1 - 15 maart 2016_ DEEL 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kleineM, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Oh ja als ik de kleine minder voel bewegen moet ik meteen bellen. Is wel akelig zo hard moeten opletten.

Besjes mooie foto!

Welkom terug 636, voor jou ook een goede bevalling. hoe gaat het bij jou?

2. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Jeetje ik ben stik zenuwachtig voor al die meiden hiero die elk moment kunnen bevallen...ik wens iedereen alvast een hele fijne bevalling toe!

636 leuk om weer wat van je te horen. Hoe gaat het met jou? Geen bericht goed bericht toch? Hihi

3. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Besjes mooie foto 😄 Is jullie kleine nou de voetje aan het ruiken ? Hihi

4. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    636 lang niet gezien! Hoe gaat het daar?

Elke wauw das effe spannend! En dan nog ongeval erbij ook pff das niks. Gelukkig bewoog hij na eten wel weer.

Besjes leuke foto! En ja plankje dat zei vriend ook meteen "is die nu aan zijn eigen voetjes aan het ruiken?" :D bizar dat ze zo opgevouwen moeten liggen hè. Vind het best zielig eigenlijk. Ik lig ook vaak op mijn zij, maar dan hebben ze eigenlijk NOG minder plaats.. snap niet dat ze zo nog aangenaam kunnen hebben.

Hier vanmiddag een nieuwe (2de handse) zetel gehaald. Veel ruimer, L bank met nog een poef dus eigenlijk een U als we willen. Lekker veel plaats! Hadden eerst een smalle 3-zit en dat is toch wel echt te weinig. Lekker languit liggen nu :D

5. angel128

angel128 Bekend lid

26 mei 2013
    693
    0
    0
    Oef e1ke binnen 2 weken heb jij dus jouw kleintje vast!
    Spannend!!

Wat een geweldige echo kwam er voorbij.. Moest even goed kijken hoe ik kijken moest :) maar als je het dan ziet!

6. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    E1ke jeetje wat spannend! Dat je naar huis mag zeg! In mijn ziekenhuis zouden ze mij opnemen hoor. Herken je klachten heel goed, bij mijn vorige zwangerschap had ik ook zulke hoge waarde. Ik was toen 37.5 toen ze erachter kwamen. Ik moest drie in het ziekenhuis liggen (weekend) en die maandag ben ik ingeleid. Ik hoop dat je de 37 weken haalt meid duim voor je😯

7. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Trotsema, Ja ik ben blij dat ik weg mocht. Oef! Maar wel echt op het hart gedrukt dat ik zou komen (dag nacht week of weekend) als ik he minder voel. Vind dat gewoon een akelig idee, wanneer trek je aan de bel he. Het was omdat hij na het eten ademhalingsoefeningen deed (dat ik naar huis mocht) en dat ze daarmee als eerste stoppen als ze zich slecht voelen. Maar 2 weken is Wsl een illusie. Gyn zei ook dat na 37 het risico vaak te groot wordt. Dus ik gok op 9 of 11 febr inleiden. Dan is mijn eigen gyn aanwezig. Ze leidt meestal disndag of donderdag in. Tenzij het slecht gaat dan is het overmorgen al.

Meisje, wat leuk een nieuwe bank!

8. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Oh bah E1ke wat akelig zeg! Zou er helemaal benauwd van worden als die kleine niet beweegt en het zo moeilijk heeft. Heb je dan niet zoiets van: laat dan nu maar komen? Of is hij toch nog net iets beter af in je baarmoeder? Ontzettend lastig allemaal, een hele grote knuffel!! Ik denk dat je volgende week wel ingeleid wordt, dit zullen ze vast niet zo lang laten duren... sterkte meid!!!!

9. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Kleine m, ik had nog niets gegeten door de hele heisa. Dus denk dat vooral daaraan lag en dan die ademhalings oefeningen waren heel geruststellend.

Bedankt voor de lieve reactie :)

10. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    wat een leuke foto besjes! Zo hij gaat dus nog ruim een kilo aankomen in 5 weken?? Verzwaren ze echt allemaal 200 gram per week? Das best fors he?

Ik ben benieuwd hoe groot/zwaar die van ons nu is. Met 32 weken was ze 1,8 kilo, zou ze nu dan ronde de 2,4 zijn? Dat klinkt wel al beter he? Wat is de ondergrens als ze mee naar huis mogen?

Als ik ingeleid word met 38 weken, zou ze dus 3 kilo moeten zijn... Klinkt goed, niet veel maar ok...
    Volgende week weer groei echo met 36 weken, dus ben benieuwd. Morgen controle en echo voor stuitligging.... tja dat is niet verandert volgens mij... :( echt meiden, morgen wordt een afspraak voor een versie gepland, let op mijn woorden. :(

11. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Nou ik ervaar vaker dat ze er behoorlijk naast zitten met die metingen dan dat ze het goed hebben, dus het daadwerkelijke gewicht is eigenlijk gewoon niet goed te zeggen. Ze groeien ook echt niet allemaal nog 200 gram per week, dat is een gemiddelde. Daar zullen ook weer uitschieters bij zitten. Dus al met al zie je het pas naderhand :D
    De ondergrens is er volgens mij niet echt? Ze moeten zich vooral warm kunnen houden, kunnen drinken etc om mee naar huis te mogen. Mijn vriendin haar dochter was 3600 gram (keurig dus), maar kon zich niet goed warm houden en heeft toch nog 5 dagen in het ziekenhuis moeten liggen. Dat terwijl er ook baby's van 2400 gram naar huis gaan.

Wat enorm spannend wat die versie betreft. Bah! Ik ga keihard voor je duimen dat ze mooi nog even is gedraaid voor die tijd!!

E1ke: Jeetje wat spannend allemaal en wat een gekke gedachte dat het bij jou gewoon over een paar dagen waarschijnlijk al zover is. Ik duim voor je dat het goed blijft gaan en je straks een mooie bevalling hebt met een prachtig gezond kindje als resultaat :)

Besjes: Wat een super leuke foto!

12. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    Hey meiden ik reageer even kort hoor heb alles wel gelezen maar ga dadelijk weer namen in de war halen haha.

E1ke wat eng, gelukkig bewoog hij uiteindelijk wel. Nu is het voor jou ook heel dichtbij dan, heel veel succes deze laatste weken, of misschien wel week. Op een gezond kindje en gezonde jij 😘.

Mamadeluxe las dat jij ook al snel datum hebt om ingeleid te worden... Heeeel veel succes alvast, een voorspoedige bevalling gewenst.

Zag een mooie foto voorbijkomen en... derest ben ik alweer kwijt 🤔🙄.

Morgen mag ik weer op controle.. Ben benieuwd, mn bloeddruk was maandag 130/70 dus prima, maar soms zit er een uitschieter bij van 150/90 dus het blijft spannend. En hier ook super nieuwschierig hoeveel ze aangekomen is de afgelopen week!

13. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Jeetje elke wat schrikken zeg! En nog een ongeluk ook, ppfff wat een dag!

Besjes mooi plaatje :)

Kleinem ja die 200 gram is een gemiddelde, heel verschillend hoe ze werkelijk groeien.

Er is inderdaad niet echt een ondergrens waarop ze wel of niet naar huis moeten, was een paar jaar terug nog wel. Maar ze kijken nu nog liever naar het gedrag, temp goed houden, goed drinken etc. Gewicht is minder belangrijk

14. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    E1ke dat was zeker wel schrikken pffffff hoop dat het weer goed gaat en de kleine nog ff kan blijven zitten.

15. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hier gaat trouwens alles best wel goed!
    Mijn verlof doet mij duidelijk goed (buik groeit enorm) en ik voel me veel beter. Jeuk is aanwezig, maar absoluut niet zo heftig als bij de eerdere zwangerschap dus ik heb goed vertrouwen dat ik dit keer wellicht geen cholestase ontwikkel.
    Regelmatig al flinke voorweeen, maar zakken gelukkig direct weer af zodra ik ga douchen.

Vandaag de laatste spulletjes bezorgd: badcapes, badthermometer, haarborsteltje, luieremmer en nog wat kleine dingetjes. Denk dat we nu zo goed als alles wel in huis hebben.
    Vanaf volgende week ga ik de kleertjes wassen, de commode klaarmaken, kinderwagen opmaken etc. O en ik moet me nog orienteren op geboortekaartjes. Behalve dan dat we een newbornshoot krijgen en een foto gaan gebruiken voor het kaartje, heb ik verder nog geen enkel idee. Ik houd niet van zoetsappige gedichtjes dus denk dat er gewoon een lieve "one liner" op komt net als bij zoon en dochter destijds.

O en man en ik zijn de komende dagen jarig, plus daarna de rest van de familie (bijna iedereen in februari) dus ik hoop dat dit meisje nog even blijft zitten tot zeker eind februari of maart :D

16. Suus123

Suus123 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.711
    0
    36
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jeetje meiden wat spannend allemaal hier. ... oh zo leuk. . Straks eindelijk de mini mensjes van de echo's in het echt zien! !

Ik weet niet meer wie het zei, maar lief dat je desnoods alleen voor mij hier blijft hahha

Week zit er alweer half op. .. Dus nog paar dagen en dan alweer 14 weken! Tijd gaat hard! !

Hoop voor jullie dat ze allemaal nog even blijven zitten! !nog even wachten! !

17. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    @e1ke vervelend meid logisch dat je er nu erg op Let is niet fijn. Sterkte

@plankje hihi het is een handje maar it bewoog nog al dus ziet er beetje gek uit

@echo bedankt voor de lieve reacties. Weet niet waarom hij op zijn zij is gegaan daarom waarschijnlijk ff goed kijken

@kleinem ach zijn schattingen met 29 weken was it 1200 gram en werd 3200 gram geschat.
    En idd of de kleine bar huis mag ligt aan hoe het gaat is in principe geen minimum gewicht voor

@Yummy fijn zo de laatste dingetjes afmaken. En gefeliciteerd alvast voor jullie

@suus dat was ik ik ben zo lief joh Hahaha

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Suus en missy ik denk dat jullie uit eindelijk mee moeten verhuizen naar de mama topic gedoe

Besjes lieve foto

Kleinem, volgens mij is er wel in sommige in zh 2500 gram.
    Maarja als baby het super goed doet.
    Ik hoop toch dat je dame is gedraaid

Mamadeluxe, wat spannend zeg!

Yummy lekker straks alles schoon voor de baby.

E1ke even schrikken zeg, houd het goed in de gaten!

19. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Meisje die nieuwe bank was wel even nodig ja

636, welkom terug

20. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Oh ja 636, welkom!! Leuk dat je er weer bent, ben ook erg benieuwd hoe het met je gaat!

Deel Deze Pagina