1 - 15 maart 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mejosje, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    @Rimase en Ger, wat fijn dat het allemaal zo goed gaat bij jullie! Kan me voorstellen dat jullie flink aan het genieten zijn :). Wel balen van die borstontsteking Ger, hopelijk knap je snel weer op, het is maar niks om in bed te moeten liggen, zeker nu het zulk mooi lenteweer is!

@GelukkigeDaphe, hoop dat bij jou ook nog steeds alles goed gaat!

@Hanneke, 7 maart is het dus niet geworden?! Ook nog steeds aan het afwachten dus..

@Verliefd, bij jou schiet het nu wel echt op! Balen dat het na het strippen nog niet op gang is gekomen, daar hoop je toch wel op! Hopelijk werkt de poging morgen wel en komt het alsnog spontaan.

Hier alles goed, gister weer op controle geweest bij vk, hartje klonk weer mooi en baby beweegt gelukkig ook nog steeds goed. Maar hij mag nu wel komen hoor! Nu ik overtijd ben merk ik wel dat ik ongeduldiger begin te worden. Elke avond als ik naar bed ga denk ik 'zal het vannacht dan gebeuren'... Maar tot nu toe niks en nog ook geen enkel voorteken. Kan alsnog opeens op komen zetten natuurlijk, we moeten nog maar even afwachten en geduld hebben. Geniet wel van het mooie weer nu, dat scheelt gelukkig. Kan elke dag nog lekker wandelen met de hond en ben verder ook nog vrij actief dus ben me niet aan het vervelen ofzo. Maar merk wel dat ik sneller moe ben, is ook wel logisch natuurlijk op dit termijn.

@Verliefd, ik ga er vanuit dat jouw kindje de volgende is! :)

2. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Verliefd, het is nog lang geen zondag. En inleiden daar heb ik een hele goede ervaring mee. Misschien dat het een beetje gerust stelt. En je hebt al 2 cm joh. Dus er is echt wat gaande. Ik duim voor je.

3. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Nee geen 7 maart... en 8 en 9 ook niet en 10 wordt wel krap ;)
    Morgen officieel uitgerekend dan. Vk zou morgen evt strippen, vind ik best wel spannend eigenlijk... Maarja wie weet helpt het...
    Ben lichamelijk best op, heb wel minder last van vocht dus kan af en toe heel even de deur uit, maar energie is heel erg snel op. Ben maar nieuwe hobby begonnen, haken ;) Kan ik mooi doen als ik moet liggen. Heb al mutsje gemaakt, best goed gelukt eigenlijk :D

Verliefd ik hoop echt voor je dat het snel door mag zetten! Zondag is nog best ver weg... Maar kan me voorstellen dat het steeds moeilijker wordt te geloven dat het spontaan gaat gebeuren... Heb dat ook best wel en ben heel stuk minder ver. Heb wel eens gehoord als strippen geen pijn doet het meestal ook niet effectief is, maar geen idee of dat waar is... Hopelijk heeft de poging morgen meer effect bij je!

Ger wat naar van je borstontsteking... hoop dat je gauw opknapt ervan!

4. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    @verliefd, ik las in een ander topic dat het bij jou inmiddels toch wel aardig aan het rommelen is, hoop voor je dat het doorzet en wie weet beval je vannacht of morgen wel van een heel mooie kleine baby! Succes!!

5. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Moi, Verliefd, Hanneke, spannend hoor voor jullie. Gaat het goed?

Verliefd en Hanneke zijn jullie nog gestript?

Moi, goed hoor dat je de hond nog uit kunt laten. Gelukkig is het lekker weer dat scheelt ook een hoop.

Hanneke, leuk dat je een mutsje gehaakt hebt. Je kunt er niet genoeg van hebben heb ik gemerkt. Gelukkig mag ik nu de haardos wel showen hihi.

Hier gaat het weer stukken beter. M'n kuurtje slaat goed aan. Dus de kraamvisite kan weer rustig aan komen... Ook wel lekker hoor zo'n visite pauze. :)

6. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Ben ook erg benieuwd hoe het met jullie is Verliefd en Hanneke! Spannend wordt het nu wel!!

Ik heb zelf morgen een gesprek met de gyn in het ziekenhuis over eventueel inleiden volgende week. Hoop natuurlijk alsnog spontaan te bevallen maar als dat niet op gang komt moet ik voor volgend weekend bevallen zijn omdat ik dan 42 weken ben. Wordt wel tijd dan... :) Spannend wel, ze maken dan ook een hartfilmpje en gaan ook even bij mij kijken of er sowieso al wat gebeurt van binnen, wie weet is het al wel mogelijk om te strippen. Spannend dus allemaal, ben benieuwd wat er uit komt en hoe het dan verder gaat.

Verder nog geen enkel teken van een aanstaande bevalling, geen enkel krampje, slijm, bloed of wee... Maar goed, kan alsnog opeens gebeuren natuurlijk.

@Ger, fijn dat het met jou weer beter gaat!

7. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Succes bij de gyn moi!
    Ben benieuwd wat je af gaat spreken wanneer ze je evt in gaan leiden... vind dat zelf best moeilijk. Mag vanaf 41 wkn ervoor kiezen of doorlopen tot 42. Vind inleiden eigenlijk niks, maar vind het ook beetje eng hoe lang de baby het nog goed heeft, wil niet dat hij risico loopt op problemen door te lang doorlopen.
    Maar we hopen nog steeds op spontane start!
    Vk heeft wo wel gekeken, heb 1 cm dus het begin is er :) Maar ze zei dat 2 cm nodig was om echt te kunnen strippen. Die cm is wel mooi, verstrijken van bmm en eerste ontsluiting schijnt heel lang te kunnen duren maar die heb ik dus vast binnen. Heb met periodes wel meer last van gerommel, maarja...
    Ik hoop echt op vandaag/van t weekend!

8. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Volgens mij ben jij inmiddels bevallen @Verliefd, van harte gefeliciteerd! Hoop dat alles goed is gegaan en je nu lekker aan het genieten bent. Is de bevalling alsnog spontaan begonnen? Hoop het voor je. :)

Ik ben vandaag bij de gyn geweest en moest daar eerst een ctg maken. Hartslag baby was goed, wel regelmatig wat aan de hoge kant maar omdat dit afgewisseld werd met een lagere hartslag was het gelukkig goed. Daarna een echo gehad en nu blijk ik wat weinig vruchtwater nog te hebben. Doorlopen tot 41.5 (volgende week vrijdag, zou dan als laatst ingeleid worden omdat ik in het weekend ben uitgerekend en dan leiden ze liever niet in) was dus sowieso geen optie meer. Ik zou tot aanstaande woensdag (41.3) mogen maar toen gaf ze aan dat ik ook al voor aanstaande maandag mag kiezen wanneer ik 41.1 ben. Dat heb ik dus maar gedaan. Mijn bloeddruk was ook gestegen en dit in combinatie met het afnemende vruchtwater wil ik liever geen risico nemen. Zondagochtend moet ik nog een keer aan de ctg voor controle en mocht ik dit weekend niet spontaan bevallen (wat ik alsnog hoop natuurlijk!) dan word ik dus maandag ingeleid. Heel spannend allemaal, komt nu wel heel dichtbij..!

Ze heeft ook nog inwendig gekeken en het blijkt dat ik al 2cm ontlsluiting heb en de baarmoedermond is ook al deels verweekt. En dat zonder een centje pijn te hebben gehad, nog 8 te gaan..! ;):D Dat scheelt want betekent dat ik in ieder geval geen ballon of iets dergelijks hoef, maandag breken ze dan de vliezen en vervolgens aan het infuus met wee opwekkers en kijken of de boel op gang komt. Vliezen zaten ook al los trouwens dus veel kon ze vandaag niet doen.

Erg spannend allemaal, gek om te weten dat onze baby nu of zaterdag (want vandaag ga ik niet meer vanuit.. ;)), of zondag of uiterlijk maandag geboren zal worden!

Moet wel goed in de gaten houden of ik de baby nog voldoende voel bewegen en zo niet gelijk het ziekenhuis bellen, dit ivm het afnemende vruchtwater.

Hoop dat het bij jou ook alsnog spontaan op gang komt Hanneke! Ik vond het ook lastig hoor de keuze of al eerder inleiden of doorlopen tot 42 weken, maar vind 42 weken zelf best lang en je hoort toch ook wel verhalen over mindere werking van de placenta etc. Nu er bij mij minder vruchtwater werd geconstateerd in combinatie met mijn hogere bloeddruk neem ik liever het zekere voor het onzekere. Een extra ctg op zondag doen ze ook niet zomaar neem ik aan...

9. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Oei oei. Stil hier! Is dat een goed teken? Allemaal drukke mama's met slapeloze nachten of zijn we nog fijn aan het wachten? Nou verliefd jij niet dat weet ik zeker. Is alles goed gegaan?

Liefs Ger

10. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames!

Voor degene met de nodapp.nl zwangerschapsbanner: ik heb een aanpassing doorgevoerd: als je kleintje strakjes geboren is, kan je dit in je banner aangeven, dan kan iedereen zien wanneer je bevallen bent en hoe hij of zij heet! :)

11. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Ik word morgenochtend ingeleid, mag me om 06.30 uur melden in het ziekenhuis...:)

Vind het erg spannend allemaal, ze breken dan gelijk de vliezen aangezien ik al wel 2cm ontsluiting heb en daarna ook gelijk aan het infuus met wee opwekkers. Streven is dan naar 4 krachtige weeën per 10 minuten...

Nou ja, ik laat het maar op me afkomen, je hebt toch geen idee hoe je er op reageer en hoe het zal zijn. Hoop in ieder geval morgen mama te worden!

12. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Lieve moi,

Heel veel succes morgen! Ik hoop dat het net zo'n mooie ervaring wordt zoals ik had. Ik moest ook om half 7. Dus wie weet ben jij ook 5 uurtjes later mama. Idd laat het gebeuren en onthoud je werkt ergens naartoe. Succes meid. Je kan het! Slaap lekker als het lukt vannacht.

Liefs Ger

13. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Thanks voor je lieve berichtje Ger! En 5 uurtjes, daar teken ik voor..! :)

14. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Lieve allemaal,

Sorry ik ben inderdaad even stil geweest, maar woensdag avond 11 maart om 22.58 is onze prachtige dochter Lotte geboren! Het was een redelijk vlotte bevalling, alleen het persen duurde even. Placenta wilde helaas niet loslaten en na heel veel getrek daaraan wel, maar daarna heel veel bloed verloren.
    Het gaat gelukkig heel goed met ons, en we genieten volop. Morgen is de al weer een weekje, en o wat genieten we van ons super tevreden meisje! 😍

Hoe gaat het met alle andere dames die al bevallen zijn, of die nog moeten misschien?

15. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Verliefd, van harte gefeliciteerd! Leuke naam ook. Sterkte met je herstel. Geniet er maar flink van!

16. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Ik ben gisteravond om 19.36 uur bevallen van onze knappe zoon Taeke!

Werd gister ingeleid, lag vanaf 06.30 uur aan het infuus met wee opwekkers en vliezen zijn toen gebroken. Wilde een ruggenprik maar helaas eerste keer verkeerd gezet waardoor m'n hart op hol ging... Daarna nog een keer gezet maar werkte helaas niet... Had bijna geen persweeen maar uiteindelijk na 1,5 uur persen op eigen kracht toch nog helemaal natuurlijk geboren.

We moesten een nachtje blijven en zijn nu lekker weer thuis. Taeke moet echt even bijkomen van de bevalling en slaapt enorm veel en lang. Is ook niet niks natuurlijk:)

Nu lekker genieten en hopelijk blijft alles goed gaan, vannacht onze eerste nacht alleen, best spannend!

17. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Jaaaa moi, kanjer! Super zeg. Gefeliciteerd. Geniet ervan! Kom maar lekker bij.

18. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    Moi en Verliefd, Gefeliciteerd!! Wat fijn dat alles goed gaat, rustig herstellen en heerlijk genieten!!!!!

19. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Moi van harte gefeliciteerd!

20. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Hoi dames,

Hoe gaat het met jullie? Went het al een beetje? Al die visite? Fijn iedere keer je verhaal doen? Al die aaaah's en ooooh's? Hahaha.

Hanneke, hoe is het met jou? Inmiddels al bevallen? Heb je gekozen voor inleiden? Of is het vanzelf gegaan? Of zit je nog te wachten? Ben zo benieuwd!

Geniet er maar lekker van allemaal! Veel knuffelen en kussen. Worden ze blij van....;)

Deel Deze Pagina