1 - 15 maart 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mejosje, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    @hanneke ben ook erg benieuwd hoe het nu met jou is! Ben je inmiddels al bevallen?

Hier is onze kleine man vandaag alweer een week oud, wat vliegt de tijd! Echt gek om te bedenken dat ik vorige week deze tijd midden in m'n bevalling zat... De dagen zijn voorbij gevlogen ondanks dat je het huis niet uitkomt! Kraamhulp was vanochtend voor het laatst en dat is ook wel prima. Hoewel het erg fijn was (zeker ook dat je huishouden lekker gedaan werd.. ;)) is het ook wel weer erg fijn om nu samen te zijn en je eigen ritme te zoeken. Taeke drinkt en groeit goed en is heel tevreden. Hij heeft af en toe wel wat last van krampjes wat erg sneu is, maar schijnt er nu eenmaal bij te horen. Vandaag ook voor het eerst met hem naar buiten geweest, even lekker een rondje door de buurt gelopen.

Hoop dat het met de rest ook goed gaat!

2. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Beetje lang niet geweest hier... drukke tijd ;)
    Ik ben 18 maart bevallen van een prachtige zoon, Jonathan!
    Ze hebben me ingeleid met tabletjes. En dat ging heeeeel snel ;) denk dat ik zo 4 uur of half 5 weeën had zoals die maandag, zagen ze al op CTG, had toen 3 cm. Tegen half 6 in verloskamer, 6 uur vliezen geprikt met 5-6 cm. Ze lieten ons even alleen toen. Kon de meeste weeën wel aardig weg puffen ook. Toen half 7 persdrangggg... nou geen houden aan. Ml zegt nog kan niet je had pas 6 cm... drukt op bel en ze waren er gelukkig snel. 10 min persen was hij er! Gelukkig snel want hij dipte wel met hartslag.
    Zelfde avond naar huis gegaan, puur op adrenaline de trappen op ;) Mooie kraamweek gehad, wat een achtbaan zeg. Jonathan is zo geweldig, en dan aan de andere kant weer heel veel bekkenpijn, bv die langzamer op gang komt dan hij geduld heeft, hele nacht krampjes... zo zielig! Pijn met aanleggen, kiespijn erbij... Maar inmiddels stuk opgeknapt ;) kan nog niet deur uit met bekken helaas maar gaat wel beter. Bv kan ik heel weeshuis mee voeden inmiddels en Jonathan groeit echt als kool! 3460 bij geboorte, niet eens 7% afgevallen, en op dag 9 al 3700 gram! Heb extra kraamzorg gehad vanwege bekken, nu is mn man lekker ruime week vrij. Hopelijk van de week rondje buiten lopen :)

3. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    Gefeliciteerd Hanneke! Mooie datum 18 maart (ben ik ook jarig;))
    Wat balen van je bekken, hoop dat dat snel, beter wordt en dat je heerlijk kunt gaan wandelen! Straks komt het mooie weer eraan:D

4. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Jaaaa Hanneke, Super leuk. Gefeliciteerd. Hopelijk gaat het gauw weer beter met je bekken. Gelukkig is het toch rotweer zit je ook niet te balen dat je niet kunt wandelen. Geniet maar lekker van de kleine Jonathan. Mooie naam ook.

Liefs Ger

5. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Gefeliciteerd Hanneke met jullie zoon! En sterkte met je herstel!

6. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie Jonathan Hanneke!!

7. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Hoe gaat het met jullie dames? Allemaal druk met de kleintjes :)? Het is stilletjes hier...

Hier alles goed, onze jongen is alweer drie weken oud, wat vliegt de tijd! Met mij gaat het gelukkig steeds beter, ik heb vooral de eerste twee weken enorm last gehad van m'n knip die ik tijdens de bevalling heb gehad, echt niet leuk.. Gelukkig gaat het nu de goede kant op. Met onze jongen gaat het ook goed alleen heeft hij erg veel last van krampjes, zo sneu. We hebben al infacol geprobeerd maar dat werkte niet. Nu overgestapt op cinababy van vsm en we mixen hero standaard nu ook met hero comfort tegen krampjes (geef flesvoeding), hopelijk brengt dat verlichting wat het is zo sneu als ze zo aan het huilen zijn en je niks kunt... :(

Verder merk ik dat onze jongen erg veel behoefte heeft om lekker bij je te liggen, het liefst de hele dag... Hoe is dit bij jullie? Gaat het slapen goed en hebben jullie ze overdag gewoon boven in bed? Ik probeer die wel maar lukt helaas niet altijd. Heeft gewoon nog even wat meer tijd nodig denk ik.

8. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Hey meiden.

Hier gaat het goed. Roos groeit als een malle en af en toe breekt er een grote glimlach door op d'r gezicht. Ze pakt me helemaal in iedere keer als ik haar in de wieg leg. De wieg wordt trouwens te klein. Binnenkort gaat we maar het bedje in elkaar zetten. Ze is nu 7 weken. De borstvoeding gaat nog niet echt super lekker. Ik heb veel te veel voeding waardoor Roos zich vaak verslikt. Zo zielig ze had ook veel krampjes daardoor. De krampjes zijn zo goed als weg. Nu nog rustig drinken dan ben ik helemaal happy en Roos ook.

Moi veel knuffelen hoor. Kan echt geen kwaad. Ik heb Roos ook nog maar sinds een week echt overdag in de wieg liggen. Geniet er vooral lekker van!

Hoe gaat de rest?

Liefs Ger

9. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Hier gaat t over t algemeen heel goed. Al vanaf het begin maar 1 keertje per nacht eruit en de laatste nachten heeft ze echt al doorgeslapen van 23.00 tot 7.00.. Overdag huilt ze wel eens wat meer, maar hier wel al vanaf het begin boven in bedje slapen.. Met als gevolg dat mw nergens anders kan slapen! Haha ja in de kinderwagen tijdens een wandeling.. Maar de in de box kan ze echt niet zelf in slaap vallen..
    Over het algemeen is t dus een heerlijk tevreden meisje. Moet zelf wel erg wennen aan me nieuwe rol als moeder. Kan niet meer zo me ding doen als ik gewend was(dan doel ik op t huishouden) ze wordt nogal eens wakker als ik bedenk dat ik wel even snel kan stofzuigen.. Moet misschien iets meer los laten in t huishouden.. Ik wil nog altijd alles spik en span hebben zoals dat was voor haar geboorte.. en daarbij vind ik dat er voor mijn man niet te veel moet veranderen dus hoeft hij me nog altijd niet te helpen.. Herkennen jullie t een beetje dat jullie moeten wennen aan t nieuwe ritueel met een kindje? Ik voel me er namelijk nog wel eens schuldig over tegenover ons meisje..

10. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Hoi, hier gaat het wel goed allemaal :)
    Jonathan groeit echt als kool, 3 weken oud en al bijna kilo zwaarder als bij geboorte ;)
    Heb ook behoorlijk veel melk, ik voed meestal liggend tegen de zwaartekracht in, zodat het wat rustiger gaat. Meeste voedingen verslikt hij zich 1x. En soms geeft hij een hele golf melk terug, ook uit zn neus... maar is niet elke voeding, dus denk dat hij dan af en toe teveel gedronken heeft.
    Te slapen leggen vind ik ook lastig soms. Hij ligt ook het liefst bij mama en wil liefst bij mij of aan de borst in slaap vallen. Als ik hem wakker weg leg valt hij soms erg moeilijk in slaap. Maar vaak ook als hij bij mij in slaap is gevallen en leg hem weg dan wordt hij snel wakker en huilen... volgens mij ook wel van krampjes af en toe, hoor het van buitenaf borrelen in zijn buik... sneu ja. Maar gelukkig niet zo erg als in eerste week. Meeste nachten zijn aardig prima, uur of 3 tussen voedingen, soms 4, meestal snel slapen weer. Hij slaapt wel tussen ons in, nestje gemaakt en met eigen dekentje. Zei altijd dat ik dat niet wou, maar in kraamweek gebleken dat we zo allemaal veel beter slapen dan als hij in eigen kamer slaapt ;) net als dat ik altijd zei geen bijvoeding te willen, tot bleek dat meneer geen geduld had om te wachten tot ik melk had en heeeel veel honger had ;)
    Huishouden heb ik laatste trimester van de zwangerschap al erg los moeten laten dat ik weinig meer kon. Na bevalling was mn bekken heel veel erger... dus nu erg blij dat het weer steeds beter gaat en ik sinds vorige week weer naar buiten kan. En dat boodschapje doen lukt en wat lichte dingen in huis. Moet wel wennen aan dat plannen lastig is... dat hij honger heeft als je net wil eten, of net als je weg wil gaan alles onder spuugt/poept... maar we wennen er wel aan. Wat flexibeler met alles omgaan helpt wel. Met 1 hand eten met baby op schoot als hij onrustig is of zelfs voeden tijdens eten blijkt beter te werken dan steeds tevergeefs proberen weg te leggen terwijl eten koud wordt of met zeer luid huilende baby op achtergrond proberen te eten...
    Wandelen en auto rijden vind meneer hier ook heerlijk, badje ook, maar het beste is nog met papa of mama onder de douche! :D jammer dat afdrogen en aankleden daarna weer niet zo heel prettig is hihi

11. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Hoi allemaal, hoe gaat het met jullie? Het wordt hier nu echt rustig! Logisch ook, alle kindjes zijn nu geboren waar we (of in ieder geval ik:D) maar druk mee zijn.

Hier gaat het gelukkig allemaal goed. Taeke is morgen alweer 7 weken oud, wat vliegt de tijd! Hij krijgt dan ook gelijk zijn eerste enting, dat zal even pijnlijk worden.. Hij heeft erg veel last van krampjes gehad maar ik heb nu eindelijk het idee dat het iets minder gaat worden. Niet dat het weg is, maar als hij kramp heeft dan duurt het minder lang, dus dat is al heel wat. Zo naar als ze zo overstuur zijn en je krijgt ze niet getroost...

Verder is het een lekker mannetje. Hij begint nu ook echt te lachen naar ons, heel lief om te zien. Echt met z'n mond wijd open en dan zo'n grote glimlach op z'n gezicht:). Hij begint nu ook steeds meer geluidjes te maken, heel leuk om te zien hoe snel ze zich al ontwikkelen.

Verder gaat alle eigenlijk z'n gangetje. Ik ben nog zo'n vijf weken vrij en daar ben ik ook wel heel blij mee. Ondanks dat het af en toe ook best wel eens saai kan zijn vliegen de dagen voorbij en moet ik nu nog even niet aan werken denken. Heerlijk nog even de tijd met elkaar voordat het drukke leventje weer begint. :)

Hoop dat met jullie en de kindjes ook alles goed gaat, geniet!

12. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Hier gaat ook alles goed. Heerlijk aan het genieten! We zijn er inderdaad maar druk mee, maar wel op een leuke manier..
    Ik moet over 3 weekjes weer gaan werken.. Pfff moet er ook nog niet aan denken! Ben nu aan het einde van de dag echt wel moe, maar goed straks ook me werk er nog bij, werk in een verpleeghuis dus vroeg beginnen of tot laat doorwerken..
    Gelukkig gaat t met L goed. Ze slaapt snachts al lekker door, helaas overdag gaat t slapen niet altijd even goed, maar ben allang blij dat t snachts zo goed gaat..
    Moer zo naar de vk voor een eind controle, geen idee wat dat inhoud? L is woensdag al weer 8 weekjes, dus wat willen ze bij mij nog controleren?

Er is trouwens een topic maart mama's. Daar wordt wel gezellig gekletst, voor die wie het ook gezellig vinden?

Deel Deze Pagina