboren.

Bijgevoegde bestanden:

12. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Gefeliciteerd gelukkige daphne! Wat een mooi kereltje! Alles goed met jullie?

13. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Wat een knapperd! Gefeliciteerd GelukkigeDaphne, hoop dat je een goede bevalling hebt gehad en dat alles goed gaat met jullie!

@Ger, wat fijn dat het zo goed gaat bij jullie en 1x per nacht klinkt echt heel fijn..:D

Hier nog steeds aan het wachten helaas, de volle maan van vannacht heeft dus niet geholpen;). Ben benieuwd wanneer onze kleine komt!

14. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Daphne wat leuk zeg! Gefeliciteerd. Wat een heerlijk tevreden kereltje zeg! Mooie naam hoor. Geniet er lekker van. Kom maar heerlijk bij van de bevalling. Alles goed gegaan?

Verliefd spannend voor jou zeg! Je zal wel iedere dag vragen krijgen of er al iets rommelt. Hou je het nog een beetje vol? Succes meid ik hoop voor je dat het gauw flink gaat rommelen...😉

Moi, ja het is lekker. Ik geef borstvoeding dus ben best even bezig 's nachts. Vannacht heeft ze voor het eerst op d'r eigen kamer geslapen. Ze maakt steeds van die bijzondere geluidjes en dan wordt ik weer wakker. Dit geeft meer rust zo haha. Verder is ze echt een moppie wat het ontzettend goed doet. Ze gilt alleen alles bij elkaar als ze honger heeft. Dus probeer ik dat een beetje te voorkomen. Wel zo aardig voor de buren snachts😊 Jij ook heel veel succes met wachten. Probeer nog iets leuks te plannen. Had ik ook gedaan. Dat kon dus mooi niet doorgaan hihi. Dus wie weet werkt het bij jou ook...

15. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Gefeliciteerd Daphne! Heel mooi mannetje en mooie naam ook!

Hier wel gerommel maar dat was het dan weer ;) Vandaag en gister waren weer wat beter als daarvoor gelukkig. Iets minder last van bekken en vocht. En bezoek gehad, gezellig en breekt de dag mooi. Ben op aanraden van de vk aan de brandnetelthee, zou vocht afdrijvend zijn. Geen idee of het helpt maar kan gister en vandaag wel langer zitten dan daarvoor en minder pijn met liggen.
    Strippen doen ze eigenlijk pas met 40+5 bij mijn praktijk, maar bij uitzondering wou ze wo als ik 40 ben wel vast kijken en evt strippen als t kon, vanwege klachten... Maar ik hoop nog steeds dat hij van het weekend gaat komen ;) 7-3 is mooie datum...?

16. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    Gefeliciteerd Daphne, heerlijk van genieten!!

17. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Ger, het klopt, wordt gek van alle nieuwschierige mensen die me bestoken met berichtjes of alles nog rustig is..
    Helaas is ook alles nog rustig. Ik ben zojuist bij de vk geweest en zij heeft me gestript. Het was totaal niet pijnlijk gelukkig en ze had t over 2 cm ontsluiting! Die heb ik mooi alvast gratis en voor niks gekregen! Nu maar afwachten wat het gaat doen..

Hoe is het hier met alle dames? De bevallen dames lekker aan het genieten van hun kindjes en de nog zwangere dames kunnen jullie het nog een beetje uithouden?

18. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    Gisteren op controle geweest bij de kinderarts. Dani is super goed gegroeid! Hij weegt nu 4020 gram! Over 3 maanden weer op controle bij de kinderarts. Ze houden zijn ontwikkeling in de gaten tot hij zelf los loopt.
    Meiden die bevallen zijn, hoeveel en hoe vaak drinken jullie baby's? Ben even nieuwschierig. Dani krijgt afgekolfde melk uit een fles. Vanuit het ziekenhuis 7 voedingen, maar vannacht kwam hij al na 2,5 uur. Dus probeer nu meer te geven en dan naar 6x te gaan.

Meiden succes met de laatste lootjes!! Straks allemaal heerlijk genieten.

19. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Goed zo Verliefd. Die 2 cm neemt niemand je meer af! Hopelijk zet het nu door nu je gestript bent. Spannend hoor. Succes met het wachten. Ik hoop voor je dat het gauw begint!

Wauw Rimase. Dani weegt iets minder dan Roos. Goed gedaan hoor! Ik geef Roos borstvoeding en dat doe ik op verzoek. Meestal komt ze dan 8x per dag. Ik ben er naartoe aan het werken dat ze s nachts wat langer door slaapt dus overdag maak ik haar wel eens wakker. Ze komt zo rond de 3a 4 uur. Roos komt ook weleens eerder maar dan heeft ze denk ik niet genoeg gehad.

Hier gaat het best goed. Behalve dan dat ik nu borstontsteking heb en lig met 40 graden in bed. Dus waarschuwing voor iedereen die borstvoeding gaat geven let op met tocht. Doe je raam goed dicht want je hebt het zo te pakken.

Meiden ik kijk iedere dag ff of er alweer een klein wondertje is bij gekomen. Echt het is zo genieten! Misschien is het wachten soms best frustrerend bedenk dan dat je nu nog ff tijd voor jezelf hebt want straks krijg je het heeeeeel druk. (Wel leuk druk trouwens;))

Liefs Ger

20. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Nou t strippen heeft helemaal niks gedaan.. Nog geen krampje of niks.. Morgen een nieuwe poging.. En dan donderdag naar de gyn om te kijken hoe de kleine het maakt binnen.. En dan zal t ben ik bang zondag of maandag wel inleiden worden?

Meiden wat fijn dat jullie kindjes het zo goed doen.. Ger wel balen van je borstontsteking! Beterschap daarmee..

Deel Deze Pagina