Ik heb de mendela elektrisch, ik vind hem heel fijn. De handkolf deed niks bij mij, elektrische ging beter. Vanmorgen van de gynaecoloog te horen gekregen dat ik bedrust moet nemen. Echt balen! Mijn man heeft na veel moeite met zijn werk verlof kunnen regelen op werk dus dat geeft mij weer rust. Mijn zus komt zo hier heen om mijne helpen, vreselijk zo afhankelijk. Maar beter thuis dan dat hij mij opneemt. Woensdag een uur aan de ctg en bloeddrukmeter en morgen de uitslag van mijn urine en bloed die ik vandaag heb ingeleverd. Hoop dat die goed zijn. Mijn inleidings datum ligt nu aan hoelang m8jn lichaam het nu vol gaat houden. Het liefs 38 weken natuurlijk.
Angel, nee voor de geboorte hebben ze hier niets wat gedaan word. Ne de geboorte wel natuurlijk! Trotsema, wat vervelend veel sterkte
Ff ego... Lees later bij. Net terug van vk. Bloeddrukken nog steeds slecht en dus medicatie weer verhoogd van 300 naar 500mg (mag Max 600) Ze willen nu nog minstens 1 maximum 2 weken wachten om hem te halen. Zodat hij nog wat kan aansterken. Tenzij de bloeduitslagen slecht zijn. Dat hoor ik dan vandaag nog. Lichtjes eiwit in urine. Moet nu ook om de dag aan ctg. Maar vandaag was die nog goed. Morgen 36 weken. Pfieeuw lijkt ineens zo snel... Zo spannend!
Zoo weer een hoop te lezen haha @missy ik vond de medela ook veel te duur hoor vandaar op der lactaline uitgekomen. En kolf is en kolf is echt niet waar beetje rare uitspraak. Qua neus ik ben gewoon al drie weken verkouden pff @Sahi fijn dat het gezellig was met je vlam. De tijd zal het lieten hoe het gaat @rondleiding ziekenhuis. Fijn meiden dat je vast van te voren even kunt kijken. Ik hoop dat ik nog terug mag naar de vk en thuis kan bevallen. @Elke dat is snel hopelijk de uitslagen goed straks Hoe langer de kleine bij je zit Hoe beter toch. @ikDus vanaf wanneer wil je gaan kolven dan? Ik begin pas met flesje oefenen als het aan de borst helemaal goed gaat minimaal vanaf 8 weken maar eerder niet voor de lijst 5 februari 3e guo
Amai e1ke, verzorg je dan maar! Ik ben niet meer helemaal mee, maar het valt me op dat er nog steeds niemand is bevallen! Goed zo dames! Dames met pijnlijke voorweeën: succes! Dames met nestdrang: hier geen last van, jammer vindt mijn man Dames met andere kwaaltjes: hang in there! Dames met slechte nachten: probeer ook over dag misschien wat te rusten, zeker de dames die in verlof zijn! Ik vind jullie trouwens allemaal bikkels, ik ben zo blij dat dit mijn eerste is; als ik moe ben kan ik de boel gewoon de boel laten terwijl velen van jullie meer last hebben van kwaaltjes dan ik en toch niet gewoon kunnen zeggen foert; nu ga ik in de zetel zitten! Ik sta door de bloeddruk en eiwitten in urine wel onder iets strengere controle dus ik krijg elke week een monitor en dan daarna afspraak bij de gyn; maar elke week een halfuurtje naar het hartje luisteren is geen straf he Voor de rest voel ik me prima en ga ik gewoon door met mijn gewone leventje: werken, genieten van leuke dingen doen met mijn man, ... Ik zit nog wat in de 'ontkenningsfase', wil mijn valies niet klaarmaken om het lot niet te tarten en die dingen... Elke zondag als we lang in bed blijven liggen en nog wat liggen te praten zeggen we wel: oh wat gaat ons leven veranderen, we beseffen het soms wel, maar soms ook niet
Hihi nee nu niet maar schijnt wel goed te zijn het vast op gang te brengen met de hand.. Wordt vaak aangeraden.. Heb gekolfd toen m'n zoontje geboren was... Had veel en veel te veel melk dus moest naast het voeden nog na kolven .. En daarna natuurlijk toen ik ging werken
Hier net terug van de gyn. Bovendruk was 158 en onderdruk 70 dus niks om me druk over te maken. En de keizersnede wordt volgende week vast gezet...! 😂 waarschijnlijk wordt het de 22e februari...! 😆 volgende week 10 februari heb ik weer een afspraak staan... Zou iemand die er voor mij in willen zettenalvast bedankt...😘
Oooh bah, lig ik al de hele namiddag over te geven. Echt niet handig met zo een dikke buik. Bloeduitslagen Waren gelukkig wel goed, dus heb gewoon de buikgriep van mijn zusje over gekregen. Mijn kleine meid blijft nog bij mijn oma tot het bedtijd is. Dus kan gelukkig wat rusten. Kan wel niet slapen van de misselijkheid. Vind me geen houding. Pffff
💞 1 t/m 15 maart 2016 mama's 💞 29 februari danda - 35 jaar - 1e kindje ♥ wendy188- 33 jaar - 2e kindje (dochter)♥ trotsema - 33 jaar - 3e kindje ♥ Kaatjekaa - 29 jaar - 1e kindje ♥ 1 maart mamadeluxe5 -29 jaar - 5e kindje (zoon, dochter, en 2 bonusdochters) ♥ Davina - 28 - 1e kindje ♥ e1ke - 30 jaar - 3e kindje (dochter en stiefzoon) ♥ turkssnoepje - 21 jaar - 1e kindje ♥ 4 maart shibainu25 - ? Jaar - 1e kindje ♥ 5 maart sahi - 28 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ meisje89 - 26 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ D3B - 30 jaar - 2e kindje ♥ 6 maart izi - 29 jaar - 1e kindje ♥ 7 maart mamalap - 32 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ patricia1993 - 22 jaar - 1e kindje ♥ toekan - 26 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ Yummy - 27 jaar - 3e kindje (zoon en dochter) ♥ 8 maart rvdc - 26 jaar - 1e kindje ♥ 9 maart besjes - 28 jaar - 2e kindje ♥ Ikdus - 27 jaar - 2e kindje ♥ 636 - 27 jaar - 1e kindje ♥ 10 maart angel128- 30 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ 11 maart kat80 - 31 jaar - 1e kindje ♥ juf1987 - 28 jaar - 1e kindje ♥ kleinem - 39 jaar - 1e kindje ♥ 13 maart Plankje - 31 jaar - 1e kindje ♥ Lentevlinder - 27 jaar - 1e kindje ♥ 15 maart Zealda - 25 jaar - 1e kindje ♥ 13 juni MissyMissy - 36 jaar - 1e kindje ♥ 7 augustus Suus123 - 31 jaar - 1e kindje ♥ ♥= 5 ♥= 12 ♥= 12 ★sterretjes★ freddel ★ disneymama ★ appelboompje ★ Purple88 ★ Gerbera ★ MissyMissy ★ Suus123 ★ afspraken 1 februari Wendy188 - controle gyn 2 februari MamaDeluxe5 - Controle gyn Toekan - Echo Shibainu25 - voorbereidingsgesprek bevalling/ borstvoeding Kaatjeka - controle Angel128 - GUO ivm vruchtwater 3 februari Besjes - groei echo 4 februari Shibainu25 - liggingsecho kleineM - extra controle ivm ligging 5 februari Yummy - ligging - groei echo kleineM - diabetesvp besjes - 3e GUO 9 februari MamaDeluxe - Controle gyn + indien mogelijk strippen! 10 februari Wendy188 - afspraak gyn mbt keizersnede 11 februari kleineM - groei echo 36 weken + gyn Meisje - Controle vk aan huis + levering bevelbad Plankje - gyn + groei echo + diabetes vp 12 februari Suus123 - controle vk 22 februari Missy - afspraak vk Suus123 - geslachtsbepaling Wendy188 - geplande keizersnede!! 5 maart Zealda - inleiding bevalling 25 maart Suus123 - 20-weken echo
besjes en wendy ik heb jullie afspraken er in gezet! Kolven thanks voor alle advies en ervaringen! Ik ga sowieso voor de dubbele en elektrische kolf. Wil het op lang termijn en straks op mijn werk meerdere malen per dag kolven. Ik wacht eerst even af of het na de bevalling lukt om bv te geven en ga dan eerst huren om te kijken of het werkt en welke het beste bij mij past. Best wel lastig nog als ik het zo hoor dus we gaan het zien. elke beterschap! elke en Wendy zijn jullie er al geestelijk klaarvoor nu het zo ineens heel dichtbij komt? sahi wat leuk dat je liefje weer bij je geweest is. Maak dit het je niet ontzettend moeilijk? Kan mij zo indenken dat je juist nu erg kwetsbaar bent.
Euhm nee...😂😂😂 maar weet nu wel dat ik voor die tijd alles af moet hebben... dat is wel fijn... Enne Dank je wel voor het erin zetten van de afspraak...
Trotsema vervelend platte rust! Maar misschien over 2 weken dan ook al aan het bevallen? Elke had je de uitslag van je bloed al binnen dan? Want hoge bloeddruk in combinatie met eiwitten in de urine en overgeven, kunnen voortekenen zijn van zwangerschapsvergiftiging. En jij ook over 1 of 2 weken aan het bevallen, zo spannend! Ben benieuwd wie de eerste gaat zijn! Oh Wendy jij ook binnenkort al echt een datum. En die is ook al over 3 weken! Begint echt te korten nu!! Juf niks klaarmaken gaat de baby niet tegen houden vrees ik Wij genieten ook nog van vrije weekends voorlopig! De oudste gaat om de 2 weken naar ex dus zijn we altijd 2 dagen kind-vrij. Dat is binnenkort dus ook gedaan! Maar absoluut niet erg natuurlijk.
Wendy: Ook even via hier: Whaaaaa Super dat je gewoon al een datum hebt haha. Bizar! En zo snel al, ik zou ineens heel zenuwachtig worden denk ik haha. E1ke: Oh wat naar. Ik heb kort geleden ook buikgriep gehad en inderdaad: dat is ZO verschrikkelijk icm een grote baby in je buik. Heel veel beterschap! Angel128: Ik ken juist het advies van lactatiekundigen (mijn zus is lactatiekundige ) om absoluut niet zomaar te kolven in de eerste weken/het begin, maar om juist zelf te voeden. Dit om de productie in goede banen te leiden / af te stemmen op de vraag van je kindje. Extra kolven kan ervoor zorgen dat je je eigen productie in de war maakt. Dus wordt alleen gedaan wanneer de productie zelf niet goed op gang komt. Ik zou de eerste weken of voorafgaand aan de bevalling echt alleen kolven (antenataal kolven dus) als er een dringende reden voor is, zoals wanneer moeders weten dat ze een keizersnede krijgen / bij moeten voeden (bijv bij diabetes) en dus alvast colostrum willen "verzamelen" Ik besef me sinds gisteravond ineens dat ik nu toch écht "de boel" klaar wil hebben. Gewoon de laatste weken alles af hebben zodat niets meer hoef. Ik merk namelijk dat er nog veel moet gebeuren, maar dat ik (ondanks dat ik verlof heb) het toch echt gewoon druk heb met 2 kids. Mijn zoon die op hoog niveau sport en waarmee ik 5x per week van huis ben voor trainingen etc (naast dat ie natuurlijk gewoon naar school gaat), dochter gaat 3 ochtenden per week naar het KDV, maar is verder natuurlijk gewoon thuis en daar ben je dan ook druk mee. De weken vliegen voorbij en dat zal niet veranderen haha.
Wendy188 das nog eens een mooie datum!! Had ik mogen kiezen zou ik daar ook voor gaan!! E1ke voel je je al wat beter?
Had het ook niet gedaan als het niet nodig geweest was yummy.. Je kan anders nml ook over stimuleren... Was advies van een deskundig iemand
Zo spannend wie er eerst gaat bevallen. Wel gaan alle klachten toenemen he! Ik mag woensdag aan de monitor en daarna de gynocoloog, wil iemand het erop zetten. Ik las iets over lichte eiwitten en hoge blieddruk met nu overgeven. Kijk je uit zijn inderdaad de symptomen van zwangerschapsvergiftiging. Hou het in de gaten. Ja over twee weken 38 weken, wil de gynaecoloog proberen te halen maar als mijn klachten erger worden dan word het eerder.
💞 1 t/m 15 maart 2016 mama's 💞 29 februari danda - 35 jaar - 1e kindje ♥ wendy188- 33 jaar - 2e kindje (dochter)♥ trotsema - 33 jaar - 3e kindje ♥ Kaatjekaa - 29 jaar - 1e kindje ♥ 1 maart mamadeluxe5 -29 jaar - 5e kindje (zoon, dochter, en 2 bonusdochters) ♥ Davina - 28 - 1e kindje ♥ e1ke - 30 jaar - 3e kindje (dochter en stiefzoon) ♥ turkssnoepje - 21 jaar - 1e kindje ♥ 4 maart shibainu25 - ? Jaar - 1e kindje ♥ 5 maart sahi - 28 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ meisje89 - 26 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ D3B - 30 jaar - 2e kindje ♥ 6 maart izi - 29 jaar - 1e kindje ♥ 7 maart mamalap - 32 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ patricia1993 - 22 jaar - 1e kindje ♥ toekan - 26 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ Yummy - 27 jaar - 3e kindje (zoon en dochter) ♥ 8 maart rvdc - 26 jaar - 1e kindje ♥ 9 maart besjes - 28 jaar - 2e kindje ♥ Ikdus - 27 jaar - 2e kindje ♥ 636 - 27 jaar - 1e kindje ♥ 10 maart angel128- 30 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ 11 maart kat80 - 31 jaar - 1e kindje ♥ juf1987 - 28 jaar - 1e kindje ♥ kleinem - 39 jaar - 1e kindje ♥ 13 maart Plankje - 31 jaar - 1e kindje ♥ Lentevlinder - 27 jaar - 1e kindje ♥ 15 maart Zealda - 25 jaar - 1e kindje ♥ 13 juni MissyMissy - 36 jaar - 1e kindje ♥ 7 augustus Suus123 - 31 jaar - 1e kindje ♥ ♥= 5 ♥= 12 ♥= 12 ★sterretjes★ freddel ★ disneymama ★ appelboompje ★ Purple88 ★ Gerbera ★ MissyMissy ★ Suus123 ★ afspraken 1 februari Wendy188 - controle gyn 2 februari MamaDeluxe5 - Controle gyn Toekan - Echo Shibainu25 - voorbereidingsgesprek bevalling/ borstvoeding Kaatjeka - controle Angel128 - GUO ivm vruchtwater 3 februari Besjes - groei echo Trotsema - monitor + gyn 4 februari Shibainu25 - liggingsecho kleineM - extra controle ivm ligging 5 februari Yummy - ligging - groei echo kleineM - diabetesvp besjes - 3e GUO 9 februari MamaDeluxe - Controle gyn + indien mogelijk strippen! 10 februari Wendy188 - afspraak gyn mbt keizersnede 11 februari kleineM - groei echo 36 weken + gyn Meisje - Controle vk aan huis + levering bevelbad Plankje - gyn + groei echo + diabetes vp 12 februari Suus123 - controle vk 22 februari Missy - afspraak vk Suus123 - geslachtsbepaling Wendy188 - geplande keizersnede!! 5 maart Zealda - inleiding bevalling 25 maart Suus123 - 20-weken echo
trotsema ik heb het op de lijst gezet. Voor jou ook hele spannende tijd dus nu... Ben ook heel benieuwd wie als eerste gaat bevallen, de hekkensluiter is in ieder geval al bekend (suusje)... ...alsof het een wedstrijd is hahhaha
Angel ik had zelf liever de 25e gehad maar hij zette hem erin met precies 39 weken. Volgende week is het definitief dat die vast gezet wordt dus kan eventueel nog veranderen maar denk het niet. .. En Yummy ik ben ook ineens zenuwachtig... maar weet nu wel dat ik alles voor die tijd af heb....😂😂
Oooo spannend meiden! Net echt Ik vind het nog steeds bizar dat we straks zon ukje in ons armen hebben!!! Vandaag ook even aan Ctg gelegen en inwendig onderzoek omdat ik 2x roze verlies heb gehad de afgelopen dagen. Alles helemaal in orde geen mm ontsluiting, blaas ook ok etc. Helaas ligt ze nog steeds in stuit argh!! Donderdag weer echo, dan zal er toch wel over versie gesproken gaan worden... E1ke doe voorzichtig! Jij ook Daniëlle! Wendy fijn dat je je KS krijgt en dat je al een datum weet! Missy bedankt voor de lijst! Is zon gepriegel op iPhone en ook fijn als iemand anders het af en toe doet!